Zestawienie wyników dwukrotnych pomiarów zużycia zasobów naturalnych w gospodarstwach domowych uczniów Analiza pomiarów.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Czy Twoje codzienne działania w domu mogą zmienić losy klimatu
Advertisements

Weronika Majewska Karolina Mokrzan
Ekorozwój naszej okolicy
Sposoby oszczędzania energii w domu
ZWYCZAJE ZAKUPOWE POLAKÓW
Zbierając makulaturę chronisz naturę
Badania w naszej gminie zostały wykonane w dniach od 15 do 22 grudnia przez grupę uczniów naszego gimnazjum. Ale na początek co to w ogóle jest śmieć,
Oto 10 sposobów na to jak możesz sam chronić środowisko.
WPŁYW CZŁOWIEKA NA GŁOBALNE OCIEPLENIE
POWUZ NR V MATEMATYKA GR I W NOWYM WIŚNICZU Temat projektu: Jakie zmiany w stylu życia mogą ograniczyć skalę degradacji naszej planety?
OCHRONA ŚRODOWISKA Magdalena Swinarska
JAK UŻYWAĆ ENERGIĘ.
Ile wody zużywamy w ciągu tygodnia ?
Prezentacja z informatyki z techniką
Debata 2013 XIX edycja Sejmu Dzieci i Młodzieży. Tegoroczna XIX edycja Sejmu Dzieci i Młodzieży odbywa się pod hasłem Lokalnego ekorozwoju. Ekologia to.
Autorki: Karolina Bednarz i Patrycja Zielińska
Czy twoja rodzina, decydując się na zakup nowego urządzenia gospodarstwa domowego zwraca uwagę na Etykietę Efektywności Energetycznej?
Odnawialne źródła energii
Ochrona Środowiska.
Temat: Jak oszczędzać energię elektryczną i cieplną w domu?
OSZCZĘDZANIE ENERGII.
Ekologia w gospodarstwie domowym
Gaz ~ Co to jest ? ~ Gaz ziemny występuje jako składnik towarzyszący ropie naftowej lub niezależnie od niej, w okolicach, w których nie stwierdza się.
Czy można zaoszczędzić na wodzie
Szkoła z klasą 2.0 W ramach projektu zajmowaliśmy się spisywaniem licznika wody w naszym domu oraz obliczaniem kosztów zużycia wody.
Przed Po Od 2011 roku trwa w szkole zbiórka baterii które na podstawie umowy odbiera Organizacja Odzysku S.A. Reba.
OSZCZĘDZANIE ENERGII…
ANALIZA ANKIET.
Jak oszczędzam energię
Jak oszczędzać energię?
„Oszczędzanie energii – to proste”
przeprowadzona wśród mieszkańców GMINY BOGDANIEC
Z ekologią na co dzień.
Pomóż naszej planecie – oszczędzaj Energię...
1. Jakie czynniki uznaje Pani/Pan za najgorsze dla środowiska naturalnego?
PROGRAM EDUKACYJNY „ŻYJ SMACZNIE I ZDROWO”
1.W twoim domu są używane żarówki energooszczędne?
RADY NA ODPADY. Kupuj świadomie Nie ulegaj modzie i reklamie Wybieraj produkty bezodpadowe lub łatwe do utylizacji po zużyciu.
- Czym byłby bez niej świat???
Grupa Fizyczno-Techniczna
598.Silnik elektryczny o mocy użytecznej P=0,4kW porusza łopatki wirujące w naczyniu zawierającym V=8 litrów wody. W wyniku tarcia łopatek woda ogrzewa.
Kto wg Pani/Pana jest najbardziej odpowiedzialny za stan środowiska naturalnego?
Wykonała grupa uczniów koła fizycznego „Fizykomania” z Gimnazjum nr 8 w Łodzi Czy zawartość CO 2 w napoju C-C wpływa na ocieplenie naszego klimatu? Konkurs.
Title, time and place of presentation Obniżenie temp. w domu o 1°C ogranicza emisję CO 2 nawet o 300 kg rocznie 70% emisji gazów cieplarnianych z każdego.
Wyniki ankiety dla uczniów. 1. Czy twoim zdaniem trzeba chronić środowisko? Tak : 100% (26 uczniów) Nie: 0% (0 uczniów) Nie mam zdania: 0% (0) Tak : 100%
W RÓŻANIE MALUCH I MŁODY DBA O OCHRONĘ PRZYRODY
Znaczenie wody w życiu człowieka
Jak chronić środowisko?
Ekozespoły Podstawowe informacje. Celem programu ekozespołów jest: - zmniejszenie wytwarzania odpadów i marnotrawstwa surowców, - niższe zużycie energii.
Ziemia jest coraz bardziej zagrożona zagładą. W powietrzu stężenie dwutlenku węgla jeszcze nigdy nie było tak wysokie jak dziś. Lodowce w ciągu 50 lat.
Zagospodarowanie odpadów
W tym etapie liczyliśmy zapotrzebowanie energetyczne szkoły a następnie zapotrzebowanie sali komputerowej. Obliczyliśmy, że 4 ogniwa wystarczyłyby,
Projekt edukacyjny realizowany w ramach zajęć interdyscyplinarnych z nauk przyrodniczych z elementami ekologii.
Oszczędzanie energii elektrycznej to oszczędności:  ochrona środowiska.  w naszych budżetach domowych  oszczędność naturalnych źródeł energii.
Projekt edukacyjny realizowany w ramach zajęć interdyscyplinarnych z nauk przyrodniczych z elementami ekologii.
,,Krople wody i jej przygody” Grupa II Weronika Forysiak(lider) Amelia Jaros Krzysztof Stępniak Hubert Szymczykiewicz Rafał Jóźwiak.
B UDŻET DOMOWY Opracowała: Barbara Kawa. Z ADANIE 1 Rozwiąż rebus. Zastanów się na znaczeniem otrzymanego hasła. Zapisz na karcie pracy swoje przemyślenia.
KRONIKA. Cele metodologii 50/50 * wzrost wiedzy i świadomości związanej z oszczędzaniem energii * redukcja zużycia energii * bezinwestycyjne oszczędzanie.
Czy odżywiamy się zdrowo?. Cele projektu: Poznanie nawyków żywieniowych uczniów naszego gimnazjum. Poznanie nawyków żywieniowych uczniów naszego gimnazjum.
Projekt na lekcji matematyki „Od drzewa do makulatury w liczbach i wykresach”
Co by było gdyby nie było wody ?
Oszczędzanie wody i energii elektrycznej oraz segregacja odpadów dla dobra Ziemi. Jakub Robaczyński Kl. VIc.
- OSZCZĘDZANIE WODY W NASZYM CODZIENNYM ŻYCIU
EKOLOGIA.
Projekt ma na celu ograniczenie zużycia energii w budynkach publicznych poprzez zastosowanie innowacyjnej metodologii 50/50, która aktywnie.
Jesteś eko? Zbieraj makulaturę!
Autor: Kacper Nowak II A
Nasza EKO SZKOŁA Witajcie w SP118.
Woda - największy skarb na Ziemi
Sposoby na oszczędzanie wody.
Zapis prezentacji:

Zestawienie wyników dwukrotnych pomiarów zużycia zasobów naturalnych w gospodarstwach domowych uczniów Analiza pomiarów

Odpady stałe

Wnioski Powyższy wykres przedstawia ilość wytwarzanych odpadów na osobę w sześciu badanych gospodarstwach domowych uczestników Ekozespołów. Najwięcej odpadów w swoim domu zanotował Michał - aż 3.5 kg tygodniowo na osobę. Po udziale w akcji oszczędzania w jego domu poczyniono największe oszczędności. Najmniejsze oszczędności poczyniono w gospodarstwie Patrycji i Oli. Oszczędności całego zespołu wyniosły 1.56kg, średnio 0.26 kg na osobę. Powyższy wykres przedstawia ilość wytwarzanych odpadów na osobę w sześciu badanych gospodarstwach domowych uczestników Ekozespołów. Najwięcej odpadów w swoim domu zanotował Michał - aż 3.5 kg tygodniowo na osobę. Po udziale w akcji oszczędzania w jego domu poczyniono największe oszczędności. Najmniejsze oszczędności poczyniono w gospodarstwie Patrycji i Oli. Oszczędności całego zespołu wyniosły 1.56kg, średnio 0.26 kg na osobę.

Woda

Wnioski Powyższy wykres przedstawia średnie zużycie wody na osobę w tygodniu w sześciu gospodarstwach domowych uczestników Ekozespołu. Największe oszczędności uzyskała rodzina Michała – 200 litrów na osobę w ciągu tygodnia. Żadnych oszczędności nie poczyniono w domu Patrycji, znikome w domach Oli i Magdy. Ekozespół średnio zaoszczędził 40 litrów na osobę, co też jest pewnym sukcesem. Powyższy wykres przedstawia średnie zużycie wody na osobę w tygodniu w sześciu gospodarstwach domowych uczestników Ekozespołu. Największe oszczędności uzyskała rodzina Michała – 200 litrów na osobę w ciągu tygodnia. Żadnych oszczędności nie poczyniono w domu Patrycji, znikome w domach Oli i Magdy. Ekozespół średnio zaoszczędził 40 litrów na osobę, co też jest pewnym sukcesem.

Energia

Wnioski Powyższy wykres przedstawia zużycie energii elektrycznej na gospodarstwo domowe w miesiącu w sześciu badanych rodzinach. Największe zużycie energii zanotowała rodzina Patrycji, ale również poczyniono w tej rodzinie największe oszczędności energii, bo aż 40kWh w miesiącu. Najmniej oszczędności poczyniono w gospodarstwie domowym Łukasza. Jednocześnie średnie oszczędności w gospodarstwach domowych uczniów wyniosły 105 kWh miesięcznie. Powyższy wykres przedstawia zużycie energii elektrycznej na gospodarstwo domowe w miesiącu w sześciu badanych rodzinach. Największe zużycie energii zanotowała rodzina Patrycji, ale również poczyniono w tej rodzinie największe oszczędności energii, bo aż 40kWh w miesiącu. Najmniej oszczędności poczyniono w gospodarstwie domowym Łukasza. Jednocześnie średnie oszczędności w gospodarstwach domowych uczniów wyniosły 105 kWh miesięcznie.

Gaz

Wnioski Powyższy wykres przedstawia średnie zużycie gazu na gospodarstwo domowe w miesiącu w sześciu badanych rodzinach uczestników Ekozespołu. Patrycja nie jest uwzględniona na wykresie, ponieważ rodzina korzysta z 1 butli gazowej miesięcznie, żadnych oszczędności zatem nie poczyniono. Największe oszczędności uzyskano w gospodarstwach domowych Wiktorii i Oli, mianowicie zaoszczędzono 2m3. Natomiast najmniej zaoszczędzono gazu w gospodarstwach Łukasza i Michała – po 0.5 m3. Powyższy wykres przedstawia średnie zużycie gazu na gospodarstwo domowe w miesiącu w sześciu badanych rodzinach uczestników Ekozespołu. Patrycja nie jest uwzględniona na wykresie, ponieważ rodzina korzysta z 1 butli gazowej miesięcznie, żadnych oszczędności zatem nie poczyniono. Największe oszczędności uzyskano w gospodarstwach domowych Wiktorii i Oli, mianowicie zaoszczędzono 2m3. Natomiast najmniej zaoszczędzono gazu w gospodarstwach Łukasza i Michała – po 0.5 m3.

Podsumowanie Udział dzieci w Programie Ekozespołów zmusił ich samych i ich rodziny, do zastanowienia się nad bardziej przyjaznymi zachowaniami wobec środowiska w którym żyją. Zmobilizował do oszczędnego gospodarowania zasobami naturalnymi podczas wykonywania codziennych czynności np. mycia się, zmywania naczyń, prania, gaszenia światła po wyjściu z pokoju, zwracania uwagi na kupowanie zdrowej żywności, ograniczanie używania reklamówek czy zbierania makulatury. Udział dzieci w Programie Ekozespołów zmusił ich samych i ich rodziny, do zastanowienia się nad bardziej przyjaznymi zachowaniami wobec środowiska w którym żyją. Zmobilizował do oszczędnego gospodarowania zasobami naturalnymi podczas wykonywania codziennych czynności np. mycia się, zmywania naczyń, prania, gaszenia światła po wyjściu z pokoju, zwracania uwagi na kupowanie zdrowej żywności, ograniczanie używania reklamówek czy zbierania makulatury.