PRZEDSZKOLAK BEZPIECZNY W ŚRODOWISKU

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
„BEZPIECZNY PRZEDSZKOLAK”
Advertisements

Przedszkolak bezpieczny w środowisku
II edycja Małopolskiego Konkursu
„Bądź bezpieczny i udzielaj pomocy”
BEZPIECZNE.
Innowacja pedagogiczna
Innowacja pedagogiczna Kształtowanie zachowań prozdrowotnych W zdrowym ciele – zdrowy duch Opracował: zespół nauczycieli z Przedszkola Nr 3 w Łowiczu.
Jak sobie poradzić w „trudnej sytuacji”?
W lutym 2013 roku Nasze Przedszkole wzięło udział a akcji Przedszkolak Pełen Zdrowia. Do programu przystąpiły obydwie grupy przedszkolne: starszaki.
Przedszkole Miejskie Nr 4 im Urszuli Smoczyńskiej w Mińsku Mazowieckim
Sprawozdanie z realizacji Przedszkolak bezpieczny w środowisku Przedszkole Nr 21 w Tarnowie.
AKCJA BEZPIECZNY PRZEDSZKOLAK w Przedszkolu nr 2 im. M
Przedszkole nr 2 „Kraina Wesołej Zabawy”
Akademia Zdrowego Przedszkolaka
Przedszkolak Pełen Zdrowia
Przedszkole Miejskie nr 1 „Tęczowa Jedyneczka” w Rawie Mazowieckiej
PRZEDSZKOLAK BEZPIECZNY
Co wiem o ruchu drogowym? Quiz dla przedszkolaków
MIEJSKIE PRZEDSZKOLE NR 10 W ZGIERZU. W realizacji akcji brały udział wszystkie cztery grupy naszej placówki. Temat akcji nawiązywał do tematu rocznego.
Akademia Zdrowego Przedszkolaka
Sprawozdanie z akcji: „Akademia bezpiecznego przedszkolaka”
REALIZACJA PROGRAMU „BEZPIECZNY PRZEDSZKOLAK” W GRUPIE II „MISIE”
SPRAWOZDANIE Z REALIZACJI OGÓLNOPOLSKIEGO PROGRAMU „AKADEMIA ZDROWEGO PRZEDSZKOLAKA – PRZEDSZKOLAK BEZPIECZNY W ŚRODOWISKU”
SZKOLNY ZESPÓŁ DS. PROMOCJI ZDROWIA
PRZEDSZKOLE W TYKOCINIE. Przedszkole w Tykocinie w roku 2013 roku po raz pierwszy uczestniczyło w programie Akademia Zdrowego Przedszkolaka. Edycja nosiła.
Sprawozdanie z akcji Przedszkolak Bezpieczny w Środowisku
Sprawozdanie „Podróż do mlecznej krainy”
Stanisława Zielińska Rola rodziców w kształtowaniu bezpiecznych zachowań swoich dzieci w ruchu drogowym Stanisława Zielińska
Sprawozdanie z akcji PRZEDSZKOLAK PEŁEN ZDROWIA
SPRAWOZDANIE PRZEDSZKOLAK PEŁEN ZDROWIA ZIMA 2012/2013.
Bezpieczny Przedszkolak
SPRAWOZDANIE Z AKCJI „ZBOŻA ZJADAJMY ENERGIĘ Z NICH MAMY”
BEZPIECZNY PRZEDSZKOLAK W ŚRODOWISKU
„Podróż do mlecznej krainy” - sprawozdanie z realizacji
Z przedszkola do szkoły.
MIEJSKIE PRZEDSZKOLE NR 10 W ZGIERZU. W akcji „Zboża zjadamy energię z nich mamy” wzięły udział wszystkie cztery grupy naszej placówki. Poszczególne etapy.
Prezentacja fotograficzna Moduł wiosenny – Przedszkolak bezpieczny w środowisku Przedszkole Samorządowe w Bolkowie ul.Sienkiewicza Bolków.
PRZEDSZKOLAK BEZPIECZNY W PODRÓŻY I NA WAKACJACH
Przedszkole Miejskie nr 2 w Sosnowcu
ODPORNOŚĆ WZMACNIAMY BO O ZDROWE ŻYWIENIE I HIGIENĘ DBAMY
„BEZPIECZNE FERIE 2014”.
Akademia Zdrowego Przedszkolaka
BEZPIECZNE FERIE ZIMOWE
SPRAWOZDANIE Z REALIZACJI PROGRAMU „AKADEMIA ZDROWEGO PRZEDSZKOLAKA” OPRACOWAŁY: DANUTA SZMANDRA, ANNA BEDNAREK „ODPORNOŚĆ WZMACNIAMY BO O ZDROWIE I HIGIENĘ.
„Odblaskowa szkoła” w oddziale zerowym
Bezpieczne zachowanie na ulicy
„ Zdrowie – to nie tylko brak choroby, lecz stan dobrego samopoczucia fizycznego, psychicznego, społecznego i duchowego” Każdy przedszkolak w naszym przedszkolu:
„PODRÓŻ DO KRAINY PEŁNEJ ZDROWIA „
Projekt „Bezpieczna szkoła – bezpieczny uczeń”
METODA PROJEKTU BADAWCZEGO
SPRAWOZDANIE Z REALIZACJI PROGRAMU „BEZPIECZNE PRZEDSZKOLE” w latach W PRZEDSZKOLU NR 287 „PIOTRUSIA PANA” W WARSZAWIE ul. Wł. Broniewskiego.
W Szkole Podstawowej nr 2 w Kórniku im. Teofili z Działyńskich Szołdrskiej - Potulickiej.
Opracowała: Joanna Kamińska. Sprzątanie świata „W jaki sposób oddziałujemy na przyrodę?”
*Pierwszego dnia przedszkolaki wybrały się do Wojskowych Zakładów Lotniczych w Łodzi zorganizowanej przez Pana Marcina Nocunia. Przedszkolaki miały okazję.
SPRAWOZDANIE Z REALIZACJI PROGRAMU „BEZPIECZNE PRZEDSZKOLE ”- ROK 1 Prezentacja grup: - - STOKROTKI - - SŁONECZKA - - DELFINY.
ODŻYWIAJ SIĘ ZDROWO- ŻYJ KOMFORTOWO
Rok szkolny 2015/2016.
BĄDŹ BEZPIECZNY W WAKACJE
BEZPIECZNE.
Rodzaj innowacji: innowacja pedagogiczna Czas realizacji: roczny cykl listopad 2015 –listopad 2016 Zakres innowacji – uczniowie szkoły podstawowej 2.
ODBLASKOWA SZKOŁA.
„BEZPIECZNY PRZEDSZKOLAK” - czyli grupa 0a na pobliskim skrzyżowaniu
Bezpieczne Małe Talenty 2016/2017
Projekt „Bezpieczny przedszkolak”
Prowadzący zajęcia Patrycja Haja - Stasiak
„Dobre praktyki, formy i metody pracy z dziećmi i rodzicami”
Sprawozdanie z realizacji VII edycji Akademii Zdrowego Przedszkolaka
BEZPIECZNI NA DRODZE Zachowujemy się zgodnie z przepisami Prawa
Pani Policjant w grupie Słowików
Bezpieczne Ferie. Informuj opiekunów gdzie dokładnie idziesz i o której godzinie wrócisz Nie noś kluczy, komórki, pieniędzy w widocznym miejscu – to może.
Zapis prezentacji:

PRZEDSZKOLAK BEZPIECZNY W ŚRODOWISKU SPRAWOZDANIE Z AKCJI PRZEPROWADZONEJ W PRZEDSZKOLU NR 6 W DĄBROWIE GÓRNICZEJ

PRZEDSZKOLAK BEZPIECZNY W ŚRODOWISKU Do akcji „Przedszkolak bezpieczny w środowisku” przystąpiły trzy grupy wiekowe naszego przedszkola : „Misie”- 3-4 latki „Biedronki” – 4-5 latki „Motylki”- 5-6 latki. Zajęcia z dziećmi zostały przeprowadzone w oparciu o przesłane materiały. Akcja w naszym przedszkolu trwała od połowy maja do połowy czerwca 2013 roku.

POZNAJEMY ZASADY BEZPIECZEŃSTWA W DOMU Do tematyki bezpieczeństwa wprowadziły dzieci „Zwierzątka ze Zdrowego Zakątka”, które poprzez swoje doświadczenia wyjaśniły co to znaczy być bezpiecznym. Wszystkie dzieci dobrze zrozumiały co to znaczy, a przede wszystkim potrafiły wyjaśnić kiedy czują się bezpieczne. Posługując się ilustracjami z pomieszczeniami domowymi : kuchnia, łazienka, pokój dzieci bardzo szybko rozpoznały zagrożenia, potrafiły je nazwać oraz zaznaczyć na rysunkach.

POZNAJEMY ZASADY BEZPIECZEŃSTWA W DOMU Starszaki ze zgromadzonych opakowań po lekach utworzyły „Aptekę” kącik do zabaw. Wszystkie przedszkolaki wiedzą, że lekarstwa dzieciom podają rodzice oraz, że nie wolno bawić się prawdziwymi lekami.

POZNAJEMY ZASADY BEZPIECZEŃSTWA W DOMU DEKALOG BEZPIECZNEGO PRZEDSZKOLAKA Wszystkie przedszkolaki zapoznały się z dekalogiem, potrafią prawidłowo nazywać i wskazywać zakazy i nakazy bezpiecznego zachowania w domu i na placu zabaw. Bardzo dobrze dzieciom o zasadach zachowania się przypomina wiersz „Przedszkolak bezpieczny w domu”, którego dzieci szybko się nauczyły na pamięć. Przedszkolaki znają zagrożenia płynące ze świata zewnętrznego poprzez wspólne zabawy i rozmowy uczą się im zapobiegać.

POZNAJEMY ZASADY BEZPIECZEŃSTWA W DOMU JAKIE SŁUŻBY RATUNKOWE, JAKĄ SPEŁNIAJĄ ROLĘ WAŻNE NUMERY

POZNAJEMY ZASADY BEZPIECZŃSTWA W DOMU Nasze przedszkolaki doskonale znają numery alarmowe na pogotowie, policję oraz straż pożarną. Dzieci znają również numer alarmowy 112. Potrafią wybierać numery na klawiaturze telefonu komórkowego, przeprowadziliśmy z dziećmi próbne rozmowy wzywania pomocy. Dzieci uczyły się podawania ważnych informacji przez telefon. Przy tej okazji dzieci nauczyły się swojego adresu, wiedzą, że nie wolno przekazywać tych danych nieznajomym. Wszystkie dzieci bardzo chętnie kolorowały pojazdy służb ratunkowych. Wiersz „Policjant” ukazał dzieciom wiele aspektów pracy funkcjonariuszy.

BEZPIECZEŃSTWO POZA DOMEM W miesiącu maju w naszym przedszkolu zagościł teatrzyk kukiełkowy z przedstawieniem „Ważna sprawa”. W trzech odsłonach poprzez trzy scenki dzieci dowiedziały się, że nie wolno obcych wpuszczać do domu, nie wolno rozmawiać z nieznajomymi oraz ,że trzeba znać zasady zachowania się na ulicy. Przeprowadzenie quizu po przeprowadzonej rozmowie z dziećmi okazało się przyjemną zabawą dla wszystkich przedszkolaków. Dzieci doskonale wiedziały kiedy należy podnieść lizak czerwony a kiedy zielony, starsze przedszkolaki same wymyślały „trudne” zdania aby sprawdzić wiedzę swoich kolegów.

BEZPIECZEŃSTWO POZA DOMEM Spotkanie z obcym psem często bywa niemiłym przeżyciem nie tylko dla dzieci lecz również dla dorosłych. Dlatego bardzo ważne jest aby już dzieci nauczyć odpowiednich zachowań. Wychodząc naprzeciw problemowi zaprosiliśmy policjantów z psami do naszego przedszkola na przeprowadzenie pogadanki oraz pokaz właściwego zachowania się w trudnej sytuacji. Po takim spotkaniu przedszkolaki nie miały najmniejszego problemu z odtworzeniem pozycji „żółwika” czy bezpiecznej stojącej. Dzieci wiedzą, że nie wolno w żaden sposób zaczepiać obcych psów bo te pomimo ładnego wyglądu mogą okazać się agresywne.

JAK ZACHOWAĆ BEZPIECZEŃSTWO W RUCHU DROGOWYM Dzieci zapoznały się z zasadami ruchu drogowego, wiedzą jak prawidłowo przechodzić przez ulicę w miejscu gdzie jest sygnalizacja świetlna oraz jak przechodzimy przez ulicę bez sygnalizacji. Wszystkie przedszkolaki znają znaczenie świateł sygnalizatora, znają wiersze „Skrzyżowanie” oraz „Przechodzenie przez ulicę”. Dzieci uczestniczyły w zabawach ruchowych – prawidłowo reagowały na zmianę świateł, naśladowały kierowców, poruszały pojazdami na makiecie. Przedszkolaki w swoich grupach wykonywały prace plastyczne utrwalające zasady bezpieczeństwa.

JAK ZACHOWAĆ BEZPIECZEŃSTWO W RUCHU DROGOWYM Starszaki zapoznały się ze znakami drogowymi, które najczęściej mogą spotkać na swojej drodze. Wszystkie dzieci wiedzą, że przez ulicę należy przechodzić z osobami dorosłymi, że trzeba być ostrożnym i zawsze uważnie się rozejrzeć. Przepisów ruchu drogowego muszą przestrzegać wszyscy tzn. kierowcy oraz piesi. Starszaki z ogromną ciekawością oglądały tablice dydaktyczne przedstawiające ruch drogowy. „Motylki” również uczestniczyły w zabawach ruchowych utrwalających zasady bezpieczeństwa oraz wykonywały prace plastyczne.

BEZPIECZEŃSTWO W RELACJACH Z RÓWIEŚNIKAMI I DOROSŁYMI USTALANIE GRANIC Do tej tematyki dzieci zostały wprowadzone poprzez świadome poznawanie swojego ciała. Podczas wcześniejszych warsztatów dzieci poznały szkielet a dziś poprzez ilustracje i zabawy określały części swojego ciała. Bardzo nam w tych zabawach pomogła „Bajka o własnym ciele”, podczas której dzieci swobodnie dotykały swojego ciała. Wszystkie dzieci są zainteresowane swoim ciałem i bardzo chętnie uczestniczą we wspólnych zabawach.

BEZPIECZEŃSTWO W RELACJACH USTALANIE GRANIC Zwierzątka ze Zdrowego Zakątka w bardzo prosty i przejrzysty sposób opowiedziały dzieciom czym jest intymna przestrzeń. Starszaki bardzo zainteresowały się określaniem takiej przestrzeni dla siebie. Niektóre wypowiedzi dzieci wzbudzały wśród rówieśników wiele kontrowersji. Po przeprowadzeniu rozmówi ćwiczeń dzieci zrozumiały, że siedzenie przy jednym stoliku z rówieśnikami oraz w kole na dywanie nie zaburza ich intymności ale mogą to robić inni zbliżając się do nich i powodując niechciane zachowania. Wszystkie dzieci wiedzą kto może wkraczać do ich przestrzeni osobistej, oraz że każdej innej osobie mogą powiedzieć „nie”, krzyczeć „stop” „odejdź” jeżeli tego chcą.

WSPÓŁPRACA Z RODZICAMI W holu przedszkola na tablicy informacyjnej została umieszczona prezentacja dla rodziców aby mogli zapoznać się z akcją, w której uczestniczyło nasze przedszkole. Rodzice naszych wychowanków byli bardzo zaciekawieni prezentacją, temat bezpieczeństwa dzieci zawsze wzbudza ogólne zainteresowanie. Na bieżąco wywieszane były prace dzieci z realizowanego materiału.

PRZEDSZKOLAK BEZPIECZNY W ŚRODOWISKU Akcja „Bezpieczny Przedszkolak w Środowisku” wzbogaciła dziecięcą wiedzę, umiejętności a przede wszystkim obudziła świadomość, iż świat zewnętrzny jest bezpieczny pod warunkiem, że sami dbamy o swoje bezpieczeństwo. My nauczyciele, wychowawcy w codziennym dniu dbamy o poczucie bezpieczeństwa naszych wychowanków. Dziękujemy za ciekawe materiały, które wzbogacają nasz warsztat pracy. mgr Bożena Kopczyńska