Kompetencja: PRZEDSIĘBIORCZOŚĆ

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
DORADZTWO ZAWODOWE W SZKOLE PONADGIMNAZJALNEJ
Advertisements

Zespół Szkół im. Ks. Jerzego Popiełuszki
Projekt AS KOMPETENCJI jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
Projekt AS KOMPETENCJI jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
Projekt AS KOMPETENCJI jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły:
Projekt AS KOMPETENCJI jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły:
Projekt AS KOMPETENCJI jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
Projekt AS KOMPETENCJI jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
MATEMATYCZNO FIZYCZNA
Dane INFORMACYJNE (do uzupełnienia)
Dane INFORMACYJNE (do uzupełnienia)
Projekt AS KOMPETENCJI jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły:
Dane Informacyjne: Nazwa szkoły: ZESPÓŁ SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH NR 1 „ELEKTRYK” W NOWEJ SOLI ID grupy: 97/56_MF_G1 Kompetencja: MATEMATYKA I FIZYKA Temat.
Projekt ROZWÓJ PRZEZ KOMPETENCJE jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał
1.
Projekt ROZWÓJ PRZEZ KOMPETENCJE jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał
Projekt ROZWÓJ PRZEZ KOMPETENCJE jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły: Zespół Szkół nr2 Gimnazjum nr3 z Oddziałami Integracyjnymi w Hajnówce. ID grupy: 96/78_MP_G2 Opiekun: Lija Grosz. Kompetencja:
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły:
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły:
DANE INFORMACYJNE Gimnazjum Nr 43 w Szczecinie ID grupy: 98/38_MF_G2
1.
Dolnośląska Agencja Rozwoju Regionalnego S.A. ul. Sczawieńska 2
Rozwój zawodowy człowieka
„Kompleksowe umiejętności – gwarantem przyszłości”
DANE INFORMACYJNE Nazwa szkoły: ZESPÓŁ SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH IM J. MARCIŃCA W KOŹMINIE WLKP. ID grupy: 97/93_MF_G1 Opiekun: MGR MARZENA KRAWCZYK Kompetencja:
Projekt AS KOMPETENCJI jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły: ID grupy: 96/20 MP GR 2
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły:
Problemy rynku pracy..
Projekt AS KOMPETENCJI jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
Dane INFORMACYJNE (do uzupełnienia)
Projekt AS KOMPETENCJI jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
Statystyczny Uczeń Naszej Szkoły
Nazwa szkoły: Zespół Szkół Ogólnokształcących w Świebodzinie ID grupy:97/76_p_G1 Opiekun: Dariusz Wojtala Kompetencja: Przedsiębiorczość Temat projektowy:
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły:
Projekt AS KOMPETENCJI jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły:
Dane INFORMACYJNE (do uzupełnienia)
Projekt AS KOMPETENCJI jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
Projekt AS KOMPETENCJI jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
Projekt ROZWÓJ PRZEZ KOMPETENCJE jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły:
Projekt AS KOMPETENCJI jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
Projekt ROZWÓJ PRZEZ KOMPETENCJE jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał
Program operacyjny Kapitał Ludzki Człowiek- najlepsza inwestycja Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu.
Projekt AS KOMPETENCJI jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
DANE INFORMACYJNE Nazwa szkoły:
DANE INFORMACYJNE 97_10_MF_G1 i 97_93_MF_G1 Kompetencja:
1.
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły:
Dane INFORMACYJNE (do uzupełnienia)
Projekt ROZWÓJ PRZEZ KOMPETENCJE jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał
Projekt AS KOMPETENCJI jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
Publikacja jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Prezentacja jest dystrybuowana bezpłatnie Projekt.
Dane INFORMACYJNE (do uzupełnienia)
Projekt ROZWÓJ PRZEZ KOMPETENCJE jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał
Projekt AS KOMPETENCJI jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych w Kleczewie ID grupy: 97_75_p_G2
Projekt AS KOMPETENCJI jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
Projekt AS KOMPETENCJI jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
Projekt AS KOMPETENCJI jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
Projekt AS KOMPETENCJI jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
Publikacja jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Prezentacja jest dystrybuowana bezpłatnie Projekt.
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego CZŁOWIEK – NAJLEPSZA INWESTYCJA Projekt „Naukowy zawrót.
Projekt „ROZWÓJ PRZEZ KOMPETENCJE” jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał.
„MOJE ŻYCIE – MÓJ WYBÓR”
Zapis prezentacji:

Kompetencja: PRZEDSIĘBIORCZOŚĆ Nazwa szkoły: ZESPÓŁ SZKÓŁ PRZEMYSŁU SPOŻYWCZEGO IM. J.J. ŚNIADECKICH W POZNANIU ZESPÓŁ SZKÓŁ OGÓLNOKSZTAŁCĄCYCH NR 16 VIII LICEUM OGÓLNOKSZTAŁCACE IM. J. PIŁSUDSKIEGO W GORZOWIE WIELKOPOLSKIM ID grupy: 97/44_P_G1 97/46_P_G1 Opiekun: Łukasz Kluczyk Justyna Tyczyńska Kubiak Kompetencja: PRZEDSIĘBIORCZOŚĆ Temat projektowy: Jak wykorzystać informatykę w > planowaniu swojej kariery zawodowej Semestr/rok szkolny: IV-V 2011/2012

DROGI KARIERY ZAWODOWEJ Wszystkie drogi prowadzą do Rzymu; kariera zawodowa przypomina rzekę; nim dopłynie do morza, musi pokonać wiele przeszkód. Każdy powinien zatem obrać taką drogę, która mu najbardziej odpowiada. Trzeba też liczyć się z ryzykiem popełnienia błędu. Gernont Langes - Swarovski

DROGI KARIERY ZAWODOWEJ Kariera to popularne pojęcie ostatnich lat. Spotykamy je w Internecie, prasie, telewizji czy życiu codziennym. Potocznie kariera często utożsamiana jest z awansem, osiągnięciem sukcesu, wysokimi zarobkami czy prestiżem. Takie elementy widoczne są również w ujęciach definicyjnych: Kariera to szybkie zdobywanie coraz to wyższych stanowisk w działalności społecznej, zawodowej, naukowej; dobra pozycja w życiu.

DROGI KARIERY ZAWODOWEJ Zrobić karierę to znaczy szybko osiągnąć taki sukces w jakiejś dziedzinie, z którym łączy się zdobywanie większych uprawnień, dochodów, uznania, zajęcia wyższego stanowiska. Niektórzy ludzie robią karierę zdobywając jednocześnie uprawnienia, dochody, uznanie itp., bywają jednak i takie kariery, które polegają na zdobyciu np. tylko uznania, często kariera jest rezultatem wytężonej, rzetelnej pracy, zdolności, umiejętności.

DROGI KARIERY ZAWODOWEJ Zdarza się i tak, że ktoś robi karierę dążąc do niej za wszelką cenę, nie zawsze w sposób uczciwy i moralny. W definicji tej istotne wydaje się wskazanie na „dwie drogi kariery”: szybki awans łączący się z dobrą pozycją w życiu oraz pracę wykorzystującą posiadane zdolności i umiejętności. Inne definicje wzbogacają powyższe ujęcie kariery i przypominają znaczenie tego słowa w przeszłości: zawód, zajęcie, fach. .

DROGI KARIERY ZAWODOWEJ Każdy z nas, przynajmniej raz w życiu, stanął przed niełatwą decyzją dotyczącą wyboru przyszłego zajęcia. Najczęściej pytanie „kim będę” stawiają sobie uczniowie szkół średnich, podejmując decyzję o wyborze studiów – z reguły od wybranego kierunku uzależniony jest nasz przyszły zawód i dalsza kariera zawodowa.

DROGI KARIERY ZAWODOWEJ Do najpopularniejszych teorii zwracających uwagę na czynniki determinujące wybór zawodu zalicza się: teorię Johna Hollanda, który wyodrębnił 6 typów orientacji personalnych i środowisk pracy: typ realistyczny, badawczy, artystyczny, społeczny, przedsiębiorczy i konwencjonalny; klasyfikację zawodów według Anny Roe, która wymieniała: usługi, biznes, organizację, technologię, naturę, naukę, kulturę, sztukę i rozrywkę;

DROGI KARIERY ZAWODOWEJ Do najpopularniejszych teorii zwracających uwagę na czynniki determinujące wybór zawodu zalicza się: stożek kariery według Edgara Scheina, który stwierdził, że istnieje ścisły związek między wyznawanym systemem wartości i potrzebami a obranym rodzajem kariery. Wyodrębnił on tzw. 8 kotwic kariery zawodowej: kompetencje zawodowe, kompetencje menedżerskie, autonomia i niezależność, bezpieczeństwo i stabilizacja, usługi i poświęcenie dla innych, wyzwanie, styl życia.

DROGI KARIERY ZAWODOWEJ Do najpopularniejszych teorii zwracających uwagę na czynniki determinujące wybór zawodu zalicza się: Według D. E. Supera, kariera zawodowa zazębia się ze stadiami rozwojowymi człowieka: faza wzrostu (od urodzenia do 14 r.ż.) – stadium dzieciństwa, podczas którego młody człowiek tworzy obraz siebie i w czasie nauki szkolnej rozeznaje się w zakresie swoich potrzeb, zainteresowań, zdolności i umiejętności;

DROGI KARIERY ZAWODOWEJ Do najpopularniejszych teorii zwracających uwagę na czynniki determinujące wybór zawodu zalicza się: faza poszukiwań (od 15 do 24 r.ż.) – stadium dorastania, w którym jednostka dokonuje prowizorycznych wyborów, zdobywa profesjonalne wykształcenie i podejmuje pierwsze aktywności zawodowe, np. pierwsza praca, staż, praktyki; faza zajęcia pozycji (od 25 do 44 r.ż.) – stadium wczesnej dorosłości, w czasie którego po wybraniu głównej dziedziny zatrudnienia poświęca się cały wysiłek na rozwój kariery zawodowej;

DROGI KARIERY ZAWODOWEJ Do najpopularniejszych teorii zwracających uwagę na czynniki determinujące wybór zawodu zalicza się: Obecnie trudno o realizację powyższego modelu bez zakłóceń. Ludzie muszą się niejednokrotnie przekwalifikowywać, zmieniać miejsce zatrudnienia, dbać o rozwój osobisty. Można mówić o karierze stabilnej, kiedy podstawowy rdzeń aktywności jest niezmienny albo o karierze niestabilnej, gdy trzeba często zmieniać formy zatrudnienia.

DROGI KARIERY ZAWODOWEJ Do najpopularniejszych teorii zwracających uwagę na czynniki determinujące wybór zawodu zalicza się: faza konsolidacji (od 45 do 64 r.ż.) – stadium dojrzałości, w którym podejmuje się działania stabilizujące w danym zawodzie; faza schyłku (od 65 r.ż) – stadium dorosłości, podczas którego zanika aktywność zawodowa, aż do momentu odejścia na emeryturę.

DROGI KARIERY ZAWODOWEJ Do najpopularniejszych teorii zwracających uwagę na czynniki determinujące wybór zawodu zalicza się: Wymienia się też karierę pionową, kiedy człowiek pnie się po szczeblach awansu zawodowego oraz karierę poziomą, kiedy dąży do bycia ekspertem, czyli zdobywa coraz większe doświadczenia i zgłębia tajniki wiedzy w ramach tej samej grupy zawodowej.

DROGI KARIERY ZAWODOWEJ Opracowanie planu kariery Plan drogi zawodowej powinien być zapisany lub narysowany i schowany w bezpiecznym miejscu. Tak byśmy w dowolnym momencie mogli go szybko odnaleźć i zweryfikować, na którym etapie ścieżki kariery się znajdujemy i jakie kolejne działania powinniśmy podjąć.

DROGI KARIERY ZAWODOWEJ Plan winien zawierać następujące elementy: Misja Cele zawodowe według hierarchii ważności Stanowiska pracy chronologicznie prezentujące kolejne awanse poziome lub pionowe Horyzont czasowy – długość całej kariery oraz okresy osiągania poszczególnych etapów Metody realizacji celów

DROGI KARIERY ZAWODOWEJ Plan winien zawierać następujące elementy: Dynamika oznacza tempo, rutynę i zakres zmian zachodzących w życiu zawodowym. Analizując przebieg własnej drogi zawodowej dobrze jest zwrócić uwagę: czy występują zmiany, a jeśli tak to jaki jest charakter tych zmian (przypadkowy, racjonalny)?

DROGI KARIERY ZAWODOWEJ Plan winien zawierać następujące elementy: Dynamika oznacza tempo, rutynę i zakres zmian zachodzących w życiu zawodowym. Analizując przebieg własnej drogi zawodowej dobrze jest zwrócić uwagę: czy występują zmiany, a jeśli tak to jaki jest charakter tych zmian (przypadkowy, racjonalny)?

INFORMATYKA W KARIERZE W dzisiejszych czasach nieznajomość technologii informacyjnej powoduje, znaczące problemy w otrzymaniu czy znalezieniu pracy. Znajomość pakietu office, pisanie elektronicznych dokumentów rekrutacyjnych, odbieranie maili, tworzenie stron to podstawa obecności na rynku pracy.

INFORMATYKA W KARIERZE Pomocą w znalezieniu pracy mogą być portale branżowe, portale społecznościowe taki jak facebook, goldenline.pl na których możemy założyć swój profil i promować swoją osobę.

INFORMATYKA W KARIERZE Warto również uczestniczyć w rozmowach branżowych na forach internetowych, promować się choćby przez facebooka.

INFORMATYKA W KARIERZE Dzięki internetowi możemy na bieżąco szukać pracy w wielu miejscach nie tylko w Polsce ale tez na świecie.

BIBLIOGRAFIA: M. Pietraszewski Wybrane zagadnienia z biznesu empi2 Poznań 2000 G. Kowalewski Podstawy nauki o organizacji i zarządzaniu. Ekstat Szczecin 2000 http://www.egospodarka.pl/tematy/zarzadzanie-personelem http://www.kadryonline.pl/zarzadzanie_personelem.php http://personel.infor.pl/ http://kadry.nf.pl/ http://zzl.ipiss.com.pl/ www.mpips.gov.pl