Potęga Eksperymentu.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
SOLE W ŻYCIU CODZIENNYM
Advertisements

ZJAWISKO FIZYCZNE A REAKCJA CHEMICZNA
Biochemiczne zapotrzebowanie na tlen (5-dniowe)
Badania rozpuszczalnego tlenu w wodzie
KWASY I WODOROTLENKI.
Budowa atomu aktywność chemiczna metali
Witamy na pokazach chemicznych 19,
Budowa atomu aktywność chemiczna niemetali
Scenariusz lekcji dla klasy II liceum ogólnokształcącego
Doświadczenie z wodą i atramentem
Reakcje chemiczne Krystyna Sitko.
UNIKANIE WYPADKÓW w pracowni chemicznej
  OK konspekt z chemii.
Wodorotlenek Potasu KOH.
Chrom.
H2OBŁĘDNI w laboratorium chemicznym UAM
Gimnazjum im. Królowej Jadwigi w Działdowie
Sprawozdanie z doświadczenia
Andrzej Widomski Katarzyna Miłkowska Maciej Młynarczyk
TERMOCHEMIA.
TERMOCHEMIA.
WYODRĘBNIANIE DNA KIWI I BANANA
PREZENTACJA „DZIURA OZONOWA”.
SYSTEMATYKA SUBSTANCJI
Badanie wpływu temperatury na rozpuszczalność
Nauka przez obserwacje
Sztuczki chemiczne Projekt realizowany w Zespole Szkół – Szkoła P{odstawowa i Gimnazjum im. Ziemi Kujawskiej pod opieką mgr inż. Lidii Tuszyńskiej i Centrum.
DOŚWIADCZENIA Magda Woźnikowska Ewelina Drąg
Budowa, właściwości, Zastosowanie, otrzymywanie
Wycieczka w chemię żywności
Zajęcia z chemii – doświadczenia
Mangan i jego charakterystyka
Średniowieczna pracownia alchemiczna
MIKOŁAJ MIKULSKI NG nr. 9 ,,PRIMUS”
Materiał edukacyjny wytworzony w ramach projektu „Scholaris - portal wiedzy dla nauczycieli” współfinansowanego przez Unię Europejską w ramach Europejskiego.
Sprawozdanie z projektu Mali Badacze realizowanego w klasach I-III Publicznej Szkoły Podstawowej nr 52 w roku szkolnym 2012/2013.
Prezentacja semestralna – semestr trzeci
Doświadczenia Chemiczne
Co dzieje się z solą kuchenną po wsypaniu do wody?
KWASY NIEORGANICZNE POZIOM PONADPODSTAWOWY Opracowanie
„Zaczarowany Świat Chemii”
Otrzymywanie wodoru.
Z MANGANIANU (VII) POTASU (KMnO4)
Repetytorium z chemii.
Woda mineralna.
Ciekawe doświadczenia chemiczne.
Co to jest mol?.
PREZENTACJA OPRACOWANA PRZEZ ZESPÓŁ z 7c. Z jednej strony niezbędny do życia, z drugiej – zabójcza trucizna. Obdarzony mocą bezwzględnej destrukcji objawiającej.
Tlen, wodór i tlenek węgla (IV)- otrzymywanie i badanie właściwości
TROCHĘ MAGII I TAJEMNICZOŚCI
Cukier - wróg czy przyjaciel?
Chemia to premia Od Boga dla człowieka Klucz do świata By można było
Reakcja manganianu (VII) potasu z perhydrolem
CHEMIA OD KUCHNI.
Alkohole.
Wpływ światła na fotosyntezę roślin
Zespół badawczy : Judyta Izabela Stepaniuk i Elżbieta Dzienis Zdjęcia : p. Ewa Karpacz, J. I. Stepaniuk i E. Dzienis P REZENTACJĘ OPRACOWAŁA J. I. S TEPANIUK.
Otrzymywanie fenolu metod ą kumenow ą Literatura [1] R. Bogoczek, E. Kociołek-Balawejder, „Technologia chemiczna organiczna. Surowce i półprodukty”, wyd.
Poznajemy kwasy nieorganiczne
Właściwości wybranych soli i ich zastosowanie
Czy substancje można mieszać?
Dlaczego bez tlenu nie byłoby życia na Ziemi?
Skład zespołu: Przemysław Gołębiewski Tadeusz Rusak Kamil Szałkowski Mariusz Wieczorkowski Opiekun grupy: dr inż. Sławomir Jodzis Celem projektu było wytworzenie.
Chrom i jego związki Występowanie chromu i jego otrzymywanie,
Jak zapisać przebieg reakcji chemicznej?
Ciekawe doświadczenia chemiczne. Cel projektu Zainteresowanie chemią jako przedmiotem.
BADANIE POWSTAWANIA GAZU W TRAKCIE FOTOSYNTEZY
Poranek małego chemika w Przedszkolu Nr 10 w Koszalinie
Projekt Gimnazjalny – ,,Chemia bawi i uczy”
UNIKANIE WYPADKÓW w pracowni chemicznej
Zapis prezentacji:

Potęga Eksperymentu

Motto naszego projektu „Chemik amator eksperymentu niczym najlepszy detektyw może odkrywać tajemnice związków”

Cele projektu: samodzielne przeprowadzanie doświadczeń chemicznych, zapoznanie się ze specyfiką pracy ze sprzętem chemicznym i odczynnikami, umiejętność pracy z kamerą, umiejętność kadrowania filmu, obróbka materiału filmowego, wstawanie do filmu komentarza, zapisów reakcji chemicznych, opracowanie zwięzłej i poprawnej wypowiedzi.

Nasza grupa projektowa:

Tak wyglądała nasza praca nad projektem:

Zajęcia w pracowni komputerowej

Próby w pracowni chemicznej

Próby z kamerą

Próby z kamerą

Nasze doświadczenia

1. Wulkan chemiczny Odczynniki i szkło potrzebne do wykonania doświadczenia: -dichromian VI amonu -alkohol etylowy -model wulkanu Doświadczenie to pokazuje widowiskową reakcję rozkładu dichromianu VI amonu. Powstały puszysty zielony proszek to tlenek chromu(III). (NH4)2Cr2O7 → Cr2O3 + N2↑ + 4H2O↑ Tlenek ten jest bardzo czysty ponieważ pozostałe produkty są gazami. Doświadczenie to można wykonać, wsypując pomarańczowy di chromian amonu do specjalnie wykonanego do tego doświadczenia modelu wulkanu z gliny. Efekt gwarantowany.

Doświadczenie wykonują: Marek Tomek Damian

2. Pasta do zębów dla słonia Rozpuszczamy 20 gram jodku potasu w 20 ml wody i wlewamy to do 100 ml wody nadtlenku wodoru wymieszanego z barwnikiem i z płynem do naczyń (10 ml). Powstała reakcja jest niebezpieczna i kontakt ze skórą ma szkodliwe działanie i może doprowadzić do oparzeń. Eksperyment pokazuje rozkład nadtlenku wodoru na tlen i wodę za pośrednictwem jodku potasu. Reakcja jest egzotermiczna, należy zachować ostrożność! Do doświadczenia potrzebujemy: Nadtlenku wodoru (perhydrolu), płynu do naczyń, barwnika spożywczego (w celu nadania koloru naszej "paście") i jodku potasu. Uwaga: Do doświadczenia, dla lepszego efektu możemy użyć bardzo dużych cylindrów miarowych i proporcjonalnie zwiększyć ilości odczynników chemicznych. Można wykonać to doświadczenie w dwóch cylindrach jednocześnie, z innymi kolorami barwników, będzie wtedy jeszcze ciekawsze.

Doświadczenie wykonują: Ania Zuzia

3. Chemiczna lokomotywa  Szybka reakcja, dużo ciepła i dużo dymu?, pary?, czyli chemiczna lokomotywa, to efekt reakcji perhydrolu i manganianu(VII) potasu. Proste doświadczenie, które obudzi każdego znudzonego słuchacza. W doświadczeniu zostały wykorzystane dwie substancje chemiczne, perhydrol (nadtlenek wodoru ok. 30%), oraz manganianu(VII) potasu zwany też nadmanganianem potasu. Nadtlenek wodoru redukuje manganian(VII) potasu do tlenku manganu(IV), 2KMnO4 + 3H2O2 → 2MnO2 + 2KOH + 2H2O + 3O2 Wydzielony w pierwszej reakcji tlenek manganu(IV) jest katalizatorem dla reakcji rozkładu perhydrolu, 2H2O2 –> 2H2O + O2 reakcja ta jest silnie egzotermiczna co powoduje gwałtowne wrzenie i odparowanie powstającej wody. Sposób wykonania: Do dużej kolby stożkowej wlewamy około 150ml perhydrolu (30% nadtlenek wodoru), następnie ostrożnie wsypujemy łyżeczkę manganianu VII potasu i lokomotywa gotowa.

Doświadczenie wykonują: Adam Maciek

Projekt wykonali: Anna Garnuszek – klasa II „b” Zuzanna Siudak – klasa II „b” Marek Bury – klasa II „a” Tomek Krawczyk – klasa II „a” Damian Święcicki – klasa II „a”

Dziękujemy za uwagę!