Sprawdzian Zadanie 1: Napisz program obliczający pole i obwód prostokąta. Wymiary pobierz z klawiatury od użytkownika. Zadanie 2: Napisz program sprawdzający,

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Podstawy informatyki Informatyka Stosowana
Advertisements

Klasa listy jednokierunkowej Przekazywanie parametrów do funkcji
Algorytmy – różne przykłady
Reprezentacja danych w komputerze
Filip Andrzejewski Remigiusz Chiluta
Trójkąty!!!! Zapraszamy.
sześcian, prostopadłościan, graniastosłup i ostrosłup
Materiały pochodzą z Platformy Edukacyjnej Portalu
Instrukcje warunkowe Zajęcia 5.
Nazwa szkoły: ZESPÓŁ SZKÓŁ BUDOWLANYCH im. TADEUSZA KOŚCIUSZKI ID grupy: 97_73_MF_G2 Opiekun: Jacek Wróblewski Kompetencja: Matematyczno- fizyczna Temat.
MATEMATYKA NA LEKCJI Opracowanie: Kacper Jagodziński Maciej Kędziora.
Karolinka Pachucy kl.6d.
Podstawy programowania PP – WYK3 Wojciech Pieprzyca.
Podstawy programowania PP – LAB4 Wojciech Pieprzyca.
#include #include main () { cout
Algorytmy Marek Pudełko
Programowanie obiektowe W2
Polsko – Japońska Wyższa Szkoła Technik Komputerowych
Jakie jest pole kwadratu?
POJĘCIE ALGORYTMU Pojęcie algorytmu Etapy rozwiązywania zadań
Podstawy informatyki (4)
Podstawy informatyki 2013/2014
Podstawy informatyki 2013/2014 Łukasz Sztangret Katedra Informatyki Stosowanej i Modelowania Prezentacja przygotowana w oparciu o materiały Danuty Szeligi.
Bryły obrotowe V – objętość Pc – pole powierzchni całkowitej.
Wczytywanie danych z klawiatury, komentarze, zmienne.
RÓŻNE WZORY NA POLA TRÓJKĄTÓW
FIGURY PŁASKIE.
Podstawy Programowania
POLA WIELOKĄTÓW.
Zadanie Dev C++.
Przekazywanie argumentów
Pętla do ... While C++ Źródło:
Programowanie strukturalne i obiektowe
Programowanie strukturalne i obiektowe
GRANIASTOSŁUPY PROSTE.
1.Pole kwadratu jest równe 50cm2. Oblicz długość jego przekątnej pkt
Programowanie strukturalne i obiektowe
Instrukcja for. Instrukcja warunkowa mgr inż. Agata Pacek.
Kwadrat i Prostokąt.
Programowanie obiektowe 2013/2014
Składnia pętli do … while do instrukcja while (wyrażenie); gdzie: instrukcja – instrukcja pojedyncza lub blok instrukcji wyrażenie – wyrażenie przyjmujące.
Programowanie strukturalne i obiektowe C++
Programowanie strukturalne i obiektowe C++
Programowanie strukturalne i obiektowe C++
sześcian, prostopadłościan, graniastosłup i ostrosłup
Treści multimedialne - kodowanie, przetwarzanie, prezentacja Odtwarzanie treści multimedialnych Andrzej Majkowski 1 informatyka +
Programowanie strukturalne i obiektowe C++
Programowanie strukturalne i obiektowe C++ Przeładowanie operatorów Robert Nowak.
K URS JĘZYKA C++ – WYKŁAD 1 ( ) Łagodne wprowadzenie do języka C++
Treści multimedialne - kodowanie, przetwarzanie, prezentacja Odtwarzanie treści multimedialnych Andrzej Majkowski informatyka +
Treści multimedialne - kodowanie, przetwarzanie, prezentacja Odtwarzanie treści multimedialnych Andrzej Majkowski informatyka +
Programowanie strukturalne i obiektowe C++ Powtórzenie wiadomości z C++ Robert Nowak.
Pliki tekstowe – odczyt i zapis Zajęcia 11. Zapis do pliku tekstowego Prosty program pokazujący sposób zapisu do pliku tekstowego: // writing on a text.
POLA FIGUR I RESZTA.
Wstęp do programowania wykład 3 Typy wyliczeniowe, tablice.
Łukasz Sztangret Katedra Informatyki Stosowanej i Modelowania Prezentacja przygotowana w oparciu o materiały Danuty Szeligi i Pawła Jerzego Matuszyka Podstawy.
Switch. Instrukcja switch Składnia instrukcji: switch (wyrażenie){ case wyrażenie_stałe1: ciąg instrukcji dla wariantu 1; break; case wyrażenie_stałe2:
Podstawy informatyki Struktury Łukasz Sztangret Katedra Informatyki Stosowanej i Modelowania Prezentacja przygotowana w oparciu o materiały Danuty Szeligi.
Programowanie I Rekurencja.
STOS. STL (ang. Standard Template Library) jest to biblioteka zawierająca algorytmy, pojemniki, iteratory oraz inne konstrukcje w formie szablonów, gotowe.
C++ mgr inż. Tomasz Turba Politechnika Opolska 2016.
C++ mgr inż. Tomasz Turba Politechnika Opolska 2016.
C++ mgr inż. Tomasz Turba Politechnika Opolska 2016.
C++ mgr inż. Tomasz Turba Politechnika Opolska 2016.
Czyli wzory Viete’a. Jeżeli funkcja kwadratowa ma pierwiastki (miejsca zerowe), to zachodzą następujące wzory Viete’a:
C++ mgr inż. Tomasz Turba Politechnika Opolska 2016.
Patryk Jasik pok. 415 GB Języki programowania Patryk Jasik pok. 415 GB
Radosław Hołówko Konsultant: Agnieszka Pożyczka
SKALA 2 :1 1 : 1 1 : 2 OBRAZ DWUKROTNIE POWIĘKSZONY 8 cm 6 cm
Pole powierzchni graniastosłupów.
Zapis prezentacji:

Sprawdzian Zadanie 1: Napisz program obliczający pole i obwód prostokąta. Wymiary pobierz z klawiatury od użytkownika. Zadanie 2: Napisz program sprawdzający, czy wprowadzona z klawiatury liczba całkowita jest parzysta.

Sprawdzenie zadanie dla chętnych Zadanie 1.11 strona 19 Program wyliczający pole trójkąta ze wzoru Herona.

Zadanie 1.11 strona 23 #include using namespace std; main() { cout<<"Program oblicza pole trojkata ze wzoru Herona"<<endl; double a, b, c, p, pole; cout<<endl<<"Podaj dlugosci bokow a, b, c trojkata"; cout<<endl<<"a= "; cin>>a; cout<<"b= "; cin>>b; cout<<"c= "; cin>>c; p=(a+b+c)/2; pole=sqrt(p*(p-a)*(p-b)*(p-c)); if (pole<=0) cout<<endl<<"Podane dlugosci bokow nie tworza trojkata"<<endl<<endl; else cout<<endl<<"pole= "<<pole<<endl<<endl; system ("pause"); return 0; }

Iteracja Patrycja Białek

Iteracja Iteracja jest jedną z najważniejszych technik algorytmicznych polegająca na powtarzaniu określonego ciągu operacji realizowanych na zbiorze elementów. Liczba powtórzeń może być podana lub zależeć od spełnienia określonego warunku.

Przykłady 1. Określona liczba powtórzeń – strona 31 s – kolejne liczby naturalne i – licznik iteracji 2. Nie określona liczba powtórzeń – strona 33

Zadanie 1.20 a strona 35 Program wyświetlający n-elementowy ciąg liczb całkowitych postaci: 3; 6; 12; 24; 48; … gdzie n – liczba naturalna, większa od 0, wprowadzona z klawiatury.

Zadanie 1.20 strona 35 #include using namespace std; main() { cout<<"Program wyświetla ciag liczb naturalnych"<<endl; int a, i, n; do { cout 0"; cout<<endl<<"n="; cin>>n; } while (n<=0); i=1; a=3; while (i<=n) { cout<<a<<", "; a=a+a; i++; } cout<<endl; system ("pause"); return 0; }

Ćwiczenie Odkryj regułę tworzącą ciągi w liczbowe w zadaniu 1.20 ze strony 35. Popraw program 1.20a, aby pasował do pozostałych przykładów.

Zadanie 1.21a strona 35 #include using namespace std; main() { cout<<"Program wyświetla ciag liczb naturalnych"<<endl; double s, i, n; do { cout 0"; cout<<endl<<"n="; cin>>n; } while (n<=0); i=1; s=1; while (i<n) { i++; s=s+i; } cout<<"wyrazenie= "<<(2*n)/s; cout<<endl<<endl; system ("pause"); return 0; }

Zadanie 1.21b strona 35 #include using namespace std; main() { cout<<"Program wyświetla wartosc sumy"<<endl; double w, s, i, n; do { cout 0"; cout<<endl<<"n="; cin>>n; } while (n<=0); i=1; s=0; while (i<=n) { w=1/(2*i); s=s+w; i++; } cout<<"suma= "<<s; cout<<endl<<endl; system ("pause"); return 0; }

Zadanie dla chętnych Zadanie 1.21 c i d strona 36

Bibliografia Zawadzka, G., 2010, Informatyka Europejczyka. Informatyka. Podręcznik dla szkół ponadgimnazjalnych, Wydawnictwo Helion