Jak uniknąć większości gaf

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Przyjmowanie telefonów i interesantów.
Advertisements

Organizacja spotkań i przyjmowanie delegacji
UTRACONA SZTUKA SŁUCHANIA Autor: Richard Forster
Opracowali: Łukasz Wasiak Mateusz Frydrycki
Etykieta studenta Tutorial I.
Robimy zakupy ubrania.
Szkolny regulamin by Marysia Zamecka.
w edukacji przedszkolnej
DZIEŃ BEZPIECZNEGO INTERNETU
AUTOPREZENTACJA.
Prezentacja rozmowy kwalifikacyjnej
Jak zdobyć wymarzoną pracę
Jak dobrze zaprezentować się pracodawcy ?
KOMUNIKACJA INTERPERSONALNA
BIZNES W TURCJI.
MODUŁ SZKOLENIOWY CZĘŚĆ 2. WYPEŁNIANIE SRP W WERSJI PAPIEROWEJ Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Algorytmy.
FLOW Rzecz o efektywności w biznesie Jacek Rozenek Jan Marcinowski.
Wystąpienia publiczne.
Jak budować pozytywny wizerunek placówki?
ROZMOWA KWALIFIKACYJNA krok po kroku
Skuteczny savoir – vivre w biznesie,
Etykieta w biznesie.
Nie dłub w nosie, gdy jesz.
Kształtowanie postaw przedsiębiorczości w kontekście dokumentów aplikacyjnych Ewa Ger.
PODSTAWOWE ZASADY ZACHOWANIA UCZNIÓW VI LICEUM OGÓLNOKSZTAŁCĄCEGO
Pt: „Czy jesteś asertywny” Opracowała mgr Agata Kwaśniewska
Dorota Janiszewska Wojewódzki Ośrodek Metodyczny, Gorzów Wlkp.
ROZMOWA KWALIFIKACYJNA
Jak porozumiewać się miedzy sobą by być rozumianym?
Szkolenia z autoprezentacji i savoir vivre’u
Sztuka rozmowy przez telefon
Sztuka negocjowania dziennikarstwo i komunikacja społeczna UŁ
Technologia informacyjno-komunikacyjna (tik)
Savoir vivre.
Umiejętność obserwacji.
Jak Cię widzą, tak Cię piszą.
ALGORYTMY Co to jest algorytm ? Cechy algorytmu Budowa algorytmów
ROZMOWA KWALIFIKACYJNA
EUROPEJSKI NUMER ALARMOWY
Materiały pochodzą z Platformy Edukacyjnej Portalu Wszelkie treści i zasoby edukacyjne publikowane na łamach Portalu
Excel Filtrowanie Funkcje bazodanowe
WYG Consulting Sp. z o.o. part of the WYG group creative minds safe hands MEDIA SPOŁECZNOŚCIOWE.
KOMUNIKACJA MIĘDZYLUDZKA
Komunikacja i jej formy :
Komunikacja i jej formy :
Komunikacja międzyludzka
Metody komunikowania się
Metody komunikacji ludzi
Rozmowa kwalifikacyjna bez tajemnic w ramach projektu „Licencja pracownika ochrony fizycznej I-go stopnia pierwszym stopniem do zatrudnienia” Izabela Zagrobelna-
Rozmowa kwalifikacyjna
ROZMOWA KWALIFIKACYJNA Moje przygotowanie. Mój cel  Przed rozmową istotne jest określenie stanowiska pracy, które chcę zdobyć oraz uświadomienie sobie.
Przestrzeń i dystans interakcji
ZARZĄDZANIE ZASOBAMI LUDZKIMI - ĆWICZENIA 5 Mgr Magdalena Kowalewska PJWSTK 2014/15.
Ubiór 1.Wszystkie części garderoby powinny zawsze być czyste, odprasowane, znajdować się w idealnym porządku (np. przyszyte wszystkie takie same guziki,
Czy warto uczyć się języków obcych?. Wprowadzenie. Bardzo wielu uczniom nauka kojarzy się z przymusem oraz koniecznością. W ten sposób traktują oni również.
Transakcje przez telefon Zygmunt Korzeniewski, UM w J.Górze.
BYĆ PRZEDSIĘBIORCZYM - nauka przez praktykę Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
AUTOPREZENTACJA - DEFINICJE, ZASADY, PORADY. Opracowała Alicja Szalewska.
 Pomorze Gdańskie i wschodnia część Pomorza Zachodniego.
5 grzechów rozmowy kwalifikacyjnej. GRZECHÓW ROZMOWY KWALIFIKACYJNEJ ROZMOWA KWALIFIKACYJNA – jeden z ważniejszych etapów procesu rekrutacyjnego, decydujący.
Uroczystość nadania sztandaru szkołom imienia Hipolita Cegielskiego
STRÓJ GALOWY czyli jak się ubierać, a jak nie podczas uroczystości szkolnych w IV LO – poradnik dla klas pierwszych (i nie tylko)
BEZPIECZNI NA DRODZE Zachowujemy się zgodnie z przepisami Prawa
Raport po ocenie 360° - fragment
TAJEMNICZY KLIENT URZĄD DZIELNICY BIELANY RAPORT Z BADANIA
Szkolenie dotyczące sprzedaży
Egzamin gimnazjalny. Instrukcja dla uczniów
TAJEMNICZY KLIENT URZĄD DZIELNICY WESOŁA RAPORT Z BADANIA
Zapis prezentacji:

Jak uniknąć większości gaf Etykieta w biznesie Jak uniknąć większości gaf

Po co etykieta w biznesie Wszelka działalność człowieka odbywa się w kontekście relacji z innymi ludźmi. Poszukiwanie pracy, a później praca, wymagają znajomości podstawowych zasad tych relacji. Znajomość etykiety biznesowej (raczej uniwersalnej dla środowiska pracy) pozwala uniknąć większości gaf. Etykieta jest kanonem dopuszczalnych zachowań, tak aby inni nas rozumieli.

Gdy dzwoni telefon Rozmowami telefonicznymi rządzi kilka prostych zasad: dzwoniący powinien się ZAWSZE pierwszy przedstawić z imienia i nazwiska. W przypadku rozmów biznesowych w pierwszej kolejności nazwa firmy i stanowisko, a dopiero później imię i nazwisko, raczej ROZMOWĘ KOŃCZY ten rozmówca, który wykonał połączenie telefoniczne (chyba że po drugiej stronie była osoba zajmująca wyższe stanowisko), jeżeli rozmowa została przerwana w wyniku zerwania połączenia, ponownie dzwoni ten, kto wykonał pierwsze połączenie, w przypadku umawiania się na termin (może się pojawić pytanie „czy?”) WARTO zasygnalizować pełną gotowość do stawienia się w dowolnie wskazanym miejscu i terminie, NIE WOLNO bez jakiegokolwiek uprzedzenia odłożyć słuchawki, dyktowanie liczb powinno odbywać się na zasadzie: każda cyfra oddzielnie, NALEŻY podziękować za każdą rozmowę telefoniczną.

Strój kobiety Wygląd zewnętrzny jest pierwszą podstawową informacją o człowieku. Dlatego też strój jest tak ważny. Generalna zasada stosownego dla środowiska pracy stroju mówi, że strój nie powinien rozpraszać. „Nieśmiertelnymi” kolorami stroju są kolory ciemne i stonowane. W przypadku kobiet obowiązuje: dwuczęściowy kostium, ewentualnie marynarka (żakiet) i sukienka (w przypadku personelu wyższego szczebla) lub sukienka, ewentualnie spódnica i bluzka (dla niższego personelu) pełne buty (czyste) dyskretny makijaż brak jakichkolwiek elementów „sexi” (w tym także intensywnych perfum)

Strój mężczyzny Dobrze dobrany strój działa na zasadzie sprzężenia zwrotnego. Wzrasta nasza pewność siebie. Będąc dobrze ubranymi, nie musimy się martwić o nasz wygląd i możemy w pełni skoncentrować się na innych elementach. Męska biżuteria to: zegarek, ślubna obrączka, spinki do mankietów. W przypadku mężczyzn obowiązuje: garnitur (ciemny), koszula raczej gładka (uniwersalna jest biel), pełne obuwie (czyste), brak jakichkolwiek elementów „sexi” (w tym intensywnych perfum).

Powitanie i pożegnanie Słowa powitania ZAWSZE mówi ten, kto wchodzi. W biznesie obowiązuje precedencja biznesowa (a nie towarzyska) związana z hierarchią zajmowanych stanowisk. Przy podaniu ręki ZAWSZE należy wstać. Sygnał zakończenia spotkania i do pożegnania powinien wyjść od strony ważniejszej.

Przebieg konwersacji Wchodząc do gabinetu NALEŻY poczekać na wskazanie miejsca do siedzenia (ewentualnie pozostać w pozycji stojącej). Formę i tematykę konwersacji powinien wskazać przełożony (rekruter). NIE NALEŻY przerywać osobie mówiącej. W pierwszej kolejności NALEŻY odpowiadać na zadane pytania. Na koniec rozmowy kwalifikacyjnej MOŻE paść propozycja dopytania się przez kandydata o szczegóły.

Mowa ciała W teorii i praktyce komunikacji interpersonalnej wskazuje się na trzy typy komunikacyjne: bierny (podporządkowany), asertywny, oraz agresywny (dominujący). Najbardziej pożądanym typem zachowań komunikacyjnych jest typ asertywny: SZANUJ SIEBIE I SZANUJ INNYCH. Podczas rozmowy NALEŻY przyjąć postawę otwartą, wykazującą zainteresowanie rozmówcą. NALEŻY zachować odpowiedni dystans fizyczny względem rozmówcy. Skromność w zachowaniu, stonowanie w reakcjach a jednocześnie pewność siebie i asertywność.