ICT w interkulturowej współpracy studentow

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Podstawowe pojęcia e-learningu
Advertisements

Program eTwinning to łączenie i współpraca bliźniaczych szkół w Europie za pomocą mediów elektronicznych i promowanie szkolenia nauczycieli.
E-nauczyciel Rozwijanie umiejętności nauczycieli z zakresu wykorzystania TIK na lekcjach Rządowy Program "Cyfrowa Szkoła” oraz Certyfikacja e-Nauczycieli.
dr Anna Murkowska dr Przemysław Wolski
Uniwersytet Warszawski
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego PITWIN – Portal Innowacyjnego Transferu Wiedzy.
Nowe technologie w nowoczesnej uczelni
REKRUTACJA 2013/2014 ! POPRZEZ SYSTEM USOSWEB !
dr inż. Paweł Strykowski
Dwujęzyczne, dwukulturowe, dwumodalne:
BYĆ PRZEDSIĘBIORCZYM – NAUKA PRZEZ DZIAŁANIE
Projekt AS KOMPETENCJI jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Projekt realizowany przez Uniwersytet.
E-Portfolio.
dr Dariusz Kajewski Instytut Fizyki Uniwersytet Śląski w Katowicach
Uniwersytet Warszawski. REKRUTACJA WIELOKIERUNKOWA Kilka uwag praktycznych Spotkanie z Prodziekanami ds. Studenckich 13 października 2009.
Przegląd projektu Plan działań nauczyciela Przykłady prac i opinie Materiały dydaktyczne Ocenianie i standardy Przewodnik nauczyciela Przewodnik początkującego.
Systemy zarządzania treścią CMS
Wie das Land, so die Schule. Szkoły biorące udział w projekcie: ZESPÓŁ SZKÓŁ OGÓLNOKSZTAŁCĄCYCH I ZAWODOWYCH W PRZEWORSKU – POLSKA ZESPÓŁ SZKÓŁ OGÓLNOKSZTAŁCĄCYCH.
PROGRAM OPERACYJNY KAPITAŁ LUDZKI Człowiek – najlepsza inwestycja Uniwersytet im. Adama Mickiewicza.
Projekt utworzenia w Poznaniu
E-learning jako element warsztatu informacyjnego współczesnej biblioteki Joanna Rudna Biblioteka WydziałuTechniki Morskiej ZUT.
Ewaluacja innowacji pedagogicznej realizowanej w Zasadniczej Szkole Zawodowej w Ośrodku Szkolno-Wychowawczym dla Dzieci Młodzieży Niepełnosprawnej.
dr inż. Jarosław Makal mgr inż. Adam Idźkowski
ABC e-learningu.
Opracowanie Anna Madeksza nauczyciel bibliotekarz
Gimnazjum w Okonku 2008 Wyrównywanie szans edukacyjnych.
Istota i zastosowanie platformy e-learningowej Moodle
Fulbright programem perspektyw, możliwości i szans Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu Wydział Pedagogiczno-Artystyczny w Kaliszu Małgorzata Krasowska.
II Ogólnopolska Konferencja Instruktorska Dobre Praktyki w Kształceniu Kadry Wojciech Konieczny Czy e znaczy źle? 19 marca 2011.
E-learning… zasady działania korzyści dla środowisk wiejskich Andrzej Wodecki.
K REOWANIE E-LEARNING W E DUKACJI S ZKOŁY W YŻSZEJ W S YSTEMIE M OODLE dr inż. Zbigniew Lis dr Zbigniew E. Zieliński
Technik Organizacji Reklamy
SEKCJA – JĘZYK ANGIELSKI ROK AKADEMICKI 2013/2014 semestr 1 KOORDYNATOR: Halina Domino.
Microsoft Office Publisher
Program kursu zakłada:
Wyrównywanie szans edukacyjnych Zespół Szkół nr 2 w Tychach.
Wydział Informatyki, Elektroniki i Telekomunikacji.
Szkoła z klasą 2.0 czyli TIK wśród nas
O programie Szkoła z Klasą to ogólnopolska akcja edukacyjna prowadzona od 2002 roku przez Centrum Edukacji Obywatelskiej i „Gazetę Wyborczą”. która promuje.
Nauczanie na odległość na platformie „moodle”
Metoda studium przypadku jako element XI Konkursu Wiedzy Ekonomicznej
PRZYSPOSOBIENIE BIBLIOTECZNE ON-LINE Z doświadczeń e-learningu na Uniwersytecie Warszawskim Maria Wilkin, Marcin Skład Centrum Otwartej i Multimedialnej.
REKRUTACJA 2015/16 ! POPRZEZ SYSTEM USOSWEB !
Andrzej Wodecki Polski Uniwersytet Wirtualny Ogólnopolska Konferencja
SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Spotkanie otwierające. SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Serdecznie witam Was w kolejnej – trzeciej już – edycji programu Szkoła z klasą 2.0. W tym.
Technologia kształcenia zawodowego 3. Proces kształcenia
Młody Fizyk Eksperymentuje – I Pracownia Fizyczna dla Licealistów
NIE TYLKO KOMPETENCJE JĘZYKOWE
RAPORT Z EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ ROK SZKOLNY 2014/2015.
eTwinning - to europejska współpraca szkół realizowana przy pomocy mediów elektronicznych. Uczniowie i nauczyciele wykorzystują Internet we współpracy.
O nowych zadaniach nauczyciela matematyki w kontek ś cie wyboru podr ę czników i programów nauczania.
IX Konferencja "Uniwersytet Wirtualny: model, narzędzia, praktyka" Andrzej Syguła, „Metoda warsztatu w nauczaniu informatyki z wykorzystaniem platformy.
IX Konferencja „Uniwersytet Wirtualny: model, narzędzia, praktyka” Maria ZAJĄC „E-learning 2.0 a style uczenia się” Maria ZAJĄC E-learning 2.0 a style.
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego 33 Modelowy program praktyk podnoszący jakość kształcenia studentów.
Sieci współpracy i samokształcenia. SIEĆ to statek, na którym nie ma pasażerów, wszyscy jesteśmy załogą.
1 Metoda projektów Praktyka w edukacji 2 Metoda projektów – praktyka w edukacji Metoda projektów jest formą pracy uczniów łączącą wiedzę teoretyczną.
Ewaluacja jakości kształcenia – dane zbiorcze Rok akademicki 2012/2013 Semestr zimowy Dr Agnieszka Pawlak, Zakład Nauk o Rodzinie UM Dr Paweł Przyłęcki,
Nauka przedsiębiorczości w polskim systemie edukacji
Zasady uczęszczania na lektoraty języków nowożytnych w Szkole Językowej Uniwersytetu Adama Mickiewicza w Poznaniu Prezentacja dla Studentów I roku Psychologii.
WYNIKI ANKIET EWALUACYJNYCH
REKRUTACJA 2017/18 ! POPRZEZ SYSTEM USOSWEB !
Szkolenie w ramach projektu POWERSE
Pełnomocnik Dziekana Wydziału Biologii ds. praktyk studenckich
REKRUTACJA 2018/19 ! POPRZEZ SYSTEM USOSWEB !
Tworzenie stron WWW w programie Microsoft FrontPage
Projekt „Po co. Dlaczego. Jak
REKRUTACJA 2019/20 ! POPRZEZ SYSTEM USOSWEB !
AUTOPREZENTACJA prof. nadzwyczajny, dr hab. Anetta Zielińska.
Zapis prezentacji:

ICT w interkulturowej współpracy studentow Paweł Topol Uniwersytet im. Adama Mickiewicza, Poznań

e-based co-learning project Uniwersytet im Adama Mickiewicza, Poznań koordynator: dr Paweł Topol (kierownik wydziałowej Pracowni Edukacyjnych Zastosowań Informatyki) Appalachian State University, NC, USA / 2002-2007 (Roberto Muffoletto, Ph.D.) University of Northern Iowa, IA, USA / 2008 (Leigh Zeitz, Ph.D.)

Cele projektu (wobec studentów) zorganizować współpracę on line w języku przedmiotowym (angielskim); umożliwić wymianę wiedzy, doświadczeń i opinii studentów na tematy dotyczące edukacji, mediów (i innych) w obu krajach; umożliwić sprawdzenie swoich umiejętności w zakresie TI w praktycznym działaniu.

Krótki kontekst teoretyczny Dr. Muffoletto i ja stosujemy podobne style nauczania. Główne odwołania teoretyczne w naszych działaniach dydaktycznych to: konstruktywizm psychologia poznawcza, cognitive approach elementy teorii multiple intelligences H. Gardnera L. Vygotsky i communicative skills

Organizacja projektu Co roku projekt trwa ok. 7 tygodni. Grupa studencka (PL i USA) dzieli się na kilka. Te podzielone łączymy (my wykładowcy) w zespoły polsko-amerykańskie (teams). Zespoły komunikują i poznają się nawzajem oraz podejmują dyskusje merytoryczne. Zespoły publikują wyniki tych dyskusji w Internecie.

Plan ogólny projektu Wzajemne poznanie się, introdukcje Faza Forma i realizacja Wzajemne poznanie się, introdukcje Wymiana emailowa. Każdy student tworzy stronę WWW – wizytówkę (i publikuje ją). Dyskusje przedmiotowe Każdy team ustala temat i dzieli się zadaniami. Studenci zbierają i opracowują materiały. Komunikacja: mail, listserve, Skype Publikacja wyników Elektroniczna. Każdy team tworzy swoje strony WWW. (najczęściej jest to strona nawigacyjna plus kilka podstron)

Narzędzia Asynchroniczne: - e-mail, - listserves. Synchroniczne: - communicators (Skype, ICQ). Collaborative work: - googlepages, - media wiki (CMS), - google docs,

Szczegółowy plan projektu Faza Zadania Narzędzia Introdukcje Zapisy na listy dyskusyjne w obrębie teamu. Krótkie wiadomości tekstowe. E-mail, listserve Strona-wizytówka Projektowanie własnej strony WWW, publikacja MS Word → FTP GooglePages Dyskusje merytoryczne Wybór tematu (burza mózgów), podział zadań wewnątrz teamu Listserve, komunikatory, e-mail Opracowanie dokumentów Praca w trybie asynchronicznym ---- Praca w trybie synchronicznym ----- Edytor tekstu, grafiki, Foto itd. GoogleDocs, Media Wiki Publikacja wyników Projektowanie stron WWW, publikacja

Wnioski, czyli co z tego wynika Kolejne edycje projektu kończą się sukcesem i obie strony chcą go kontynuować. Są plany poszerzenia projektu o trzeciego partnera, z innego kontynentu. Projekt wymaga pewnych korekt. Każda kolejna edycja jest nieco modyfikowana. (na podstawie corocznych badań): Studenci oceniają projekt bardzo pozytywnie

Strony studenckie są dostępne: Student pages are available at: www.amu.edu.pl/~topol/ w menu Projekty  Glex (po polsku) or in menu Projects  Glex (in English) Dziękuję Państwu za uwagę Thank you for your attention