Rozwijanie Przyszłych Polskich Liderów Innowacji Wojciech Gawlik

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Program Rozwoju Młodych Talentów (PRMT)
Advertisements

Telepraca w EBIB redaktor ebib.
ROLA WYCHOWANIA JAKO CZYNNIKA ROZWOJU
Historia Koła Rok założenia: 1994 r. Opiekun: dr Iwona Pawlas.
Kim jest uczeń uzdolniony i jak wspierać jego rozwój?
Rozwój społeczności lokalnych
Agenda Innowacyjność Wpływ innowacyjności na konkurencyjność
w nowej podstawie programowej
Dlaczego 6-latek do szkoły TAK?!
Spośród 80 szkół, które przystąpiły do realizacji projektu, znalazła się również nasza szkoła – Zespół Szkół nr 3 w Kędzierzynie-Koźlu.
Szczecin, 15 września 2008 r. Akademia Młodych Ośrodek Akademicki REJS Wydział Nauk Ekonomicznych i Zarządzania Uniwersytet Szczeciński.
WYZWANIA STRATEGICZNE REGIONALNEGO SYSTEMU INNOWACJI Śląskie Forum Innowacji 2011 Innowacyjny Śląsk.
Zespół Szkół im. Św. Jadwigi Królowej w Klimontowie, Polska Yunus Emre Primary School, Bursa, Turkey.
Przedszkole Nr 48 z Oddziałami Integracyjnymi w Zabrzu Przedszkole i projekty e-Twinning.
INTERdyscyplinarny program nauczania BLOKowego przedmiotów matematyczno-przyrodniczych i informatyki w gimnazjum Biologia, Chemia, Fizyka, Geografia, Informatyka.
Uczeń jako lider. Przywództwo w grupie jako szansa na rozwój osobisty i zwiększenie odpowiedzialności społecznej.
TERESA DĄBEK NAUCZYCIEL SP nr 23 w GLIWICACH
PROMOCJA ZDROWIA Szkoła Podstawowa nr 46.
„Od kropelki do kropelki… sukces będzie wielki!”
Rozwój, koordynacja, monitoring i ewaluacja dolnośląskiego systemu innowacji współfinansowany z EFS w ramach poddziałania POKL Rozwój, koordynacja,
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Informacja o programie Zostać przedsiębiorczym.
Przedsiębiorczość – moda, konieczność, czy wyzwanie
Piotr Nędzewicz Poznański Park Naukowo-Technologiczny
Charakterystyka przedsiębiorcy cz. I
Drodzy Rodzice! Nie będziemy udowadniać, że jesteśmy najlepsi… Jesteśmy jedyni!!!
Konferencja dla dyrektorów szkół i przedszkoli Europejski wymiar edukacji- rola dyrektora szkoły w realizacji międzynarodowych projektów współpracy szkół
CZYLI UWOLNIJ POTENCJAŁ
ZESPÓŁ SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH NR 15 W ŁODZI
Moja przedsiębiorczość
Propozycja prac grup tematycznych Kujawsko-Pomorskiej Rady Innowacji KUJAWSKO-POMORSKA RADA INNOWACJI I ZESPÓŁ EKSPERTÓW DS. POLITYKI INNOWACYJNEJ WOJEWÓDZTWA.
Kapitał dla innowacyjnych i ryzykownych Czego oczekują inwestorzy od innowacyjnych przedsiębiorców? Barbara Nowakowska Polskie Stowarzyszenie Inwestorów.
ERASMUS+ unijny program w dziedzinie kształcenia, szkoleń, młodzieży i sportu
Students in Free Enterprise - Studenci dla Przedsiębiorczości POWERED BY.
Poprawa jakości i efektywności systemów edukacji.
Szkoła Podstawowa im. Jana Pawła II w Piwodzie z Filią w Cetuli
FORUM ANIMACJI MUZYCZNEJ Warszawa Kompetencje nauczyciela w kontekście animowania uczniów i społeczności lokalnej.
- uczymy się marzyć, myśleć i tworzyć. …czyli jak być inicjatorem, nie imitatorem; ryzykantem, nie replikantem; pomysłodawcą, nie podwykonawcą.
PRZEDSIĘBIORCZOŚĆ.
 Zajęcia są prowadzone od powstania Naszej placówki. Jest to wspaniała propozycja dla dzieci, które jeszcze nie rozpoczęły swojej przygody z przedszkolem,
Wolontariusz - cenny talent z doświadczeń Fundacji Rozwoju Wolontariatu w Lublinie 15 września 2014 r. frw.org.pl Zdzisław Hofman.
Talent jest darem uniwersalnym, ale potrzeba wielkiej odwagi, żeby go wykorzystać. Nie bój się być najlepszy.
Szkolnictwo zawodowe w opinii uczniów w świetle wybranych wyników badań Iwona Gruczyńska, Waldemar Dubla.
Nowoczesny Uniwersytet XXI wieku na Mazowszu ks. prof. dr hab. Stanisław Dziekoński Rektor Uniwersytetu Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie.
OTWARTA FIRMA Otwarta firma Biznes przy tablicy. OTWARTA FIRMA Idea programu Otwarta firma – Biznes przy tablicy to program przeznaczony dla uczniów szkół.
Program IB Middle Years to program edukacyjny dla uczniów w wieku od 11 do 16, który rozwija niezależnych, kreatywnych i otwartych na świat uczniów gotowych.
Szkoła Kluczowych Kompetencji luty 2009 rok – grudzień 2012 rok. Zespoły Szkół Ponadgimnazjalnych w Lipsku i Siennie.
 Witamy w Szkole Podstawowej w Mszczonowie  Działamy, aby nasi uczniowie byli solidnie przygotowani do dalszej nauki i życia w dynamicznie zmieniającym.
Szkoła Podstawowa nr 172 im. Polskiej Organizacji Wojskowej.
RAPORT Z EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ ROK SZKOLNY 2014/2015.
Praca w zespole.
Zespół środków, czyli urządzeń (np. komputer, sieci komputerowe czy media), narzędzi (oprogramowanie) oraz innych technologii, które służą wszechstronnemu.
Wyzwania edukacji 15- latków DR MACIEJ JAKUBOWSKI EVIDENCE INSTITUTE UNIWERSYTET WARSZAWSKI 20 STYCZNIA 2016.
Rola wychowania jako czynnika rozwoju A. Brzezińska, Społeczna psychologia rozwoju. Warszawa 2000.
Specjalność INNOWACYJNY BINZES Katedra Informatyki Ekonomicznej Katedra Przedsiębiorczości i Zarządzania Innowacyjnego Katowice,
Specjalność Przedsiębiorczość i Zarządzanie MŚP Katedra Zarządzania Przedsiębiorstwem.
Sieci współpracy i samokształcenia. SIEĆ to statek, na którym nie ma pasażerów, wszyscy jesteśmy załogą.
„Crayzolki” o sobie Laureatki I miejsca XI Ogólnopolskiej Olimpiady Kreatywności Destination Imagination – Oczyma Wyobraźni (Wrocław, 1-3 kwietnia 2016.
Students in Free Enterprise - Studenci dla Przedsiębiorczości POWERED BY.
Nauka przedsiębiorczości w polskim systemie edukacji
Innowacja z programowania realizowana w klasach 1-3
7 Nawyków – mapa wdrożenia
Jak organizować społeczne środowisko uczenia się dzieci w klasie I?
Ramowy program studiów
Otwarta firma – Biznes przy tablicy
Szkoła Podstawowa w Annopolu Starym 9 listopada 2016 roku
EKONOMIA NA CO DZIEŃ czyli decyduj o sobie
KOMPETENCJE KLUCZOWE.
SZKOŁA PODSTAWOWA im. MARII KONOPNICKIEJ W STĘŻYCY
BRANŻOWA SZKOŁA I STOPNIA
Zapis prezentacji:

Rozwijanie Przyszłych Polskich Liderów Innowacji Wojciech Gawlik

W 2009 biznes/przemysł poszukuje takich umiejętności jak: Kreatywne rozwiązywanie problemów/tworzenie innowacji Świadome podejmowanie ryzyka Doskonałe umiejętności komunikacji Myślenie poza schematami Adaptacja do ciągle zmieniających się warunków Praca zespołowa Ciężka praca pełna inicjatyw i potencjału przywódczego Dobre zarządzanie czasem

Z różnych źródeł: Bestseller „Świat jest płaski” Thomas Friedman “Najważniejszy atrybut potrzebny do odniesienia sukcesu w XXI wieku to kreatywność i wyobraźnia” „Światowe Forum Ekonomiczne”: (Harvard Business School/United Nations) W światowym rankingu „innowacyjności” biorą udział 134 kraje. 1. USA, 2. Szwajcaria 3. Dania 64. Polska

W Polsce: Uczy się tylko jednej właściwej odpowiedzi Tworzymy środowisko, w którym źle jest zrobić błąd Standaryzowane testy Nauka przedsiębiorczości

Wnioski Umiejętność Kreatywnego Rozwiązywania Problemów i Tworzenia Innowacji jest KLUCZOWA dla przyszłości polskiej ekonomii Szkoła to miejsce gdzie trzeba zacząć! Program nauczania powinien obejmować rozwój kreatywności

Witamy w: Destination ImagiNation ® Witamy w: Destination ImagiNation ® TM © 2003 Massachusetts Destination ImagiNation. All rights reserved.

Czym jest Destination ImagiNation® ? Największym na świecie programem dla uczniów zorientowanym na kreatywne rozwiązywanie problemów 26 lat, non-profit Dostępny w USA i 42 krajach Siedziba – Glassboro, New Jersey ©Destination ImagiNation, Inc. 2003 Overheads www.destinationimagination.org

Jest wspierany przez ponad 60 000 aktywnych wolontariuszy Ponad 20 millionów uczniów od przedszkola aż po studentów uczestniczyło w tym przyjaznym dla szkoły programie Jest wspierany przez ponad 60 000 aktywnych wolontariuszy ©Destination ImagiNation, Inc. 2003 Overheads www.destinationimagination.org

Ponad 350 corocznych Turniejów Destination ImagiNation® Każdego roku, Destination ImagiNation, Inc. organizuje Światowe finały na Uniwersytecie Tennessee. Konkurs przyciąga ponad 18 000 uczestników, ekspertów i osób wspierających z całego świata! ©Destination ImagiNation, Inc. 2003 Overheads www.destinationimagination.org

Destination ImagiNation® uczy... Kreatywnego Rozwiązywania Problemów (KRP) i Tworzenia Innowacji Pracy zespołowej podczas rozwiązywania skomplikowanych wyzwań Otwarte wyzwania – wiele rozwiązań Zarządzania czasem, pieniędzmi i pomysłami Umiejętności komunikacji/prezentacji …a wszystko to w atmosferze akceptacji, gdzie każdy pomysł jest samodzielnie generowany przez drużynę. Rozwiązania stworzone w całości przez zespół, bez „ingerencji” dorosłych

Dodatkowe korzyści... Większa pewność siebie Świadome podejmowanie ryzyka Przeświadczenie, że „Da się” Myślenie pod presją Usprawnianie pracy zespołu Umiejętność lateralnego myślenia …wszystko podczas doskonałej zabawy!!!

Różnorodne programy: Talenty teatralne (pisanie scenariuszy, reżyseria, aktorstwo) Praca nad problemami społecznymi, Zastosowanie wiedzy z fizyki i techniki podczas tworzenia różnego rodzaju urządzeń i konstrukcji. Badania różnych kultur Badania środowiska naturalnego Talenty artystyczne

Podział uczestników: Od przedszkola do studiów Uczestnicy są podzieleni na 5 grup wiekowych: Rising Stars!™ (4-7 lat), Elementary (7 do 11 lat), Middle (12 do 15 lat), Secondary (16 do 19 lat), Studenci: DI Extreme™ Grupy mogą być nieformalne

DZIĘKUJĘ ZA UWAGĘ Kontakt: wojciech.gawlik@polsl.pl