Prezentacja 1.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Co powinno się zmienić w Twojej szkole, otoczeniu, by poprawić relacje między ludźmi Klasa IIIa.
Advertisements

ZAJĘCIA Z WYCHOWNIA FIZYCZNEGO OCZYMA PRYMUSÓW
Projekt AS KOMPETENCJI jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
Wykonał : Jakub Świątkowski
Projekt edukacyjny Spędzanie czasu wolnego przez młodzież z terenu miasta i gminy Wadowice.
SPĘDZANIE WOLNEGO CZASU
Wyniki ankietowania Miasto Szczecin Młodzieżowa Rada Miasta Szczeciński Park Naukowo Technologiczny Szczecin, 20 czerwca
Cele i propozycje na reformy w szkole Kaja Plekaniec z kl. 3j Twoja kandydatka na przewodniczącą Samorządu Uczniowskiego!
Projekt został zrealizowany przy wsparciu udzielonym przez Islandię, Liechtenstein i Norwegię ze środków Mechanizmu Finansowego Europejskiego Obszaru Gospodarczego,
ZABIĆ NUDĘ- czyli o tym, co robimy w naszym wolnym czasie
E-Akademia Przyszłości LOKALNE ZESPOŁY PROJEKTOWE Projekt Edukacyjny rok szkolny 2011/2012.
WYNIKI ANKIETY W ankiecie przeprowadzonej przez Nową Przyszłość wzięło udział 106 uczniów szkoły podstawowej i gimnazjum z Zespołu Szkół im. Ks. Jerzego.
Hej, nazywam się Sylwia Maciejewska i chodzę do klasy 3A. Myślę, że kojarzycie mnie ze szkolnych korytarzy i rozmaitej działalności w samorządzie.
Wybory do samorządu uczniowskiego 2013/2014
KLASA OBYWATELSKA Z POSZERZONYM JĘZYKIEM ANGIELSKIM SPRAWOZDANIE Z DZIAŁALNOŚCI ROK SZKOLNY 2011/2012.
W O L N T A R I.
wrzesień finansowanie projektu Dom Kultury Zacisze w ciągu 6 lat w zajęciach uczestniczyło 60 klas I-III.
MOJA SZKOŁA W LICZBACH Prezentacja projektu z zakresu przedmiotów przyrodniczych: matematyka, biologia, chemia. Projekt wykonała: Monika Wojtyła, kl.
„Człowiek jest wielki nie przez to, co posiada, lecz przez to, kim jest; nie przez to, co ma, lecz przez to, czym dzieli się z innymi.” ~Jan Paweł II.
…w malenkiej wsi zwanej Sarnów, dawniej Reishan.
Debata 2013 XIX edycja Sejmu Dzieci i Młodzieży. Tegoroczna XIX edycja Sejmu Dzieci i Młodzieży odbywa się pod hasłem Lokalnego ekorozwoju. Ekologia to.
MIEJSKIE GIMNAZJUMN NR 4 IM. ZOFII KOSSAK W OŚWIĘCIMIU
W szkole brakuje miejsca, gdzie uczniowie mogą spotykać się po lekcjach lub w czasie wolnym. W rozmowach z kolegami często padały propozycje stworzenia.
ANKIETA.
Młode Blogerki przedstawiają….
PROJEKT MŁODY OBYWATEL - BADANIE ZASOBÓW MIASTA Autorzy: Kamila Pazura Beata Boczkowska Michał Tomaszewski.
Analiza ankiety dla uczniów klas V.
WOLONTARIAT I Ty możesz pomagać!.
Dlaczego ten temat jest ważny?
Ankieta pt.: „Życie gimnazjalisty w Zespole Szkół nr 1 w Lubiczu Górnym” – projekt szkolny autorstwa Kacpra Klabana, Sylwii Bąk, Pawła Szczęśniaka i Roksany.
Aktywność, czyli o naszym społecznym zaangażowaniu Przeprowadziłyśmy ankietę wśród gimnazjalistów, w ankiecie wzięło udział 80% naszych koleżanek i kolegów.
Czy Pana/Pani zdaniem zaangażowanie młodzieży w sprawie demokracji zmieniło się na przestrzeni kilku lat?
“Szkoła w procentach”.
Praca wykonana na podstawie ankiety pod tytułem:
ANALIZA KWESTIONARIUSZA PROGRAMU COMENIUS, styczeń 2015
1 Projekt ROZÚZLENIE. 2 ANKIETA  dla poprawy współpracy między młodzieżą i samorządem lokalnym (miastem, gminą),  koncentrująca się na poznaniu preferowanych.
RAMOWY ROZKŁA D DNIA Ramowy rozkład dnia świetlicy szkolnej
Debata „ Samorządność” 03 kwietnia 2012 r.. Od lewej: Kinga Graczyk i Anita Psonak.
XVIII Sesja Sejmu Dzieci i Młodzieży „Szkoła demokracji” Moderatorzy: Adrianna Moraczewska; Viktoria Brzeska.
Jak jest? W Gorzowie Wlkp. Jest bardzo dużo takich przedsiębiorstw, jak: apteki banki biura nieruchomości Jest bardzo mało, albo wcale: kręgielni basenów.
Krótkie streszczenie naszych przygotowań
Przygotowały Patrycja Sufin i Klaudia Ledwójcik
WOLONTARIAT.
XX SESJA SEJMU DZIECI I MŁODZIEŻY „Młodzi aktywni?... … czyli co zrobić, żeby młodzież brała udział w wyborach i życiu społecznym?”
Zmiana na lepsze - Sochaczew Gimnazjum nr 2 z Oddziałami Integracyjnymi i Sportowymi im. Króla Władysława Jagiełły w Sochaczewie.
Przeprowadziliśmy ankietę na pilskim deptaku. Przepytaliśmy 128 ankietowanych, którzy odpowiedzieli nam na 6 pytań, które są związane z dzisiejszym.
Ocena zadowolenia z przestrzeni publicznych dla młodzieży w regionie świdnickim Wykonali : Dominik Wąsowicz i Dariusz Sywała.
XXI Sejm Dzieci i Młodzieży
Zmieniamy naszą okolicę!. XXI Sesja Sejmu Dzieci i Młodzieży Konkurs organizowany przez: Kancelarię Sejmu w porozumieniu z Fundacją Centrum Edukacji Obywatelskiej,
DEBATA pt. Jakich miejsc rozrywki potrzebuje młodzież w Pile? r. godz. 8:00.
Wyniki badań "Idea samorządności a rzeczywistość".
Debata szkolna 6 grudnia 2012 r. 6 grudnia 2012 r.
Olga Sikorska i Marek Wilczek – uczniowie II LO w Zespole Szkół Nr 1 w Piszu zgłosili się do udziału w XVIII Sesji Sejmu Dzieci i Młodzieży. W ramach tego.
Zaraź się moim hobby! Hobby’s in the air….
Badanie oczekiwań i potrzeb kulturalnych młodzieży powiatu żarskiego.
W NIOSKI. Debatujący wraz z uczniami jednogłośnie stwierdzili, że debaty tego typu są bardzo potrzebne. Zamierzamy wprowadzić cyklicznie odbywające się.
OBYWATEL EDI EDUKACJA, DZIAŁANIA INFORMACYJNE. LEKCJA 2 Jak zaangażować innych i zachęcić ich do działania? Próbując przekonać innych do zaangażowania.
GDYBYŚ MÓGŁ CO ZMIENIŁBYŚ W SWOJEJ OKOLICY ? JAWORZNO.
To tutaj w Gimnazjum nr 2 w Sulechowie realizowaliśmy projekt Znam siebie.
Czas wolny dawniej a dziś.
Spędzanie CZASU WOLNEGO
WYNIKI BADANIA PROBLEMÓW I POTRZEB MIESZKAŃCÓW BĘBŁA przeprowadzonego w ramach projektu „SAMORZĄD Z INICJATYWĄ” Bębło, 22 Maja 2012r. Małgorzata Głuszak.
Wyniki badań ankietowych w Szkole Podstawowej nr 6 w Inowrocławiu Inowrocław, maj 2011 r. Jak rozwijamy nasze zainteresowania?
ORLIK W ŻURAWCU Jest kompleksem boisk sportowych wybudowanym w ramach projektu „ moje boisko – Orlik 2012 „. Jest to pierwszy taki nowoczesny obiekt w.
Analiza wyników ankiety „Internet wsparcie czy zagrożenie ” oprac. Beata Zdrojewska, Magdalena Mike-Roczek.
SZKOŁA PODSTAWOWA NR 4 IM. KOMISJI EDUKACJI NARODOWEJ AL. PIŁSUDSKIEGO ŁÓDŹ tel. / fax – 35 – 76
III EDYCJA. ZADANIA DO WYBORU NA ROK SZKOLNY 2015/2016.
Czas wolny dziecka szanse i zagrożenia czyli co powinien robić rodzic aby dziecko nie nadużywało komputera Wieluń
Porady konsultantów pedagoga szkolnego doradcy zawodowego 1.
Czas wolny dawniej, a dziś - różnice czy podobieństwa.
Zapis prezentacji:

Prezentacja 1

„Miejsca młodych – jakiej przestrzeni publicznej potrzebuje młodzież” czyli „Czy w Pile powinien powstać klub młodzieżowy?” 2

Po szkole młodzi ludzie idą do domu i siadają przed komputerem lub telewizorem tracąc czas. 3

Chcemy to zmienić. Nie wszystkie obszary zainteresowań młodych ludzi są w stanie zaspokoić RCK, MDK i boiska szkolne. Są obszary, które w Pile są w ogóle niezagospodarowane, w których nie brakuje miejsca na różnorodność zainteresowań (a powinno). Chcemy tą lukę zapełnić i zorganizować miejsce i czas dla szukających dla siebie miejsca, w którym każdy może zaproponować formę spędzania wolnego czasu. 4

Naszym pomysłem jest stworzenie „Klubu młodzieżowego”, w którym można spędzać czas po szkole. Przykładowe zajęcia - Gry planszowe; - Gry karciane; - Odrabianie lekcji; - Zajęcia tematyczne; - itp. 5

Żeby dowiedzieć się co myślą pilanie o naszym pomyśle przeprowadziliśmy badanie 6

Oto wyniki naszego badania 7

Badanie: pytanie numer 1 8

Wnioski z pytania numer 1 * 23,53% pilan uważa, że w Pile młodzież może uprawiać sport. * 17,65% uważa, że młodzi mogą korzystać ze świeżego powietrze i tyle samo, że zajmować się swoim hobby. * 11,76% respondentów uważa, że młodzi nie mają w Pile co robić i tyle samo osób nie wie co można tu robić. * 5,88% uważa, że mogą pomagać starszym, tyle samo, że korzystać z Aquaparku i skateparku oraz spotykać się ze znajomymi. 9

Badanie: pytanie numer 2 10

Wnioski z pytania numer 2 Jak widać, większość pilan uważa, że w mieście powinien powstać klub młodzieżowy, gdyż według naszych badań większość mieszkańców uważa, że w mieście nie ma miejsc, w których młodzi ludzie mogliby spędzić mile czas, ze swoimi rówieśnikami. 11

Badanie: pytanie numer 3 12

Wnioski z pytania numer 3 Padło mnóstwo propozycji od mieszkańców. Oto niektóre z nich: ^ Gry wszelkiego rodzaju (gry planszowe, szachy, itp.) ^ Uprawianie sportu ^ Odrabianie lekcji ^ Rozmawianie z rówieśnikami ^ Zajęcia artystyczne i przyrodnicze ^ Odkrywanie talentów ^ Pytanie młodzieży o ich pomysły na wykorzystanie wolnej przestrzeni i przekazywanie ich władzom miasta ^ Zajęcia kształtujące: nauka języków obcych i zajęcia informatyczne ^ Kółko teatralne oraz warsztaty dziennikarskie ^ Część respondentów uważa, że treść zajęć w klubie musi zależeć tylko od osób prowadzących. 13

WNIOSKI Z naszych badań wynika, że pilanie bardzo optymistycznie podchodzą do pomysłu utworzenia Klubu Młodzieżowego. 14

Dziękujemy za uwagę! Michał Szonowski i Daniel Śledzik Kandydaci na Posłów Sejmu Dzieci i Młodzieży 15