,,Matematyka wokół nas – w kuchni’’

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Chcia ł by ś wiedzie ć …. jaki jest poziom satysfakcji Twojego klienta od razu po wykonaniu us ł ugi? kryteria : jedzenie, otoczenie, servis… …który z.
Advertisements

Opracowanie: Maria Skarupa, Oliwia Mordyl kl.6b
Figury geometryczne PRZESTRZENNE – wykorzystanie w życiu codziennym
z wody powstało i z wody się składa.
Grupa III – Dziennik pokładowy
Matematyka w przyrodzie.
A ZDROWIE i jego ochrona a nasze zdrowie Zad W rejonie Górnośląskiego Okręgu Przemysłowego tylko niewielki procent ścieków przemysłowych i komunalnych.
Nasz projekt „Recykling- szansa dla ochrony środowiska. Szkolna akcja zbierana makulatury” Adrian Kordek Robert Kordek Wojciech Grudziądz Mateusz Ceberek.
Egzamin próbny 2004/2005 Gimnazjum w Korzeniewie
Wyjazdowe warsztaty edukacyjne
Dla Kochanej Mamusi Wierszyki.
Rodzina…. Rodzina jest w ż yciu oparciem, czym ś co chroni, co daje sił ę …
POWUZ NR V MATEMATYKA GR I W NOWYM WIŚNICZU Temat projektu: Jakie zmiany w stylu życia mogą ograniczyć skalę degradacji naszej planety?

Autorzy: Bartosz Ratajski Damian Rzepka
pod opieką Pani Moniki Klimczak
ZAMIANA JEDNOSTEK CZAS, DŁUGOŚĆ, MASA WYKONAŁY: LAURA BUNDZIÓW
„Porównywanie ilorazowe i różnicowe”
Rozwiązywanie zadań dotyczących brył platońskich
Anna Gadomska Szkoła Podstawowa Nr 79 Łódź
Ułamki zwykłe – zadania kl. V
Zad. 4 str.68 Analiza zadania Droga Tomcio Palucha – 252 mil Długość buta -7 mil Ile zrobił kroków ? Rozwiązanie : == Odp: Tomcio Paluch.
Optymizm….
Opracowała Lidia Bissinger
Zamiana jednostek Długości Czasu Masy.
Przykładowe pytania konkursowe
„Jak oszczędzać energię w szkole?”
„Klucz do uczenia się” L.Wygotskiego
w ramach projektu Szkoła z Klasą 2.0
Czy procenty pomagają nam w życiu ?
- powtórzenie wiadomości
Ułamki dziesiętne Dawid Kubaczka kl. 5 „c” uczący: Ewa Szering.
Wykonała Julia Światek
Opracowanie – Joanna Grządka
„ Wokół Świąt Bożego Narodzenia” Projekt edukacyjny w grupie 3- latki „KOTKI” Opracowała: Ewa Karcz.
w Cukierni Belle Epoque”
Zadania z czekoladą.
20 zadań na temat „W drodze do szkoły” Kacper Kozyra – klasa 4m
Sok z malin Przepis. Pyszny i zdrowy jest sok malinowy! Piję go często, dobrze się czuję. I na dodatek świetnie smakuje. Najlepszy z herbatką sok malinowy,
Prezentacja dla klasy I gimnazjum
Lunch: Pierś z kurczaka w kokosowym curry Deser: Trifle.
Zadania matematyczne Anieli Golimowskiej Kl. IV m
Jak długo rozkładają się odpady?
O tym, jak Ala pogodę obserwowała
O tym, jak dziadek Tadek i Ala cukierkami się zajadali
Szukamy wiosennych smaków. Wiosenne porządki Opowiedz, co dzieje się w przyrodzie wraz z nadejściem wiosny.
Rozwijanie myślenia matematycznego
Zajęcia oparte na autorskich scenariuszach 7 nauczycieli
smiletemplates
Słońce rośliny ziemia woda. słońce rośliny ziemia woda.
Uczeń zdolny wyzwanie dla rodziców, problem dla wszystkich? Na przykładzie eksperymentu realizowanego w latach w Gimnazjum Dwujęzycznym nr 42.
Paweł Zadka, Marcin Karpiński i Piotr Wicha
Autor: Małgorzata Paszyńska
ZAKWAS I CHLEB Emilia Cieślak. ZAKWAS Pierwszy dzień  5 łyżek mąki żytniej i 5 łyżek letniej wody wymieszać w litrowym słoiku i odstawić w ciepłe miejsce.
MATEMATYKA W KUCHNI Wykonały Urban Anita Wójcik Ewa.
Zastosowanie równań z jedną niewiadomą Aby sprawnie i szybko rozwiązać zadanie z treścią należy je dokładnie przeanalizować pod kątem tego co jest dane.
Autor: Małgorzata Paszyńska
KONKURS ZADANIE 1 KONKURS ZADANIE 1 Długość średnicy Marsa wynosi około 6,8 ・ 103 km, a średnicy Merkurego —około 4,8 * 103 km. Mars ma średnicę dłuższą.
Rodzina Tomka Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
ROZWIĄZYWANIE ZADAŃ TEKSTOWYCH ZA POMOCĄ RÓWNAŃ I UKŁADÓW RÓWNAŃ.
Gdziekolwiek spojrzysz - proporcje.
Matematyka MR Co rok, co krok matematyka. Kto by pomyślał A jednak.
Klasowy Zbiór Zadań Klasa IIIa Gim.
Zastosowanie układów równań do rozwiązywania zadań tekstowych
528.Kula przewodząca o promieniu r=0,15m i butelka lejdejska mają potencjały V1=3000V. Gdy kulę połączono z elektrometrem, wskazał on V2=1000V. Gdy elektrometr.
KLASOWY ZBIÓR ZADAŃ Klasa VA.
Matematyka w życiu codziennym
Matematyka w życiu codziennym
A Ą B C Ć D E Ę F G H I J K L Ł M N Ń O Ó P R S Ś T U W Y Z Ź Ż.
W KUCHNI r..
Zapis prezentacji:

,,Matematyka wokół nas – w kuchni’’ OPRACOWANIE: Oriana Szymkowiak Tomasz Wachowiak Kl. 6B

ciasteczka Tomek upiekł 72 ciasteczka. 2/4 z nich to ciasteczka orzechowe, 1/3 to ciasteczka kokosowe, a 1/6 to kakaowe. Ile było sztuk ciasteczek orzechowych, kokosowych, a ile kakaowych?

Rozwiązanie zadania Dane: Razem 72 ciastka 2/4 - orzechowe 1/3 - kokosowe 1/6 - kakaowe ile sztuk każdego rodzaju? 72 x 2/4 = 72/1 x 2/4 =72 X 2 : 4 = 36 -> orzechowe 72 x 1/3 = 72/1 x 1/3 = 72 x1 : 3 = 24 -> kokosowe 72 x 1/6 = 72/1 x 1/6 = 72 x 1: 6 = 12 -> kakaowe Sprawdzenie : 36+ 24+ 12 = 72 -> wszystkie ciastka Odp. : Ciasteczek orzechowych było 36, ciasteczek kokosowych było 24, a ciasteczek kakaowych 12.

pierniki Oriana upiekła 42 pierniki i włożyła je do zamykanych pojemników, które stały na kuchennej półce. Do każdego pojemnika włożyła po 6 pierników. Ile było pojemników na kuchennej półce?

Rozwiązanie zadania Dane: 42 pierniki 1 pojemnik => 6 pierników ile pojemników? 42 : 6 = 7 -> ilość pojemników Odp. : Na kuchennej półce było 7 pojemników.

Duża rodzinka tomka Tomek ma 6 sióstr, 5 braci, mamę, tatę, 2 babcie i 2 dziadków. Ile łącznie widelców i noży potrzeba w tej rodzinie w czasie obiadu?

Rozwiązanie zadania Dane: Tomek, 6- braci, 5- sióstr mama, ojciec , 2 – babcie, 2- dziadków, ile potrzeba sztućców ? 1 + 6 + 5 + 1 + 1 +2 + 2 = 18 -> liczba członków rodziny 18 x 2 = 36 -> liczba sztućców Odp. : W tej rodzinie w czasie obiadu potrzebne jest 36 sztućców.

CZEKOLADA W kuchni stoi słoik zawierający 650g czekolady. Oriana wyjada z niego codziennie 5 łyżeczek. Każda łyżeczka ma 6g czekolady. Ile czekolady zostanie w słoiku po 20 dniach?

Rozwiązanie zadania Dane: 650g- słoik 5 łyżek - wyjada codziennie 6g - pojemność łyżki ile zostanie po 20 dniach? 5 łyżeczek x 6 g = 30g -> dziennie 20 x 30g = 600g ->w ciągu 20 dni 650g – 600g = 50g -> zostanie po 20 dniach Odp. : Po 20 dniach w słoiku zostanie 50g czekolady.

butelka Syrop w napełnionej w całości butelce waży 5kg. Butelka napełniona syropem do połowy waży 2, 75 kg. Ile waży butelka?

ROZWIĄZANIE ZADANIA Dane: 5kg- waga syropu 2,75kg- waga butelki napełnionej do połowy waga butelki? 2,75 kg x 2 = 5,5 kg -> waga butelki z syropem 5,5 kg – 5 kg = 0,5 kg -> waga butelki Odp. : Butelka bez syropu waży 0,5 kg.

omlet Do usmażenia ogromnego omletu użyto 6 tuzinów wytłaczanek zawierających po tuzin jaj każde. Z ilu jaj zrobiono ten omlet?

ROZWIĄZANIE ZADANIA Dane: 6 tuzinów wytłaczanek po 12 jaj tuzin to 12 ile jaj na omlet? 6 x 12 = 72 -> ilość wytłaczanek 72 x 12 = 864 -> ilość jaj Odp. : Ten omlet zrobiono z 864 jaj.

Sok żurawinowy Oriana zrobiła 24 litry soku żurawinowego. Rozlała go do słoiczków. Każdy z nich mieścił 1/4 litra. Ile potrzebowała słoiczków?

ROZWIĄZANIE ZADANIA Dane: 24 litry soku ¼ pojemność słoiczka ilość słoiczków ? 24 : ¼ = 24 x 4/1 = 24 x 4 = 96 -> ilość słoiczków Odp. : Oriana potrzebowała 96 słoiczków.

Dziękujemy za zainteresowanie naszą prezentacją !!!!!!!