Komputery pod ręką Jak zapewnić dostępność komputerów w szkole, zamiast zamykać je w pracowni Komputerowej ? 1.Na każdej długiej przerwie mógłby być dyżur nauczyciela w Sali komputerowej lub czytelni multimedialnej, aby uczniowie mogli z nich korzystać w celach naukowych 2.Czytelnia multimedialna i sala komputerowa dostępna w godzinach 15:00 – 17:00
Jak sprawiedliwie i sensownie dzielić dostęp do TIK między różne przedmioty i wielu uczniów ? 1.Każda klasa raz w miesiącu może uczestniczyć w wybranych zajęciach lekcyjnych na komputerach w pracowni komputerowej. 2.Komputer lub laptop w każdej Sali lekcyjnej z dostępem do sieci i własnym hasłem dla nauczyciela, w celu prowadzenia lekcji multimedialnych. ( Komputer w stanie czuwania – włączany na początku lekcji, wyłączany dopiero po ostatniej lekcji w sali, aby w każdej chwili nauczyciel lub uczeń mogli z niego skorzystać nie tracąc czasu na lekcji na uruchomienie go. )
Czym się kierować, żeby optymalnie wykorzystać komputery i dostęp do sieci ? 1.Wykorzystanie komputerów na kółkach zainteresowań, np. do obróbki zdjęć na kółku fotograficznym, do wyszukiwania interesujących informacji itp. 2.Udostępnienie dostępu do sieci Wi – Fi tylko na dużych przerwach dla uczniów korzystających ze swoich nośników odbioru.
Rozrywka na szkolnych komputerach – kiedy i w jakim zakresie ? 1.Udostępnienie sieci Wi – Fi na całym terenie szkoły z odpowiednią pojemnością, w celu korzystania z prywatnych np. tabletów, notebooków, telefonów i innych urządzeń posiadających dostęp do Wi – Fi podczas dużych przerw w szkole na korytarzu. 2.Udostępnienie jednej godziny tygodniowo na zajęcia komputerowe dla uczniów, którzy przebywają w świetlicy szkolnej.