Sprawozdanie z doświadczenia

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Badania rozpuszczalnego tlenu w wodzie
Advertisements

KWASY I WODOROTLENKI.
Budowa atomu Porównanie aktywności metali i wodoru
Budowa atomu aktywność chemiczna metali
Budowa atomu aktywność chemiczna niemetali
Scenariusz lekcji dla klasy II liceum ogólnokształcącego
Rozszerzalność temperaturowa ciał stałych Zjawiska cieplne
Doświadczenie z wodą i atramentem
  OK konspekt z chemii.
Tajemnicze pismo z mąki
Doświadczenie: Wpływ kreta , sody oczyszczonej , octu , wody i soli kuchennej na proces utleniania żelaza Żelazo jest bardzo rozpowszechnionym pierwiastkiem.
Badanie wpływu temperatury na rozpuszczalność
BIOLOGIA JAKO NAUKA EKSPERYMENTALNA
DOŚWIADCZENIA Magda Woźnikowska Ewelina Drąg
,,JAK WYKORZYSTAĆ PASJE BADACZA’’
Biologia jako nauka eksperymentalna
PROJEKT EDUKACYJNY KOLOROWY ŚWIAT CHEMII.
Wycieczka w chemię żywności
Zajęcia z chemii – doświadczenia
Barwa wskaźników w roztworze kwasu octowego:
Prezentacja semestralna – semestr trzeci
Różnobarwny świat chemii
Badanie odczynu produktów użytku domowego za pomocą wskaźników.
Przygotowanie doświadczenia:
Woda i roztwory wodne.
Hydroliza Hydrolizie ulegają sole:
Dlaczego ciasto drożdżowe rośnie?
Sok z czerwonego buraka
Co dzieje się z solą kuchenną po wsypaniu do wody?
S P Ilość Czas.
„Zaczarowany Świat Chemii”
Otrzymywanie wodoru.
Repetytorium z chemii.
Metabolizm i produkty przemiany materii
Ciekawe doświadczenia chemiczne.
Wykrywanie białek Wykrywanie skrobi Wykrywanie glukozy
Treści multimedialne - kodowanie, przetwarzanie, prezentacja Odtwarzanie treści multimedialnych Andrzej Majkowski informatyka +
Eksperyment z jajecznicą
Tlen, wodór i tlenek węgla (IV)- otrzymywanie i badanie właściwości
Informacje na temat lekcji
Na zajęciach z matematyki umiejętnie rozwijamy swoje zdolności logicznego myślenia, argumentacji, jak również ćwiczymy sprawność stosowania poznanych.
Doświadczenie z atramentem
Doświadczenie z atramentem
Zielona jajecznica Wykonała Madzia Paluch, kl.3E.
Materiał edukacyjny wytworzony w ramach projektu „Scholaris - portal wiedzy dla nauczycieli” współfinansowanego przez Unię Europejską w ramach Europejskiego.
Projekt biologiczno-chemiczny
Agnieszka Sączek kl.II b Edyta Długopolska kl.II b
Chemia to premia Od Boga dla człowieka Klucz do świata By można było
Hortensja Hortensja to kwiat ogrodowy, któremu trudno dogodzić – jego nazwa oznacza “wodny krzew”. Jeśli chodzi o kolor rośliny my sami możemy mieć na.
Doświadczenie 2 Doświadczenie 2 Badanie wpływu pH na zabarwienie lub zapach różnych substancji i roztworów (kilka przykładów) Projekt edukacyjny.
Sole cz. 1– budowa, otrzymywanie i zastosowanie
Sód i jego związki.
Materiał edukacyjny wytworzony w ramach projektu „Scholaris - portal wiedzy dla nauczycieli” współfinansowanego przez Unię Europejską w ramach Europejskiego.
Barwa pelargonii w glebie o odczynie zasadowym i kwasowym. Do zakwaszenia gleby użyliśmy specjalnego środka zakupionego w sklepie ogrodniczym. Zakwasiliśmy.
Zmiana barwy wskaźników w zależności od pH środowiska.
Zmiana barwy wskaźników w zależności od pH środowiska.
Zespół badawczy : Judyta Izabela Stepaniuk i Elżbieta Dzienis Zdjęcia : p. Ewa Karpacz, J. I. Stepaniuk i E. Dzienis P REZENTACJĘ OPRACOWAŁA J. I. S TEPANIUK.
Poznajemy kwasy nieorganiczne
Autorzy: Khava Aboubakarova i Jadwiga Kolewska
W WYNIKU REAKCJI KWASU Z ZASADĄ POWSTAJE OBOJĘTNA CZĄSTECZKA WODY.
SKŁAD NAPOJÓW. Nasza grupa opracowała projekt pod tytułem,,Skład napojów’’. Naszym zadaniem było przeprowadzenie badań według ustalonego harmonogramu.
Metoda naukowa i wyjaśnianie świata
Ciekawe doświadczenia chemiczne. Cel projektu Zainteresowanie chemią jako przedmiotem.
Gdziekolwiek spojrzysz - proporcje.
Projekt Gimnazjalny – ,,Chemia bawi i uczy”
Materiał edukacyjny wytworzony w ramach projektu „Scholaris - portal wiedzy dla nauczycieli” współfinansowanego przez Unię Europejską w ramach Europejskiego.
Elektrolity i nieelektrolity
Kolorowa chemia czyli indykatory naturalne i sztuczne
Aminokwasy amfoteryczny charakter aminokwasów,
Zapis prezentacji:

Sprawozdanie z doświadczenia Karolina Idzik IIb

„Badanie odczynu wodnego roztworu wodorowęglanu sodu” Cel doświadczenia: obserwowanie reakcji wody z solą. Sprzęt laboratoryjny: dwie szklanki, łyżeczka. Odczynniki: wodorowęglan sodu (soda oczyszczona), woda, wywar z kapusty.

1) Wlałam wrzącą wodę do szklanki. Czynności 1) Wlałam wrzącą wodę do szklanki.

2) Wsypałam niewielką ilość wodorowęglanu sodu do wrzącej wody. Czynności 2) Wsypałam niewielką ilość wodorowęglanu sodu do wrzącej wody.

3) Wlałam do roztworu odrobinę wywaru z kapusty. Czynności 3) Wlałam do roztworu odrobinę wywaru z kapusty.

Obserwacje Z wody z wodorowęglanem sodu wydzielił się gaz; Roztwór zmienił kolor na niebieski

Wnioski Przemiana zachodząca po wprowadzeniu wodorowęglanu sodu do wody nie była zwykłym rozpuszczeniem, lecz roztwarzaniem (reakcją chemiczną). Doświadczenie to ukazało, że sól może reagować z wodą. Reakcja zaszła według równania: NaHCO3+H2O→NaOH+H2CO3