Instrukcje warunkowe Zajęcia 5.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Katarzyna Szafrańska kl. II ti
Advertisements

Podstawy informatyki Informatyka Stosowana Zajęcia nr 2
TRÓJKĄTY Opracowała: Teresa GĘBICKA.
Algorytmy – zapis struktur programowania
Algorytmy – różne przykłady
Języki programowania C++
Autorzy: Maria Jęchorek
WEKTORY Każdy wektor ma trzy zasadnicze cechy: wartość (moduł), kierunek i zwrot. Wartością wektora nazywamy długość odcinka AB przedstawiającego ten wektor.
QUIZ MATEMATYCZNY.
27/09/ Języki programowania 1 Piotr Górczyński Instrukcje warunkowego wyboru.
Liczby wokół nas A. Cedzidło.
Instrukcje Instrukcja : definicja obliczenia i określenie sposobu wykonania tego obliczenia. Program : ciąg instrukcji wykonywanych kolejno od pierwszej.
Sprawy organizacyjne 1. Zasady zaliczenia przedmiotu
Proponowany program wykładu monograficznego
Instrukcja skoku GO TO etykieta Np. GO TO 100 ….. 100WRITE (*,*) Przeskok do instrukcji 100 Uwaga! NIE WOLNO skakać do wnętrzna złożonych instrukcji warunkowych.
LICZBY RZECZYWISTE PODZBIORY ZBIORU LICZB RZECZYWISTYCH
Algorytmy.
Schemat Hornera Mgr inż. Michał Szucki.
TROJKĄTY Trójkąty dzielimy na: Trójkąt równoboczny Trójkąt prostokątny
Podstawy programowania
Instrukcje sterujące część 1
Jerzy F. Kotowski1 Informatyka I Wykład 7 STEROWANIE c.d. n switch n Pętle.
© A. Jędryczkowski – 2006 r. © A. Jędryczkowski – 2006 r.
PHP: warunki, pętle, switch, break, continue
TRÓJKĄTY Opracowała: Renata Pieńkowska.
Programowanie strukturalne i obiektowe
JAVA c.d.. Instrukcji wyboru SWITCH używamy, jeśli chcemy w zależności od wartości pewnego wyrażenia wykonać jeden z kilku fragmentów kodu. Jest to w.
Łódź, 3 października 2013 r. Katedra Analizy Nieliniowej, WMiI UŁ Podstawy Programowania Programy różne w C++
Programowanie strukturalne i obiektowe
Ułamki zwykłe.
C# Platforma .NET CZ.3 Kuba Ostrowski.
Instrukcja warunkowa i wyboru
Edytor tesktu i skrypty
Programowanie baz danych
Składnia instrukcji warunkowej if…
  ELEMENTY JĘZYKA JAVA komentarze w Javie, słowa kluczowe i operatory, proste typy danych, tablice, podstawowy zestaw instrukcji.
Temat 7: Instrukcje warunkowe
Liczby Całkowite.
Algorytm blokowy Delta Nilu .
Wykład 6 Informatyka MPDI 3 semestr JavaScript cd.
Temat: Liczby całkowite
1 Zagadnienia na egzamin. 2 Język C podsumowanie Struktura programu w języku C Zmienne, Stałe Operacje arytmetyczne Operatory logiczne Priorytety operatorów.
Instrukcje wyboru.
PHP Instrukcja warunkowa if Damian Urbańczyk. Warunek? Instrukcję warunkową wykorzystujemy wtedy, gdy chcemy sprawdzić pewien fakt, który może być prawdziwy.
POZNAJ ŚWIAT LICZB CAŁKOWITYCH
Działania w zbiorze liczb całkowitych
Zasady arytmetyki dwójkowej
Typy liczbowe, zmienne, operatory Zajęcia 4. Zmienne Zmienna – to w programowaniu element programu, który może mieć przypisaną pewną wartość (wartość.
Rozwiązanie zagadki nr 2
Tablice Zajęcia 8. Definicja Tablica (z ang. array) jest zmienną złożoną, która składa się z ciągu elementów tego samego typu. W pamięci komputera tablica.
Algorytmy – wprowadzenie
Pętle Zajęcia 6.
METODY REPREZENTOWANIA IFORMACJI
DZIAŁANIA NA UŁAMKACH ZWYKŁYCH opracowała mgr Agnieszka Dyrka
Seminarium Dyplomowe: Metodyka i Techniki Programowania Autor: Bartłomiej Fornal.
Instrukcje warunkowe w php. Pętla FOR Czasem zachodzi potrzeba wykonania jakiejś czynności określoną ilość razy. Z pomocą przychodzi jedna z najczęściej.
PHP jest językiem skryptowym służącym do rozszerzania możliwości stron internetowych. Jego składnia jest bardzo podobna do popularnych języków programowania.
Wstęp do programowania Wykład 2 Dane, instrukcje, program.
RODZAJE ALGORYTMÓW 2.-warunkowe 1.-liniowe i=i+1 3.-iteracyjne.
Switch. Instrukcja switch Składnia instrukcji: switch (wyrażenie){ case wyrażenie_stałe1: ciąg instrukcji dla wariantu 1; break; case wyrażenie_stałe2:
Rodzaje trójkątów i ich własności.
C++ mgr inż. Tomasz Turba Politechnika Opolska 2016.
Liczby naturalne i całkowite Spis treści Definicje Działania na liczbach Wielokrotności liczb naturalnych Cechy podzielności Przykłady potęg,potęgi o.
Liczbami naturalnymi nazywamy liczby 0,1,2,3,..., 127,... Liczby naturalne poznaliśmy już wcześniej; służą one do liczenia przedmiotów. Zbiór liczb.
Sposoby zapisu algorytmu
Nierówności liniowe.
Opracowała : Ewa Chachuła
Haskell Składnia funkcji.
Instrukcja warunkowa if
POJĘCIE ALGORYTMU Wstęp do informatyki Pojęcie algorytmu
Zapis prezentacji:

Instrukcje warunkowe Zajęcia 5

Składnia podstawowa if () else () Składnia instrukcji if () else () jest następująca: if (warunek) instrukcja1; else instrukcja2; warunek – może przyjmować wartość logiczną (true lub false). warunek – może przyjmować również wartość całkowitą (0 – wtedy warunek traktujemy jako fałszywy, liczbę różną od zera – wtedy warunek traktujemy jako prawdziwy) Zadanie 1 Napisz w C++ program w którym wczytujesz liczbę całkowitą z klawiatury i jeśli liczba jest podzielna przez 2, to dostajesz komunikat liczba parzysta, a w przeciwnym przypadku dostajesz komunikat liczba nieparzysta.

Składnia złożona if () else if() Składnia instrukcji if () else if () jest następująca: if (warunek1) { instrukcja1; ... } else if (warunek2) instrukcja2; else istrukcja3;

Schemat blokowy Zadanie 2 Napisz w C++ program w którym wczytujesz liczbę całkowitą z klawiatury i jeśli liczba jest większa od zera, to dostajesz komunikat liczba dodatnia, jeśli liczba mniejsza od zera, to dostajesz komunikat liczba ujemna, a jeśli liczba jest zerem, to dostajesz komunikat liczba zero.

Instrukcja switch switch (test) { case 1 : instrukcja1; instrukcja2; ... break; case 2 : instrukcja1; case n: instrukcja1; default: instrukcja1; } test – może być daną liczbową lub np. znakiem, tj. zmienną typu znakowego czyli char Zadanie 3 Napisz w C++ program (kalkulator). Najpierw wczytujesz dwie liczby całkowite, a następnie wybierasz jedną z opcji: 1 – dodawanie, 2 – odejmowanie, 3 – mnożenie, 4 – dzielenie, 0 – koniec. Po wybraniu jednej z opcji (odpowiednio do wybranej) dostajesz wynik operacji. Sprawdź możliwość dzielenia przez zero.

Praca domowa: Zad 1 Napisz program w C++, który wczytuje trzy liczby całkowite z klawiatury a, b, c (zakładamy, że z odcinków o długości odpowiednio a, b, c da się zbudować trójkąt – musisz sprawdzić odpowiedni warunek). Sprawdzając odpowiednie warunki wypisz teraz na ekranie odpowiednią informację, tj. czy trójkąt abc jest prostokątny, ostrokątny, czy rozwartokątny. Zad 2 Napisz program w C++, który wczytuje trzy liczby całkowite z klawiatury a, b, c. Następnie po sprawdzeniu odpowiednich warunków wypisze na ekranie wczytane liczby w kolejności od najmniejszej do największej.