W mediach społecznościowych Kryzys. Każdy z nas może wyrazić swoją opinię w sieci Z każdego miejsca na świecie możemy skomentować, wyrazić opinię czy.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
STYLE SPRZEDAŻY Autor: Richard Forster Przekład: Wioleta Dąbrowska
Advertisements

KOGO NIE MA W MEDIACH TEGO NIE MA WCALE.
Dzień Bezpiecznego Internetu w naszej szkole
Sonia Rzeczkowska Katowice, r. Witam Państwa.
Social Media Monitoring dla biznesu - zastosowanie oraz wykorzystanie przy pozyskiwaniu klientów czyli jak dzięki monitoringowi Internetu można zmienić.
Niestandardowe techniki badań marketingowych.
Sytuacja kryzysowa firmy CONSTAR
Grażyna Henclewska Podsekretarz Stanu Ministerstwo Gospodarki Warszawa, 1 lutego 2013 r.
Bezpieczne poruszanie się po internecie.
PROMOCJA, czyli KOMUNIKACJA MARKETINGOWA (1)
Maciej Bieńkiewicz, 15 marca 2012
IAI-Shop – Kompletna obsługa sprzedaży
Techniki Prezentacji Microsoft Student Consultant
IDENTYFIKACJA POTRZEB
Nazwa, logo i (opcjonalnie) motto firmy. Fakty o firmie Branża - w jakiej branży działacie? Produkt – co chcecie sprzedawać? (pamiętajcie o konkretach!)
W nowej odsłonie.
FLOW Rzecz o efektywności w biznesie Jacek Rozenek Jan Marcinowski.
Time Promotion Jesteśmy tam gdzie docenia się piękno… Stawiamy na jako ść …
R24 Maksimum korzyści z rezerwacji online
Powoływanie Rady Pracowników
Pierwsze kroki Sprzedającego w Allegro
RYNEK PRACY I HR WOBEC REWOLUCJI CYFROWEJ Social HR? – Wykorzystanie social media w działaniach HR dr Jan Zając 9 maja 2012.
GRYWALIZACJA W PROCESIE ROZWOJU KOMPETENCJI I EFEKTYWNOŚCI PRACOWNIKÓW
Instrukcja MILO moduł klienta.
Prezentacja opisuje mechanizm pracy
Szkolenia, Coaching, PR.
Zrozum sposób myślenia Klientów >> zwiększ swoją sprzedaż!
Jak to działa? Internet.
CZYLI UWOLNIJ POTENCJAŁ
Cele i zadania organizacji wydarzeń pracowniczych
Zasady bezpieczeństwa w Internecie
Sieci komputerowe.
Strategie rozwiązywania konfliktów
Oferta BIK dla konsumentów
Wykorzystanie potencjału sieci społecznościowych w biznesie
Pierwsza sesja Rozpoznanie i planowanie terapii. Jak pokierować pierwszą sesją jak postawić diagnozę i przygotować plan terapii Postępuj metodycznie,
Egzamin maturalny z języka obcego - poziom podstawowy Renata Malejewska.
1.Jesteśmy twórczy, a nie odtwórczy. 2.Jesteśmy uczciwi. 3.Jesteśmy bezpieczni 4.Uczymy bezpieczeństwa. 5.Przestrzegamy netykiety. 6.Używamy nowych technologii.
Rozwijająca się technologia powoduje, że młodzi ludzie prowadzą coraz wygodniejszy tryb życia. W sferze interakcji społecznych ludzie starają ograniczyć.
TY: TALENT RAZEM: HARMONIA RAZEM. KIEDY JEDNO SŁOWO ZMIENIA TWOJĄ KARIERĘ.
MATERIAŁY POUFNE BIOVENTUS Przesłanie Bioventus. MATERIAŁY POUFNE BIOVENTUS 2 Agenda Kluczowe przesłania Odpowiedzi na często zadawane pytania Jak stosować.
Projekt współfinansowany przez Ministerstwo Pracy i Polityki Społecznej w ramach Programu Operacyjnego Fundusz Inicjatyw Obywatelskich Partner projektu.
„Sukces jest wynikiem właściwych decyzji” Eurypides Zapraszamy Cię do odkrycia swojej drogi do niezależności finansowej Przewodnik Multimedialny po Programie.
Zintegrowany monitoring infrastruktury IT w Budimex
Piotr Kamiński Prezes Zarządu Bank Pocztowy S.A.
System Wdrażania Rekomendacji Co się zmienia, co zostaje?
Zintegrowane systemy informatyczne
Lepszy internet zależy od Ciebie!
Zasady bezpiecznego korzystania z Internetu
"Lepszy Internet zależy od Ciebie!"
Przychodzi dziennikarz do redakcji. ...i myśli Albo tworzy!
Zatrudnienie wspomagane Spotkanie 6: Analiza pracy Ciągłe wsparcie.
Na podstawie Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 1 lutego 2013 r. w sprawie szczegółowych zasad działania publicznych poradni psychologiczno-pedagogicznych,
Opracowanie: Hanna Głos, Jolanta Jurkowska.
Facebook dla biznesu Agnieszka Dudek.
Okno na Hooptymistyczny świat
10 Najnowszych Trendów Public Relations
Nu Skin Europa, Bliski Wschód i Afryka („EMEA”)
Pytania i odpowiedzi - Etap 1 - KTO
Mądrze, grzecznie i bezpiecznie korzystam z Internetu
Służby informatyczne wspomagające bezpośrednio użytkowników w TPSA
eConnect Inteligentne centrum obsługi
Przewodnik stażysty.
JAK WSPIERAĆ ROZWÓJ KOMUNIKACJI DZIECKA Z ZABURZENIAMI MOWY W GRUPIE RÓWIEŚNICZEJ Z WYKORZYSTANIEM AAC.
[Nazwa projektu] Analiza zamknięcia
Złota 7 wytyczne obsługi
Szkolenie dotyczące sprzedaży
…czyli nie taki diabeł straszny
Jak mądrze surfować w SIECI?
Instrukcja obsługi urzędnika, czyli tajniki skutecznej komunikacji
Zapis prezentacji:

w mediach społecznościowych Kryzys

Każdy z nas może wyrazić swoją opinię w sieci Z każdego miejsca na świecie możemy skomentować, wyrazić opinię czy wylać żal na temat produktu, marki czy usługi Nigdy nie wiemy kto zobaczy naszego posta i jaką popularność on zdobędzie

Obecność marek w SM wydaje się być niezbędna Nie każda marka, produkt, usługa musi być aktywna w mediach społecznościowych brak odpowiednio przeszkolonego pracownika niewłaściwy dobór kanałów porażka komunikacyjna firmy

Jakim reklamom ufamy?

Czym charakteryzuje się kryzys w SM? Zdarzenie wzmocnione przez media społecznościowe lub takie, które w nich zaistniało. Poza tym pojawiają się liczne negatywne komentarze, szczególnie w mediach mainstreamowych Może też skutkować zmianą procesu biznesowego, utratą wizerunku, a w najgorszym przypadku również stratą finansową

Sytuacje kryzysowe powstają poprzez: Niewystarczającą dobrą obsługę klienta apatia pracowników podczas obsługi klientów brak szkoleń niedoinformowanie w przypadku wprowadzenia nowego produktu/usługi niejednoznaczność zapisów

Sytuacje kryzysowe powstają poprzez: Ignorancję lub bagatelizację określonych sytuacji klient, który informuje firmę o pewnych sytuacjach to dobry klient – zależy mu – należy przyjrzeć się każdej sytuacji powtarzające się zarzuty wobec marki to nie powód by zamykać konta mediów społecznościowych

Sytuacje kryzysowe powstają poprzez: Zmiany operacyjne i strategiczne w firmie klienci będą pytać – lepiej ich informować na bieżąco poinformuj pracowników o tym co się będzie działo by mogli kompetentnie odpowiadać na pytania klientów – poinformuj pracowników co mogą powiedzieć a czego absolutnie nie wolno im mówić

Sytuacje kryzysowe powstają poprzez: Niekompetencję i głupotę pracowników mówią więcej niż powinni nie zawsze są mili dla klientów boją się przyznać do niewiedzy lub nie używają słów grzecznościowych

Myślisz, że jesteś idealnym pracodawcą?

Sytuacje kryzysowe powstają poprzez: Obiecywanie gruszek na wierzbie lepiej obiecać mniej ale dotrzymać obietnicy niż obiecać więcej i polec składaj obietnice, których jesteś pewien, że możesz dotrzymać pamiętaj o regulaminie!

BNP Paribas

Straty nie tylko finansowe… Koszty tabletów, potencjalnych kar finansowych to jedno, inną kwestią są straty wizerunkowe i prawidłowe funkcjonowanie przedsiębiorstw

Co należało uczynić? zainwestować w dobrego prawnika stworzyć realny regulamin konkursu - zakończyć konkurs w momencie kiedy skończyły się im tablety lub przyjąć wszystkie zgłoszenia w konkursie, a nie tylko te z określonej strony przeprosić rozwiązać problem a nie wydawać oświadczenia

Są też inne…

Sytuacje kryzysowe powstają poprzez: Brak spójności w komunikacji firmy pracownicy z różnych działów konkurują ze sobą brak strategii komunikacji w różnych mediach pojawiają się różne informacje – w zależności kto je przekazał

Sytuacje kryzysowe powstają poprzez: Nie monitorowanie internetu monitoruj co piszą o firmie w sieci minimalizuj czas w którym negatywna wypowiedź pozostaje bez odpowiedzi

Jak więc zapobiec eskalacji kryzysu w SM? Przeproś! Weź winę na „swoją klatę” Przyznanie się do winy jest jednym z najtrudniejszych elementów rozwiązywania kryzysu. Jakkolwiek nie jest grzechem powiedzenie – przepraszam, przykro mi.

Jak więc zapobiec eskalacji kryzysu w SM? Przygotuj się! Czy jesteś realnie przygotowany na negatywne informacje na Twój temat? Czy posiadasz strategię komunikacji kryzysowej? Przygotowany wcześniej (i przećwiczony!) plan działania może zapobiec dalszemu rozprzestrzenieniu się kryzysu

Jak więc zapobiec eskalacji kryzysu w SM? Przeciwdziałaj! Stwórz social media policy Dokładaj wszelkich starań by wydarzenie, które spowodowało problem więcej się nie powtórzyło

Jak więc zapobiec eskalacji kryzysu w SM? Popraw się! Wyjaśnij jakie kroki podejmiesz by wydarzenie, które wystąpiło się nie powtórzyło – zmiana procedur, bardziej szczegółowe kontrole etc. Zadbaj o profesjonalny i miły BOK

Jak więc zapobiec eskalacji kryzysu w SM? Powetuj! Zrekompensuj klientowi niewygodności – prześlij nową serię produktów, zwróć koszty leczenia – wszystko z głową. Nie należy przesadzać z wartością prezentu

Pamiętaj! jeden hejterski wpis to jeszcze nie kryzys słowa „kryzys w social mediach” są zdecydowanie nadużywane

BestCommunication.pl