MASZYNY PROSTE © 2009r..

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
z przeprowadzenia ewaluacji wewnętrznej Gimnazjum nr 1 w Rydułtowach
Advertisements

Siła,praca,moc,energia Opracował:mgr Zenon Kubat Gimnazjum w Opatowie
ZASADNICZA SZKOŁA ZAWODOWA Głównym celem szkoły zawodowej jest umożliwienie absolwentowi uzyskania kwalifikacji w wyuczonym zawodzie. Kształcenie trwa.
Fizyka Szkolny koordynator: Pan Bogdan Miler
Witamy w naszej szkole !!! Dalej.
Wykład VI. Prędkość kątowa Przyśpieszenie kątowe.
Siły Statyka. Warunki równowagi.
W ramach projektu Lubuska Szkoła Równych Szans, prowadzone jest w naszej szkole kółko języka niemieckiego dla uczniów klas VI, którzy pragną poszerzyć
Lekcja fizyki Równia pochyła.
Lekcja fizyki w kl.I gimnazjum Opracował mgr Zenon Kubat
Zespół Szkół Specjalnych Nr 23 im. J. Korczaka w Częstochowie.
Szkolny konkurs pt. ”Bezpieczny w sieci”
Zjawisko dyfuzji obserwujemy codziennie,
Technik mechanik obróbki skrawaniem
Maszyny proste.
WYRÓWNYWANIE SZANS EDUKACYJNYCH SZKOŁA PODSTAWOWA NR 45 W BYTOMIU.
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego dr Anna Białek-Jaworska, WNE UW, PTM, 16 grudnia 2011.
co po gimnazjum ? Wybierz swoją przyszłość Przygotowała:
Kolegium Zakonu Pijarów
Apel o zanieczyszczeniu wody i powietrza
Prezentacja funkcjonalności dziennika e-klasa
1 PREZENTACJA FUNKCJONALNOŚCI DZIENNIKA UCZNIA Moduł Dyrektora ZAPRASZAMY ZAPRASZAMY O&S Computer-Soft ul. Żwirki i Wigury 8-12, Wałbrzych, woj.
Wykorzystanie pracowni otrzymanej z funduszy EFS.
z matematyką bez granic
INTERdyscyplinarny program nauczania BLOKowego przedmiotów matematyczno-przyrodniczych i informatyki w Gimnazjum - INTERBLOK Gimnazjum im. Królowej Jadwigi.
ZESPÓŁ SZKÓŁ OGÓLNOKSZTAŁCACYCH NR 11 W SOSNOWCU PODSUMOWANIE ANKIETY DLA UCZNIA – WARSZTAT PRACY NAUCZYCIELI.
Wyniki ankiety przeprowadzonej wśród nauczycieli i dyrekcji (razem 16 ankiet)
Czyli współpraca uczniowska jako wyraz samorządności w naszej szkole.
Od kiedy działa Samorząd Uczniowski? Jakie zainteresowanie wówczas wywoływał SU? Jaki był stosunek do SU? Jaki wpływ na szkołę miał Samorząd Uczniowski?
Projekt realizowany w Zespole Szkół nr 5 im. Józefa Rymera VII Liceum Ogólnokształcące i V Liceum Profilowane w latach
MECHANIKA I WYTRZYMAŁOŚĆ MATERIAŁÓW
Debata pt.,,Współpraca w naszej szkole odbyła się dnia 24. lutego 2014 r. Uczestniczyło w niej 11 rodziców.
Podsumowanie realizacji Ogólnopolskiej Akcji Ministra Edukacji Narodowej Ćwiczyć każdy może organizowanej w ramach Roku Szkoły w Ruchu Szkoła Podstawowa.
Historia Nauczyciel Katarzyna Waszczyk
RÓWNIA POCHYŁA PREZENTACJA.
TECH – INFO technika, fizyka, informatyka Autorzy: Renata Gromulska, Oksana Kinasz, Radosław Dors, Dominika Latus, Jerzy Zambrowski, Marta Żebrowska-Puchalska.
TECH – INFO technika, fizyka, informatyka Autorzy: Renata Gromulska, Oksana Kinasz, Radosław Dors, Dominika Latus, Jerzy Zambrowski, Marta Żebrowska-Puchalska.
Lekcja fizyki: W poszukiwaniu maszyn prostych
siła cz.III W części III prezentacji: treść I zasady dynamiki
Wykonali: Adrianna Żukowska Dariusz Jażdżyk Jarosław Owczarek.
DYNAMIKA Dynamika zajmuje się badaniem związków zachodzących pomiędzy ruchem ciała a siłami działającymi na ciało, będącymi przyczyną tego ruchu Znając.
Siły, zasady dynamiki Newtona
siła cz.IV W części IV prezentacji: treść II zasady dynamiki
Dynamika.
System edukacji w Polsce
Historia i Społeczeństwo Nauczyciel Katarzyna Waszczyk
Samorząd Uczniowski.
Aleksandra Kalicińska, Aleksandra Rudawska
Dynamika ruchu płaskiego
By zaangażować innych w działalność wolontariatu stworzyliśmy tzw. Małą Skrzynkę Wielkich Pomysłów. W wyniku czego otrzymaliśmy wiele ciekawych pomysłów,
P IERWSZA POMOC. W OLONTARIAT MOŻE PRZYBIERAĆ RÓŻNE FORMY. M Y ZDECYDOWAŁYŚMY SIĘ WYBRAĆ DZIAŁANIA PROPAGOWANIA I ZACHĘCANIA STARSZYCH ORAZ MŁODSZYCH.
Innowacja pedagogiczna „Moja przygoda z fletem” -podsumowanie
Katarzyna Hebda, Jolanta Kowalska, Anna Karbownik, Iwona Luty, Iwona Strugarek, Iwona Lech, Milada Ledóchowska-Muszyńska, Beata Piękoś, Beata Winkler.
Dynamika punktu materialnego Dotychczas ruch był opisywany za pomocą wektorów r, v, oraz a - rozważania geometryczne. Uwzględnienie przyczyn ruchu - dynamika.
1897 – Komputer już pod koniec XIX wieku słowo to odnosiło się do mechanicznych urządzeń ułatwiających obliczenia (po raz pierwszy.
Ogólnopolski Tydzień Kariery 2015  Nasi uczniowie mogli skorzystać z porad doradcy zawodowego na temat wybranych zawodów i dalszej drogi kształcenia.
Zasadnicza Szkoła Zawodowa 3-letnia Zasadnicza Szkoła Zawodowa 3-letnia zawód – kucharz zawód – kucharz.
Sieci współpracy i samokształcenia. SIEĆ to statek, na którym nie ma pasażerów, wszyscy jesteśmy załogą.
Winda do Pracy Ponownie witamy Państwa w nowym roku szkolnym, w Specjalnym Ośrodku Szkolno- Wychowawczym Nr 1 dla Dzieci Niepełnosprawnych Ruchowo, który.
Kliknij, aby edytować styl wzorca podtytułu Warsztaty plastyczne SP 3 klasa iv a Liceum Plastyczne w Jeleniej Górze 23 marca 2016 r.
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Zdobądź zamek Króla Maszyn prostych. 1.
PROCESY EDUKACYJNE SĄ ORGANIZOWANE W SPOSÓB SPRZYJAJĄCY UCZENIU SIĘ
PRZEDMIOTOWY SYSTEM OCENIANIA
Prace wykonali: Krzysztof Kołodziej Damian Urban Dawid Hoffmann
Zawody w moim najbliższym otoczeniu
CZAS PRACY NAUCZYCIELA GODZINY PONADWYMIAROWE
Ocenianie z zastosowaniem wagi oceny
Liceum Ogólnokształcącego im. Tomasza Zana w Pruszkowie
Wewnątrzszkolne Ocenianie
Matematyka na Festiwalu Nauki
Zapis prezentacji:

MASZYNY PROSTE © 2009r.

Dnia 30. 04. 2009r. pod przewodnictwem nauczyciela fizyki- mgr Dnia 30.04.2009r. pod przewodnictwem nauczyciela fizyki- mgr. Bogdana Milera odbyło się kółko fizyczne. Zajęcia te odbywają się cyklicznie co tydzień, lecz te były nietypowe. Mianowicie tematem tychże konsultacji były „maszyny proste”…

Konsultacje te miały na celu poszerzyć wiedzę uczniów o zakres maszyn prostych, a także zachęcić ich do współpracy na kole fizycznym. Nasz nauczyciel przekonywał nas, że fizyka nie jest tak trudną nauką na jaką „wygląda”.

CO TO JEST MASZYNA PROSTA??? Maszyny proste - (w fizyce) idealizacje prostych rzeczywistych mechanizmów urządzeń mechanicznych wprowadzone w celu wyjaśnienia działania mechanizmów urządzeń ułatwiających wykonanie pewnych czynności (pracy) poprzez zmianę wartości lub kierunku działania siły wykonującej daną pracę. Maszyny proste określają wzajemną relację pomiędzy siłami poruszającymi a użytecznymi w stanie równowagi, w warunkach spoczynku, ruchu jednostajnego postępowego lub obrotowego przy zaniedbaniu sił tarcia i inercji układu.

Na zajęcia przybyło bardzo dużo osób Na zajęcia przybyło bardzo dużo osób. Było ich tyle, że sala lekcyjna była pełna. Na miejscu- w pracowni fizycznej pan Bogdan Miler wytłumaczył nam, na czym będzie polegała nasza praca. Pracowaliśmy w dwuosobowych grupach. Każdy dostał podstawowe przedmioty- krążki, nitkę itp. Mieliśmy z tego zbudować „maszynę prostą”. Było to dość trudne zadanie.

Wszyscy pracowali z bardzo dużym zainteresowaniem i zaangażowaniem…

Podczas gdy skonstruowaliśmy swoje maszyny proste, pan Miler „dołożył” nam dodatkowe zadanie: „Proszę mi wytłumaczyć pisemnie (matematycznie) na jakiej zasadzie działa ta maszyna prosta i jaki jest zysk na sile”…

Z powrotem ruszyliśmy do pracy… Wszyscy wykonywali swoje obliczenia z ogromnym zapałem 

Najszybszą osobą, która wykonała poprzednio wymienione zadanie pisemne była Joanna Wiśniewska z klasy II A. Jej wypowiedź oraz zapiski były zgodne z zasadami fizyki, które miały być wykorzystane podczas rozwiązywania zadania.

Nagrodą dla Asi była ocena celująca z odpowiedzi z fizyki oraz oczywiście (jak za każdą „szóstkę”)- uścisk dłoni pana Bogdana Milera 

Należy również wspomnieć, że tydzień później (7 maja 2009 roku) również odbyły się bardzo ciekawe konsultacje fizyczne, na których uczniowie rozwiązywali zadania dotyczące pracy, mocy i energii. Nie były to proste zadania, gdyż „pochodziły” ze zbioru zadań dla liceum ogólnokształcącego. Uczniowie: Krystian Maciejca (kl. II D) i Marek Wawrzacz (kl. II B) otrzymali od pana Bogdana Milera tzw. „bonus”. Jest to podwyższenie oceny z dowolnej pracy klasowej lub odpowiedzi o jeden stopień.

Takich oryginalnych „kółek fizycznych” nie byłoby, gdyby w naszej szkole nie było pana Bogdana Milera. To jemu należą się wielkie podziękowania za to, że nauczył nas podstaw fizyki, a także zachęca nas do współpracy. W tymże roku szkolnym rozwinął zainteresowania u wielu osób, które w przyszłości być może zostaną zawodowymi fizykami.

PREZENTACJĘ WYKONAŁ: KRYSTIAN MACIEJCA UCZEŃ KLASY II D