Poziomy przetwarzania, czyli jak najłatwiej zapamiętać

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Prowadzą: Zuzanna Kołecka Karolina Wesołowska
Advertisements

Jak pomóc dziecku w nauce?
Przechowywanie Pism.
Zasady odbywania praktyk
LEKTORATY.
uczyć się języka angielskiego
Ćwiczenia ortograficzne i matematyczne
Rola komputera w przetwarzaniu informacji.
Przechowywanie Pism .
JAK ZDAĆ EGZAMIN? SPOSOBY UCZENIA SIĘ.
Procesy poznawcze cd Uwaga.
Laboratorium z Probabilistyki IV sem. Wydział Transportu
Technika zapamiętywania Technika zapamiętywania. Technika zapamiętywania służy umiejętności opanowania pamięciowego także tych mniej interesujących przedmiotów.
Kodowanie informacji w pamięci epizodycznej
Wydobywanie informacji z pamięci
Organizacja pamięci: struktury, procesy, systemy
Pamięć utajona (pamięć bez świadomości, ukryta, implicite,)
Gimnazjum nr 4 im. Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Tychach
UCZYMY SIĘ UCZYĆ Nauka języków obcych nieodłącznie związana jest z systematycznym zapamiętywaniem wielu informacji. Wiadomo, że zrobienie notatek w zeszycie.
Praca z wersetem biblijnym
Jak się uczyć - zasady.
Prezentacja materiału dydaktycznego „Białe bogactwo”
20 września 2003r. Centrum Kształcenia Ustawicznego im. St. Staszica w Koszalinie Wstęp do algorytmiki Autor: Marek Magiera.
Sztuka uczenia się: A TERAZ WYLUZUJ BO DOWIESZ SIĘ FAJNYCH RZECZY
Uniwersytety Trzeciego Wieku
Instrukcja logowania do Platformy E-Learningowej WSFiZ Instrukcja dla nauczycieli.
Ile słów zmieści się na planszy Scrabble?
Wyszukiwanie Informacji Na Stronach WWW
Wanda Klenczon Biblioteka Narodowa
Ćwiczenia technik efektywnego uczenia się Spotkanie 4
Ćwiczenia technik efektywnego uczenia się Spotkanie 5
Techniki efektywnego uczenia – ćwiczenia cd. zajęć 3 Zajęcia 5
JAK SZUKAĆ W KATALOGU KOMPUTEROWYM?
JAK SZUKAĆ W KATALOGU KOMPUTEROWYM? Wyszukiwanie według hasła przedmiotowego.
Następna strona Czyli: gdzie, co, jak i dlaczego?
AKTYWNE PRZETWARZANIE INFORMACJI III
Aktywne przetwarzanie informacji
WordNet WordNet to duża leksykalna baza języka angielskiego. Grupuje ona rzeczowniki, czasowniki, przymiotniki i przysłówki w zestawy kognitywnych (poznawczych)
Treści multimedialne - kodowanie, przetwarzanie, prezentacja Odtwarzanie treści multimedialnych Andrzej Majkowski 1 informatyka +
Laboratorium z Probabilistyki sem. IV Wydział Transportu
Uczenie się, pamięć , wyższe czynności nerwowe
Ewaluacja Mały Mistrz 2014 Wrocław,
CO MOGĄ ZROBIĆ RODZICE/NAUCZYCIEL, ABY POMÓC DZIECKU?
Zasoby internetowe Oxford University Press Niniejsza prezentacja podaje krótki opis Oxford Dictionaries online. Mówi o tym, czym są Oxford Dictionaries.
Zasoby Internetowe Oxford University Press Niniejsza prezentacja podaje krótki opis Oxford English Dictionary online Mówi: czym jest Oxford English Dictionary.
Nauczanie na odległość na platformie „moodle”
PRZYSPOSOBIENIE BIBLIOTECZNE ON-LINE Z doświadczeń e-learningu na Uniwersytecie Warszawskim Maria Wilkin, Marcin Skład Centrum Otwartej i Multimedialnej.
 Uczeń posługuje się bardzo podstawowym zasobem środków językowych (leksykalnych, gramatycznych, ortograficznych oraz fonetycznych), umożliwiającym realizację.
„Zajęcia z metod i technik uczenia się” 1.
Biblioteka Wyższej Szkoły Bankowej w Gdyni.  możliwość zamawiania, rezerwowania oraz przedłużania terminu zwrotu książek,  dostęp ze strony
Biblioteka Wyższej Szkoły Bankowej w Gdańsku.  możliwość zamawiania, rezerwowania oraz przedłużania terminu zwrotu książek,  dostęp ze strony
Metody sprawnego uczenia się.
Zielona Góra 22 i 23 września 2011 r.. Multimedia komunikacyjność Procesy uwagi Multimedia hipertekstowość Multimedia interaktywność Teorie.
Treści multimedialne - kodowanie, przetwarzanie, prezentacja Odtwarzanie treści multimedialnych Andrzej Majkowski 1 informatyka +
STUDENCKICH SŁÓW KILKA O NAUCZANIU W JĘZYKACH OBCYCH Walery Stasiak Zarząd Samorządu Studentów Uniwersytetu Warszawskiego Kształcenie w językach obcych.
Co to jest komunikacja? Komunikacja to wymiana informacji między jej uczestnikami. Nośnikami danych mogą być słowa, gesty, teksty, obrazy, dźwięki czy.
Przechowywanie Pism. Prowadzenie archiwum polega na: Celowym przechowywaniu akt Celowym przechowywaniu akt Przechowywaniu akt w sposób umożliwiający ich.
Techniki efektywnego uczenia się
Publiczne Gimnazjum nr 6 w Białymstoku nauczyciel-opiekun praktyk pedagogicznych: mgr Katarzyna Lul-Worobiej KÓŁKO JĘZYKA FRANCUSKIEGO prowadzenie: studentki.
Propozycja cyfrowej edukacji w Chrześcijańskiej Szkole Podstawowej z Oddziałami Integracyjnymi „Uczeń”
INNOWACJA PEDAGOGICZNA Ruch, słuch, wzrok, mowa – podstawa uczenia się. Małgorzata Karasek.
ANALIZA WYNIKÓW DIAGNOZY WSTĘPNEJ
Szkoła Podstawowa nr 59 im. Bolesława Krzywoustego w Szczecinie
Zasady uczęszczania na lektoraty języków nowożytnych w Szkole Językowej Uniwersytetu Adama Mickiewicza w Poznaniu Prezentacja dla Studentów I roku Psychologii.
Szkoła Podstawowa nr 59 im. Bolesława Krzywoustego w Szczecinie
I ZARZĄDZANIE W BIZNESIE
Zasady uczęszczania na lektoraty języków nowożytnych w Szkole Językowej Uniwersytetu Adama Mickiewicza w Poznaniu dla studiów licencjackich.
Nauczanie dwujęzyczne
{ Wsparcie informacyjne dla zarządzania strategicznego Tereshkun Volodymyr.
Mnemotechniki.
Zapis prezentacji:

Poziomy przetwarzania, czyli jak najłatwiej zapamiętać Mgr Bartłomiej Wrzałka

Poziomy przetwarzania, czyli jak najłatwiej zapamiętać Warsztat będzie prezentował zjawisko poziomów przetwarzania informacji, jak również uczył, jak praktycznie je wykorzystać podczas nauki. Pokazane również zostaną inne, łatwe do wprowadzenia w życie, sposoby poprawy efektów pamięciowych

Poziomy przetwarzania Konstrukt teoretyczny w psychologii, według którego zapamiętanie materiału zależy od tego, w jaki sposób opracujemy nowy materiał. Z perspektywy efektów pamięciowych ma więc znaczenie, w jaki sposób uczymy się nowych rzeczy i nawet mała zmiana w nawykach w tej dziedzinie jest w stanie przynieść konkretne i zauważalne efekty w zapamiętywaniu.

Test sposobów przetwarzania informacji

MARCHEW JAŚMIN WIOSŁO SILNIK ŚRUBA KLAMKA PIŁA BASEN TALERZ OSZCZEP Lista 1 MARCHEW JAŚMIN WIOSŁO SILNIK ŚRUBA KLAMKA PIŁA BASEN TALERZ OSZCZEP MALWA DŁUTO ŁYŻKA DESKA RÓŻA GWÓŹDŹ MISKA SELER IRYS GOŹDZIK MASKA PEDAŁ LICZNIK SZTANGA KOPER MŁOTEK GARNEK WAZA SZPARAG GROSZEK

Lista 1

MARCHEW JAŚMIN WIOSŁO SILNIK ŚRUBA KLAMKA PIŁA BASEN TALERZ OSZCZEP Lista 1 MARCHEW JAŚMIN WIOSŁO SILNIK ŚRUBA KLAMKA PIŁA BASEN TALERZ OSZCZEP MALWA DŁUTO ŁYŻKA DESKA RÓŻA GWÓŹDŹ MISKA SELER IRYS GOŹDZIK MASKA PEDAŁ LICZNIK SZTANGA KOPER MŁOTEK GARNEK WAZA SZPARAG GROSZEK

MOTOR BLUZKA ŁÓŻKO PŁASZCZ TRENER POCZTA ŁÓDKA SKUTER SPODNIE AGREST Lista 2 MOTOR BLUZKA ŁÓŻKO PŁASZCZ TRENER POCZTA ŁÓDKA SKUTER SPODNIE AGREST GRUSZKA ŚLIWKA PÓŁKA KRZESŁO KOLEJ KINO SWETER LEKARZ JABŁKO PIEKARZ FOTEL SZAFA KIWI BERET MUZYK SZPITAL MURARZ PAŁAC ROWER

Lista 2

MOTOR SZKOŁA BLUZKA ŁÓŻKO PŁASZCZ TRENER POCZTA ŁÓDKA SKUTER SPODNIE Lista 2 MOTOR SZKOŁA BLUZKA ŁÓŻKO PŁASZCZ TRENER POCZTA ŁÓDKA SKUTER SPODNIE AGREST GRUSZKA ŚLIWKA PÓŁKA KRZESŁO KOLEJ KINO SWETER LEKARZ JABŁKO PIEKARZ FOTEL SZAFA KIWI BERET MUZYK SZPITAL MURARZ PAŁAC ROWER

MYDŁO KUSZA SZABLA GUMKA PALEC KREDKA RAPIER SKAŁA SERCE KISIEL PASTA Lista 3 MYDŁO KUSZA SZABLA GUMKA PALEC KREDKA RAPIER SKAŁA SERCE KISIEL PASTA GĄBKA ZESZYT GÓRA CIASTO GRZEBIEŃ DZIAŁO PAPIER POLE KANAŁ MORZE SPINACZ SZCZOTKA KASZA PIECZEŃ ZUPA STRZELBA USTA NOGA SZYJA

Lista 3

MYDŁO KUSZA SZABLA GUMKA PALEC KREDKA RAPIER SKAŁA SERCE KISIEL PASTA Lista 3 MYDŁO KUSZA SZABLA GUMKA PALEC KREDKA RAPIER SKAŁA SERCE KISIEL PASTA GĄBKA ZESZYT GÓRA CIASTO GRZEBIEŃ DZIAŁO PAPIER POLE KANAŁ MORZE SPINACZ SZCZOTKA KASZA PIECZEŃ ZUPA STRZELBA USTA NOGA SZYJA

Zliczenie wyników

Dlaczego? Zapamiętuje się najwięcej i najtrwalej, gdyż: zachodzi wiązanie materiału z posiadaną wiedzą i integracja z innymi informacjami, czyli nowe dane nie są „zawieszone” w próżni organizowanie znaczeniowe pozwala na zmniejszenie liczby danych do zapamiętania, np. FBI, ABC, ONZ, ale KYM, LOF, GUH dostarcza więcej ścieżek dostępu dla przypominania

Inne sposoby Aktywizacja Na przykład: Tworzenie wyrazów z podanego słowa dla materiału słownego Wyszukiwanie różnic w obrazkach dla materiału obrazowego

Dobór metody pamięciowej do rodzaju materiału i zadania pamięciowego

bwrzalka@psych.uw.edu.pl Kontakt ze mną Dyżur na Wydziale Psychologii UW, ul. Stawki 5/7 we wtorki w godzinach 12-14 P.s. Listy słów dostępne w samorządzie lub mailem – polecam sprawdzenie ilości zapamiętanych słów z każdej z list po około tygodniu