Rozszerzalność temperaturowa ciał stałych Zjawiska cieplne

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Wykład Fizyka statystyczna. Dyfuzja.
Advertisements

Budowa atomu aktywność chemiczna metali
Budowa atomu Adsorpcyjne właściwości węgla
''Fizyczna strona wirowania prania''
Doświadczenie z wodą i atramentem
  OK konspekt z chemii.
WYZNACZANIE TEMPERATURY WRZENIA WODY
Koło „80 dni dookoła świata” PSSP,
Sprawozdanie z doświadczenia
Nazwa szkoły: Gimnazjum im. Noblistów Polskich w Kleczewie Gimnazjum IM.KSIĄŻĄT POMORZA ZACHODNIEGO W TRZEBIATOWIE ID grupy: 98/54_MF_G1 98/46_MF_G1 Kompetencja:
Za pomocą metody Benedicta sprawdzamy, czy w liściu jest skrobia.
Właściwości i budowa cieczy
WODA I ROZTWORY WODNE.
Część eksperymentalna konkursu:
Obserwacja kiełkowania nasienia fasoli
Zjawisko dyfuzji obserwujemy codziennie,
Badanie wpływu temperatury na rozpuszczalność
Napięcie Powierzchniowe
Eksperymenty trzecioklasistów, czyli…
3 Proste doświadczenia z lodem Projekt: Mateusza Ciałowicza Opiekun: pani mgr Dorota Ciałowicz.
Sonia Rucińska i Victoria Peplińska
MIKOŁAJ MIKULSKI NG nr. 9 ,,PRIMUS”
EKSPERYMENTY BIOLOGICZNE
Katarzyna Pędracka i Mateusz Ciałowicz
DANE INFORMACYJNE Nazwa szkoły:
Kriogenika.
Czyli historia 2 blondynek z paczką zapałek 
Rozszerzalność cieplna ciał stałych, cieczy i gazów.
1.
Niezwykłe zamarzanie wody
Siły międzycząsteczkowe
Kinga Majda Magdalena Stolarek Izabela Prośniak
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły:
Gimnazjum nr 1 im. Bohaterów Monte Cassino w Złocieńcu
Dane INFORMACYJNE (do uzupełnienia)
Temat: Gęstość materii
GĘSTOŚĆ.
BUDOWA MATERII. Zespół Szkół w Starym Polu.
Woda i roztwory wodne.
Dlaczego ciasto drożdżowe rośnie?
Anna Hycki i Aleksander Sikora z Oddziałami Dwujęzycznymi
Doświadczenia.
Doświadczenie Pomiar prędkości dźwięku
Budowa chemiczna kości
FIZYKA-DOŚWIADCZENIE
Przygotowanie do egzaminu gimnazjalnego
Eksperymenty naukowe Anatol Karski
1.
Przygotowanie do egzaminu gimnazjalnego
Lekcja w laboratorium biologicznym
Doświadczenie z atramentem
Doświadczenie z atramentem
TARCIE.
Materiał edukacyjny wytworzony w ramach projektu „Scholaris - portal wiedzy dla nauczycieli” współfinansowanego przez Unię Europejską w ramach Europejskiego.
Most Cieczy W dwóch stykających się zlewkach znajduje się ciecz (np. woda dejonizowana). Po przyłożeniu wysokiego napięcia między cieczą w jednej i w drugiej.
płytka Petriego termometr ciepła woda 1. Połóż termometr na płytce Petriego. Zanotuj jaką wskazuje temperaturę i zamknij wieczko.
Energia geotermalna Krzysztof Pyka Kl 1 W.
Materiał edukacyjny wytworzony w ramach projektu „Scholaris - portal wiedzy dla nauczycieli” współfinansowanego przez Unię Europejską w ramach Europejskiego.
Ciepło: Co to jest ciepło? Ciepło. Ciepło: Co to jest ciepło? Ciepło to część energii wewnętrznej, którą ciało o temperaturze wyższej samorzutnie przekazuje.
Zespół badawczy : Judyta Izabela Stepaniuk i Elżbieta Dzienis Zdjęcia : p. Ewa Karpacz, J. I. Stepaniuk i E. Dzienis P REZENTACJĘ OPRACOWAŁA J. I. S TEPANIUK.
Wykonawcy projektu: N. Oniszczuk, E. Pszczółka, Ł. Żukowski nauczyciel nadzorujący: mgr Ewa Karpacz.
Wykorzystanie wiedzy fizycznej.. Samochód,a fizyka.
Konwekcja. Definicja  Konwekcja – proces przekazywania ciepła związany z makroskopowym ruchem materii w płynie; gazie, cieczy bądź plazmie, np. powietrzu,
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego 1.
Parowanie Kinga Buczkowska Karolina Bełdowska kl. III B nauczyciel nadzorujący: Ewa Karpacz.
WPŁYW DETERGENTÓW NA KIEŁKOWANIE NASION RZEŻUCHY
1.
przyspieszenia ziemskiego.
Autor: Tomasz Krawczyk
594.Dwie grzałki o oporach R1=100W i R2=130W włączono do sieci o napięciu U=230V, najpierw równolegle a potem szeregowo. W którym przypadku jest większa.
Zapis prezentacji:

Rozszerzalność temperaturowa ciał stałych Zjawiska cieplne Doświadczenie Rozszerzalność temperaturowa ciał stałych Zjawiska cieplne *Patrycja Gojko, IIIA

Potrzebne przedmioty: moneta 5 groszowa dwie szpilki, pudełko po zapałkach długopis lub pióro z metalową skuwką gorąca woda pęseta taśma

Przebieg doświadczenia Po zmierzeniu średnicy monety za pomocą pudełka od zapałek oraz szpilek wrzucamy ją do wrzącej wody. Skuwkę wrzucamy do gorącej wody na 1 minutę, po czym próbujemy nasadzić ją z powrotem na długopis.

Obserwacje: Moneta nie przecisnęła się pomiędzy szpilkami, okazała się większa niż przed zamoczeniem jej w gorącej wodzie. Skuwka stawiając opór nie nasunęła się do końca.

Wnioski: Pod wpływem wzrostu temperatury moneta i skuwka zwiększyły swoją objętość.