Treści multimedialne - kodowanie, przetwarzanie, prezentacja Odtwarzanie treści multimedialnych Andrzej Majkowski 1 informatyka +

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
WYKŁAD 2 I. WYBRANE ZAGADNIENIA Z KINEMATYKI II. RUCH KRZYWOLINIOWY
Advertisements

Wykład 4 2. Przykłady ruchu 1.5 Prędkość i przyśpieszenie c.d.
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły:
Kinematyka.
Ruch w dwóch i trzech wymiarach
Pola sił i ruchy Dział III.
FIZYKA dla studentów POLIGRAFII Wykład 4
Cele lekcji: Poznanie poglądów Arystotelesa na ruch ciał i ich spadanie. Poznanie wniosków wynikających z eksperymentów Galileusza. Wykazanie, że spadanie.
RUCH I JEGO WZGLĘDNOŚĆ – zakres rozszerzony
Lekcja fizyki. Rzut ukośny ciała.
DYNAMIKA Oddziaływania. Siły..
SPADEK SWOBODNY
Pola sił i ruchy Powtórzenie.
ZROZUMIEĆ RUCH Dane INFORMACYJNE Międzyszkolna Grupa Projektowa
RUCHY KRZYWOLINIOWE Opracowała: mgr Magdalena Gasińska.
Wykład 4 Pole grawitacyjne
Ruch jednostajny po okręgu
RUCH PŁASKI BRYŁY MATERIALNEJ
dr hab. inż. Monika Lewandowska
Treści multimedialne - kodowanie, przetwarzanie, prezentacja Odtwarzanie treści multimedialnych Andrzej Majkowski informatyka +
Treści multimedialne - kodowanie, przetwarzanie, prezentacja Odtwarzanie treści multimedialnych Andrzej Majkowski informatyka +
Treści multimedialne - kodowanie, przetwarzanie, prezentacja Odtwarzanie treści multimedialnych Andrzej Majkowski informatyka +
Treści multimedialne - kodowanie, przetwarzanie, prezentacja Odtwarzanie treści multimedialnych Andrzej Majkowski 1 informatyka +
Treści multimedialne - kodowanie, przetwarzanie, prezentacja Odtwarzanie treści multimedialnych Andrzej Majkowski informatyka +
Treści multimedialne - kodowanie, przetwarzanie, prezentacja Odtwarzanie treści multimedialnych Andrzej Majkowski 1 informatyka +
Treści multimedialne - kodowanie, przetwarzanie, prezentacja Odtwarzanie treści multimedialnych Andrzej Majkowski informatyka +
Treści multimedialne - kodowanie, przetwarzanie, prezentacja Odtwarzanie treści multimedialnych Andrzej Majkowski informatyka +
Treści multimedialne - kodowanie, przetwarzanie, prezentacja Odtwarzanie treści multimedialnych Andrzej Majkowski informatyka +
Treści multimedialne - kodowanie, przetwarzanie, prezentacja Odtwarzanie treści multimedialnych Andrzej Majkowski 1 informatyka +
Treści multimedialne - kodowanie, przetwarzanie, prezentacja Odtwarzanie treści multimedialnych Andrzej Majkowski 1 informatyka +
ZASADA ZACHOWANIA ENERGII Małgorzata Mergo, Anna Kierepka
73.Przez pierwsze dwie sekundy ciało poruszało się ze stałą prędkością 4m/s, przez kolejne pięć ze stałym przyspieszeniem 0,8m/s 2, a w kolejnych dwóch.
Treści multimedialne - kodowanie, przetwarzanie, prezentacja Odtwarzanie treści multimedialnych Andrzej Majkowski informatyka +
Treści multimedialne - kodowanie, przetwarzanie, prezentacja Odtwarzanie treści multimedialnych Andrzej Majkowski informatyka +
Treści multimedialne - kodowanie, przetwarzanie, prezentacja Odtwarzanie treści multimedialnych Andrzej Majkowski informatyka +
Pochodna funkcji jednej zmiennej. Pochodna wektora.
Treści multimedialne - kodowanie, przetwarzanie, prezentacja Odtwarzanie treści multimedialnych Andrzej Majkowski informatyka +
Ruch jednostajny prostoliniowy i jednostajnie zmienny Monika Jazurek
Treści multimedialne - kodowanie, przetwarzanie, prezentacja Odtwarzanie treści multimedialnych Andrzej Majkowski 1 informatyka +
Treści multimedialne - kodowanie, przetwarzanie, prezentacjaOdtwarzanie treści multimedialnych Andrzej Majkowski informatyka +
Treści multimedialne - kodowanie, przetwarzanie, prezentacja Odtwarzanie treści multimedialnych Andrzej Majkowski 1 informatyka +
Treści multimedialne - kodowanie, przetwarzanie, prezentacja Odtwarzanie treści multimedialnych Andrzej Majkowski informatyka +
Treści multimedialne - kodowanie, przetwarzanie, prezentacja Odtwarzanie treści multimedialnych Andrzej Majkowski 1 informatyka +
Treści multimedialne - kodowanie, przetwarzanie, prezentacja Odtwarzanie treści multimedialnych Andrzej Majkowski 1 informatyka +
Prawa Keplera Mirosław Garnowski Krzysztof Grzanka
Treści multimedialne - kodowanie, przetwarzanie, prezentacja Odtwarzanie treści multimedialnych Andrzej Majkowski 1 informatyka +
Treści multimedialne - kodowanie, przetwarzanie, prezentacja Odtwarzanie treści multimedialnych Andrzej Majkowski 1 informatyka +
Treści multimedialne - kodowanie, przetwarzanie, prezentacja Odtwarzanie treści multimedialnych Andrzej Majkowski informatyka +
Temat: Matematyczny opis ruchu drgającego
Treści multimedialne - kodowanie, przetwarzanie, prezentacja Odtwarzanie treści multimedialnych Andrzej Majkowski 1 informatyka +
Informatyka +.
Informatyka +.
Treści multimedialne - kodowanie, przetwarzanie, prezentacja Odtwarzanie treści multimedialnych Andrzej Majkowski 1 informatyka +
Treści multimedialne - kodowanie, przetwarzanie, prezentacja Odtwarzanie treści multimedialnych Andrzej Majkowski 1 informatyka +
Treści multimedialne - kodowanie, przetwarzanie, prezentacja Odtwarzanie treści multimedialnych Andrzej Majkowski 1 informatyka +
Treści multimedialne - kodowanie, przetwarzanie, prezentacja Odtwarzanie treści multimedialnych Andrzej Majkowski 1 informatyka +
Autor: Oskar Giczela kl. I TŻŚ. Jest to ruch, w którym zmienia się kierunek ruchu, a nie zmienia się wartość prędkości. Szczególnym przypadkiem tego ruchu.
Ruch jednowymiarowy Ruch - zmiana położenia jednych ciał względem innych, które nazywamy układem odniesienia. Uwaga: to samo ciało może poruszać się względem.
Ruch – jedno w najczęściej obserwowanych zjawisk fizycznych
Ruch – jedno w najczęściej obserwowanych zjawisk fizycznych Zjawiska ruchu Często ruch zachodzi z tak dużą lub tak małą prędkością i w tak krótkim lub.
Zjawiska ruchu Ruch – jedno w najczęściej obserwowanych zjawisk fizycznych Często ruch zachodzi z tak dużą lub tak małą prędkością i w tak krótkim lub.
Dynamika bryły sztywnej
POMIAR PRZYSPIESZENIA ZIEMSKIEGO PRZY POMOCY PIŁECZKI TENISOWEJ „Fizyka da się lubić 2016”
Natural Sciences, Natural English. Przemiany energii mechanicznej w rzucie pionowym.
Prowadzący: dr Krzysztof Polko
1.
Treści multimedialne - kodowanie, przetwarzanie, prezentacja Odtwarzanie treści multimedialnych Andrzej Majkowski informatyka +
Grawitacja Obliczyć wysokość na jaką wzniesie się ciało rzucone na Księżycu pionowo do góry z prędkością v=1000 m/s? Druga prędkość kosmiczna dla Księżyca.
Superpozycja natężeń pól grawitacyjnych
2. Ruch 2.1. Położenie i tor Ruch lub spoczynek to pojęcia względne.
Zapis prezentacji:

Treści multimedialne - kodowanie, przetwarzanie, prezentacja Odtwarzanie treści multimedialnych Andrzej Majkowski 1 informatyka +

OPIS RUCHU W DWUWYMIAROWYM UKŁADZIE WSPÓŁRZĘDNYCH. Małgorzata Mergo, Anna Kierepka informatyka + 2

RZUT POZIOMY Bardzo często mamy do czynienia z ruchami odbywającymi się w dwóch wymiarach. Rzuty ciał w pobliżu powierzchni Ziemi (za wyjątkiem rzutów pionowych) są ruchami w dwóch wymiarach. Ruch na płaszczyźnie można rozłożyć na dwa ruchy odbywające się w różnych kierunkach np. prostopadłych. informatyka +

RZUT POZIOMY W rzucie poziomym mamy do czynienia z lotem ciała wyrzuconego na pewnej wysokości Y 0 nad poziomem zerowym. Ciału jest nadawana pozioma prędkość początkowa o wartości V 0. Dzięki takiemu nadaniu prędkości przesuwa się ono cały czas w poziomie. Jednocześnie jednak siła grawitacji zmienia pionowe położenie ciała. W efekcie w pionie będzie ono opadać ruchem jednostajnie przyspieszonym. informatyka + Rzut poziomy jest złożeniu tych dwóch ruchów - poziomego: jednostajnego - pionowego: jednostajnie przyspieszonego x y y0y0 v0v0 g 0 v Żródło:

RZUT POZIOMY Rzut poziomy odpowiada ruchowi ciała rzuconego poziomo w polu grawitacyjnym Ziemi, z pewnej wysokości, przy założeniu braku oporu ruchu i prędkości znacznie mniejszej od I prędkości kosmicznej. Wówczas pole grawitacyjne Ziemi można uznać w przybliżeniu za jednorodne. Przykład rzutu poziomego: - Kulka spadająca ze stołu gdy na stole popchniemy ją poziomo, +

Warunki początkowe: Zależność prędkości od czasu: Rozkład wektora prędkości na składowe poziomą i pionową ‎

informatyka + 7 Zasięg rzutu Wektor prędkości końcowej vkvk  vyvy v0v0 Żródło: Żródło: ‎

informatyka + 8 Zależność zasięgu od wysokości i prędkości Zasięg w rzucie poziomym zależy od prędkości początkowej, jaką nadano ciału. Im większa prędkość tym większy zasięg. Zasięg w rzucie poziomym zależy od wysokości wyrzutu. Im większa wysokość tym większy zasięg.

informatyka + 9 Zależność zasięgu od wysokości i prędkości Prędkość początkowa Wysokość początkowa Ta sama prędkość początkowa z różnych wysokości Ta sama wysokość, różne prędkości początkowe

informatyka + 10 Analiza ruchu poziomego pod kątem zależności od zasięgu rzutu, wysokości i od prędkości początkowej z