Działania w zbiorze liczb całkowitych

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Tablice 1. Deklaracja tablicy
Advertisements

DZIAŁANIA NA POTĘGACH.
KLAS PIERWSZYCH ROK SZKOLNY 2010/2011 FINAŁ. FIANLIŚCI I EDYCJI MISTRZOSTW RACHUNKOWYCH 1. Dawid Zabawa 1a 2. Wojciech Kwaśniewicz 1b 3. Martyna Rodak.
QUIZ MATEMATYCZNY.
Liczby wokół nas A. Cedzidło.
WEKTORY.
WIELOMIANY HARALD KAJZER ZST NR 2 HARALD KAJZER ZST NR 2.
Liczby całkowite.
LICZBY RZECZYWISTE PODZBIORY ZBIORU LICZB RZECZYWISTYCH
Ułamki zwykłe Przygotowali: Przemek Konopko i Piotr Szydłowski
Jednomiany i sumy algebraiczne
Matematyka wokół nas Równania i nierówności
PIERWIASTKI.
Ułamki zwykłe i liczby mieszane.
Matematyka.
„Są plusy dodatnie i plusy ujemne.”
wyrażenia algebraiczne
Wyrażenia algebraiczne
Wyrażenia algebraiczne
Opracowanie Iwona Nieroda
DODAWANIE, ODEJMOWANIE,
TEST POWTÓRZENIOWY Liczby i działania.
WITAMY W ŚWIECIE MATEMATYKI
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły:
Działania arytmetyczne.
Ułamki zwykłe.
Dawid Kubaczka kl. 5 „c” Ułamki zwykłe uczący: Ewa Szering.
Liczby rzeczywiste ©M.
Bryły obrotowe Walec Stożek Kula Przekroje
o wykładniku naturalnym
Potęga o wykładniku naturalnym
schemat tworzenia kodu liczby dwójkowej z dziesiętnej
POTĘGI I PIERWIASTKI.
Liczby naturalne Ułamki zwykłe Ułamki dziesiętne Liczby całkowite Liczby ujemne Procenty Wyrażenia algebraiczne Równania i nierówności Układ współrzędnych.
Liczby Naturalne.
Liczby Całkowite.
LICZBY CAŁKOWITE:.
Liczby Ujemne.
Temat: Liczby całkowite
T A L E S z Miletu Zastosowanie twierdzenia
Wzory skróconego mnożenia
T A L E S z Miletu Dowód twierdzenia Pokaz programu PowerPoint XP
POTĘGI ©M.
POZNAJ ŚWIAT LICZB CAŁKOWITYCH
Pokaz programu PowerPoint XP POLE KOŁA Opracowała Magdalena Pęska.
Własności funkcji Opracowała Magdalena Pęska. Dziedzina funkcji: 1 1 X Y -6 6 x   –6,6 
Rodzaje liczb.
#matematyka #liczby #nauka
Działania podstawowe w zbiorze liczb naturalnych
DZIAŁANIA NA UŁAMKACH ZWYKŁYCH opracowała mgr Agnieszka Dyrka
Zabawa dydaktyczna Pola wielokątów Pokaz programu PowerPoint XP
LICZBY NATURALNE I CAŁKOWITE Gimnazjum w Blachowni Hej, mam na imię Zbigniew! Jestem nauczycielem matematyki. Dziś wprowadzę was w cudowny świat liczb.
Liczby 0, 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, …(i tak dalej) nazywamy liczbami naturalnymi. Tak jak z liter tworzy się słowa, tak z cyfr tworzymy liczby. Dowolną.
Liczby naturalne i całkowite Wykonanie: Aleksandra Jurkowska Natalia Piłacik Paulina Połeć Klasa III a Gimnazjum nr 1 w Józefowie Ul. Leśna 39 O5 – 420.
LICZBY NATURALNE I CAŁKOWITE. Liczby Naturalne Liczby naturalne – liczby używane powszechnie do liczenia (na obiedzie były trzy osoby) i ustalania kolejności.
Wyrażenie algebraiczne, które powstaje przez dodawanie jednomianów. Jednomiany, które dodajemy nazywamy wyrazami sumy.
Wyrażenia algebraiczne
POTĘGOWANIE.
Liczby naturalne i całkowite Spis treści Definicje Działania na liczbach Wielokrotności liczb naturalnych Cechy podzielności Przykłady potęg,potęgi o.
Wyrażenie algebraiczne – wyrażenie w którym obok liczb i znaków działań występują litery Wyrażenia algebraiczne mogą być: - proste – jedna liczba, litera.
Liczbami naturalnymi nazywamy liczby 0,1,2,3,..., 127,... Liczby naturalne poznaliśmy już wcześniej; służą one do liczenia przedmiotów. Zbiór liczb.
Działania na liczbach wymiernych Opracowała: Monika Grudzińska-Czerniecka.
Nierówności liniowe.
Zbiory – podstawowe wiadomości
POTĘGI I PIERWIASTKI .
Jednomany.
Mnożenie sum algebraicznych
WYRAŻENIA ALGEBRAICZNE
Liczby ujemne Czasami liczby bywają mniejsze od zera, np
Zabawa dydaktyczna Pola wielokątów Pokaz programu PowerPoint XP
Zapis prezentacji:

Działania w zbiorze liczb całkowitych Pokaz programu PowerPoint XP Działania w zbiorze liczb całkowitych Dodawanie liczb całkowitych Odejmowanie liczb całkowitych Mnożenie (dzielenie) liczb całkowitych Opracowała: Magdalena Pęska Publiczne Gimnazjum Samorządowe w Kazimierzy Wielkiej

2 + 6 = 8 6 2 8

+ -2 (-7) = -9 7 -9 -2

(-8) + 8 = Suma liczb przeciwnych wynosi zero. 8 -8

(-8) + 6 = -2 6 -8 -2 (-6)+(-2)+6 = -2

+ (-10) = -7 3 10 -7 3 3+(-3)+(-7) = -7

10 + (-6) = 4 6 4 10 6+4+(-6) = 4

Odejmowanie zastępujemy dodawaniem liczby przeciwnej. 3 – 7 = -4 Odejmowanie zastępujemy dodawaniem liczby przeciwnej. 7 -4 3 3 + (-7)= -4

– -2 7 = -9 7 -9 -2 -2 + (-7)= -9

+ -2 – (-7) = 5 7 -2 5 -2 + 7= 5

+ 2 – (-5) = 7 5 2 7 2 + 5= 7

Iloczyn (iloraz) dwu liczb o znakach przeciwnych jest liczbą ujemną. 3 ·5= 5+5+5 =15 3 składniki analogicznie: 3 ·(-5)= (-5)+(-5)+(-5) = -15 3 składniki (-8)· 4 = (-8)+(-8)+(-8)+(-8) = -32 4 składniki

(-3)·[ (-5)+5 ] (-3)·0 = (-3)·(-5)+(-3)·5 = (-3)·(-5)+(-15) (-3)·(-5)= Policzmy wartość wyrażenia: (-3)·[ (-5)+5 ] Suma liczb przeciwnych wynosi zero. Prawo rozdzielności mnożenia względem dodawania. (-3)·0 = (-3)·(-5)+(-3)·5 -15 = (-3)·(-5)+(-15) (-3)·(-5)= 15

Iloczyn (iloraz) dwu liczb o tych samych znakach jest liczbą dodatnią. (-3)·(-5)= 15 Iloczyn (iloraz) dwu liczb o tych samych znakach jest liczbą dodatnią. a c ac -bc -ad czynnik -b czynnik -d bd