Informatyki szkolnej dzieje w pięciu aktach według Grażyny Koby.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Technologia informacyjna według MENiS
Advertisements

KOMPETENCJE KLUCZOWE W PROJEKCIE EDUKCYJNYM
Pracownia Komputerowa                                                                                               
w Zespole Szkół Ogólnokształcących w Sokółce
Projekt ITAAT TIK w systemie edukacji w Polsce 22 października 2010, Ronda.
D EBATA SZKOLNA 2012/2013 KODEKS SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 ZSOS NR 17 Kielce.
Kształcenie według nowej podstawy programowej kształcenia w zawodach Konferencja metodyczna dla nauczycieli przedmiotów zawodowych w roku szkolnym 2012/2013.
Wyrównywanie szans edukacyjnych
Edukacja z myślą o przyszłości Idee na nowy rok szkolny 2008/09 … i dalej Tarnobrzeg 26 sierpnia 2008r.
Zakres Przedział wiekowy Cele Oprogramowanie Opis
Algorytmika w drugim arkuszu maturalnym. Standardy wymagań I. WIADOMOŚCI I ROZUMIENIE I. WIADOMOŚCI I ROZUMIENIE II.KORZYSTANIE Z INFORMACJI II.KORZYSTANIE.
Oferta szkoleniowa Ośrodka rok szkolny 2009/10 semestr letni Ośrodek Edukacji Informatycznej i Zastosowań Komputerów.
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego INFORMACJE OGÓLNE O PROJEKCIE DiAMEnT Dostrzec i aktywizować
ETwinning narzędziem realizacji nowej podstawy programowej Warszawa, 18 marca 2010 Iwona Moczydłowska, MSCDN Wydział w Siedlcach Konferencja z okazji 5-lecia.
Praca metodą projektu edukacyjnego
INTERdyscyplinarny program nauczania BLOKowego przedmiotów matematyczno-przyrodniczych i informatyki w gimnazjum Biologia, Chemia, Fizyka, Geografia, Informatyka.
Nowoczesne technologie w edukacji Andrzej Matuła
Szkoła Podstawowa nr 28 z oddziałami integracyjnymi w Lublinie Rok szkolny 2012/2013 Nasza szkoła rozpoczęła udział w programie Szkoła z klasą 2.0. Jednym.
Uczniowie i nauczyciele wykorzystują TI w projektach realizowanych wspólnie z partnerami w Polsce i za granicą.
Co to jest TIK?.
Pozyskujemy Fundusze z Unii Europejskiej w projektach edukacyjnych.
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Informacja o programie Zostać przedsiębiorczym.
Metodyka nauczania informatyki
Koła informatyczne w szkole Podstawowej nr 95 w Krakowie
Rodzice pierwszymi doradcami zawodowymi swoich dzieci.
Projekt edukacyjny w gimnazjum
O programie Szkoła z klasą 2.0 Szkoła z Klasą to ogólnopolska akcja edukacyjna prowadzona od 2002 roku przez Centrum Edukacji Obywatelskiej i Gazetę Wyborczą.
Projekt jako element strategii doskonalenia nauczycieli Ewa Superczyńska Konferencja Doskonalenie nauczycieli powiatu wolsztyńskiego 14 listopada.
Podstawa programowa a wybór podręcznika
Podstawowe informacje o maturze dla gimnazjalistów.
Ucz z zapałem dzieci swoje,.... bo, Ja chętnie Cię wyręczę ;)
Jak wykorzystujemy technologię informacyjną w procesie dydaktyczno – wychowawczym w kształceniu zintegrowanym?
Na wysokościach myślenia jest sfera,
LICEUM PROFILOWANE O PROFILU ZARZĄDZANIE INFORMACJĄ
Konkursy organizowane przez Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych im
Konkursy organizowane przez Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych im
O programie Szkoła z Klasą to ogólnopolska akcja edukacyjna prowadzona od 2002 roku przez Centrum Edukacji Obywatelskiej i „Gazetę Wyborczą”. która promuje.
PROGRAMY NAUCZANIA INNOWACJE PEDAGOGICZNE PROGRAMY AUTORSKIE
Milicz, ul. Trzebnicka 4. prowadzenie działalności na rzecz rozwoju oświatowego i kulturalnego regionu i kraju, działanie na rzecz wyrównywania szans.
Szkoła z klasą 2.0. „ Szkołą z klasą 2.0” ma na celu wypracowanie zasad korzystania z nowoczesnych technologii informacyjno-komunikacyjnych (TIK) w edukacji.
„Szkoła w Bejscach znana z tego, że się troszczy o każdego” że się troszczy o każdego”
Nauczanie Wspomagane Komputerem
Algorytmika.
Piękne umysły jako kapitał społeczny. Przemiany w edukacji i rewolucja w środkach komunikowania się Edukacja jako kluczowe zadanie w społeczeństwie informacyjnym.
Szkoła z klasą 2.0 Kodeks 2.0.
TIK? TAK! Spotkanie otwierające 22 listopada 2012 r. OrganizatorzyHonorowy patron.
Szkoła z Klasą to ogólnopolska akcja edukacyjna prowadzona od 2002 roku przez: - Centrum Edukacji Obywatelskiej - i „Gazetę Wyborczą”. Od początku.
III Forum Gospodarcze Województwo Kujawsko-Pomorskie.
Lekcje z komputerem, 2006.
XVI Liceum Profilowane CXIII Liceum Ogólnokształcące Technikum nr 11 Zespół Szkół im. Piotra Wysockiego Warszawa ul. Odrowąża.
Biblioteka szkolna we współczesnym świecie
SZKOŁA Z KLASĄ 2.0. SZKOŁA Z KLASĄ 2.0  W projekcie udział bierze 500 szkół z całej Polski  w województwie śląskim do projektu przystąpiło 35 szkół.
Dorobek zawodowy nauczyciela kontraktowego mgr Nataliya Hrynchyshyn Gościno, lipiec 2005.
Założenia pilotażu Czas pilotażu : 1 rok z możliwością przedłużenia do 3 lat, Początek pilotażu: 1 września 2016 r. Cel główny pilotażu: Sprawdzenie w.
Serwisy Web 2.0 do tworzenia i udostępniania materiałów edukacyjnych (5 godz. szkolenie stacjonarne: 05.11) lub 15 godz. szkolenie.
W tym roku szkolnym przystąpiliśmy do projektu prowadzonego przez Centrum Edukacji Obywatelskiej i Gazetę Wyborczą Projekt ma za zadanie odpowiedzieć.
Konkursy i seminaria metodyczne dla nauczycieli informatyki.
Praca metodą projektu edukacyjnego
INSPIRACJE UCZNIA W WIRTUALNYM ŚWIECIE
Innowacja z programowania realizowana w klasach 1-3
Szkoła Podstawowa nr 59 im. Bolesława Krzywoustego w Szczecinie
Szkoła Podstawowa nr 59 im. Bolesława Krzywoustego w Szczecinie
Pilotażowe wdrażanie programowania w edukacji formalnej w oparciu o innowacje pedagogiczne w szkołach Pilotaż skierowany jest do każdej szkoły, która chce.
„Wsparcie rozwoju szkół poprzez doskonalenie nauczycieli”
Szkoła Nauczycielem stoi
Sopocka Akademia Tenisowa
WYNIKI DIAGNOZY WSTĘPNEJ W KLASACH PIERWSZYCH - WRZESIEŃ 2017
Realizacja podstawy programowej na II etapie edukacyjnym
Gimnazjum nr 1 im. Stanisława Wyspiańskiego
Zapis prezentacji:

Informatyki szkolnej dzieje w pięciu aktach według Grażyny Koby

AKT I 25 lat temu

Przedmiot informatyka w liceach ogólnokształcących Treści nauczania: budowa komputera, system dwójkowy, schematy blokowe, programowanie.

Notatki z zeszytu... Komputer to zespół urządzeń do przetwarzania danych - wykonuje 500 tys. działań na sekundę....aż tyle! Informacje dostają się do komputera poprzez nośniki informacji - karty i taśmy perforowane. Wyniki wyprowadzane są na urządzenia zewnętrzne.

Jakie były warunki nauki? zajęcia bez komputerów, zeszyt obowiązkowy, brak podręczników, przedmiot oceniany, na świadectwie nadobowiązkowy.

Tak wyglądał komputer Odra 1305

A tak Autorka A tak Autorka ;-)))

Przykład zadania „Wydziurkuj” na karcie perforowanej swoje imię i nazwisko zgodnie z przedstawionym kodem dziurkowania.

Na takiej karcie?

Były zadania klasyczne Przedstaw w postaci schematu blokowego algorytm obliczania pierwiastków równania kwadratowego.

I zadania ambitne Napisz dział procedur do programu pozwalającego rozwiązać równanie kwadratowe.

Co zostało z tamtych lat? Wiele pojęć Wiele pojęć : komputer, pamięć, informacja, przetwarzanie danych, nośniki danych, urządzenia zewnętrzne, schemat blokowy, program i metod i metod: algorytmicznego myślenia i rozwiązywania prostych problemów za pomocą komputera.

oraz cele nauczania: Zapoznanie i zainteresowanie młodych ludzi z nowoczesnymi technikami komputerowymi oraz przygotowanie do życia w skomputeryzowanym świecie.

AKT II 20 lat temu

AKT III 17 lat temu

W 1985 r. Elementów informatyki przedmiot uzupełniający Minister Oświaty i Wychowania zatwierdza program nauczania Elementów informatyki - jako przedmiot uzupełniający dla klas o profilu podstawowym i matematyczno-fizycznym do realizacji w roku szkolnym 1986/87.

Treści nauczania obsługa komputera, tworzenie rysunków na ekranie, procedury, styl programowania, działanie na tekstach, praktyczne zastosowania komputera.

W pracowniach pojawiło się całe Spectrum komputerów...

I nie tylko...

Które cele udawało się realizować? Nauczenie metod rozwiązywania prostych problemów za pomocą komputera. Poznanie podstaw programowania. Nabycie umiejętności posługiwania się komputerem. Korzystanie z komputera podczas nauki innych przedmiotów.

AKT IV lata 90.

Dynamiczne zmiany MEN zatwierdza program nauczania dla VIII klasy szkoły podstawowej, MEN określa minima programowe elementów informatyki dla szkół podstawowych i średnich, MEN zatwierdza do realizacji w szkołach średnich trzy alternatywne programy nauczania.

Przełom lat 80. i 90.Przełom lat 80. i szkoły średnie otrzymują z MEN pierwsze komputery - IBM i Macintosh, powstaje wiele klas autorskich o profilu informatycznym, od 1991pojawia się możliwość zdawania matury z informatyki (od 1991 roku zgodnie z warunkami określonymi w zarządzeniu MEN).

Cele - szkoła podstawowa i średnia rozwijanie zainteresowań informatycznych, wskazywanie na zastosowania komputera, kształcenie umiejętności samodzielnego rozwiązywania problemów. nauka rozwiązywania prostych problemów za pomocą komputera, zdobycie umiejętności posługiwania się sprzętem i oprogramowaniem, poznanie podstaw programowania.

Treści - szkoła podstawowa i średnia obsługa mikrokomputera, działania wybranych programów użytkowych, początki programowania, programowanie czynności złożonych, styl programowania. budowa i działanie komputera, systemy operacyjne, zastosowanie komputera, programy użytkowe. algorytmika, techniki algorytmiczne, programowanie.

Najbardziej popularne zadanie sprawdzające Korzystając z poleceń systemu DOS utwórz katalog o następującej strukturze:

PSY rasowe z_ogonem bez_ogona nierasowe kudlate czarne biale brazowe gladkie KOTY biale szare INNE

AKT V reforma

Nowe cele i zadania Przygotowanie uczniów do aktywnego i odpowiedzialnego życia w społeczeństwie informacyjnym (w gimnazjum i szkole ponadgimnazjalnej) oraz przygotowanie uczniów do posługiwania się komputerem i technologią informacyjną (w szkołach podstawowych).

Treści - szkoła podstawowa i gimnazjum komputer jako źródło wiedzy i komunikowania się, redagowanie tekstów i rysunków, zastosowanie komputera. posługiwanie się komputerem, Internet, programy użytkowe, modelowanie i symulacja, algorytmika.

Czy zostaną zrealizowane założone cele i treści nauczania? Jakich uczniów „dostaną” nauczyciele szkół ponadgimnazjalnych?

W szkole ponadgimnazjalnej należy pogłębiać wiedzę i rozwijać umiejętności wyniesione z poprzednich etapów edukacyjnych

oraz uwzględniać w programie oraz uwzględniać w programie nowoczesne technologie informacyjne i komunikacyjne (Internet), jak też metody przetwarzania informacji i jej prezentacji z wykorzystaniem TI.

EPILOG

JAKIE BYŁY WSPÓLNE CELE WE WSZYSTKICH ETAPACH? Przygotowanie ucznia do życia w skomputeryzowanym świecie (współcześnie - w społeczeństwie informacyjnym) oraz kształcenie umiejętności rozwiązywania problemów za pomocą komputera.

Nie wystarczy mieć sprawny umysł, trzeba go jeszcze dobrze używać. Kartezjusz XVI w.