Klasyfikacja Trójkątów. Klasyfikacja trójkątów..

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
KLASYFIKACJA TRÓJKĄTÓW ZE WZGLĘDU NA BOKI I KĄTY
Advertisements

WITAMY W ŚWIECIE MATEMATYKI
Opracowała: Maria Pastusiak
TRÓJKĄTY Opracowała: Teresa GĘBICKA.
TRÓJKĄTY Karolina Szczypta.
Figury płaskie-czworokąty
Pytanie 1.     Co to za trójkąt, który ma jeden kąt prosty?
KLASYFIKACJA TRÓJKĄTÓW Asia Niemiro klasa IIa gim.
Autorzy: Maria Jęchorek
Okręgiem o środku O i promieniu r nazywamy zbiór punktów płaszczyzny, których odległości od punktu O są równe r r - promień okręgu. r O O - środek.
Trójkąty Wykonali: Michał Płaza i Kacper Jackiewicz.
Trójkąty.
TWIERDZENIA WOKÓŁ NAS A. CEDZIDŁO.
PODRÓŻE W KRAINIE TRÓJKĄTÓW
Spis treści : Definicja trójkąta Definicja trójkąta Definicja trójkąta Definicja trójkąta Własności Własności Własności Podział trójkątów ze względu na.
materiały dydaktyczne dla klasy piątej
TRÓJKĄTY I ICH WŁASNOŚCI
Figury geometryczne Opracowała: mgr Maria Różańska.
TRÓJKĄTY.
Figury płaskie.
WIELOKĄTY PRZYKŁADY WIELOKĄTÓW TRÓJKĄTY CZWOROKĄTY WIELOKĄTY FOREMNE.
„Własności figur płaskich” TRÓJKĄTY
TROJKĄTY Trójkąty dzielimy na: Trójkąt równoboczny Trójkąt prostokątny
Trójkąty ich rodzaje i własności
Trójkąty - ich właściwości i rodzaje
Trójkąty i ich własności
Co to jest trójkąt? Podział trójkątów. Pojęcia związane z trójkątami. Wybrane trójkąty i ich własności. Przystawanie trójkątów. Twierdzenie Pitagorasa.
Projekt AS KOMPETENCJI jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
Trójkąty.
Trójkąty.
Jaki kąt nazywamy kątem ostrym ?
TRÓJKĄTY Opracowała: Renata Pieńkowska.
Trójkąty.
Rodzaje i podstawowe własności trójkątów i czworokątów
Podstawowe własności trójkątów
PODZIAŁ TRÓJKĄTÓW Opracowała: mgr Jolanta Borowska.
Opracował: Piotr Bożek
TRÓJKĄTY Autor: Anna Mikuć START.
KLASYFIKACJA TRÓJKĄTÓW
Opracowała: Iwona Kowalik
Opracowała: Jolanta Brzozowska
Rodzaje trójkątów Opracowała: Mariola Grzybowska.
Trójkąty Co to jest? Jakie ma własności i wzory?
WITAMY W ŚWIECIE MATEMATYKI
Związki między bokami i kątami w trójkątach.
WŁASNOŚCI FIGUR PŁASKICH
KLASYFIKACJA TRÓJKĄTÓW
WŁASNOŚCI FIGUR GEOMETRYCZNYCH
FIGURY PŁASKIE Autorzy: Agata Kwiatkowska Olga Siewiorek kl. I a Gimnazjum Nr 2 w Trzebini.
MATEMATYKA Figury płaskie mgr inż. Ireneusz Tkocz.
Podział trójkątów ze względu na boki i kąty.
Trójkąty i ich własności Michał Kassjański Konrad Zuzda.
Pola i obwody figur płaskich.
FIGURY GEOMETRYCZNE.
Opracowała: Marta Bożek
Konkurs pt. ”Matematyka wokół nas”. Własności figur płaskich- trójkąty
Prezentacja dla klasy V szkoły podstawowej
Trójkąty Katarzyna Bereźnicka
WIELOKĄTY Karolina Zielińska kl.v Aleksandra Michałek kl v
Rodzaje trójkątów i ich własności.
Opracowanie Joanna Szymańska Konsultacja Bożena Hołownia.
Powtórzenie do klasówki trójkąty i czworokąty
FIGURY PŁASKIE.
Figury płaskie.
Figury geometryczne.
Okrąg opisany na trójkącie.
Czworokąty i ich własności
Rodzaje i własności trójkątów
Opracowała : Ewa Chachuła
opracowanie: Ewa Miksa
Zapis prezentacji:

Klasyfikacja Trójkątów. Klasyfikacja trójkątów.

Trójkąt ABC BOK KĄT WIERZCHOŁEK C B A Zapoznanie z pojęciem kąta, wierzchołka i boku trójkąta, uczniowie zauważają, ze każdy trójkąt ma 3 boki, 3 kąty i 3 wierzchołki. B A KĄT

Klasyfikacja trójkątów ze względu na kąty: Uczniowie zauważają, że trójkąty ze względu na kąty można podzielić na 3 grupy

Trójkąt ostrokątny Trójkąt ostrokątny, to trójkąt, którego wszystkie kąty wewnętrzne są ostre. B A C α β γ Nauczyciel pyta się uczniów jak wygląda trójkąt ostrokątny i jak możemy go zdefiniować. Uczniowie zastanawiają się nad definicją trójkąta ostrokątnego, wybrany przez nauczyciela uczeń definiuje trójkąt ostrokątny, następnie zostaje wyświetlony slajd.

Trójkąt rozwartokątny Trójkąt rozwartokątny, to trójkąt, którego jeden kąt jest rozwarty. B A C α β γ Nauczyciel pyta się uczniów jak wygląda trójkąt rozwartokątny i jak możemy go zdefiniować. Uczniowie zastanawiają się nad definicją trójkąta rozwartokątnego, wybrany przez nauczyciela uczeń definiuje trójkąt rozwartokątny. Uczniowie zastanawiają się jaką miarę musi mieć kąt rozwarty, następnie zostaje wyświetlony slajd. γ>90º - kąt rozwarty α , β – kąty ostre

Trójkąt prostokątny Trójkąt prostokątny, to trójkąt, którego jeden kąt jest prosty. A C B Nauczyciel pyta się uczniów jak wygląda trójkąt prostokątny i jak możemy go zdefiniować. Uczniowie zastanawiają się nad definicją trójkąta prostokątnego, wybrany przez nauczyciela uczeń definiuje trójkąt prostokątny. Nauczyciel pyta się uczniów jaką miarę ma kąt prosty, a następnie zostaje wyświetlony slajd. | ABC| = 90°

Trójkąt prostokątny PRZECIWPROSTOKĄTNA PRZYPROSTOKĄTNE C A B Uczniowie rozróżniają przyprostokątne i przeciwprostokątną w trójkącie prostokątnym. PRZYPROSTOKĄTNE

Twierdzenie: Suma miar kątów wewnętrznych trójkąta jest równa 180° B A C α β γ α + β + γ = 180° Uczniowie zastanawiają się jaka jest miara wszystkich katów wewnętrznych w dowolnym trójkącie. Uczniowie zauważają, że miara kątów wewnętrznych w dowolnym trójkącie zawsze wynosi 180 stopni. Uczeń zna twierdzenie o sumie miar wewnętrznych w trójkącie.

Klasyfikacja trójkątów ze względu na boki: Uczniowie zauważają, że trójkąty ze względu na boki można podzielić na 3 grupy

Trójkąt różnoboczny Trójkąt różnoboczny, to trójkąt, którego każdy bok ma inną długość. c a b A B C Nauczyciel pyta się uczniów jak wygląda trójkąt różnoboczny i jak możemy go zdefiniować. Uczniowie zastanawiają się nad definicją trójkąta różnobocznego, wybrany przez nauczyciela uczeń definiuje trójkąt różnoboczny, następnie zostaje wyświetlony slajd.

Twierdzenie: Suma długości dwóch boków każdego trójkąta jest większa od długości trzeciego boku. A B C Uczniowie zauważają, że suma długości dwóch boków dowolnego trójkąta jest zawsze większa od długości trzeciego boku. np. |AB| + |BC| > |AC|

Trójkąt równoboczny Trójkąt równoboczny, to trójkąt, którego wszystkie boki mają równe długości. a Nauczyciel pyta się uczniów jak wygląda trójkąt równoboczny i jak możemy go zdefiniować. Uczniowie zastanawiają się nad definicją trójkąta równobocznego, wybrany przez nauczyciela uczeń definiuje trójkąt równoboczny, następnie zostaje wyświetlony slajd.

Trójkąt równoramienny Trójkąt równoramienny, to trójkąt, który ma co najmniej dwa boki równe zwane ramionami. Podstawa Ramię A B C Nauczyciel pyta się uczniów jak wygląda trójkąt równoramienny i jak możemy go zdefiniować. Uczniowie zastanawiają się nad definicją trójkąta równoramiennego, wybrany przez nauczyciela uczeń definiuje trójkąt równoramienny, następnie zostaje wyświetlony slajd.

Twierdzenie: W trójkącie równoramiennym kąty przy podstawie mają równe miary. (Autorem tego twierdzenia jest Tales z Miletu) α Twierdzenie dotyczące trójkątów równoramiennych. Uczniowie zauważają, że w każdym trójkącie równoramiennym kąty przy podstawie mają równe miary. Nauczyciel mówi kto jest autorem tego twierdzenia.

Tales z Miletu „Najtrudniej poznać samego siebie.” Pogadanka na temat słynnego matematyka, filozofa i astronoma Talesa Z Miletu. Tales z Miletu zaliczany jest do siedmiu mędrców starożytnej Grecji, uznawany za twórcę podstaw nauki i filozofii europejskiej. Odkrył, że potarty bursztyn ma własności przyciągania. Posiadał praktyczne umiejętności pozwalające na przewidzenie zaćmienia Słońca na 585 r.p.n.e. , czy zmierzenie wysokości piramid za pomocą cienia (na podstawie podobieństwa trójkątów). Przed Talesem umiejętności te były czysto techniczne, nie były poparte wiedzą naukową.

PYTANIA Pytania rozwijające wiedze uczniów na temat trójkątów i ich klasyfikacji.

Jaką miarę mają kąty wewnętrzne w trójkącie równobocznym? Już wiem !!! Mają miarę: 60° Uczniowie zastanawiają się nad pytaniem. Wybrany przez nauczyciela uczeń wraz ze swoja intuicją odpowiada na zadane pytanie. Uczniowie potrafią wykorzystać podane twierdzenia i własności dotyczące trójkątów w zadaniach.

Czy istnieje trójkąt równoboczny i prostokątny? Nie istnieje. Czy istnieje trójkąt równoboczny i rozwartokątny? Musze pomyśleć Uczniowie zastanawiają się nad powyższymi pytaniami, w razie potrzeby mogą spróbować narysować podane trójkąty. Uczniowie zauważają, że takie trójkąty nie istnieją. Uczniowie potrafią wykorzystać podane twierdzenia i własności dotyczące trójkątów w zadaniach. Uczniowie rozwijają spostrzegawczość i zdolność kojarzenia. Nie istnieje.

KONIEC Podsumowanie lekcji oraz wyróżnienie aktywnych uczniów.