Czego oczekuje e-commerce? Konferencja „Finanse w internecie” 24 marca 2015, Wrocław
Tomasz Kabarowski ekspert rynku e-commerce W branży internetowej od 1998 roku Współtwórca serwisu Money.pl W latach 2013-2015 CEO jednego z największych sklepów internetowych NEO24.PL MBA, Aalto University, Helsinki
Tempo wzrostu e-commerce
Zakupy inicjowane online
Trendy #1 mCommerce
Trendy #1 mCommerce, c.d.
Trendy #2 Natychmiastowa dostawa
Trendy #3 Omni-channel shopping
Trendy #4 mPłatności offline
Trendy #5 Metody płatności
Połączmy fakty Fakt 1 – Dynamiczny wzrost mobile Fakt 2 – Nacisk na tempo realizacji transakcji Fakt 3 – Wielokanałowość sprzedaży Fakt 4 – mPłatności dla zakupów offline Fakt 5 – Rosnąca popularność portfeli zakupowych + Rosnące zapotrzebowanie na anonimowość Rosnąca popularność walut cyfrowych (np. Bitcoin)
Wnioski Rozwiązanie płatnicze musi być: TRANSPARENTNE – w procesie zakupowym praktycznie niezauważalne NIEZALEŻNE OD PLATFORMY – realizować funkcję transparentności niezależnie od sposobu i miejsca dokonywania zakupów W PEŁNI ANONIMOWE – nie wymienia danych o kliencie z merchantem
tomek.kabarowski@gmail.com