1.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
MOJA SZKOŁA W LICZBACH.
Advertisements

Wyniki badania na temat czytania dzieciom
Zespół Szkół im. Ks. Jerzego Popiełuszki
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły:
Matematyka w testach IQ
ZESPÓŁ SZKÓŁ OGÓLNOKSZTAŁCĄCYCH
1 1.
Dane INFORMACYJNE (do uzupełnienia)
Projekt AS KOMPETENCJI jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
Projekt AS KOMPETENCJI jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły:
Projekt AS KOMPETENCJI jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
Projekt AS KOMPETENCJI jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
Projekt AS KOMPETENCJI jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
Projekt AS KOMPETENCJI jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
MATEMATYCZNO FIZYCZNA
Dane INFORMACYJNE (do uzupełnienia)
Projekt AS KOMPETENCJI jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły:
Dane Informacyjne: Nazwa szkoły: ZESPÓŁ SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH NR 1 „ELEKTRYK” W NOWEJ SOLI ID grupy: 97/56_MF_G1 Kompetencja: MATEMATYKA I FIZYKA Temat.
Projekt ROZWÓJ PRZEZ KOMPETENCJE jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał
Dane INFORMACYJNE (do uzupełnienia)
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły:
DANE INFORMACYJNE Gimnazjum Nr 43 w Szczecinie ID grupy: 98/38_MF_G2
1.
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły: ZESPÓŁ SZKÓŁ w BACZYNIE ID grupy:
„Zbiory, relacje, funkcje”
ANALIZA BADANIA STATYSTYCZNEGO
Rozkład t.
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły: Gimnazjum w Polanowie im. Noblistów Polskich ID grupy: 98/49_MF_G1 Kompetencja: Fizyka i matematyka Temat.
Psychometryczna ocena upośledzenia umysłowego
DANE INFORMACYJNE Nazwa szkoły: ZESPÓŁ SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH IM J. MARCIŃCA W KOŹMINIE WLKP. ID grupy: 97/93_MF_G1 Opiekun: MGR MARZENA KRAWCZYK Kompetencja:
Projekt AS KOMPETENCJI jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
Projekt AS KOMPETENCJI jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
Projekt ROZWÓJ PRZEZ KOMPETENCJE jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał
Problemy rynku pracy..
Projekt AS KOMPETENCJI jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
Statystyczny Uczeń Naszej Szkoły
Dane INFORMACYJNE (do uzupełnienia)
Nazwa szkoły: Zespół Szkół Ogólnokształcących w Świebodzinie ID grupy:97/76_p_G1 Opiekun: Dariusz Wojtala Kompetencja: Przedsiębiorczość Temat projektowy:
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły:
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły:
Dane INFORMACYJNE (do uzupełnienia)
Projekt AS KOMPETENCJI jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
Hałas wokół nas Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły:
Projekt AS KOMPETENCJI jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
Projekt ROZWÓJ PRZEZ KOMPETENCJE jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły:
Projekt AS KOMPETENCJI jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
Projekt ROZWÓJ PRZEZ KOMPETENCJE jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły:
Dane INFORMACYJNE „MATEMATKA W TESTACH IQ” Nazwa szkoły:
Program operacyjny Kapitał Ludzki Człowiek- najlepsza inwestycja Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu.
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły: Zespół Szkół nr 5 w Szczecinku i Zespół Szkół w Opalenicy ID grupy: 97/41_mf_g2 i 97/71_mf_g1 Kompetencja:
DANE INFORMACYJNE Nazwa szkoły:
DANE INFORMACYJNE 97_10_MF_G1 i 97_93_MF_G1 Kompetencja:
1.
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły: ZESPÓŁ SZKÓŁ w BACZYNIE ID grupy:
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły:
Projekt ROZWÓJ PRZEZ KOMPETENCJE jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał
Publikacja jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Prezentacja jest dystrybuowana bezpłatnie Projekt.
Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych w Kleczewie ID grupy: 97_75_p_G2
Projekt AS KOMPETENCJI jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
Publikacja jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Prezentacja jest dystrybuowana bezpłatnie Projekt.
Analiza wyników sprawdzianu ‘2013
UPOŚLEDZENIE UMYSŁOWE WG
WYNIKI EGZAMINU MATURALNEGO W ZESPOLE SZKÓŁ TECHNICZNYCH
1 Analiza wyników sprawdzianu ‘2014 Zespół Szkolno-Przedszkolny w Krowiarkach – XI 2014 – XI 2014 Opracował: J. Pierzchała.
Jak Jaś parował skarpetki Andrzej Majkowski 1 informatyka +
Zapis prezentacji:

1

DANE INFORMACYJNE Nazwa szkoły: Zespół Szkół Centrum Kształcenia Rolniczego im. Wincentego Witosa w Boninie ID grupy: 97/42 Opiekun: Renata Pachucka - Siek Kompetencja: matematyczno-fizyczna Temat projektowy: Matematyka w testach IQ Semestr/rok szkolny: IV, 2011/2012 ……………………………………………………. 2

Mierzenie inteligencji Pierwsze próby mierzenia inteligencji pojawiają się już w XIX wieku, gdy IQ określano na podstawie pomiaru wielkości mózgu. Natomiast dzisiaj stosujemy inne metody mierzenia IQ - testy na inteligencję. Pierwsze próby mierzenia inteligencji pojawiają się już w XIX wieku, gdy IQ określano na podstawie pomiaru wielkości mózgu. Natomiast dzisiaj stosujemy inne metody mierzenia IQ - testy na inteligencję.  Alfred Binet jako pierwszy zastosował metodę mierzenia inteligencji na podstawie testów, które były przeznaczone dla dzieci.  Od tego czasu testy zostały zmodernizowane, modyfikowane i dalej rozwijane aż do obecnej formy, gdzie wszystkie grupy wiekowe mogą być poddawane testom na IQ.   Pierwsze próby mierzenia inteligencji pojawiają się już w XIX wieku, gdy IQ określano na podstawie pomiaru wielkości mózgu. Natomiast dzisiaj stosujemy inne metody mierzenia IQ - testy na inteligencję.   Alfred Binet jako pierwszy zastosował metodę mierzenia inteligencji na podstawie testów, które były przeznaczone dla dzieci.  Od tego czasu testy zostały zmodernizowane, modyfikowane i dalej rozwijane aż do obecnej formy, gdzie wszystkie grupy wiekowe mogą być poddawane testom na IQ.  

Testowane obszary Dzisiaj do mierzenia inteligencji stosujemy różne testy psychologiczne, które są wytworzone przez fachowców w tej dziedzinie i uwzględniają przede wszystkim następujące obszary: spostrzeganie i inteligencja wizualna, zdolności komunikacyjne i inteligencja językowa, zdolności techniczne i inteligencja praktyczna oraz logiczne myślenie i inteligencja matematyczna. 

Testy kompleksowe i częściowe IQ testy to kompleksowe testy, które mierzą wiele zdolności człowieka, nie tylko IQ (tutaj należy na przykład: test analityczny, test Army alfa i Army beta, test struktury inteligencji, testy Wechslera i inne) lub częściowe testy na inteligencję, które mierzą tylko IQ, mianowicie inteligencję ogólną (tutaj należy na przykład.: Domino test, CF 1, CF 2, CF 3, test UNESCO, test macierzy progresywnych i inne).

ILORAZ INTELIGENCJI (IQ - od intelligence quotient) - wartość liczbowa testu psychometrycznego, którego celem jest pomiar inteligencji. Wartość ta nie jest absolutną miarą inteligencji, lecz ma, jak każda jednostka miary używana do pomiaru, charakter relatywny.

Iloraz inteligencji William Stern zaproponował, aby wprowadzić bezwzględną wartość liczbową określającą poziom rozwoju intelektualnego: wiek umysłowy podzielony przez wiek życia i pomnożony przez 100. Tę wartość nazwano ilorazem inteligencji (z niemieckiego Intelligenz-Quotient, stąd skrót IQ).

Iloraz inteligencji Testy inteligencji dla dorosłych wprowadził amerykański psycholog David Wechsler. Jego testy nie korzystały z koncepcji wieku umysłowego, tylko z rozkładu poziomu inteligencji w populacji. Tak więc przyjęto, że 100 IQ jest najczęściej występującym wynikiem, a im większe odstępstwo od normy czy to w jedną, czy w drugą stronę, tym mniejszej części ludzkości ono dotyczy.

Iloraz inteligencji Za odchylenie standardowe w teście Wechslera przyjęto 15. Oznacza to, że wyniki 85-115 oznaczają inteligencję przeciętną, wyniki mniejsze niż 85 inteligencję niską, a większe od 115 inteligencję wysoką. Iloraz inteligencji mniejszy niż 70 wskazuje na upośledzenie umysłowe, a większy od 130 na wybitne zdolności.

Średnie IQ na podstawie książki IQ and Global Inequality w każdym kraju:       ≤65       70       75       80       85       90       95       100       ≥105 10

Krzywa gęstości rozkładu normalnego Ilustracja do podziału wartości IQ na przedziały, wartości na wykresie przedstawiają odsetek ludzi, którzy uzyskują daną wartość IQ

Najwięksi geniusze w dziejach ludzkości W latach 30-tych psychologowie postanowili oszacować IQ różnych historycznych postaci, zarówno sławnych pisarzy, naukowców, artystów, jak i dowódców, takich jak Napoleon. Okazało się, że najwyższym ilorazem inteligencji w historii mógł poszczycić się Leonardo da Vinci. Gdyby w dzisiejszych czasach wykonał test IQ, wyszłoby mu aż 220 punktów! Niewiele gorzej uplasowali się Leibniz z wynikiem 205 punktów i poeta Johann Wolfgang von Goethe z IQ równym 210. W latach 90-tych próbowano oszacować inteligencję Alberta Einsteina i według naukowców wynosiła ona około 150-160 punktów.

IQ znanych ludzi Stanisław Lem Pisarz science fiction Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów. IQ: 185

IQ znanych ludzi Albert Einstein Fizyk-teoretyk Jedynym dowodem na to, że istnieje jakaś pozaziemska inteligencja jest to,że się z nami nie kontaktują. IQ: 160

IQ znanych ludzi Johann Wolfgang von Goethe Poeta Jam częścią tej siły, która wiecznie zła pragnąc, wieczne czyni dobro. IQ: 210

IQ znanych ludzi Napoleon Bonaparte Dowódca, cesarz Francuzów Boże! Ochroń mnie przed przyjaciółmi, bo z wrogami sobie poradzę. IQ: 145

IQ znanych ludzi Garri Kasparow Szachista, polityk Nie mamy o czym rozmawiać z Putinem. Ten reżim nie nadaje się do naprawy, musi ustąpić. IQ: 190

IQ znanych ludzi Leonardo da Vinci Wszechstronny geniusz Jak żelazo z bezczynności rdzewieje, a woda gnije lub marznie od zimna, tak umysł psuje się bez ćwiczenia. IQ: 220

Inteligentni żyją dłużej Szkoccy naukowcy dowiedli, że osoby o ponadprzeciętnym ilorazie inteligencji żyją dłużej. Dokładniej mają o 35% większą szansę, że dożyją siedemdziesięciu sześciu lat, niż osoby o niższym (poniżej 115) IQ.

IQ a szkolne oceny Wbrew powszechnej opinii, uczniowie z najlepszymi ocenami wcale nie wypadają w testach inteligencji lepiej niż pozostałe dzieci. Za to wysoki iloraz inteligencji pozwala na szybsze zrozumienie nauczanych treści.

Testy IQ a bogactwo badanych Badania przeprowadzone w latach 70-tych przez prof. C. Kallnicka dowiodły, że istnieje istotna korelacja między wynikami testów IQ, a bogactwem badanych. Osoby, które znalazły się w grupie o najwyższym ilorazie inteligencji, miały najwyższe średnie dochody, bo aż 80 tysięcy dolarów rocznie. Dla porównania osoby o przeciętnym (od 90 do 110 punktów) IQ mogły pochwalić się zarobkami rzędu zaledwie 36 tysięcy dolarów.

IQ znanych i bogatych ludzi Natalie Portman – skromna geniuszka Wszyscy dziennikarze, którzy kiedykolwiek mieli okazję rozmawiać z Natalie, twierdzą, że trudno rozstrzygnąć, czy największym atutem aktorki jest jej uroda, czy niebywała inteligencja i skromność. IQ 160 Courtney Love – inteligentna dziwaczka Najwięksi geniusze bywają jednocześnie największymi dziwakami. Albert Einstein podobno nie był w stanie wykonywać najprostszych domowych czynności, bo nie potrafił zrozumieć ich sensu.

IQ znanych i bogatych ludzi IQ 154 Sharon Stone – niestereotypowa pięknobomba Blondynki rzadko kiedy kojarzą się z ponadprzeciętną inteligencją. Niesłusznie.. W pokonanym polu zostawia nie tylko Billa Clintona (IQ 137) i George’a Busha (IQ 125), ale nawet samego „ojca Ameryki” – George’a Washingtona (IQ 118). IQ 132 Nicole Kidman – przez rozum do piękna? „Jestem fanką teorii głoszącej, że o bystrość umysłu trzeba dbać przez całe życie, a co ważniejsze – zauważyłam, że treningi pamięci i umysłu są wspaniałą metodą na to, aby poczuć się znacznie młodszą i piękniejszą!”,

IQ znanych i bogatych ludzi Arnold Schwarzenegger – muskuły i... tęga głowa Naukowcy są zdania, że osoby z IQ w okolicach 140 charakteryzuje apodyktyczność i zdumiewający wręcz upór. IQ 140 Madonna – mądrala na siłowni Jednak w jej przypadku troska o kondycję fizyczną idzie w parze z dbałością o sprawność intelektualną. Maddie co najmniej dwie godziny dziennie poświęca na lekturę.Skoro zaś o cechach charakteru mowa Madonna, aby zdobyć międzynarodowy tytuł „królowej”, zyskała go mniej za sprawą warunków głosowych czy urody, a bardziej... właśnie dzięki inteligencji i uporowi.

Czy wynik testu na inteligencję określa naszą inteligencję już na całe życie? Nie. Przykładowo test iq wykonany w wieku 19 lat może dać dla tej samej osoby zupełnie inny wynik, kiedy ta osoba rozwiąże go w wieku 29 lat. Związane jest to z tym, że nasz umysł cały czas się rozwija i inteligencja może się zwiększyć lub zmniejszyć, zależnie od czynników zewnętrznych. Na poziom IQ ma wpływ nasza dieta, sposób spędzania wolnego czasu (czytanie książek jest bardziej pomocne dla rozwoju umysłu niż oglądanie telewizji), styl życia i wiele różnych innych, często pomijanych przez nas spraw.

Przykładowy test matematyczny Wpisz brakujące liczby: 4, 8, 14, 22,? 26 28 32 36 40 Proszę wpisać brakujący numer: 3, 6, 18, 72,? 144 214 272 360 432 Proszę wpisać brakujący numer: 3, 4, 8, 17, 33,? 50 58 66 99 ma jednoznacznej odpowiedzi.

Wpisz brakujące liczby: 4, 5, 8, 17, 44,? 34 88 32 125 132 Co to jest numer, który jest połową jednej czwartej 1 / 10 z 480? 6 12 16 24 32 Jedno słowo na tej liście nie należą do tej samej grupy: odbiornik, Reviver, Racecar, Radar. Odbiornik Odnowiciel Racecar Radar

UFO wykryto Radar latające 7400 mil w 3 min, jaka jest szacunkowa prędkość na godzinę? 7400 mil / h. 1480 mila / h. 14080 mil / h. 148.000 mil / h. Prędkości światła. Szpieg próbuje wysłać tajną wiadomość, staramy się rozszyfrować jego wiadomość, potrzebujemy Waszej pomocy! Jeśli (shnoppy Droppy groppy) oznacza (misja niebezpiecznie wykonywane) I (swappy zdradziecki Droppy) oznacza (misja przerwać natychmiast) I (drippy groppy wippy) oznacza (plan wykonane pomyślnie) A co oznacza "shnoppy" oznacza? misja niebezpiecznie wykonany abort skutecznie

Proszę znaleźć postać kontynuacji serii: b c d żadne z powyższych Mamy 5 kostek, 4 z nich są takie same, piąta nie jest. Znajdź ją!

Czy iloraz inteligencji można zwiększyć? Tak! Eksperyment przeprowadzony na amerykańskiej uczelni wykazał, że studentom, którzy przez pół roku rozwiązywali specjalnie przygotowane zadania ćwiczące umysł, iloraz inteligencji poprawił się o kilka, a w niektórych przypadkach o kilkanaście punktów.

Dłuższa nauka w szkole oznacza wyższe IQ Uczniowie, którzy dłużej pobierają naukę w szkole, mają wyższy iloraz inteligencji - wykazały badania norweskich badaczy opublikowane na łamach najnowszego "Proceedings of the National Academy of Science".

32