Fizyka i astronomia na egzaminach zewnętrznych w 2009 roku

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
WYNIKI EGZAMINU GIMNAZJALNEGO Z JĘZYKA NOWOŻYTNEGO ROK SZKOLNY 2009/2010.
Advertisements

Klasyfikacja roczna w roku szkolnym 2012/2013
Opracowały: Dorota Gajda i Małgorzata Adamczyk
2011 Joanna Bechcińska Bożena Boleska
POWIAT MYŚLENICKI Tytuł Projektu: Poprawa płynności ruchu w centrum Myślenic poprzez przebudowę skrzyżowań dróg powiatowych K 1935 i K 1967na rondo.
Analiza wyników konkursów przedmiotowych
PUBLICZNE GIMNAZJUM W DRAWSKU
Domy Na Wodzie - metoda na wlasne M
ZNACZENIE ZDROWIA PSYCHICZNEGO DLA EFEKTYWNOŚCI PRACOWNIKA
Lp. TYPY SZKÓŁ LICZBA UCZNIÓW LICZBA ODDZIAŁÓW 1 SZKOŁY PODSTAWOWE GIMNAZJA V LO 2699 OGÓŁEM 4951 uczniów 209 oddziałów LICZBA DZIECI.
Fizyka i astronomia na egzaminach zewnętrznych w 2010 roku Egzamin gimnazjalny Matura Pracownia Doskonalenia Metodycznego Opracował: Zbigniew Łuczka.
Fizyka i astronomia na egzaminach zewnętrznych w 2008 roku Egzamin gimnazjalny Matura Pracownia Doskonalenia Metodycznego Opracował: Zbigniew Łuczka.
NOWE TECHNOLOGIE NA USŁUGACH EDUKACJI Publiczna Szkoła Podstawowa nr 3 w Grodkowie Zajęcia w ramach projektu NTUE.
Test kompetencyjny z języka angielskiego dla klas szóstych
Prezentacja poziomu rozwoju gmin, które nie korzystały z FS w 2006 roku. Eugeniusz Sobczak Politechnika Warszawska KNS i A Wykorzystanie Funduszy.
Zestawienie wyników egzaminu
Klamki do drzwi Klamki okienne i inne akcesoria
Opracował: Zespół Humanistyczny. Klasa Średnia ww - wielokrotnego wyboru (na 20 p) Średnia KO - krótkie odpowiedzi (na 10 p) Średnia za zaproszenie (na.
Matura 2005 Wyniki Jarosław Drzeżdżon Matura 2005 V LO w Gdańsku
Efektywność zdawania egzaminu zawodowego w ZSP w Bytowie w roku szkolnym 2008/2009.
WYNIKI SPRAWDZIANU SZÓSTOKLASISTY 2010 DLA SZKOŁY.
Ogólnopolski Konkurs Wiedzy Biblijnej Analiza wyników IV i V edycji Michał M. Stępień
Analiza wyników „Matura próbna”
MATURA 2010 RAPORT Opracowały: Dorota Gajda i Małgorzata Adamczyk.
Wyniki egzaminu gimnazjalnego. CZĘŚĆ HUMANISTYCZNA Średni wynik szkoły znajduje się w 7 przedziale skali staninowej.
Wyniki egzaminu gimnazjalnego w latach
Wyników sprawdzianu szóstoklasistów z dn r. Analiza.
WYNIKI MATURY W roku szkolnym 2009/2010 do egzaminu maturalnego przystąpiło 44 tegorocznych absolwentów i 4 absolwentów z lat ubiegłych (w tym jedna.
WYNIKI MATURY W roku szkolnym 2008/2009 do egzaminu maturalnego przystąpiło 28 uczniów Wszyscy zdali !!!!! Wybory przedmiotów i poziomów: 1. Język.
Podsumowanie wyników próbnego egzaminu zawodowego przeprowadzonego w ZS 1 we Władysławowie dnia 15 stycznia 2010 r.
VI przegląd plastyczny z rysunku, malarstwa i rzeźby
EGZAMIN GIMNAZJALNY W SUWAŁKACH 2009 Liczba uczniów przystępująca do egzaminu gimnazjalnego w 2009r. Lp.GimnazjumLiczba uczniów 1Gimnazjum Nr 1 w Zespole.
Wyniki egzaminów gimnazjalnych szkół powiatu nakielskiego w roku 2011 w kontekście wyników kraju, województwa i innych powiatów przy uwzględnieniu wyników.
Wyniki egzaminów gimnazjalnych szkół powiatu żnińskiego w roku 2011 w kontekście wyników kraju, województwa i innych powiatów przy uwzględnieniu wyników.
Warlubie, r.. Wyniki egzaminów gimnazjalnych szkół powiatu świeckiego w roku 2011 w kontekście wyników kraju, województwa i innych powiatów.
Poznań, 16 maja Charakterystyka populacji Liczba szkół Uczniowie, którzy przystąpili do egzaminu Łącznie A1+A4+A5A6A7A8 lubuskie
MATURA 2007 raport ZESPÓŁ SZKÓŁ I PLACÓWEK KSZTAŁCENIA ZAWODOWEGO.
1. Pomyśl sobie liczbę dwucyfrową (Na przykład: 62)
Konferencja inauguracyjna Wolsztyn 14 listopada 2007.
Odpowiedzi ustne. Kartkówki obejmujące niewielką partię materiału. Zadania klasowe, sprawdziany, testy, arkusze egzaminacyjne, badanie wyników nauczania.
Ewaluacja 2011/2012 semestr II Profil szkoły.
1. ŁATWOŚĆ ZADANIA (umiejętności) 2. ŁATWOŚĆ ZESTAWU ZADAŃ (ARKUSZA)
EGZAMIN MATURALNY Wybór języka obcego zdawanego jako obowiązkowy.
Analiza matury 2013 Opracowała Bernardeta Wójtowicz.
EGZAMIN MATURALNY Wybór przedmiotów w części pisemnej egzaminu maturalnego.
Analiza wyników egzaminu gimnazjalnego w części humanistycznej
Spływ należności w Branży Elektrycznej
Wstępna analiza egzaminu gimnazjalnego.
EGZAMINU GIMNAZJALNEGO 2013
EcoCondens Kompakt BBK 7-22 E.
EcoCondens BBS 2,9-28 E.
UWAGA: Aby zmienić obraz na tym slajdzie, zaznacz go i usuń. Następnie kliknij ikonę Obrazy w symbolu zastępczym, aby wstawić własny obraz. WYNIKI SPRAWDZIANU.
Projekt Badawczo- Rozwojowy realizowany na rzecz bezpieczeństwa i obronności Państwa współfinansowany ze środków Narodowego Centrum Badań i Rozwoju „MODEL.
User experience studio Użyteczna biblioteka Teraźniejszość i przyszłość informacji naukowej.
WYNIKI EGZAMINU MATURALNEGO W ZESPOLE SZKÓŁ TECHNICZNYCH
Sprawozdanie z testu kompetencji klas szóstych październik 2012r.
EGZAMIN GIMNAZJALNY Charakterystyka wyników osiągniętych przez uczniów.
Testogranie TESTOGRANIE Bogdana Berezy.
Analiza wyników egzaminu gimnazjalnego
Jak Jaś parował skarpetki Andrzej Majkowski 1 informatyka +
Zestaw egzaminacyjny Zestaw egzaminacyjny zawierał zestaw 28zadań (80min), z podziałem na część humanistyczną oraz matematyczną: - j polski13 zadań21.
1 Używanie alkoholu i narkotyków przez młodzież szkolną w województwie opolskim w 2007 r. Na podstawie badań przeprowadzonych przez PBS DGA (w pełni porównywalnych.
Współrzędnościowe maszyny pomiarowe
ANKIETA ZOSTAŁA PRZEPROWADZONA WŚRÓD UCZNIÓW GIMNAZJUM ZPO W BORONOWIE.
Elementy geometryczne i relacje
Strategia pomiaru.
LO ŁobżenicaWojewództwoPowiat pilski 2011r.75,81%75,29%65,1% 2012r.92,98%80,19%72,26% 2013r.89,29%80,49%74,37% 2014r.76,47%69,89%63,58% ZDAWALNOŚĆ.
MIEJSKI OŚRODEK DOSKONALENIA NAUCZYCIELI
Opracowanie: Agata Hachaj Danuta Zawadzka Bogusław Sitko
Wyniki egzaminu próbnego
Zapis prezentacji:

Fizyka i astronomia na egzaminach zewnętrznych w 2009 roku Egzamin gimnazjalny Matura Pracownia Doskonalenia Metodycznego Opracował: Zbigniew Łuczka

Egzamin gimnazjalny Przeprowadzony 22, 23 i 24 kwietnia 2009 roku Średni wynik : 26,03 punktów (50) 25,13 (lubuskie) Łatwość testu: 0,52 0,50 Łatwość zadań według standardów: I. stosowanie terminów, pojęć i procedur w praktyce i kształceniu – 0,52 (maks. 1) 0,50 II. wyszukiwanie i stosowanie informacji – 0,69 (maks. 1) 0,68 III. wskazywanie i opisywanie faktów, związków i zależności – 0,48 (maks. 1) 0,47 IV. stosowanie zintegrowanej wiedzy i umiejetności – 0,36 (maks. 1) 0,34

Mocne i słabe strony gimnazjalistów + Czytanie i odbiór tekstów kultury Wyszukiwanie i stosowanie informacji - Tworzenie własnego tekstu Stosowanie zintegrowanej wiedzy i umiejętności do rozwiązywania problemów

Zadanie 4: przeliczanie jednostek energii Łatwość zadania: 0,71 (łatwe)

Zadanie 5 i 6: biegacz Łatwość zadania: 0,83 (łatwe)

Zadanie 5 i 6: biegacz Łatwość zadania: 0,32 (trudne)

Zadanie 7: syrena alarmowa Łatwość zadania: 0,35 (trudne)

Zadanie 15: składniki atomu Łatwość zadania: 0,26 (trudne)

Zadanie 29: sztangista Łatwości czynności: ustalenie sposobu obliczenia wartości siły – 0,61 (umiarkowanie trudne), ustalenie sposobu obliczenia pracy – 0,46 (trudne), ustalenie sposobu obliczenia mocy – 0,28, obliczenie wartości pracy, siły i mocy oraz zapisanie ich wraz z jednostkami – 0,14 ( bardzo trudne).

Wnioski Uczniowie dobrze radzili sobie z zadaniem z kinematyki, w którym należało wykorzystać dane odczytane z wykresu i wykonać proste obliczenie. Słabo radzono sobie z: zadaniem polegającym na wskazywaniu poprawnego wykresu v(t) na podstawie danego wykresu s(t), zadaniem dotyczącym obliczania długości fali (nieznajomość wzoru?), rozpoznawaniem składników atomu na podstawie zapisu symbolicznego (czasrealizacji materiału?). rozwiązywaniem zadań złożonych.

Porównanie średnich wyników egzaminu w dużych miastach Poznań – 28,84 Kalisz i Koszalin – 28,24 Zielona Góra – 28,13 Szczecin – 27,44 Leszno – 27,20 Konin – 26,59 Gorzów Wlkp. – 26,46 Piła – 25,82 Średni wynik egzaminu w Polsce w miastach porównywalnych z Gorzowem wyniósł 28,14 punktów.

Laureaci konkursów przedmiotowych w gimnazjach (liczba / procent) Ogółem 1778 osób 0,37 wielkopolskie 82 0,19% lubuskie 58 0,49% zachodniopomorskie 101 0,53%

Czynniki dydaktyczne (1) duża liczebność klas, skromna baza dydaktyczna, niedostosowanie wymagań do możliwości ucznia, zbyt dużo bodźców negatywnych i zbyt mało bodźców pozytywnych stymulujących rozwój ucznia, osobowość nauczyciela, metody pracy nauczyciela, braki w wiadomościach i umiejętnościach z przedmiotów podstawowych, stosunek do pracy,

Czynniki dydaktyczne (2) brak wyrównanego startu uczniów, niewłaściwie ułożony program nauczania (działy), nierespektowanie zasady powolnego stopniowania trudności zadań, zbytnia koncentracja uwagi na programie nauczania, nauczanie przedmiotu w sposób podający, nieindywidualizownie pracy z uczniami, dorywcza kontrola wyników nauczania, przeciążenie uczniów nadmiarem zadań, niewłaściwy plan zajęć,

Egzamin maturalny Pełny raport z egzaminów zewnętrznych zostanie przedstawiony 27 sierpnia 2009 na konferencji organizowanej przez MEN i CKE Przedstawione wyniki dotyczą obszaru objętego przez OKE Poznań

Egzamin maturalny w okręgu – fizyka jako przedmiot obowiązkowy Zdawało: 572 uczniów – poziom podstawowy, 115 uczniów – poziom rozszerzony. Egzamin zdawany nieobowiązkowo – 2603 uczniów Razem – 3290 uczniów (wybieralność 5,34% - najniższa wśród przedmiotów mat.-przyr.) Wybieralność w lubuskim – 6,11% Zdawalność: Poziom podstawowy – 87,06% (nie zdało 74 uczniów) (81,8% lubuskie 12/66) Poziom rozszerzony – 100%

Egzamin maturalny – wynik średni Średnie wyniki w okręgu: Poziom podstawowy – 24,51 49,02% 590 zdających, wynik indywidualny: najniższy 2 punkty, najwyższy 50 punktów Gorzów Wlkp. 46,35% Zielona Góra 49,40% Poziom rozszerzony – 34,18 56,97% 3064 zdających, wynik indywidualny: najniższy 0 punktów, najwyższy 60 punktów Gorzów Wlkp. 63,03% Zielona Góra 61,60%

Rozwiązywalność zadań - poziom podstawowy 1. 74% 2. 29% 3. 37% 4. 53% 5. 67% 6. 62% 7. 75% 8. 41% 9. 40% 10. 41% 11.1. 75% 11.2 71% 11.3. 20% 12.1. 57% 12.2. 41% 12.3. 34% 13.1. 65% 13.2. 85% 14.1. 56% 14.2. 48% 15. 27% 16 30% 17.1. 50% 17.2. 78% 18.1. 60% 18.2. 38% 18.3. 11% 19 38% 20.1. 47% 20.2. 76%

Rozwiązywalność zadań - poziom rozszerzony 1.1. 39% 1.2. 49% 1.3. 81% 1.4. 39% 1.5. 41% 1.6. 53% 1.7. 50% 2.1. 58% 2.2. 90% 2.3. 92% 2.4. 72% 2.5. 44% 2.6. 61% 3.1. 76% 3.2. 73% 3.3. 74% 3.4. 45% 3.5. 52% 3.6. 41% 4.1. 66% 4.2. 35% 4.3. 38% 4.4. 35% 4.5. 51% 5.1. 61% 5.2. 73% 5.3. 73% 5.4. 70% 5.5. 54% 5.6. 78% 5.7. 39%

Mocne strony zdających + Rozwiązywanie prostych zadań, w których występowały sytuacje typowe (P) Umiejętność analizowania i doboru danych przedstawionych w tabeli (P) Analizowanie informacji tekstowych (P) Rysowanie wykresów (P) Analizowanie wyników (R) Rysowanie i interpretowanie wykresów (R)

Słabe strony zdających - Słabo wypadły Zapisywanie własnych sądów i opinii (P) Uzasadnianie odpowiedzi (P) Umiejętność wyodrębnienia zjawiska fizycznego w zadaniu z kontekstem praktycznym (P i R) Staranność i dokładność wykonywania wykresów (P) Rozwiązywanie zadań z fizyki atomowej i jądrowej (P) Rozwiązywanie zadań z astronomii i kosmologii (P) Zadania z dynamiki bryły sztywnej (R) Kompleksowość podejścia do rozwiązania zadania (R) Działania na dużych liczbach i ułamkach, przekształcanie wzorów (P i R) Analiza sensowności wyniku

Przyczyny niepowodzeń Brak umiejętności: Uważnego czytania ze zrozumieniem poleceń Dokładnej analizy danych przedstawionych w formir tekstu, tabeli, wykresu i rysunku Selekcjonowania podanych informacji Uogólniania oraz formułowania wniosków i opinii Poprawnego wykonywania obliczeń matematycznych Łączenia posiadanej wiedzy i umiejętności z sytuacjami praktycznymi Radzenia sobie z sytuacjami częściowo nietypowymi lecz odwołującymi się do znanych praw Analizy otrzymanych wyników w kontekście ich realności Traktowania zadania wraz z tekstem wprowadzającym jako całości

Analiza i wykorzystanie wyników Warto: Szczególnym wsparciem objąć uczniów, których wyniki mieszczą się w staninach 1, 2 i 3. Zidentyfikować umiejętności słabo opanowane i na tej podstawie planować pracę z zespołem klasowym. Dokonać analizy ilościowej: surowego wyniku ucznia (korelacja z oceną szkolną), wyniku klasy/grupy/szkoły (porównanie ze średnimi, wyniki w skali staninowej) łatwości zadań. Dokonać analizy merytorycznej wyników: dobre i słabe strony zdających, wnioski do pracy dydaktycznej.

Terminy egzaminów w nowym roku szkolnym Egzamin gimnazjalny: 27, 28, 29 kwietnia 2010 roku 8, 9, 10 czerwca 2010 roku – termin dodatkowy Egzamin maturalny: 05.05 9.00 lub 14.00 – środa – matematyka 10.05 9.00 – poniedziałek – biologia 17.05 14.00 – poniedziałek - chemia 20.05 9.00 – czwartek – fizyka i astronomia