Na bazie japońskiego modelu lekcji: stała współpraca dużej grupy nauczycieli w celu projektowania możliwie skutecznych lekcji, osadzonych w konkretnej.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
TRAFNE MOTYWUJĄCE SPRAWIEDLIWE OCENIANIE OCENIANIE.
Advertisements

Technologia informacyjna według MENiS
Od kompetencji do kwalifikacji
KOMPETENCJE KLUCZOWE W PROJEKCIE EDUKCYJNYM
Ocenianie kształtujące na lekcjach języka polskiego
Czy wszyscy uczniowie mogą odnieść sukces?
Warszawa, stycznia 2012r. Trzy główne zasady efektywnego doskonalenia nauczycieli Jacek Strzemieczny Centrum Edukacji Obywatelskiej.
Arleta Szychiewicz-Łypko
ROK SZKOLNY 2013/2014. Nr for my FormaOsoba prowadzącaLiczba godzin Cena 232Jak pracować w klasie IV na lekcjach języka polskiego? Refleksje nauczyciela.
Konferencja Wdrażanie pomocy psychologiczno - pedagogicznej
Projekt Szkoła z klasą 2.0 Edycja 2011/2012. Cele projektu Celem Programu jest promowanie wykorzystywania w nauczaniu nowoczesnych technologii informacyjno.
Wszyscy partnerzy pracują nad rozwijaniem i udoskonalaniem u uczniów twórczego myślenie i umiejętności, opracowaniem elastycznych strategii.
METODA PROJEKTU Opracowanie: Marta Madura.
OŚRODEK DOSKONALENIA NAUCZYCIELI w SŁUPSKU
Metodyka nauczania języka polskiego Wykład 2 Proces planowania w edukacji polonistycznej Dr Krzysztof Koc.
jak szkoła w praktyce może uczyć demokracji i postaw obywatelskich
Raport o stanie szkoły Zespół Szkół w Bratkowicach.
praktyczne, prowadzone z zachowaniem obiektywizmu i etycznego podejścia, okresowe badanie oceniające postęp na drodze do osiągania ustalonych rezultatów.
OCENA KSZTAŁTUJĄCA ZESPÓŁ SZKÓŁ NR 94.
JAK DZIAŁA DEMOKRACJA W SZKOLE? WNIOSKI Z DEBATY.
Ocenianie Kształtujące
Finanse i Rachunkowość Przedsiębiorstw
ZESPÓ Ł SZKÓ Ł NR 94 W WARSZAWIE. SUKCES NA MIARĘ MOŻLIWOŚCI I POTRZEB KAŻDEGO UCZNIA BEZPIECZNA I ŻYCZLIWA SZKOŁA.
Dydaktyka ogólna.
Projekt ICT w nauczaniu przedmiotów matematycznych i przyrodniczych w gimnazjach Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego.
Projekt jako element strategii doskonalenia nauczycieli Ewa Superczyńska Konferencja Doskonalenie nauczycieli powiatu wolsztyńskiego 14 listopada.
STRATEGIE OCENIANIA KSZTAŁTUJACEGO
Obserwacja wybranych uczniów
Dla Zasadniczej Szkoły Wielozawodowej w Obornikach Śląskich
Idea oceniania kształtującego
Potrzeby i możliwości wspierania uczniów wybitnie uzdolnionych.
ROK SZKOLNY 2014/2015. Nr for my FormaOsoba prowadzącaLiczba godzin Cena 250Matura Analiza i interpretacja tekstów kultury I. Rostankowska1080 zł.
OCENA EFEKTYWNOŚCI NAUCZANIA z zastosowaniem metody edukacyjnej wartości dodanej OCENA EFEKTYWNOŚCI NAUCZANIA z zastosowaniem metody edukacyjnej wartości.
Nauczanie Wspomagane Komputerem
OCENIANIE KSZTAŁTUJĄCE OK
Ocenianie holistyczne
Oferta edukacyjna dla nauczycieli historii i wiedzy o społeczeństwie SP i G na rok szkolny /201 5.
Treści kształcenia.
Warto ustalić, w jakich warunkach przebiegało uczenie się i nauczanie, czyli przeanalizować czynniki, które w znaczący sposób mogły wpłynąć na poziom.
Kryterium IX Wyrównanie szans edukacyjnych. Kryterium IX - Wyrównanie szans edukacyjnych Strona internetowa szkoły pełni funkcje nie tylko informacyjne.
Procedury doskonalenia uczenia się i nauczania
Nazwa procedury Analiza prac uczniów.
1 Procedury doskonalenia uczenia się i nauczania Nagrywanie i omawianie lekcji.
SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Spotkanie otwierające. SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Serdecznie witam Was w kolejnej – trzeciej już – edycji programu Szkoła z klasą 2.0. W tym.
Co to jest spacer edukacyjny?
TIK w szkole CYFROWA SZKOŁA.
ARTUR: Obszar 1. Wybory reprezentacji w tej ankiecie sprawdzamy, czy w naszej szkole wybory do samorządu uczniowskiego są zgodne z demokratycznymi zasadami.
Kuratorium Oświaty w Opolu Narada z dyrektorami placówek doskonalenia nauczycieli województwa opolskiego Opole, 12 lutego 2013 r.
Co wpływa na uczenie się uczniów?
Planowanie pracy nauczyciela. PODSTAWA PROGRAMOWA  1. Cele ogólne – czego mamy nauczyć  2. Treści programowe – realizując je mamy nauczyć umiejętności.
NIŻAŃSKI PROGRAM WSPIERANIA SZKÓŁ Priorytet III Wysoka jakość systemu oświaty, Działanie 3.5 Kompleksowe wspomaganie rozwoju szkół Projekt współfinansowany.
  Przyjmując za Józefem Półturzyckim definicję UNESCO z 1979 roku,, za kształcenie korespondencyjne uważa się:  Edukację prowadzoną przez pośrednictwo.
W prezentacji przedstawione zostaną możliwości i zalety korzystania z dziennika elektronicznego oraz instrukcja obsługi tego programu.
Projekt systemowy współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki ,
PROJEKT Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego WSL LIDEREM W EFEKTYWNYM KSZTAŁCENIU NAUCZYCIELI.
Ewaluacja w pracy nauczyciela
Kurs - OK zeszyt.
Zarządzanie jakością kształcenia. Poznajmy się Imię i nazwisko Skąd przyjechałaś/-eś? Podaj 3 informacje na swój temat: 2 prawdziwe i 1 fałszywą- informacje.
Praca metodą projektu edukacyjnego
Ocenianie kształtujące , jest to ocenianie , które polega na pozyskiwaniu przez nauczyciela i ucznia w trakcie nauczania potrzebnych informacji. Pozwalają.
„Zagraniczne praktyki impulsem do rozwoju kwalifikacji”
Obserwacja wybranych uczniów
„Między tablicą a smartphone”-
Jak skutecznie realizować podstawę programową?
Szkoła z mocą zmieniania świata!
Kurs – OK zeszyt.
DOSKONALENIE TRENERÓW WSPOMAGANIA OŚWIATY POWR /17
Zapis prezentacji:

Na bazie japońskiego modelu lekcji: stała współpraca dużej grupy nauczycieli w celu projektowania możliwie skutecznych lekcji, osadzonych w konkretnej ścieżce nauczania, z uwzględnieniem świadomie wybranego modelu pracy i świadomie wybranych typów zadań.

 Dwa aspekty: - współpraca nauczycieli - pojedyncza lekcja jako część całości

PRAKTYKI NAUCZYCIELSKIE, DAJĄCE DUŻE EFEKTY:  Skuteczne planowanie lekcji  Zwracanie uwagi na intelektualne wymogi zadań  Ukierunkowane nauczanie  Uczenie się w małych grupach  Uczniowskie dyskusje  Ocenianie kształtujące  Meta-poznanie

 W jakim miejscu umieścimy lekcję? Jaka jest uprzednia wiedza uczniów?  Wybieramy zadanie, na podstawie którego nauczymy danego pojęcia  Wybieramy model, na podstawie którego przedstawimy pojęcie