FASCYNUJĄCY ŚWIAT NAUKI I TECHNOLOGII „ W CZARODZIEJSKIM ŚWIECIE BAJEK” ścieżka edukacyjna w zakresie przedmiotów humanistycznych grupa projektowa: klasa.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Co trzeba wiedzieć o teatrze?
Advertisements

My i przestrzeń publiczna
Projekt dobry na wszystko! oprac. Grażyna Czetwertyńska 2006.
1. o mnie 2. Moja oferta – koła zainteresowań
Metoda projektu Opracowała: Katarzyna Otorowska.
Prezentacja przygotowana przez zespół badawczy przy CKE pod kierunkiem dr R.Dolaty PRIORYTETY POMORSKIEGO KURATORA OŚWIATY w roku szkolnym 2008/
NASZ PROJEKT EDUKACYJNY
„TEATR CIENI” PREZENTACJA.
W drodze do nadania imienia
Iwona Budrewicz PZ i OZ PSSE Kamień Pomorski
Ogólnopolska akcja edukacyjna Edycja pilotażowa Rok szkolny 2013/14.
Teatr Dzień 1- W teatrze Dzień 2- Przygotowujemy przedstawienie
OGNISKO PRACY POZASZKOLNEJ W USTRZYKACH DOLNYCH
Wybrane fragmenty. Do analizy wyników egzaminów nauczyciele wykorzystują różnorodne metody analizy wyników: a) EWD, dane w tabelach, wykresy, prezentacje,
Spis treści Rodzaje zespołów i terminy pracy. Cele zespołów Formy pracy Podsumowanie.
Mały pieniądz – wielka sprawa Szkoła Podstawowa im. H. Sienkiewicza w Siedlcach.
Działać z pasją różnorodne formy oddziaływań edukacyjnych i wychowawczych sprzyjających rozwojowi ucznia. Grażyna Bednarska SP 23 Gdynia Nauczyciel Roku.
KLASY INTEGRACYJNE TO TWÓJ WYBÓR, NIE PRZYMUS! TO PRZYWILEJ!
Program „Szkoła bez przemocy”
Drodzy Rodzice! Nie będziemy udowadniać, że jesteśmy najlepsi… Jesteśmy jedyni!!!
TEATR SZKOLNY GIMNAZJUM NR 11 Flying 11 Powstanie teatru i jego zadania Teatr Flying 11 jest teatrem anglojęzycznym. Powstał we wrześniu 2009 z inicjatywy.
Koncepcja pracy Gimnazjum im. ks. abp. Leona Wałęgi w Moszczenicy
Opracowała: Joanna Kozieł
Rozwój umiejętności zawodowych nauczycieli wychowania przedszkolnego i edukacji wczesnoszkolnej. Nazwa placówki: Przedszkole Miejskie nr 9 im. W. Chotomskiej.
Szkoła Podstawowa nr 149 z klasami integracyjnymi im
TWORZENIE KLASOWEGO KODEKSU 6B
S ZEŚCIOLATKI PRZEKRACZAJĄ PROGI … SZKOŁY P ODSTAWOWEJ NR 41 W K RAKOWIE czyli o tym, jak nasi najmłodsi milusińscy współpracują ze starszymi kolegami.
Czytamy Razem- czytanie interaktywne
Młodzi dla Cekowa Projekt na Sejm Dzieci i Młodzieży
Realizacja podstawy programowej w klasach IV –VI szkoły podstawowej poprzez różne formy aktywności,cz.4 Małgorzata Tubielewicz.
Przedszkole Miejskie nr 4 im. Jana Brzechwy w Będzinie.
Szkoła Podstawowa im. Jana Pawła II w Piwodzie z Filią w Cetuli
Co chcieliśmy osiągnąć?
ĆWICZĘ, UCZĘ SIĘ, WYGRYWAM ZESPÓŁ SZKÓŁ W DZIEWIERZEWIE.
Świat wierszy Jana Brzechwy
Zespół Publicznego Gimnazjum i Szkoły Podstawowej im. Jana Pawła II w Leźnie.
FASCYNUJACY ŚWIAT NAUKI I TECHNOLOGII „Okolice jakich nie znamy” GRUPA PROJEKTOWA NR 8 OPIEKUNOWIE: Barbara Michael-Konarska Iwona Sławska.
„Szkoła Współpracy. Uczniowie i rodzice kapitałem społecznym nowoczesnej szkoły” w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki.
Oliwia Zalewska Kl. II gimnazjum W naszej szkole pracuj ą dwie wspania ł e bibliotekarki: Pani Agnieszka Lewandowska oraz Pani Zofia Niedzielak.
SMAKI ROSJI w Szkole Podstawowej nr 100
Pasjonaci i ich skarby Grupa 2 – klasa 2a Nauczyciele realizujący ścieżkę: Katarzyna Sztęborowska Grażyna Machelska.
FASCYNUJĄCY ŚWIAT NAUKI I TECHNOLOGII DZIECIĘCE ZMAGANIA Z TEATREM, CZYLI JAK ZOSTAĆ AKTOREM GRUPA PROJEKTOWA 7 OPIEKUN: IWONA SŁAWSKA, BARBARA MICHAEL-KONARSKA.
Wizyta sześciolatków z Przedszkola nr 140 W październiku 2014 roku nasza szkoła gościła grupę „Motylków” z Przedszkola nr 140. Maluchy zostały serdecznie.
Konfrontacje Teatralne „Spotkanie z Mickiewiczem” 26 marca 2015 r.
Prace nagrodzone w powiatowych konkursach plastycznych.
Projekt edukacyjny „Układ słoneczny” grupa III „średniaki”
RÓWNAMY SZANSE TWORZYMY MOŻLIWOSCI SP im. Ks. Jana Twardowskiego w Tylmanowej koordynator projektu Jadwiga Czajka.
MISJA PRZEDSZKOLA: ► Realizujemy program adaptacyjny pt „ Mamo, Tato, chcę iść do przedszkola” dla nowych wychowanków, wprowadzając Rodziców i.
„WF z klasą” to nowy program Centrum Edukacji Obywatelskiej realizowany przy medialnym wsparciu Gazety Wyborczej i portalu sport.pl.
W Szkole Podstawowej nr 2 w Kórniku im. Teofili z Działyńskich Szołdrskiej - Potulickiej.
Szkoła Podstawowa nr 2 im. Wł. Broniewskiego w Kościanie rok szkolny 2011/2012.
Czy nasza szkoła jest dobra? Przygotowała: Marta Jankowicz.
Zawód: Aktor/aktorka. ● Jak zostać aktorem/aktorką? ● Jedną z możliwości jest zgłaszanie się na castingi - zdarza się, że dzięki temu osoby bez wykształcenia.
Kto realizował projekt? Przede wszystkim uczennice klas I, a także uczniowie klas III.
Zespół Szkolno – Przedszkolny nr 1 w Wodzisławiu Śląskim.
Autor : Beata Goleń – Świgoń Szkoła Podstawowa nr 10 w Piasku.
Projekt czytelniczy dla klas piątych
Program antytytoniowej edukacji zdrowotnej
Wybór tytułów książek do biblioteki szkolnej przez głosowanie.
Filmoteka szkolna akcja – się działo
przedszkole miejskie nr 4 w lubinie rok szkolny 2015/16
Album fotograficzny Sprawozdanie z wykonania zadania nr 2
Akademia Zaruskiego Projekt edukacyjny SP53.
Eksperymentujemy i odkrywamy – radość wielką z tego mamy.
ROK STANISŁAWA WYSPIAŃSKIEGO
„Sposób na mitologię „ Klasa 5a i 5b FŚNIT.
Co chcieliśmy osiągnąć?
Realizacja podstawy programowej na II etapie edukacyjnym
Spektakl. Teatralny „ Morska
Szkoła Podstawowa nr 1 Twórcze umysły im. Wojska Polskiego w Żywcu
Zapis prezentacji:

FASCYNUJĄCY ŚWIAT NAUKI I TECHNOLOGII „ W CZARODZIEJSKIM ŚWIECIE BAJEK” ścieżka edukacyjna w zakresie przedmiotów humanistycznych grupa projektowa: klasa 1a nauczyciel humanista: Grażyna Machelska nauczyciel ścisłowiec: Katarzyna Sztęborowska

Realizacja ścieżki na zajęciach projektowych Wedle zainteresowań dzieci i ich aktywności nauczyciel wybrał literaturę , która stanowiła "podkład" działań. Uczniowie klasy 1a zapoznali się z niektórymi fragmentami literatury dziecięcej, zwłaszcza poezji Jana Brzechwy. Czytały i odgrywały scenki z wierszy. Szczególnie spodobał im się wiersz "Przyjście lata".

Każde dziecko otrzymało rolę do odegrania w inscenizacji do wybranego wiersza. Uczniowie ćwiczyli role indywidualnie, w grupach, a następnie zespołowo. Dzieci wykonały kukiełki papierowe, a głównym celem tych działań było zaprojektowanie kostiumu dla dziecka potrzebnego do prezentacji na scenie ( strój dla każdego dziecka), ponieważ uczniowie bardzo chcieli osobiście tworzyć sceniczną postać. Uczniowie wykonali duże prace plastyczno- techniczne- przestrzenne kartonowe pojazdy, które wymienione były w wierszu- karetę, samolot, łódkę, samochód, tramwaj, itp. Pracowali w grupach, co pozwoliło na budowanie między nimi pozytywnych relacji interpersonalnych, a nauczycielowi –obserwację ich zachowań w rożnych sytuacjach ( zdarzało się, że również konfliktowych) i odpowiednią, dyskretną, reakcję. Dzieci wykonywały samodzielnie i w grupach rekwizyty lub uzupełniały brakującymi elementami te, które zostały przygotowane przez nauczyciela. Uczniowie wspólnie stworzyli afisz teatralny reklamujący ich przedstawienie.

Zaprosiliśmy do współpracy zaprzyjaźnionego reżysera, który bawił się z dziećmi w plan filmowy. Zwieńczeniem tej działalności było nakręcenie krótkiego filmu przedstawiającego pracę dzieci nad przedstawieniem. W nasze zajęcia włączyli się też rodzice uczniów- pomogli w skompletowaniu brakujących rekwizytów i elementów strojów. Zajęli się też charakteryzacją- malowaniem buziek dzieciom przed prezentacją przed publicznością.

Podsumowaniem naszej pracy był występ w Kinoteatrze w Zawadzkiem ( tam, gdzie wcześniej odbywały się również nasze zajęcia projektowe ) z okazji XIV Przeglądu Małych Form Teatralnych. Nasza klasa z inscenizacją " Przyjście lata" zdobyła statuetkę NAJLEPSZY ZESPÓŁ, a jeden z uczniów indywidualne wyróżnienie za grę aktorską.

Dzieci bardzo chętnie uczestniczyły w zajęciach. Wielką frajdę sprawiało im tworzenie i kreowanie baśniowych postaci. Wykazały się inicjatywą i bogatą wyobraźnią. Mieliśmy możliwość wykorzystania dużej sceny w budynku Kinoteatru w Zawadzkiem, co jeszcze bardziej angażowało dzieci, ze względu na "powagę" miejsca i sytuacji. Prezentację przygotowała Grażyna Machelska