Kontrola temperatury podczas transportu

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Laura PÉREZ ÁLVAREZ – Wydział D5 – Dobrostan Zwierząt
Advertisements

Znaki informacyjne.
Joanna Sawicka Wydział Nauk Ekonomicznych, Uniwersytet Warszawski
KOBIETA W RUCHU DROGOWYM
POWIAT MYŚLENICKI Tytuł Projektu: Poprawa płynności ruchu w centrum Myślenic poprzez przebudowę skrzyżowań dróg powiatowych K 1935 i K 1967na rondo.
Zarządzanie transportem KURS INŻYNIERSKI
Racibórz X r. Urząd Celny w Rybniku Plac Armii Krajowej 3 Rybnik tel.:
Kierowca samochodów ciężarowych.
Ćwiczenia praktyczne z wypełniania raportów z kontroli wymogów Wzajemnej Zgodności Puławy, 30 – 31 marca 2009 r.
System nawigacji satelitarnej
INSTRUKCJA GŁÓWNEGO LEKARZA WETERYNARII Nr GIWz.440-2/11
Poświętne, czerwiec - lipiec 2009 r.
Poświętne, czerwiec - lipiec 2009 r.
INSPEKCJA WETERYNARYJNA
NIEZGODNOŚCI – bydło OCENA WAGI WEDŁUG KRYTERIUM DOTKLIWOŚCI
System nawigacji satelitarnej w długotrwałym transporcie zwierząt.
IDENTYFIKACJA KONIOWATYCH W UE
Logistyka transportu i dobrostan zwierząt.
Fizjologia i zachowanie świń
Fizjologia i zachowanie
Wymogi Wzajemnej Zgodności Obszar Identyfikacja i Rejestracja Zwierząt
Przerwy pomiędzy regularnymi kontrolami
SANCO działania szkoleniowe 2008
Opinie EFSA i sprawozdania naukowe: wykorzystanie literatury w celu ulepszenia standardów w zakresie dobrostanu zwierząt podczas transportu. Warszawa,
1 Stan rozwoju Systemu Analiz Samorządowych czerwiec 2009 Dr Tomasz Potkański Z-ca Dyrektora Biura Związku Miast Polskich Warszawa,
1 Ankietowe badania innowacyjności Community Innovation Survey mgr Izabela Kijeńska Ośrodek Przetwarzania Informacji mgr Izabela Kijeńska Ośrodek Przetwarzania.
Możliwości współpracy indywidualnej z Joint Research Centre (JRC) w 7.PR Joanna Stalewska Krajowy Punkt Kontaktowy Programów Badawczych UE Instytut Podstawowych.
Projekt 2009 Technik spedytor.
EKONOMIA Koszty transportu Cena Diesla w latach
Seminarium Zarządzanie Prędkością Speed Management 17 –
Źródło: 9.
Raport z badań termowizyjnych – RECTICEL Rys. 1a. Rozdzielnia RS14 Temperatura maksymalna 35,27 o C Rys. 1b. Rozdzielnia RS14 (wizyjny) 3.
Ekojazda.
Ruch obiegowy Ziemi..
KALENDARZ 2011r. Autor: Alicja Chałupka klasa III a.
Politechnika w Darmstadt Niemcy
Sytuacja bezpieczeństwa ruchu drogowego w Polsce
Warszawa, 27 lutego 2008 r. Anna Zielińska
Kalendarz 2011r. styczeń pn wt śr czw pt sb nd
Badanie kwartalne BO 2.3 SPO RZL Wybrane wyniki porównawcze edycji I- VII Badanie kwartalne Beneficjentów Ostatecznych Działania 2.3 SPO RZL – schemat.
Jak pogonić wszystkie konie
Rozwój transportu szynowego między Polską a Niemcami (BERLIN-GORZÓW)
-17 Oczekiwania gospodarcze – Europa Wrzesień 2013 Wskaźnik > +20 Wskaźnik 0 a +20 Wskaźnik 0 a -20 Wskaźnik < -20 Unia Europejska ogółem: +6 Wskaźnik.
Obciążenia nawierzchni
„WYPADEK TO NIE PRZYPADEK”
Bezpieczeństwo w Krakowie na tle dużych miast
Inteligentny ładunek w praktyce na przykładzie platformy T-Traco
Dla Twojego bezpiecze ń stwa Prędkość jest kluczowym czynnikiem, od którego zależy prawdopodobieństwo, a przede wszystkim skutki wypadków drogowych. Prawie.
Każda drużyna za poprawną odpowiedź otrzyma 1 punkt.
+14 Września 2014 Wskaźnik > +20 Wskaźnik 0 do +20 Wskaźnik 0 do -20 Wskaźnik < -20 Unia Europejska ogółem: +1 Wskaźnik > +20 Wskaźnik 0 do +20 Wskaźnik.
STREFA DYLEMATU Prezentację wykonali studenci specjalności DUA gr. 2:
Badanie kwartalne BO 2.3 SPO RZL Wybrane wyniki porównawcze edycji I- VI Badanie kwartalne Beneficjentów Ostatecznych Działania 2.3 SPO RZL – schemat a.
© GfK 2014 | GfK Health | Leki homeopatzcyne widziane okiem lekarzy 1 LEKI HOMEOPATYCZNE WIDZIANE OKIEM LEKARZY Czerwiec 2014.
1 Ankietowe badania innowacyjności Community Innovation Survey mgr Izabela Kijeńska Ośrodek Przetwarzania Informacji mgr Izabela Kijeńska Ośrodek Przetwarzania.
Kalendarz 2020.
Ankieta dotycząca kart bankomatowych i kont bankowych.
Ministerstwo Transportu Jerzy Król
Converse sp. z o.o.1 Planowanie Paweł Gwizdek. Converse sp. z o.o.2 Cel Wzrost efektywności planowania Rejestracja informacji o zleceniach, pojazdach,
5.Samochód osobowy był o 100m za ciężarowym. Po 20s ruchu znalazł się w tej samej odległości, ale przed ciężarowym. Jaka była prędkość względna obu pojazdów?
Odczytywanie wykresów Radosław Hołówko Konsultant: Agnieszka Pożyczka.
WRBRD Rzeszów,12 grudzień 2013r..  Ustawa o kierujących pojazdami z dnia 5 stycznia 2011 roku - obowiązuje od 19 stycznia 2013 roku  Rozporządzenie.
Pojazdy samochodowe do przewozu ładunków Środki transportu
Wymagane dokumenty na drodze
Transport na miarę Twoich potrzeb. Transport na miarę Twoich potrzeb.
Centrum Doradztwa i Szkoleń Zawodowych Aleksander Igielski
Prawo jazdy.
Czy prawem możemy zapewnić bezpieczeństwo?
Podatek od środków transportowych
PODATKI W CZĘSTOCHOWIE
Zapis prezentacji:

Kontrola temperatury podczas transportu Wspólnotowe Centrum Badawcze (JRC) G Fiore, J Hofherr , F Natale, S Mainetti, E Ruotolo IPSC – Instytut Ochrony i Bezpieczeństwa Obywateli   Ispra - Włochy  http://ipsc.jrc.ec.europa.eu/ http://www.jrc.ec.europa.eu/

Studium w zakresie temperatur Istnieje niewiele badań naukowych i danych z doświadczeń w zakresie temperatur, na jakie narażone są zwierzęta podczas transportu drogowego JRC prowadzi badania dla DG SANCO, aby dostarczyć dokładniejszych informacji na ten temat, oraz aby   porównać obecną praktykę w zakresie obowiązujących norm temperaturowych z normami proponowanymi przez naukowców – w nawiązaniu do głównych tras transportowych zwierząt w obrębie UE, odzwierciedlając różnorodność warunków klimatycznych • Określić możliwe różnice i negatywne następstwa istniejącej praktyki i tras przesyłania towarów

Progi temperaturowe Zanotowane temperatury zostały porównane z następującymi wartościami progowymi.

Zakres obowiązujących temperatur (Reg.(EC) 1/2005) Gatunek typ/ waga/ wiek Zakres obowiązujących temperatur (Reg.(EC) 1/2005) Zakresy temperatur zalecane przez EFSA Minimum (ºC) Maximum (ºC) Minimum* (ºC) Maksymalna dostosowana do wilgotności (ºC) RH <80 % RH >80 % Świnie ≤ 30 kg >30 kg 5 (±5) 30 (±5) 14 10 32 25 (30)* 29 Bydło ≤ 6 miesięcy >6 miesięcy 5 30 27 Owce W pełni pozbawione runa 28 25 Kozy 6 Koniowate -

Zakres badania Jaki okres? Luty – Październik 2008 (Luty 2009) Transporty zwierząt: -komercyjne -przede wszystkim transporty długotrwałe, ponad 8h -zwierzęta: świnie o masie do 30 kg m.c. i powyżej 30 kg m.c.,

Zakres badania -bydło i owce w wieku do 6mscy i powyżej 6 mscy -kozy -konie Źródło danych o trasach transportu: -TRACES - Informacje z FVO EUROSTAT Intra community trade

ŚWINIE DO 30 KG ŚWINIE↑30KG BYDŁO DO 6 MSCY BYDŁO ↑ 6 MSCY OWCE KOZY KONIE

Udział firm transportowych i samochodów ciężarowych FIRMY TRANSPORTOWE LICZBA POJAZDÓW UŻYWANE DLA: 2 (DK, NL) 8 Świnie 5 ciężarówek (+ 2 przyczepy), 3 naczepy 4 (DE, IT, PL) 7 Bydło 3 ciężarówki, 4 naczepy 1 (IT) 2 Owce Świnie, bydło, owce 2 (IT, PL) Konie 1 ciężarówka 1 naczepa 9 ciężarówek (+2 przyczepy), 12 naczep TYP POJAZDU 2 naczepy 2 naczepy 10 21

Pomiar temperatury i wilgotności - Pomiar temperatury/wilgotności względnej przy pomocy czujników połączonych z rejestratorem danych - Rejestrator danych ustawiony na pomiar co 15 minut przez cały okres gromadzenia danych

Skrzynka ochronna

-nie w bezpośrednim sąsiedztwie wentylatora -brak styku z metalowymi elementami obudowy

Problemy w związku z rejestracją danych Występują tylko niewielkie problemy dotyczące czujników temperatury/wilgotności,  Ze 113 czujników/rejestratorów danych pierwotnie zainstalowanych w pojazdach: -1 uszkodzony przez zwierzęta, -4 czujniki w 2 pojazdach przestały działać po kilku przejazdach (prawdopodobnie z powodu sposobu mycia pojazdu),   -1 niedostępny (uszkodzenie pojazdu)    Rejestracja trasy przejazdu  Rejestrator nie mógł dostarczyć poprawnych danych dotyczących czasu rozpoczęcia podróży, przerw i zakończenia jazdy – często nie w pełni rejestrowane dane, tylko informacje zawarte w planach niepełne dane przekazywane przez kierowców dotyczące zdarzeń w trakcie jazdy (np. wentylacji), jednakże w kilku przypadkach zostały one połączone z danymi z systemu nawigacji (dokładna pozycja pojazdu + prędkość)

Dane dotyczące transportu zwierząt 278,450 zapisów dotyczących 515 transportów zwierząt (więcej niż 175,000 przewożonych zwierząt) 17 przejazdów obejmowało przejazd promem 12 bydło 5 świnie

Kategoria zwierząt 02 03 04 05 06 07 08 09 10 Liczba przewozów Liczba zwierząt Bydlo do 6 mscy 2 8 9 5 4 1 49 7147 Bydlo ↑6mscy 11 7 18 13 87 3089 Kozy 3 2230 Konie 6 61 1029 Inne 31 Świnie do 30 kg 20 12 22 28 166 117551 Świnie↑30kg 15 109 19517 Owce do 6 mscy 19313 Owce↑6mscy 5895 razem 67 58 76 53 56 515 175811

KRAJ POCHODZENIA KRAJ DOCELOWY % HANDLU % ZAREJESTROWANYCH PRZEWOZÓW ŚWINIE DEN DEN, NL DE IT, ES, PL 41% 19% 26% przewozu 19% świń BYDLO FR, PL FR, DE IT, ES RUS 36% ? 48% przewozu 7% bydla OWCE HU, ES ROM IT 22% 67% przewozu 14% owiec KOZY NL FR, ES 75% 100% przewozu kóz KONIE PL ROM, BUL 16% 36% przewozu koni

Czas trwania podróży Czas trwania podróży Liczba transportów 2 dni 245 108 4 dni 56 ↑ 4 dni 24 ↓8 h 82

Przykladowe zmiany temperatury w ciągu 1 tygodnia znaczne zmiany w działaniu czujników w zależności od rozmieszczenia i czasu

Różnice w rozmieszczeniu czujników

Różnice w rozmieszczeniu czujników cd. Różnice dotyczące 4 czujników w obrębie pojazdu Przeciętnie różnica 3.5° C pomiędzy najwyższą i najniższą temperaturą dla różnych czujników w danym momencie w 6.7% przypadkach różnice większe niż 10° C większe różnice w godzinach południowych

Korelacja pomiędzy punktami w naczepach Najsłabsze punkty korelacji

Najslabsze punkty korelacji

Lepsza korelacja w jednoczęściowych pojazdach niż w pojazdach wielopoziomowych

Ruch pojazdu ruch pojazdu zmniejsza skutek promieniowania słonecznego oraz nocnego napromienienia dachu pojazdu ruch pojazdu powoduje wyższą temperaturę z przodu u góry w porównaniu do tyłu u góry