1 SOLID Udzielanie zamówień Szkolenie 4.07.2011. Udzielanie zamówień Umowa finansowa (dotychczasowa forma): W przypadku konieczności zawierania umów z.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
WYRÓŻNIAMY 7 RODZAJÓW TRYBÓW PRZETARGU: 1. Przetargi nieograniczone; 2
Advertisements

Zmiany w ustawie o pożytku publicznym i o wolontariacie dotyczące pomocy społecznej Przepisy wprowadzające i podmioty uprawione Zmiany weszły w życie z.
URZĄD MARSZAŁKOWSKI WOJEWÓDZTWA ŚWIĘTOKRZYSKIEGO
1 Zatrudnianie personelu do projektu Reguła proporcjonalności Kwalifikowalność uczestników.
Prowadzący: Hubert Nowak
Udzielanie zamówień. Konflikt interesów. Przemysław Barański
Realizacja projektów współfinansowanych z programu ramowego „Solidarność i zarządzanie ruchami migracyjnymi” ze szczególnym uwzględnieniem Europejskiego.
Zmiany w projektach w ramach PO KL
Ryczałtowa metoda rozliczania kosztów ogólnych w ramach projektów w Działaniu 1.4 Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka, Dział Finansowy.
Zlecenie i wybór wykonawcy
Wniosek o płatność. Terminy składania wniosków o płatność: Pierwszy wniosek o płatność: 3 miesiące, licząc od daty podpisania umowy Kolejne wnioski o.
Wniosek o płatność. Terminy składania wniosków o płatność: Pierwszy wniosek o płatność: 3 miesiące, licząc od daty podpisania umowy Kolejne wnioski o.
Kontrola realizacji projektów w ramach RPOWŚ
1. Obowiązki beneficjenta wynikające z zawartej umowy o dofinansowanie projektu Wrocław, lipiec 2009.
Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego27 lutego 2008 r. 1 Obowiązki Beneficjenta wobec IZ RPO WD wynikające z zawartej umowy o dofinansowanie projektu.
Roboty dodatkowe, uzupełniające i zamienne
FUNKCJONOWANIE 2011 – ROZLICZANIE maj 2011 r.. Wykorzystanie środków PROW Świętokrzyskie.
2009 Zamówienia publiczne w projektach dotacyjnych realizowanych przez Beneficjentów Magdalena Łempicka Warszawa, 8 czerwca 2009r.
Realizacja umowy w ramach POIG
6. Sprawozdawczość w projekcie Anna Broniarek Zespół Instrumentów Szkoleniowych Warszawa, dnia 23 kwietnia 2008 roku.
Szkolenie współfinansowane ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Ostrołęka
2 XII posiedzenie Grupy do spraw Przedsiębiorców Zasady udzielania zamówień oraz wyboru wykonawców w transakcjach nieobjętych ustawą Prawo Zamówień Publicznych.
2009 Warszawa, 27 lutego 2009 r. Zasady realizacji umów o dofinansowanie projektu w ramach Poddziałania PO KL ponadregionalne projekty zamknięte.
Działanie 111 Szkolenia zawodowe dla osób zatrudnionych w rolnictwie i leśnictwie PROW 2007 – 2013.
Działanie 111 Szkolenia zawodowe dla osób zatrudnionych w rolnictwie i leśnictwie PROW 2007 – 2013.
Wprowadzanie zmian w trakcie realizacji projektu –
KONTROLA PROJEKTÓW 1.4 NCBR.
Wprowadzanie zmian do umów z Beneficjentami Działania 8.2 PO IG
Procedury związane ze zgłaszaniem, uczestnictwem, rozliczaniem i raportowaniem projektów VOUCHER BADAWCZY BIURO UPOWSZECHNIANIA NAUKI UKW.
PROGRAM WSPÓŁPRACY TRANSGRANICZNEJ POLSKA-BIAŁORUŚ-UKRAINA Projekty parasolowe RAPORTOWANIE Rzeszów, r.
Zamówienia Publiczne w kontekście realizowania projektów EFS Departament Wdrażania EFS Ministerstwo Gospodarki i Pracy.
Program Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata Zamówienia publiczne Szczecin 2009.
PROGRAM ROZWOJU OBSZARÓW WIEJSKICH działanie „Odnowa i rozwój wsi” Czerwiec 2010.
MINISTERSTWO ROLNICTWA I ROZWOJU WSIBIURO POMOCY TECHNICZNEJ Dziękuję za uwagę Pomoc Techniczna PROW 2014 – 2020 cz. I Grupa Robocza KSOW Radziejowice,
Wskaźniki – raportowanie, monitorowanie Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej Sylwia Makulec-Staszewska Departament Ochrony Klimatu Wydział.
Zasady prawidłowego rozliczania otrzymanego wsparcia w ramach „ Z pracy do pracy” POKL /14.
ZAMÓWIENIA W PROJEKTACH REALIZOWANYCH W RAMACH FUNDUSZU AZYLU, MIGRACJI I INTRGRACJI.
FUNDUSZ AZYLU, MIGRACJI I INTEGRACJI SZKOLENIE DLA BENEFICJENTÓW Warszawa, 26 października 2015 r.
Zasady obowiązujące podczas dokonywania zamówień przy realizacji dostaw, usług i robót budowlanych w ramach Projektu Konkursy ogłaszane przez Dolnośląską.
DBFO - Targówek m. st. Warszawa
Realizacja projektów subregionalnych Spotkanie Tarnowskiej Organizacji Turystycznej Brzesko, dnia
USTAWA z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2007 r. Nr 223, poz ze zmianami)
1 Zamówienia udzielane w oparciu o zasadę konkurencyjności, ustawę Prawo zamówień publicznych, zasadę efektywnego zarządzania finansami – najczęstsze błędy.
Zamykanie projektu realizowanego w ramach V Priorytetu POIiŚ Wola Ducka, 4 września 2013 r.
Działaniu 321 "Podstawowe usługi dla gospodarki i ludności wiejskiej" w ramach Programu Rozwoju Obszarów Wiejskch na lata , w zakresie budowy.
Program Rozwoju Obszarów Wiejskich Wsparcie przygotowawcze dla LGD Lublin Urząd Marszałkowski Województwa Lubelskiego w Lublinie Departament.
Procedura zmian. 2 Zmiany do projektów mogą być wprowadzane przede wszystkim w przypadku braku możliwości zrealizowania projektu na warunkach określonych.
Działanie 1.1. POPC Instrukcja przygotowania Harmonogramu rzeczowo-finansowego realizacji projektu.
Zespół trenerów FAOW – Janina Jaszczur, Inga Kawałek, Ryszard Kamiński, Ryszard Zarudzki Zamówienia publiczne w PPLeader+
Rozliczanie wydatków we wnioskach o płatność
Zasady obowiązujące podczas dokonywania zamówień przy realizacji dostaw, usług i robót budowlanych w ramach Projektu Wrocław, r. Wydział Kontroli.
Konkurencyjny tryb wyboru wykonawców w ramach PROW
ZAMÓWIENIA O WARTOŚCI od 50 TYS. ZŁ do 30 TYS. EURO
Zatrudnianie nauczycieli
Kierownik Wydziału Kontroli
Kierownik Wydziału Kontroli
Wnioski o płatność- informacje potrzebne do rozliczenia operacji w ramach PROW „Europejski Fundusz Rolny na Rzecz Rozwoju Obszarów Wiejskich:
Zasady obowiązujące podczas dokonywania zamówień przy realizacji dostaw, usług i robót budowlanych w ramach Projektu Wydział Kontroli Wrocław,
Kierownik Wydziału Kontroli
Zasady obowiązujące podczas dokonywania zamówień przy realizacji dostaw, usług i robót budowlanych w ramach Projektu Wrocław, r. Wydział Kontroli.
Zasady kwalifikowalności wydatków projektu w ramach Poddziałania 5. 4
Co zrobić aby dobrze zrealizować i rozliczyć projekt?
Beneficjenci projektów finansowanych w ramach PO WER
Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi
Realizacja projektów – etap podpisania umowy o dofinansowanie projektu
Co zrobić aby dobrze zrealizować i rozliczyć projekt?
Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi
Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi
WPROWADZANIE ZMIAN W PROJEKCIE
Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi
Zapis prezentacji:

1 SOLID Udzielanie zamówień Szkolenie

Udzielanie zamówień Umowa finansowa (dotychczasowa forma): W przypadku konieczności zawierania umów z zewnętrznymi wykonawcami w celu zrealizowania przedsięwzięcia stanowiącego uwzględnione w budżecie koszty przedsięwzięcia, beneficjent zobowiązany jest stosować przepisy ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (Dz.U. z 2007 r., Nr 223 poz z późn. zm.). W przypadku zamówień nieobjętych zakresem stosowania ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2007 r. Nr 223 poz z późn. zm.) wszyscy beneficjenci oraz ich partnerzy są zobowiązani stosować procedurę przetargową. Beneficjent/partner ma obowiązek przesłać zapytanie ofertowe do co najmniej 3 potencjalnych oferentów oraz dodatkowo opublikować ogłoszenie o zamówieniu co najmniej na swojej stronie internetowej. 2

Udzielanie zamówień Zamówienie zostanie przyznane temu oferentowi, którego oferta będzie najbardziej korzystna zgodnie z kryteriami przyjętymi przez beneficjenta/partnera. Beneficjenci/partnerzy podejmą starania w celu uniknięcia wszelkich konfliktów interesów. Elementem kontroli projektu będzie weryfikacja dokumentacji potwierdzającej przeprowadzenie zamówień. Dokonując wyboru oferenta beneficjenci/partnerzy zastosują się do zasad jawności i przejrzystości oraz równego traktowania potencjalnych kontrahentów. Zamówienia o wartości poniżej EUR mogą być udzielane w oparciu o jedną ofertę, bez publikacji ogłoszenia o zamówieniu. 3

4 Udzielanie zamówień Podmioty objęte procedurami PZP Podmioty NIE objęte procedurami PZP Poniżej brutto Jedna oferta (bez procedury) Od do poniżej netto Uproszczona procedura przetargowa Od netto wzwyż Procedury PZPUproszczona procedura przetargowa

Udzielanie zamówień Nowe zasady kwalifikowalności: Przy udzielaniu zamówień organy państwowe, regionalne lub lokalne, podmioty prawa publicznego, stowarzyszenia utworzone przez jeden lub wiele takich organów lub podmiotów prawa publicznego działają zgodnie z właściwymi zasadami i przepisami unijnymi i krajowymi dotyczącymi zamówień publicznych – próg 14 tys. netto Organy inne niż powyżej wymienione, udzielają zamówień o wartości od 5 000,00 EUR wzwyż w oparciu o: - wysłanie zapytania ofertowego do co najmniej 3 wykonawców oraz zamieszczenie ogłoszenia na swojej stronie internetowej. 5

Udzielanie zamówień Nowe zasady kwalifikowalności: Zamówienia o wartości poniżej 5000,00 EUR nie podlegają żadnym obowiązkom proceduralnym. 6

7 Udzielanie zamówień Zamówienia publiczne Podczas realizacji projektu w ramach umowy finansowej beneficjent oraz partner są zobowiązani do stosowania ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych. (umowa finansowa ARTYKUŁ II.9 – ZAWIERANIE KONTRAKTÓW) Jeżeli ustawa nie wymaga stosowania przez danego beneficjenta procedur określonych ustawą – należy stosować uproszczoną procedurę przetargową

8 Udzielanie zamówień Zamówienia publiczne Skąd wiadomo, czy dany beneficjent ma stosować procedury udzielania zamówień określone ustawą? Art Ustawę stosuje się do udzielania zamówień publicznych, zwanych dalej zamówieniami, przez: ………. 5) inne niż określone w pkt 1 i 2 podmioty, jeżeli łącznie zachodzą następujące okoliczności: a) ponad 50 % wartości udzielanego przez nie zamówienia jest finansowane ze środków publicznych lub przez podmioty, o których mowa w pkt 1–3a, b) wartość zamówienia jest równa lub przekracza kwoty określone w przepisach wydanych na podstawie art. 11 ust. 8, c) przedmiotem zamówienia są roboty budowlane obejmujące wykonanie czynności w zakresie inżynierii lądowej lub wodnej, budowy szpitali, obiektów sportowych, rekreacyjnych lub wypoczynkowych, budynków szkolnych, budynków szkół wyższych lub budynków wykorzystywanych przez administrację publiczną lub usługi związane z takimi robotami budowlanymi.

9 Udzielanie zamówień Procedura przetargowa - zamówienia powyżej 5000,00 nie objęte procedurami PZP - 1 wszyscy beneficjenci oraz ich partnerzy mają obowiązek stosowania procedury przetargowej; przesłanie zapytania ofertowego do co najmniej 3 potencjalnych oferentów i obowiązek opublikowania ogłoszenia o zamówieniu przynajmniej na swojej stronie internetowej; unikanie wystąpienia potencjalnego konfliktu interesów; przestrzeganie zasad jawności i przejrzystości oraz równego traktowania potencjalnych kontrahentów; jedna otrzymana oferta jest wystarczająca.

10 Udzielanie zamówień Procedura przetargowa - zamówienia powyżej 5000,00 nie objęte procedurami PZP - 2 Zapytanie ofertowe powinno zawierać co najmniej: opis przedmiotu zamówienia; kryteria oceny ofert; termin i sposób złożenia oferty. Z wyboru oferty powinien powstać protokół/notatka.

Udzielanie zamówień Procedura przetargowa - zamówienia powyżej 5000 nie objęte procedurami PZP – 3 Za dokumentację dotyczącą udzielania zamówień podlegającą kontroli uważa się: Protokół lub inny dokument z rozeznania ofertowego; Wysłane zapytania; Złożone oferty; Potwierdzenie publikacji na stronie internetowej; Inne dokumenty (np. w przypadku obowiązywania wewnętrznych, bardziej restrykcyjnych regulaminów). 11

12 Udzielanie zamówień Procedura przetargowa – Jak obliczyć 5000,00 ? - 1 Kwota euro jest przeliczana na PLN po kursie średnim NBP z dnia, w którym beneficjent/partner wysyła zapytanie do potencjalnych wykonawców. Jeżeli w dniu, w którym beneficjent chce wysłać zapytanie do wykonawców kurs średni NBP daje kwotę zamawianej usługi/produktu w EUR mniejszą niż 5000 EUR zaś kwota wyrażona w EUR jest zbliżona do 5000 to beneficjent powinien napisać notatkę z tej sytuacji, ze wskazaniem daty i kursu dokonania kalkulacji. Notatkę należy dołączyć do przekazywanego do WWPE rozliczenia, w którym będzie znajdował się dany koszt.

13 Udzielanie zamówień Procedura przetargowa – Jak obliczyć 5000 ? - 2 próg 5000 dotyczy wartości zamówienia, nie zaś pozycji w danej umowie finansowej; kilka pozycji może podlegać temu samemu zamówieniu lub odwrotnie – jedna pozycja kilku zamówieniom. należy pamiętać o zakazie sztucznego dzielenia zamówienia w celu uniknięcia stosowania odpowiednich procedur. w razie wątpliwości należy zwrócić się z odpowiednim zapytaniem do WWPE.

14 SOLID Modyfikacje projektów Szkolenie Warszawa

15 Modyfikacje projektów Modyfikacje projektu Modyfikacje bez zmiany umowy finansowej Modyfikacje wymagające zmiany umowy finansowej - aneksu

16 Modyfikacje projektów Modyfikacje bez zmiany umowy finansowej Warunek: przesunięcia nie wpłyną na realizację celów przedsięwzięcia bez uzyskiwania uprzedniej zgody WWPE - możliwość przesunięć pomiędzy pozycjami kwalifikowanych kosztów możliwych do pokrycia z EFU, nie przekraczających 10% kwoty każdej grupy kwalifikowanych kosztów; zmiana liczby jednostek lub niewielka zmiana ceny jednostkowej (+/- 25%); W przypadku kategorii A – koszty osobowe limit 10% dotyczy też każdej pozycji. W pozostałych przypadkach należy uzyskać WCZEŚNIEJSZĄ zgodę WWPE.

17 Modyfikacje projektów Modyfikacje umowy finansowej (1) możliwość modyfikacji projektu, gdy zmiany nie dotyczą zasadniczego celu projektu; cel sporządzenia aneksu musi być ściśle powiązany z naturą przedsięwzięcia objętego oryginalną umową finansową; zmiany modyfikujące cele i/lub istotnie zakres projektu podlegają zatwierdzeniu przez Instytucję Odpowiedzialną

18 Modyfikacje projektów Modyfikacja umowy finansowej (2) dokonywane są tylko w okresie wykonywania tej umowy i nie mogą działać wstecz; jakiekolwiek modyfikacje wydłużające okres wykonywania umowy muszą być takiego rodzaju, aby koszty mogły być poniesione przed wygaśnięciem terminu ponoszenia kosztów dla danego okresu finansowania czyli programu rocznego; wnioski o zmodyfikowanie umowy finansowej muszą być złożone (przez jedną stronę umowy drugiej stronie) przewidując co najmniej 30 dni na podpisanie aneksu przed zakończeniem okresu realizacji aktualnej umowy.

19 SOLID Raportowanie Szkolenie Warszawa

20 Raporty merytoryczne RAPORTY KWARTALNE powinny: być przesyłane w jednym egzemplarzu; zostać przesłane do końca miesiąca następującego po danym kwartale (kwartały liczone są od momentu podpisania umowy finansowej); zawierać informację na temat tego, jakiego okresu dotyczą; być podpisane na pierwszej lub ostatniej stronie przez upoważnioną do tego osobę; zawierać harmonogram, który jest podzielony na miesiące; w kolumnie Harmonogram zgodnie z umową finansową należy wprowadzić dane zgodne z podanymi w projekcie; zawierać dołączony Formularz Wskaźników, który powinien zawierać wskaźniki wyliczone za dany okres; zawierać dołączone w 2 egzemplarzach materiały promocyjne, np. ulotki, plakaty, artykuły zawierające informacje o projekcie; Raportowanie

21 Raportowanie RAPORT KOŃCOWY powinien: być przesyłany w jednym egzemplarzu; zostać przesłany w ciągu dwóch miesięcy od dnia zakończenia projektu; być podpisany na pierwszej lub ostatniej stronie przez upoważnioną do tego osobę; zawierać harmonogram, który jest podzielony na miesiące; w kolumnie Harmonogram zgodnie z umową finansową należy wprowadzić dane zgodne z podanymi w projekcie; zawierać dołączony Formularz Wskaźników, który powinien zawierać wskaźniki wyliczone za cały okres realizacji projektu; zawierać dołączone w 2 egzemplarzach materiały promocyjne, np. ulotki, plakaty, artykuły zawierające informacje o projekcie (które nie zostały wcześniej załączone do raportu kwartalnego);

22 Raportowanie UWAGA: w sytuacji, gdy beneficjent zacznie realizację projektu zanim podpisze z WWPE umowę finansową, jest zobowiązany do dostarczenia raportu wstępnego przedstawiającego stan realizacji projektu. Beneficjent powinien dostarczyć raport wstępny w terminie do 1 miesiąca od dnia podpisania umowy

23 Dane kontaktowe Władza Wdrażająca Programy Europejskie ul. Rakowiecka 2A Warszawa Anna Zmysłowska tel , Dziękuję za uwagę !