Oczekiwania użytkowników książek elektronicznych.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Dział Rekrutacji.
Advertisements

I część 1.
Opinie Polaków na temat usług szpitalnych
Zainteresowania czytelnicze uczniów klas 1-3 Rok szkolny 2009/2010
Domy Na Wodzie - metoda na wlasne M
Jolanta Ruszel – Esebua 15 grudzień 2010
Języki obce online - oczami studentów WSG.
Konsumpcja informacji
Czy e-learning jest popularny wśród dolnośląskich bibliotekarzy ?
Pracownia Ewaluacji Jakości Kształcenia
Kim jestem? Jestem nauczycielem; mieszkam w Grodzisku Maz., a czasami w Żyrardowie.
E-learning czy kontakt bezpośredni w szkoleniu nowych użytkowników bibliotek uczelni niepaństwowych? EFEKTYWNOŚĆ OBU FORM SZKOLENIA BIBLIOTECZNEGO W ŚWIETLE.
Wiedza i opinie Polaków na temat wyborów do Parlamentu Europejskiego
Nowoczesne metody wsparcia rozwoju studentów w zakresie nauk ścisłych w praktyce Studium Kształcenia Podstawowego Politechniki Wrocławskiej dr inż. Krzysztof.
Stopień wykorzystania technologii informacyjnej przez uczniów klas III gimnazjum w kontaktach z bibliotekami.
GENEZA PROJEKTU wyrównanie szans edukacyjnych uczniów w szkole wiejskiej, gdzie koszt utrzymania 1 ucznia jest bardzo wysoki, duża odległość od centrów.
Listonic – Wygodna lista zakupów
Ogólnopolski Konkurs Wiedzy Biblijnej Analiza wyników IV i V edycji Michał M. Stępień
ODDZIAŁ INFORMACJI NAUKOWEJ
Wprowadzanie opisu przedmiotu po stronie USOSweb (według sylabusa zgodnego z załącznikiem 1 do Zarządzenia nr 11 Rektora UW z dnia 19 lutego 2010) DAK.
Projektowanie architektury informacji katalogu biblioteki w oparciu o badania użytkowników Analiza przypadku dr Stanisław Skórka Biblioteka Główna Instytut.
Biblioteka Wydziału Mechaniczno-Energetycznego
„Rynek pracy w powiecie trzebnickim: struktura bezrobocia i miejsca pracy.”
Biblioteki w elektronicznej gospodarce opartej na wiedzy
Fundacja Regionalnej Agencji Promocji Zatrudnienia Przedsiębiorstwo Telekomunikacyjne Optoland S.A Biuro Wdrażania Europejskiego Funduszu Społecznego w.
Publiczne Gimnazjum im. św. Jadwigi Królowej w Annopolu
E-learning… zasady działania korzyści dla środowisk wiejskich Andrzej Wodecki.
Cykl edukacyjny PRB – czyli co mnie czeka w najbliższych miesiącach?
Zbigniew Gruszka. prezentacja Tablica 1 Wykształcenie słuchaczy Podstawowe 9 osób (1,1%) Średnie 201 osób (40,7%) Wyższe 300 osób (53,6%) Nieznane 32.
WYNIKI ANKIETY PRZEPROWADZONEJ WŚRÓD DZIENNIKARZY OCENIAJĄCYCH PRACĘ DZIAŁÓW PR SPÓŁEK GRUPY PKP OPRACOWANIE: BIURO MARKETINGU I KOMUNIKACJI SPOŁECZNEJ.
ćwiczenia, mgr inż. Mateusz Molasy B4 4.23
w ramach projektu Szkoła z Klasą 2.0
Szkoła Podstawowa im. Partyzantów Polskich w Żabnicy
Sposoby spędzania wolnego czasu i poczucie bezpieczeństwa w szkole
1. Pomyśl sobie liczbę dwucyfrową (Na przykład: 62)
Spotkanie Centrum Poczty i Postdata S.A.
MODU Ł Kszta ł cenie ponadgimnazjalne – systemy rekrutacyjne Klasa I.
Analiza matury 2013 Opracowała Bernardeta Wójtowicz.
Materiały pochodzą z Platformy Edukacyjnej Portalu
Szczecin Miasto Młodości i Przyszłości
Ankieta Czy jesteś zadowolony z pracy TAK 45 % Samorządu Uczniowskiego Nie 55%
Elektronika w służbie czytelnika
Ciekawe strony internetowe
EcoCondens Kompakt BBK 7-22 E.
User experience studio Użyteczna biblioteka Teraźniejszość i przyszłość informacji naukowej.
IBUK Libra WIRTUALNA CZYTELNIA
WYNIKI EGZAMINU MATURALNEGO W ZESPOLE SZKÓŁ TECHNICZNYCH
Komenda Powiatowa Policji
Testogranie TESTOGRANIE Bogdana Berezy.
Jak Jaś parował skarpetki Andrzej Majkowski 1 informatyka +
ANALIZA KWESTIONARIUSZA PROGRAMU COMENIUS, styczeń 2015
Komunikacja w bibliotece uczelnianej na tle rozwoju technologii informatycznych. Z doświadczeń BG UMCS Ogólnopolska Konferencja Naukowa Nowoczesna Biblioteka.
Krótkie streszczenie naszych przygotowań
Kalendarz 2020.
Elementy geometryczne i relacje
Strategia pomiaru.
LO ŁobżenicaWojewództwoPowiat pilski 2011r.75,81%75,29%65,1% 2012r.92,98%80,19%72,26% 2013r.89,29%80,49%74,37% 2014r.76,47%69,89%63,58% ZDAWALNOŚĆ.
System międzybibliotecznych wypożyczeń elektronicznych Academica i jego rola w bibliotekach publicznych Academica System międzybibliotecznych wypożyczeń.
Biblioteka oferuje dostęp do posiadanych przez nią baz z komputerów domowych lub innych spoza Uczelni dla wszystkich uprawnionych czytelników zarejestrowanych.
„JAKIE ZAWODY MOŻEMY WYKONYWAĆ?”. W bibliotece Pani Wiesia i Pani Ania chętnie udzielą Ci informacji o różnych zawodach, udostępnią adresy stron.
Obszary – tematy i techniki badawcze Opracowała: Krystyna Dzikowska
SPRAWOZDANIE ZA ROK 2014 Biblioteka Politechniki Krakowskiej SPRAWOZDANIE ZA ROK 2014 (stan na 31 grudnia 2014 r.)
Aplikacja mobilna EBSCO eBooks Przegląd Przewodnik
Szkolny projekt edukacyjny „Książki naszych marzeń’’
Sprawozdanie z ewaluacji wewnętrznej w roku szkolnym 2016/2017
Poradnik: Ibuk LIBRA - Jak szukać literatury na wybrany temat w Bibliotece i Centrum Informacji Naukowej PMWSZ w Opolu.
Poradnik: Wirtualna Biblioteka Nauki - Jak szukać literatury na wybrany temat w Bibliotece i Centrum Informacji Naukowej PMWSZ w Opolu.
Internetowa biblioteka profesjonalnych e-booków
PRASA.
IBUK Libra WIRTUALNA CZYTELNIA
Zapis prezentacji:

Oczekiwania użytkowników książek elektronicznych. Urszula Wojtasik urszula.wojtasik@pwr.wroc.pl

Plan prezentacji Jak zbadano oczekiwania? Użytkownicy - potrzeby, upodobania, nawyki, możliwości itp. Wnioski

Badanie oczekiwań - ankieta Zagraniczne książki elektroniczne w Bibliotece Politechniki Wrocławskiej styczeń-marzec 2009 na www BG odpowiedziało 391 respondentów, głównie doktorantów i studentów (84%)

Wolisz drukowaną czy elektroniczną?

Przenośne czytniki – np. Amazon Kindle 20,32 x 13,46 x 0,91 cm 1500 książek $ 359,00

Czy używasz przenośnych czytników?

Jak korzystasz z e-książek w internecie?

Nielubiane cechy e-książki. Ludzie nie lubią czytać na ekranie.

 Nielubiane cechy e-książki –cd. za mało w mojej dziedzinie 49% na razie jest ich za mało 45% za mało można skopiować 22% czasem nie mogę się zalogować 18% inne, 6% np.: ZA DŁUGO CZEKA SIĘ NA DOSTĘP za mało najnowszej literatury za mało o nich wiem

 Te cechy e-książki podobają się dostępność w każdej chwili 89% szybko docieram do interesujących mnie treści 67% narzędzia wyszukiwawcze 64% zakładki (bookmarks) 18% narzędzia-np. tabele, wykresy 10%

 Te cechy e-książki podobają się cd. inne, 7% np.: „chronię las bo mogę zostać partyzantem”

Czy potrzebne szkolenia? tak – 51% nie – 24% nie wiem – 25%

Czy w przyszłości chcesz korzystać z e-książek w zagranicznych serwisach? Tak – 93% Nie – 1% Nie mam zdania – 6%

Wnioski Użytkownicy chcą w przyszłości korzystać z e-książek Poszerzenie oferty, ponieważ jest za mała Wzmocnienie promocji e-książek Skrócenie czasu oczekiwania na dostęp.

Dziękuję za uwagę, urszula.wojtasik@pwr.wroc.pl