1 Wyniki za IV kwartał 2003 Warszawa, luty 2004
2 Przypomnienie strategii rozwoju na lata Rozwój działalności trzech podstawowych segmentów 2.Utrzymanie pozycji lidera na rynku polskim 3.Aktywna penetracja rynków krajów ościennych 4.Optymalizacja procesów wewnątrz Grupy Kapitałowej w celu dalszej redukcji kosztów 5.Dalsze inwestycje w nowoczesne technologie 6.Strategia wypłaty dywidendy –50% zysku skonsolidowanego
3 Skrót wyników finansowych [mln zł]4Q 20034Q 2002Zmiana Sprzedaż 185,8170,19% EBITDA 24,326,2-7% Zysk netto 12,45,9210% Wydatki inwestycyjne 15,99, Zmiana 740,1623,419% 120,8115,45% 69,747,150% 35,318,1
4 Segment Wyrobów Wyciskanych Sprzedaż SWW [mln zł] Wzrost sprzedaży krajowej o 11% - szczególnie w segmencie wyposażenie wnętrz i reklama Stabilizacja eksportu na poziomie zbliżonym do IV kwartału roku poprzedniego Stabilizacja pozycji spółki na dotychczasowych rynkach – Niemcy, Włochy Poszukiwanie nowych nisz na rynkach USA, Wielkiej Brytanii Wykorzystanie mocy produkcyjnych na poziomie %
5 Rynki Eksportowe SWW LITWA 5% DANIA 2% NIEMCY 38% HOLANDIA 5% CZECHY 8% WŁOCHY 14% SŁOWACJA 3% INNE 16% USA 8%
6 Segment Systemów Aluminiowych Stabilna sprzedaż na rynku krajowym – wzrost o 18% Dalszy wzrost eksportu - ponad 13% Utrzymanie pozycji lidera na rynku krajowym Wzrost sprzedaży na rynki Czeski i Węgierski Sprzedaż SSA [mln zł]
7 Rynki Eksportowe SSA LITWA 8% UKRAINA 25% BIAŁORUŚ 4% WĘGRY 15% CZECHY 14% ROSJA 31% SŁOWACJA 3%
8 Segment Opakowań Giętkich Stabilna sprzedaż do klientów krajowych Wzrost exportu o ponad 19% - głównie w branży koncentratów spożywczych Wykorzystanie mocy produkcyjnych na poziomie % Zwiększenie oferty produktowej o folię termozgrzewalną oraz folię termokurczliwą z nadrukiem Sprzedaż SOG [mln zł]
9 Rynki Eksportowe SOG UKRAINA 9% BIAŁORUŚ 5% INNE 11% WĘGRY 2% CZECHY 18% ROSJA 35% KAZACHSTAN 7% LITWA 4% RUMUNIA 9%
10 Grupa Kapitałowa Wzrost popytu klientów krajowych podstawowym czynnikiem wzrostu sprzedaży w kwartale Stabilny poziom eksportu Niższa marża operacyjna wynikająca głównie z wyższych nakładów na remonty Utrzymanie niskiej efektywnej stopy opodatkowania Sprzedaż skonsolidowana [mln zł] Zyski skonsolidowane [mln zł] Marże na poziomie skonsolidowanym [%]
11 Zarządzanie kapitałem obrotowym Optymalizacja poziomu kapitału pracującego przy wzrastającej sprzedaży Ciągła poprawa struktury czasowej należności Finansowanie wzrostu zapasów kredytem kupieckim Należności Sprzedaż +9% -12% +19% Zapasy +11% Zobowiązania handlowe +23%
12 Poziom zadłużenia Grupy Kapitałowej Struktura walutowa kredytów – XII 03 Poziom zadłużenia [mln zł] Przepływy z działalności operacyjnej Dalszy spadek zadłużenia grupy kapitałowej – po uwzględnieniu dostępnej gotówki dług netto wyniósł ok.21 mln zł Bezpieczna struktura finansowania Stabilne operacyjne przepływy pieniężne – 135 mln zł w roku 2003
13 Podsumowanie DŁUGOTERMINOWE PERSPEKTYWY WZROSTU WARTOŚCI FIRMY 1.Konsekwentna realizacja założonej strategii 2.Dalszy potencjał wzrostu sprzedaży i zysków 3.Nowe produkty, nowe rynki 4.Stabilny cash-flow operacyjny oraz spadające zadłużenie 5.Kontynuacja polityki wypłat dywidendy dla akcjonariuszy EPS