Kości zostały rzucone Suma oczek.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Statystyka Wojciech Jawień
Advertisements

Aukcja o dolara $$$ P. Jaworska W. Filipowicz.
Rachunek prawdopodobieństwa 2
Zmienne losowe i ich rozkłady
Zmienne losowe i ich rozkłady
PREZENTACJA MULTIMEDIALNA
Elementy Modelowania Matematycznego
Elementy Modelowania Matematycznego
Elementy Rachunku Prawdopodobieństwa
Materiały pochodzą z Platformy Edukacyjnej Portalu
Materiały pochodzą z Platformy Edukacyjnej Portalu
Graficzna prezentacja danych Wykład 2 dr Małgorzata Radziukiewicz
ZESPÓŁ SZKÓŁ OGÓLNOKSZTAŁCĄCYCH
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły: Zespół Szkół Gimnazjum i Liceum im. Michała Kosmowskiego w Trzemesznie. ID grupy: 97_59_MF_G1 Opiekun: Aurelia Tycka-
Zastosowania geodezyjne
Rachunek prawdopodobieństwa 1
Publikacja jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Prezentacja jest dystrybuowana bezpłatnie Projekt.
Dane informacyjne: Gimnazjum im. Marii Skłodowskiej-Curie
Elementy Rachunku Prawdopodobieństwa c.d.
Elementy Rachunku Prawdopodobieństwa c.d.
RYZYKO 1 NIEPEWNOŚĆ oznacza, że nie wiemy, co może się zdarzyć, lub nie znamy szans pojawienia się możliwych sytuacji., Natomiast w przy- padku RYZYKA.
Wzory ułatwiające obliczenia
Zastosowanie drzew do obliczania prawdopodobieństw zdarzeń
Grupa 1 Sposoby rozwiązywania układów równań stopnia I z dwiema i z trzema niewiadomymi. Wykresy funkcji w szkole ponadgimnazjalnej.
Rachunek prawdopodobieństwa
Elementy Rachunku Prawdopodobieństwa i Statystyki
Konstrukcja, estymacja parametrów
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły: Zespół Szkół budowlanych im. Kazimierza Wielkiego w Szczecinie ID grupy: 97/26_mf_g1 Kompetencja: Matematyczno - fizyczna.
Elementy Rachunku Prawdopodobieństwa i Statystyki
A. Sumionka. Starodawna gra marynarska; Gra dwu i wieloosobowa; Gracze wykonują ruchy naprzemian; Złożona ze stosów, w których znajduje się pewna ilość
Gry dydaktyczne z fizyki
„Człowiek - najlepsza inwestycja”
Dwa ognie Katarzyna Walczyk.
Karnawał Z grą w „ chińczykOle „.
RACHUNEK PRAWDOPODOBIEŃSTWA
Kombinatoryka w rachunku prawdopodobieństwa.
Przesunięcie wykresu funkcji
DOŚWIADCZENIA LOSOWE.
Prezentacja dla klasy III gimnazjum
1 Witam Państwa na wykładzie z podstaw mikro- ekonomii, :)…
Jak można nauczyć korzystania z prawdopodobieństwa.
Matematyka i system dwójkowy
WYKONANIE: Julia Książek Wiktoria Jelonek Dominik Porowski Krzysztof Kąkol Jakub Wojciechowski Opiekun: Beta Szewc.
Funkcje Autorzy: Piotr Romanowski Marcin Warszewski kl. III b
1 Witam Państwa na wykładzie z podstaw mikro- ekonomii, :)…
Kości zostały rzucone…
FUNKCJE Pojęcie funkcji
Zagadnienia AI wykład 2.
Jak narysować wykres korzystając z programu Excel?
Informatyka +.
Wskazówki Przygotowanie do gry Elementy gry Historia Twórcy Copy Right Notice Informacje dodatkowe Zagraj!!! W świecie sieci.
Gra 1x1 z elementami szybkości + uporządkowany „chaos”
Publiczne Gimnazjum w Babimoście kl. 3D Numer porządkowy: 18.
Rozkład wariancji z próby (rozkład  2 ) Pobieramy próbę x 1,x 2,...,x n z rozkładu normalnego o a=0 i  =1. Dystrybuanta rozkładu zmiennej x 2 =x 1 2.
Podstawowe pojęcia i terminy stosowane w statystyce. Rozkłady częstości Seminarium 2.
Prawdopodobieństwo warunkowe Komentować następujące rozumowanie: “Prawdopodobieństwo, iż na pokładzie losowo wybranego samolotu jest bomba, wynosi jak.
WNIOSKI Z PROJEKTU – JAK ZMIENIA SIĘ WZROST I NUMER BUTA POMIĘDZY NASZYMI RÓWIEŚNIKAMI A STARSZYM POKOLENIEM Dla podsumowania efektów projektu, w którym.
DALEJ Sanok Spis treści Pojęcie funkcji Sposoby przedstawiania funkcji Miejsce zerowe Monotoniczność funkcji Funkcja liniowa Wyznaczanie funkcji liniowej,
Sytuacje w grze- gra na siatce; akcje w ataku i bloku
Copyright (c) PortalMatematyczny.pl. Strona Główna Co to jest hazard ? Gry hazardowe Legenda: Slajd końcowy Strona G ł ówna Przejdź do strony głównej.
Rachunek prawdopodobieństwa pomaga obliczyć szansę zaistnienia pewnego określonego zdarzenia.
Systemy rozgrywek.
Treść dzisiejszego wykładu l Szeregi stacjonarne, l Zintegrowanie szeregu, l Kointegracja szeregów.
Zdarzenia losowe. Opracowanie: Beata Szabat. Zdarzenia losowe. Często w życiu codziennym używamy określeń: - to jest bardzo prawdopodobne, - to jest mało.
SET gra karciana polegająca na znajdywaniu trójek kart (ang. set – „zestaw”).
Nasza szkoła w procentach
Matematyka przed egzaminem czyli samouczek dla każdego
Statystyka matematyczna
Radosław Hołówko Konsultant: Agnieszka Pożyczka
Scenariusz lekcji matematyki klasa II gimnazjum
Zapis prezentacji:

Kości zostały rzucone Suma oczek

Podstawowe pojęcia związane z projektem Doświadczeniem losowym (zjawiskiem losowym) nazywamy proces, który możemy powtarzać wielokrotnie w jednakowych lub zbliżonych warunkach, którego przebiegu i ostatecznego rezultatu nie można w jednoznaczny sposób przewidzieć. Zdarzenie niemożliwe to takie, które na pewno nie może mieć miejsca. Przykładem zdarzenia niemożliwego jest np. Wynik różny od orła lub reszki przy rzucie monetą. O zdarzeniu pewnym mówimy wtedy, gdy mamy pewność, że cos się wydarzy. Przykładem jest to, że rzucając monetą otrzymamy na pewno jeden wynik, orła lub reszkę.

Od czego zaczęliśmy KARTA PRACY klasa I gimnazjum Zadanie dla grupy: 1) Wykonajcie 50 razy rzut kostką sześcienną. 2) Wyniki rzutu kostką wpiszcie do tabeli. 3) Zliczcie wyniki i wpiszcie je do tabeli. 4) W podsumowaniu starajcie się odpowiedzieć na pytania, które będą próbą Interpretacji otrzymanych wyników. Czy wynik każdorazowego rzutu kostką można było przewidzieć? Nie. Czy któryś z wyników miał większą szansę pojawienia się? Nie. Który z wyników pojawiał się najczęściej? 6. Który z wyników pojawiał się najrzadziej? 3. na kostce wypadła: wpisuj za pomocą kresek pionowych, jeżeli w danym rzucie wypadł podany wynik razem podsumuj jedynka |||||||||||| 12 dwójka ||||||||| 9 trójka ||| 3 czwórka |||||| 6 piątka szóstka |||||||||||||| 14 razem wyniki 50

Badanie sumy wyrzuconych oczek przy rzucie dwiema kostkami Oto wyniki naszego doświadczenia: Wykres częstości, przedstawia częstość występowania poszczególnych wyników od 2 do 12 (pierwszy słupek od lewej odpowiada 2, drugi od lewej odpowiada 3, trzeci od lewej odpowiada 4 itd…) Jest to wykres dla 100 rzutów.

L.p.  czerwona  biała suma 1 6 7 2 3 5 4 8 11 9 10 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 4 5 9 26 27 6 11 28 1 3 29 2 30 7 31 32 33 34 35 36 37 38 10 39 40 41 42 43 44 8 45 46 47 48 49 50

Tabela możliwych wyników   1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Symulacja rzutu kostką sześcienną dla 50, 100 i 1000 rzutów

Patrząc na te wykresy, można zauważyć, że przy większej liczbie rzutów wyniki są bardziej zrównoważone.

Spotkanie z Panią Anną Rybak

Krzywa Gaussa (rozkład normalny) Z rozkładem normalnym spotykamy się codziennie. Na przykład: Osób o bardzo małym wzroście czy też bardzo wysokich jest mniej niż tych o przeciętnym wzroście. Tak więc wartości skrajnych jest mniej niż tych wypośrodkowanych. Przeprowadzając doświadczenie dotyczące sumy oczek, zauważyliśmy, że wynik 7 pojawia się najczęściej, natomiast 2 i 12 – najrzadziej. Na podstawie wykresu zamieszczonego obok można zauważyć to, co opisaliśmy powyżej.

Gra „Przeprawa przez rzekę” 1. W zabawie uczestniczyły dwie drużyny: 11 osobowa drużyna chłopców i 11 osobowa drużyna dziewcząt. 2. Zasady gry Każda z drużyn wybrała swojego kapitana, który nadał im numery od 0 do 5 (numery mogą się powtarzać). Kapitanowie ustawili swoich graczy wzdłuż ,,rzeki” na jej przeciwnych brzegach. Gra polegała na rzucie dwoma kostkami i obliczeniu różnicy oczek. Osoba z tą liczbą przechodziła na drugą stronę ,,rzeki”. Wygrała ta drużyna, która pierwsza przeszła w całości przez ,,rzekę”. Kostkami rzucali kapitanowie drużyn. Grę rozpoczęła drużyna wybrana losowo - przez rzut monetą. 3.Przebieg gry Nauczyciel zapoznał uczestników z zasadami gry. Narysował wykres rozkładu teoretycznego przy rzucie dwiema kostkami i wyborze różnicy oczek. 4. Kapitanowie wybrani przez swe drużyny nadali swoim współzawodnikom karteczki z numerami od 0 do 5 i rozmieścili ich nad rzeką. 5. W drużynie chłopców najwięcej było osób z nr 1 i 2, a w drużynie dziewcząt z nr 1. Grę rozpoczęli chłopcy (zadecydował rzut monetą).