V 2009 Marketing bezpośredni. Nowe możliwości w dobie Web2.0 www. wykop.pl Michał Białek Wykop sp. z o.o.
V 2009 www. wykop.pl Reklamy
V 2009 www. wykop.pl Reklamy
V 2009 www. wykop.pl
V 2009 www. wykop.pl Efektywne kampanie mailowe? maili/dzień – 3,5mld spam – 90,4% phishing – 1 na 297,7 złośliwe strony – 1 na 317,8 MessageLabs /Symantec/ - maj 2009
V 2009 www. wykop.pl Microblogowanie
V 2009 www. wykop.pl Microblogowanie
V 2009 www. wykop.pl Microblogowanie - komunikator czy blog? - piję kawę, czytam gazetę, itd. - 1 do wielu - wielokanałowość - jeden z głównych elementów w kampanii prezydenckiej Obamy
V 2009 www. wykop.pl Microblogowanie – case Starbucksa
V 2009 www. wykop.pl Microblogowanie – case Starbucksa - bezpośredni kontakt z klientem The bottled Starbucks Frappuccinos are slightly different from the blended version you can get in our store. - informacje o promocjach, nowościach etc. - kreowanie hard-userów - efekt: - styczeń 2009 – 30tys. followersów - maj tys.
V 2009 www. wykop.pl Microblogowanie - potencjalne zagrożenia: - osoba prowadząca - cybersquatting
V 2009 Widgety
V 2009 www. wykop.pl Widget - gadget, badge, mini, snippet - aplikacja zewnętrzna, wartość dodana - strony www, dashboard, mobile - 2 rodzaje użytkowników - niski koszt stworzenia
V 2009 www. wykop.pl Widget – case DINGa - instalacja w trayu - dostosowanie - efekt: -2mln instalacji - $150mln przychodu w 1 roku - 10mln wizyt w 3 kw. 2008
V 2009 www. wykop.pl Widget - możliwości - geotargetowanie - badanie cookiesów - dobór kontekstowy
V 2009 Bluetooth Marketing
V 2009 www. wykop.pl Bluetooth Marketing Nośniki - grafika 2D/3D - tapety, kupony, kody kreskowe - video - zwiastuny filmów, animacje… -muzyka - mp3, dzwonki, sample - aplikacje - gry Java, prezentacje Flash
V 2009 www. wykop.pl Bluetooth Marketing – case study Allegro - 2 dniowy meeting dla użytkowników i kontrahentów - cykl szkoleń - wartość aplikacji: - harmonogram - mapa MPT
V 2009 www. wykop.pl Bluetooth Marketing – case study Allegro - 2 dniowy meeting dla użytkowników i kontrahentów każdy z uczestników otrzymał słowo ALLEGRO jedną podkreśloną literą zadaniem uczestników było zebranie grupy osób z literami tworzącymi całe słowo. Pierwsze grupy otrzymały nagrody. grupy zgłaszały się już kilka minut po ogłoszeniu konkursu
V 2009 www. wykop.pl Bluetooth Marketing – case study Allegro -na zakończenie – nadajniki rozsyłały obrazek z mapą z zaznaczonymi miejscami podstawienia autobusów, którymi można było dojechać na koncert. -dodatkowo rozsyłana była gra na telefony komórkowe – SUDOKU
V 2009 www. wykop.pl Dziękuję Michał Białek