Wyniki finansowe Grupy ACTION za I półrocze września 2010 Dynamiczny wzrost obrotów w czasie spowolnienia gospodarczego
2 I półrocze na rynku
I PÓŁROCZE 2010 NA RYNKU Dalsze spadki na rynku gospodarstw domowych 3 III Kwartał 2009 IV Kwartał 2009 I Kwartał 2010 II Kwartał 2010/ II Kwartał 2009 I-II Kwartał 2009/ I-II Kwartał 2010 mln PLN + / - %mln PLN+ / - % RTV ,9% ,6% Foto ,6%567- 8,3% Duże AGD ,1% ,8% Małe AGD ,0%618- 8,3% Sprzęt informatyczny IT ,4% ,8% Telekomunikacja ,0%495-20,1% Sprzęt biurowy i materiały eksploatacyjne ,3%797- 5,5% Gfk TEMAX Polska ,6% ,6% Źródło: GfK Retail and Technology
4 Wyniki finansowe Grupy Kapitałowej ACTION
Prezentacja dotyczy I półrocza roku sprawozdawczego 2010, tj. okresu od 1 stycznia do 30 czerwca 2010 roku W I półroczu 2010 skonsolidowany zysk netto Grupy ACTION S.A. wyniósł tys. zł Osiągnięty został założony cel wypracowania pozytywnego wyniku przez spółki zależne – łączny ich wynik za I półrocze wyniósł 641 tys. zł zysku wobec straty tys. zł w okresie luty – lipiec 2009 Obrót ACTION S.A. za II kwartał 2010 wyniósł 477 mln zł wobec 397 mln zł w kalendarzowym II kwartale 2009 – dynamiczny wzrost o 19,8% Skonsolidowany wynik netto II kwartału 2010 wyniósł 78 tys. zł, na co wpłynęły głównie czynniki zewnętrzne: - spadek marż na rynku - wahania kursów walut - znaczny spadek kursu złotego na dzień bilansowy (przewalutowanie salda ACTION S.A. na kwotę minus tys. zł) I PÓŁROCZE 2010 W GRUPIE 5
6 WYBRANE DANE FINANSOWE Grupa Kapitałowa ACTION S.A. okres styczeń - czerwiec 2010 [w tys. zł] I półrocze 2010II półrocze 2009 (styczeń – czerwiec 2010)(luty - lipiec 2009) Przychody ze sprzedaży Zysk brutto ze sprzedaży Marża brutto na sprzedaży8,8%9,0% Koszty sprzedaży i marketingu W relacji do przychodów-5,6%-6,0% Koszty ogólnego zarządu W relacji do przychodów-1,1%-1,3% Pozostałe przychody i zyski Pozostałe koszty i straty Wynik na działalności operacyjnej Koszty finansowe netto Wynik netto Rentowność wyniku netto0,8%1,7%
7 Działania w okresie spowolnienia gospodarczego
Poszukiwanie nowych rynków zbytu oraz penetracja rynków krajów ościennych Zwiększanie liczby klientów eksportowych oraz duża dynamika wzrostu obrotów Bardzo duża dynamika sprzedaży w kanale dystrybucji sprzętu RTV/AGD Penetracja rynku produktów RTV/AGD Wzrost obrotu w segmencie sieci handlowych – w ujęciu rok do roku – wzrost o 202%: - podpisanie kontraktu i rozpoczęcie współpracy z siecią REAL - podpisanie umowy o stałej współpracy ze spółką MGI zrzeszającą spółki sieci INTERMARCHE i BRIKOMARCHE - rozszerzenie działalności w sieci ELeclerc – podpisanie umów z kolejnymi spółkami - negocjacje z kolejnymi podmiotami 8 DZIAŁANIA W OKRESIE SPOWOLNIENIA Okres styczeń - czerwiec 2010 Jak chcemy rosnąć?
Weryfikacja rozpoczętych w ubiegłym roku projektów inwestycyjnych Poszukiwanie rezerw wydajności – audyt zewnętrzny Impact Management Restrykcyjne podejście do kosztów działalności Zamrożenie nowych inwestycji 9 DZIAŁANIA W OKRESIE SPOWOLNIENIA Okres styczeń - czerwiec 2010 Gdzie chcemy oszczędzać?
10 Marki własne i spółki zależne
SIEĆ SALONÓW KOMPUTEROWYCH SFERIS Na koniec I półrocza 2010 funkcjonowało w sumie 120 punktów sprzedaży detalicznej, w tym: –28 salonów partnerskich –35 salonów własnych –57 wysp handlowych Implementacja sklepu internetowego Sferis.pl w nowej technologii oraz z odnowioną szatą graficzną Wzmocnienie aktywności marketingowej, m.in. w zakresie promowania własnego programu partnerskiego 11 SFERIS Okres styczeń - czerwiec 2010
E-COMMERCE Okres styczeń - czerwiec 2010 PROJEKT GRAM.PL Pierwsze półrocze 2010 w historii GRAM.PL, w którym Spółka wypracowała zysk Utrzymujący się wysoki poziom oglądalności (ponad 800 tys. unikalnych użytkowników) Dynamiczny wzrost sprzedaży gier konsolowych i hardwareu konsolowego Rekordowe przychody reklamowe dzięki nawiązaniu współpracy z nowymi reklamodawcami (m.in. Canon, Microsoft, Kingston) Podwojenie (do prawie 70) punktów odbioru osobistego gier i zamknięcie nierentownego sklepu stacjonarnego GRAM.PL został Członkiem Stowarzyszenia Producentów i Dystrybutorów Oprogramowania Rozrywkowego 12
ActiveJet Okres styczeń - czerwiec MATERIAŁY EKSPLOATACYJNE MARKI ACTIVEJET Ekspansja na nowe obszary w segmencie B2B. Marka ActiveJet pojawiła się w katalogach biuro-serwisowych Partnerów (m.in. Global Biuro) Negocjacje dotyczące warunków sprzedaży produktów ActiveJet w sieci sklepów Carrefour oraz w firmach biuro - serwisowych Aktywne poszukiwanie klientów eksportowych Pozyskanie nowych kanałów zbytu dla produktów ActiveJet: –retail – segment cash/carry (Makro Cash & Carry) –retail – specjalistyczna sieć sprzedaży sprzętu cyfrowego (Vobis Digital) Zdobycie licznych nagród (m.in. Złoty Laur Klienta 2010 w kategorii materiały eksploatacyjne do drukarek, Produkt Roku CHIP 2010 dla myszy AMY-009, wyróżnienie IT Resellera za Najlepszy Program Partnerski 2010 roku)
ActiveJet Okres styczeń - czerwiec MATERIAŁY OŚWIETLENIOWE MARKI ACTIVEJET Intensywny rozwój oświetlenia ActiveJet Energy: –silny wzrost sprzedaży –wejście do sieci PSB, MGI (Intermarche, Bricomarche), Sieć Detaliczna Patio Color, grupy zakupowe Electro Union, Elektro-Holding, Forum-Rondo –testy laboratoryjne nowych modeli produktów (m.in.halogeny, ledy SMD i RGB bezprzewodowe na pilota)
15 DZIĘKUJEMY ZA UWAGĘ Kontakt dla przedstawicieli mediów i rynku kapitałowego Anna Bielińska – Dyrektor ds. Komunikacji Korporacyjnej Dominika Lenkowska – Agencja Martis CONSULTING