PIĘKNA NASZA GMINA CAŁA CZYLI ZWIEDZAMY GMINĘ OZIMEK

HiszPANIA Przygoda zycia 3 miesiace … 12 tygodni … 90 dni … 2160 godzin … Pieciu polskich uczniów w odleglym kraju.

SZKOŁA PODSTAWOWA NR 7 IM. ST. STASZICA W TARNOWIE
Niech ta fotka Was nie zmyli, zamiast Chojnik. Zamek Książ uczniowie klasy Id i IId odwiedzili.
TWOJA KREW-MOJE ŻYCIE PROJEKT ZREALIZOWANY PRZEZ UCZNIÓW KLAS I PUBLICZNEGO GIMNAZJUM IM. KS.G.PIRAMOWICZA W MACIEJOWICACH W RAMACH E-AKADEMII PRZYSZŁOŚCI.
DO PAŚNIKA czyli poznajemy zwierzęta leśne naszej gminy
Gorzów Wlkp. – miasto z klasą
W URZĘDZIE GMINY I MIASTA
URZĄD GMINY I MIASTA W OZIMKU
D I N O P A R K i J U R A P A R K WYCIECZKA ROWEROWA DO KRASIEJOWA GRUPA III NTUE „MOJA GMINA” r.
Przedstawienie z okazji Dnia Niepodległości
Poczesna moje miejsce w Europie.
Opracowali laureaci. Nasza przygoda ze Strasburgiem rozpoczęła się w kwietniu, gdzie pod czujnym okiem pani profesor Kobielskiej poznawaliśmy historię
Sztuka Sakralna Co to w ogóle jest sztuka sakralna i gdzie jest wykorzystywana? W tym projekcie właśnie postaramy się to wyjaśnić!
ROK SZKOLNY 2007/2008 OPRACOWAŁ MAREK BORCHERT
Trip to London r. o godzinie 9.00 wyjechaliśmy z Kwidzyna, by wyruszyć w dwudziestoczterogodzinną podróż, przez Niemcy, Holandię, Belgię, Francję,
Warsztaty tematyczne dla grupy religioznawców, realizującej projekt edukacyjny Śladami Żydów na Górnym Śląsku.- IX 2007 Katowice W ramach XIV Europejskich.
Pierwsze uczniowskie doświadczenia drogą do wiedzy
MSP w Zamościu Rowerem przez Susiec
Wycieczka do Bieszczadzkiego Parku Narodowego
Zapraszamy na podróż po synagogach Krakowa
Szkoła Podstawowa nr 93 im. Tradycji Orła Białego we Wrocławiu
Ksiądz Bosko.
XIII Rajd Turystyczny z okazji rocznicy nadania praw miejskich dla Trzebiatowa w dniach 5 -6 maja 2012 r. … dla nas to już historia. W tym roku w pierwszym.
Piotr Klimek przedstawia: Historia i okolica centrum Przecławia
Wycieczka na Jurę 11 – 13 czerwiec 2014.
Odwiedziny domu Sienkiewiczów
20 LAT WSPÓLNIE Z SAMORZĄDEM GMINY W STRAWCZYNIE
Wycieczka autokarowa „Gryfikowych Dzieciaków” STARYMI ŚCIEŻKAMI PO GMINIE POLICE” 5,12 i 19 października 2013 roku uczniowie klas II i III naszej szkoły.
Wycieczka do pasieki w Ruszczy
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
18 stycznia 1945 roku Tego pamiętnego dnia, kolumny ewakuowanych z obozu Auschwitz więźniów i więźniarek przemierzały ulice Świerklan, kierując się w stronę.
Raz, dwa, trzy Antoninek patrzy!
Prezentacja projektu „Zapomniana historia - śladami Bitwy Przasnyskiej” Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w Ramach Europejskiego Funduszu.
Wycieczka autokarowa ‘’STARYMI ŚCIEŻKAMI PO GMINIE POLICE” Zgodnie z tradycją Gryfikowych Dzieciaków 18 października 2014 roku uczniowie klas III uczestniczyli.
Kamil Kuczman.  Wycieczka do rezerwatu przyrody „Polanki”
Wycieczka na Białą Górę Marcelina Góral. Odpoczynek Podczas wycieczki musieliśmy się zatrzymać by odpocząć.W tym czasie była to nasza najlepsza lekcja.
11 LISTOPADA 2013 OBCHODY 95 ROCZNICY ODZYSKANIA PRZEZ POLSKĘ NIEPODLEGŁOŚCI.
4 czerwca wszyscy uczniowie kl. II i III przyszli na zbiórkę. Nie było ani jednej spóźnionej osoby. Ze szkoły odjechaliśmy z dobrymi humorami. I tak rozpoczęła.
Cele projektu chęć poznania dziejów naszych przodków zdobycie wiedzy na temat historii naszej gminy poznanie różnych metod badawczych w pracy historyka.
Wizyta W Muzeum Wsi Radomskiej. Dnia r.uczniowie klas 4-6 pojechali na wycieczkę do skansenu na świeżym powietrzu. Na początku poszliśmy na.
PROJEKT SZKOŁY Z KLASĄ „RADY NA NASZE ODPADY”.
Pierwszego dnia byliśmy w Toruniu. Graliśmy w grę miejską, w czasie której rozwiązywaliśmy różne zadania związane ze stolicą pierników.
DZIAŁALNOŚĆ ZIELONEGO PATROLU NR 6 GIMNAZJUM NR 1 W KIELCACH. LIDER MAŁGORZATA SZYMCZYK.
A czy znasz ty bracie młody, Twoje ziemie, twoje wody… Innowacja pedagogiczna.
Oto szalona reporterka z klasy IIIB zaprasza wszystkich, którzy odwiedzają naszą stronę do wspólnego odwiedzania Juraparku w Krasiejowie.
Spotkanie z przeszłością. Lekcja historii klasy III B w Muzeum Powstania Warszawskiego, 18 września 2015r.
Wycieczka do ogrodu botanicznego i skansenu r. Opiekunowie: Pan Paweł Teter Pani Dyrektor Edyta Golewska.
JEDLANKA. Jedlanka na mapie, czyli, gdzie nas szukać?
Nasza wieś - JEDLANKA.
Sprawozdanie z wycieczki szkolnej. Dwa tygodnie temu, a dokładnie 25 września 2015 roku pojechaliśmy na jednodniową wycieczkę klasową do Łodzi. W wycieczce.
Jedno jest niebo dla wszystkich… Jedno jest niebo dla wszystkich i jedno słońce nad nami a my jak dzieci miłości pragniemy bez granic, bez granic.
Jestem stąd Antolka. Moja wieś na mapie Antolka znajduje się na terenie gminy Książ Wielki, w powiecie miechowskim.
Ślady II wojny światowej w Gminie Łaszczów
Propozycja trasy rowerowej w obrębie wsi Sieklówka. Trasa składa się z drogi w części asfaltowej i żwirowej prowadząca przez Przysiółki, Sieklówkę Dolną,
Spacerkiem po mieście. Bydgoskie kościoły - świadkowie historii miasta.
Czy nasza szkoła jest dobra? Przygotowała: Marta Jankowicz.
PAMIĘĆ W KAMIENIU WYKUTA Praca konkursowa w ramach projektu edukacyjnego „Póki nie jest za późno”
Zespół Szkolno – Przedszkolny nr 1 w Wodzisławiu Śląskim.
W ludzkim życiu smutne i refleksyjne chwile przenikają się z radosnymi i pełnymi szczęścia. Tak już jest, że czasem świeci słońce, a czasem pada deszcz.
Zajęcia Koła Historycznego
MAŁOPOLSKA – MOJE MIEJSCE NA ZIEMI, MOJA MAŁA OJCZYZNA
Sprawozdanie z lekcji w klasie 4b
Kronika międzynarodowej wymiany uczniowskiej
Wycieczka do Bochni Klasa IIIA.

PIĘKNA NASZA GMINA CAŁA CZYLI ZWIEDZAMY GMINĘ OZIMEK WYCIECZKA AUTOKAROWA GRUPY III NTUE „MOJA GMINA” W DNIU 10 KWIETNIA 2010r.

Przed barokowym kościołem w Krasiejowie. Tu rozpoczyna się nasza przygoda. Trasa wycieczki powiedzie nas: z Krasiejowa, przez Mnichus do Grodźca, z Grodźca przez Ozimek, Antoniów do Dylak, z Dylak przez Jedlice do Szczedrzyka, ze Szczedrzyka przez Schodnię do Ozimka.

Z ciekawością słuchamy opowieści pani Świercz na temat historii kościoła. Dowiadujemy się sporo ciekawostek na temat tej parafii i miejscowości Krasiejów.

Siostra Małgorzata opowiada nam o patronce kościoła- Świętej Małgorzacie. Podziwiamy bogate, barokowe wnętrza kościoła- piękne złocenia, ornamenty.

Pamiątkowe zdjęcie w tym przepięknym, barokowym kościele zrobił nasz niezwykły przewodnik, znakomity fotograf, pan Ryszard Bożym.

Na kościelnym murze znajdują się marmurowe tablice upamiętniające ludzi-mieszkańców tych terenów z Parafii Krasiejów , którzy zginęli w czasie II wojny światowej. Teraz, tutaj, mają swoje miejsce upamiętnienia, a ich bliscy mogą zapalić znicz na symbolicznej mogile. Trzeba o tym pamiętać, bo to bolesna historia tej ziemi!

Wspólne zwiedzanie gościnnego Krasiejowa, poznajemy historię tej, najstarszej miejscowości w naszej gminie. Pierwsze wzmianki na jej temat pochodzą z 1292 roku.

Przywołujemy krasiejowskie bociany, które gdzieś sobie poleciały Przywołujemy krasiejowskie bociany, które gdzieś sobie poleciały. Bociany mogą długo stać na jednej nodze, a my staraliśmy się utrzymać choć minutkę. Nasze zabiegi przyniosły rezultat. Bociany przyleciały do gniazda!

Spacerujemy wokoło wyrobiska w Grodźcu Spacerujemy wokoło wyrobiska w Grodźcu. Zapowiada się na bardzo atrakcyjne miejsce rekreacji. Będzie można tu przyjechać w lecie z rodzicami i odpoczywać na plaży, popływać.

Odwiedzamy Golgotę Sybiraków w Grodźcu Odwiedzamy Golgotę Sybiraków w Grodźcu. Znajduje się tu urna z ZIEMIĄ Z KATYNIA 1940. W tle kościół gotycki, który zaraz odwiedzimy. Po drugiej wojnie światowej dotarł do Grodźca transport repatriantów z Biłki Szlacheckiej i Królewskiej spod Lwowa.

Dylaki są kolejnym etapem naszej wyprawy Dylaki są kolejnym etapem naszej wyprawy. Zatrzymaliśmy się koło kościoła i poszliśmy zwiedzać stary tartak, który do tej pory jest czynny.

W tartaku oglądamy stuletnią maszynę przy pracy W tartaku oglądamy stuletnią maszynę przy pracy. Gościnny właściciel zakładu zaprezentował nam, jak ona pracuje. Zaraz z ogromnego klocka drewna będą równiutkie deseczki.

Stuletnia maszyna błyskawicznie wykonała swoją pracę Stuletnia maszyna błyskawicznie wykonała swoją pracę. Ciekawe, co powstanie z tych desek?

Ostatnią miejscowością, którą odwiedziliśmy w czasie naszej wyprawy był Szczedrzyk. Początki wsi sięgają XIII wieku, a jej nazwa wywodzi się od polskiego miana „szczodry”.

Oglądamy piękny kościół gotycki w Szczedrzyku Oglądamy piękny kościół gotycki w Szczedrzyku. Chwilą ciszy uczciliśmy pamięć ofiar prezydenckiego samolotu pod Smoleńskiem.

Podziwiamy pięknie zadbane okolice kościoła w Szczedrzyku Podziwiamy pięknie zadbane okolice kościoła w Szczedrzyku. Szkoda, że nasza wycieczka już się kończy!

Uczniowie i nauczyciele Publicznej Szkoły Podstawowej nr 1 w Ozimku składają serdeczne podziękowania Przewodniczącemu Rady Miejskiej w Ozimku, panu Joachimowi Wiesbachowi za życzliwość i wsparcie naszych działań oraz Radzie Miejskiej w Ozimku za zasponsorowanie autokaru, którym poznawaliśmy PIĘKNO GMINY OZIMEK! Dziękujemy panu Ryszardowi Bożymowi za wspaniałe zdjęcia, dokumentujące naszą wyprawę!

Prezentację przygotowali uczniowie Grupy III NTUE „MOJA GMINA” na podstawie zdjęć pana Ryszarda Bożyma : Marta Puzik, Kasia Jarocka, Nikola Słonina, Julia Klitza, Natalka Hęciek, Agnieszka Waligórska, Kacper Paliwoda, Patryk Marcinków, Patryk Gładysz, Mikołaj Marciniak pod opieką nauczycielki p. Grażyny Świercz DZIĘKUJEMY ZA UWAGĘ!