Prezentacja wyników finansowych za II kwartał 2007/2008 Dynamiczny rozwój dystrybucji poprzez sprawną logistykę
Dynamika sprzedaży na poziomie 33% Osiągniecie wysokiej wydajności dzięki dalszej rozbudowie magazynu – obecnie m² Opera FIZ zwiększyła zaangażowanie w Spółce do 10,08 % Rekordowa wartość kursu giełdowego – 35 zł ( ) Pozyskanie nowych dystrybucji: Kingston, D-Link Uruchomienie nowych kanałów dotarcia do klienta - I-Partner - Webserwis GŁÓWNE WYDARZENIA II KWARTAŁU
WYNIKI II KWARTAŁU 3 Wzrost wartości przychodów ze sprzedaży w stosunku do II kwartału 2006/2007 o 33 % Wzrost zysku operacyjnego w stosunku do II kwartału 2006/2007 o 172 %
WYNIKI II KWARTAŁU 4 Wzrost marży brutto w stosunku do II kwartału 2006/2007 o 1,5 pkt. proc. Wzrost rentowności kapitału własnego o 9,4 pkt. proc. * Wskaźnik obliczony na bazie zysku netto z 4 ostatnich kwartałów
5 WYNIKI I PÓŁROCZA Wzrost wartości przychodów ze sprzedaży w stosunku do I półrocza 2006/2007 o ponad 28 % Wzrost zysku operacyjnego w stosunku do I półrocza o prawie 169 %
6 WYNIKI I PÓŁROCZA Wzrost marży brutto w stosunku do I półrocza 2006/2007 o 1,7 pkt. proc. Wzrost zysku netto w stosunku do I półrocza 2006/2007 o 111,9 %
SZCZEGÓŁOWE DANE FINANSOWE 7 [w tys. zł] II Q 2006/2007 II Q 2007/2008Zmiana I-II Q 2006/2007 I-II Q 2007/2008 Zmiana Przychody ze sprzedaży ,8 % ,3 % Zysk brutto ze sprzedaży ,7 % ,5 % Marża brutto na sprzedaży6,7 %8,2 %1,5 pkt. proc.6,1 %7,8 %1,7 pkt. proc. Koszty sprzedaży i marketingu ,5 % ,1 % W relacji do przychodów4,1 %3,9 %-0,2 pkt. proc.4,2 %4,3 %0,1 pkt. proc. Koszty ogólnego zarządu ,4 % ,5 % W relacji do przychodów0,9 %1,3 %0,4 pkt. proc.0,9 %1,7 %0,8 pkt. proc. Saldo pozostałych przychodów i kosztów operacyjnych Wynik na działalności operacyjnej % % Koszty finansowe netto Wynik netto ,9 % ,9 %
KOSZTY OGÓLNEGO ZARZĄDU 8 Wyłączenia w KOZI-II Q 2006/2007I-II Q 2007/2008 Zmiana Opcje menedżerskie Amortyzacja WNIP CC Zmiana sposobu kwalifikacji kosztów KOZ Sferis KOZ A.pl59524 SUMA KOZ minus wyłączenia KOZ minus wyłączenia (%)0,7 %0,8 %0,1 % [w tys. zł]I-II Q 2006/2007I-II Q 2007/2008 Zmiana Przychody ze sprzedaży ,3 % Koszty ogólnego zarządu ,5 % W relacji do przychodów0,9 %1,7 %0,8 pkt. proc. Amortyzacja WNIP CC- jednorazowe spisanie części w 2007/2008 1Q A.PL, Sfeis - brak udziału w konsolidacji w porównywanym półroczu
STOPIEŃ REALIZACJI PROGNOZ 9 Po dwóch kwartałach roku 2007/2008 prognoza przychodów ze sprzedaży na rok 2007/2008 została zrealizowana w 53,4 % W tym samym okresie zysk netto osiągnął 61,6 % prognozowanej wartości rocznej
STRUKTURA SPRZEDAŻY 10
Rozwój dystrybucji sprzętu IT Dalsza rozbudowa centrum dystrybucyjnego Rozwój systemów sprzedaży Dalszy rozwój spółek zależnych ACTION Ukraina, SFERIS, A.PL Planowane akwizycje REALIZACJA STRATEGII ROZWOJU 11
Znakomita dynamika w dystrybucji: Łącznie w ofercie ACTION jest produktów Spółka obsługuje ponad 9000 klientów miesięcznie Nadaje rocznie ponad paczek Obsługa jednej pozycji trwa tylko 25 sekund Obecnie wysyłane jest paczek dziennie Zdolność systemu do wysyłania paczek dziennie ROZWÓJ DYSTRYBUCJI SPRZĘTU IT 12
ROZWÓJ SYSTEMÓW SPRZEDAŻY 13 I-Serwis Wdrożenie wersji angielskiej platformy sprzedażowo-komunikacyjnej dla klientów eksportowych W systemie zarejestrowanych jest ponad klientów, z tego 9000 dokonuje zakupów co najmniej raz w miesiącu Dokonywanych jest ponad zamówień miesięcznie Miesięcznie ponad 5 mln wejść na opisy i zdjęcia produktów I-Serwis zawiera pełną ofertę produktową ACTION – ponad produktów, każdy z dokładnym opisem
ROZWÓJ SYSTEMÓW SPRZEDAŻY 14 I-Partner Rozwój elektronicznego systemu sprzedaży on-line skierowany do niezależnych sprzedawców Aktualnie korzysta 360 użytkowników I-Partner zapewnia klientom dostęp do oferty ACTION przez 24 godziny, 7 dni w tygodniu Webserwis Platforma integrująca system sprzedażowy ACTION ze sklepami internetowymi klientów ACTION
ACTION Ukraina Obecnie działa 15 sklepów sieci SZOK i KREZ W roku 2008 planowane otwarcie 3 kolejnych sklepów (Zaporoże, Winnica, Donieck) Galeria A.PL Stały wzrost ilości nowych klientów Wzrost średnich wartości zamówień Rozszerzenie oferty o pełną gamę produktów biurowych Telemarketing, dotarcie do instytucji i biur ROZWÓJ SPÓŁEK ZALEŻNYCH 15
SFERIS W II kwartale 2007/2008 zostało otwartych 5 sklepów w nowych lokalizacjach oraz 5 sklepów partnerskich Trwa rebranding sieci - 40 % sklepów ma już nową wizualizację Prowadzone są rozmowy o akwizycji Do końca czerwca 2008 zostaną otwarte kolejne sklepy: 15 sklepów partnerskich 5 sklepów Sferis ROZWÓJ SPÓŁEK ZALEŻNYCH 16
PERSPEKTYWY ROZWOJU 17 Stałe poszerzanie oferty handlowej w najbliższym czasie o około pozycji Dalsza rozbudowa centrum logistycznego – wysyłkowego o m² Koncentracja na rozwoju eksportu wspomagana przez system I-Serwis w wersji angielskiej Udział w licznych przetargach, które będą realizowane w 2008: MEN, ZUS, PZU, MSWiA
DZIĘKUJEMY ZA UWAGĘ 18