Kto tak naprawdę odwiedza Twoją stronę? Jak odczytać i wykorzystać dane z Google Analytics. Bartosz Groszek.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
czy wiesz jak zmienić odwiedzających w klientów?
Advertisements

5 powodów aby pokochać Google Analytics (i dwa powody aby się bać) Robert Drózd WebAudit.pl.
CZYLI JAK ZŁOŻYĆ SKLEP W INTERNECIE
Zapraszamy do blogowania !
Mała strona wśród dużych portali Free Powerpoint Templates.
Patronat medialny Oferta dla wydawców i dystrybutorów Styczeń 2010.
Sklepy internetowe. Aukcje internetowe Tylko dla małych sklepów? Zwiększanie obrotów sklepu przez aukcje.
Promotor: prof. dr hab. Włodzisław Duch
Support.ebsco.com EBSCOhost Wyszukiwanie podstawowe dla Bibliotek akademickich Szkolenie.
Pakiety usług (1/2) Wyszukiwarki użytkownicy końcowi -dostarczanie i prezentacja wyników wyszukiwań -usługi dodatkowe (katalog stron, najpopularniejsze.
JOOMLA – nowoczesny system portalowy open source
KURS Z INFORMATYKI prowadzący: mgr Przemysław Głowacki.
Narodowe Biuro Kontaktowe eTwinning Portal europejski i rejestracja.
1. Wprowadzenie 2. Wybrane funkcjonalności serwisu 3. Strategie na przyszłość 4. Oferta inwestycyjna.
KAROLWÓJCIK Google Gadżety Kurs do wyboru budowa serwisów www.
Integracja aplikacji z Facebookiem
Czym jest profil osobisty na Facebooku? -Budowa -Funkcje
eFaktura w DHL Express Poland
Technika IT, Gliwice , Toszecka 2
Mateusz Antonow. Tekst Obraz Galeria Media Kształty & linie Przyciski & menu Sklep Internetowy Ustawienia Społecznościowe Aplikacje 3. Dodaj.
Search Engine Optimization
CYFROWA GOSPODARKA Firmy, instytucje, użytkownicy wobec rozwoju technologii informacyjno-komunikacyjnych Wykorzystanie danych w małych firmach Dominika.
Jak stworzyć internetową personę. Nota Prawna… Prawa Autorskie: Copyright 2013 NETbloger Group Szymon Janik & Wszystkie.
Z Google za Pan Brat Michał Lenkiewicz.
Nowa firma, doświadczeni ludzie
SurfSafe Polskie usługi bezpieczeństwa treści internetowych klasy operatorskiej Grzegorz Wróbel, Michał Przytulski.
FTB.pl Portal społeczności klubowej – prezentacja serwisu.
Search Engine Marketing w promocji eventu
Przeznaczenie produktu Opis funkcjonalności
Witamy w galerii forum 750mm.pl. Wstęp Galeria forum została stworzona dla użytkowników w celu ułatwienia dzielenia się swoimi zasobami. Pozwala ona na.
7 p y t a ń o n e w s l e t t e r J a k u b P e t r y k o w s k i G r i l l I T 3 w i e s z, j a k b a r d z o C i z a z d r o s z c z ę z n a k o m i.
Google Analytics                                                                                              Mariusz Gąsiewski
Interactive Marketing Partner marketing
Dla. Dostęp do panelu admina Na potrzeby szkolenia logowanie odbywa się na witrynie:
Szkolenie Milena Kuder. Zakładanie konta Google ćwiczenie.
Przygotował: Paweł Ziaja
CO DAJE BLOG DLA TWÓRCÓW I ODBIORCÓW. DLACZEGO BLOGI NIE SĄ POPULARNE WŚRÓD MŁODZIEŻY, MIMO ŻE CORAZ CZĘŚCIEJ JE TWORZYMY.
DZIEŁ Z KATALOGU PUBLIKACJI
Najlepszy adres w stolicy NAJLEPSZY ADRES W STOLICY.
Chyba najczęściej używaną przeglądarką internetową jest INTERNET EXPLORER, bo jest ona domyślnie instalowana w wiodącym na rynku polskim oprogramowaniu.
Najlepszy adres w stolicy NAJLEPSZY ADRES W STOLICY.
Oferta reklamowa Bo Luksus ma wiele twarzy. Czym jest luksus? Czy to przyjemny dotyk kaszmiru na skórze? Najnowszej klasy samochód w garażu? Relaks w.
Projektowanie stron WWW WPROWADZENIE DO POZYCJONOWANIA STRON WWW
Projektowanie stron WWW
Obsługa klienta — narzędzie uaktualniające Dla użytkowników produktów firmy Novell.
OFERTA NA ZAMIESZCZENIE REKLAM NA PORTALU JakZdacMatureZmatematyki.pl LISTOPAD 2014.
IBUK Libra WIRTUALNA CZYTELNIA
W W W Łukasz Stochniał.
Nieograniczone źródło informacji
Wprowadzenie do spisów treści j a następnie naciśnij klawisz F5 lub kliknij pozycję Pokaz slajdów > Od początku, aby rozpocząć kurs. Na pasku komunikatów.
Bezpieczeństwo dzieci w internecie: 4 rzeczy, które może zrobić rodzic MODUŁ 6 B PIOTRKÓW TRYBUNALSKI, KWIECIEŃ 2014 Przygotowano na podstawie informacji.
Opinie Prawne Wiki - pomoc Wyszukiwanie dokumentów w na stronie
Treści multimedialne - kodowanie, przetwarzanie, prezentacja Odtwarzanie treści multimedialnych Andrzej Majkowski 1 informatyka +
Treści multimedialne - kodowanie, przetwarzanie, prezentacja Odtwarzanie treści multimedialnych Andrzej Majkowski 1 informatyka +
Instrukcja obsługi portalu Informacyjno-Edukacyjnego Miasta Oleśnicy
Jakimi widzami są członkowie naszej grupy docelowej? Oglądają seriale w wolnym czasie Oglądają wybrane seriale Angażują się w serial z emocjonalnie Utożsamiają.
Zarabiaj z ContentStream, czyli produkty content marketingowe dla Wydawców Jak Wydawcy mogą zarabiać na serwisie dzięki budżetom content marketingowym?
POZYCJONOWANIE – SEO (search engine optimization).
Google AdWords.
Przewodnik
Serwis umożliwiający organizowanie turniejów rozgrywek oraz lig (e)sportowych wraz z dostępem mobilnym Grupa: Jarosław Zima , Karol Pieniążek ,
2,3 mln 9 mln użytkownicy* odsłony*
JAKUB BAREŁKOWSKI REKLAMA W WYSZUKIWARKACH
Reklama w wyszukiwarkach internetowych. Formy reklamy w wyszukiwarkach internetowych ●wyniki organiczne zbudowane na podstawie algorytmu oceniającego.
Reklama w wyszukiwarkach internetowych Jakub Barełkowski.
AudaPad / AudaShare AudaShare PRO (2.8)
Content Management System
Przeczytaj wszystko na temat wiadomości programu Microsoft SharePoint
IBUK Libra WIRTUALNA CZYTELNIA
Zapis prezentacji:

Kto tak naprawdę odwiedza Twoją stronę? Jak odczytać i wykorzystać dane z Google Analytics. Bartosz Groszek

Strony informacyjne BlogiSklepy

Urchin ->>>> 2005 – Początek Analytics Kiedyś…

2013/2014 – Universal Analytics Teraz…

1.Darmowy (Premium $/rok) 2.Ogólnodostępny (każdy może go mieć) 3.Łatwy w instalacji 4.Popularny (sporo pomocy w sieci, wiele systemów CMS posiada gotowe moduły do instalacji GA) 5.Elastyczny – odpowiada potrzebom dużych i małych 6.Stosunkowo łatwy w obsłudze jest:

2. Sugestie o czym pisać 5. Informacje dla reklamodawców 1. Czy nasz blog jest czytelny 3. Kto nas odwiedza 4. Jak zachowują się odwiedzający Po co blogerowi Google Analytics?

Od czego zacząć? Rejestracja = 5 min.

Pobieramy nasz kod GA

Wklejamy kod na stronę 1.Pamiętajmy o sekcji witryny 2.Kod w całej witrynie (wrzucamy do szablonu) 3.Pamiętajmy o znaczniku „displayfeatures” – dlaczego od razu? (function(i,s,o,g,r,a,m){i['GoogleAnalyticsObject']=r;i[r]=i[r]||function(){ (i[r].q=i[r].q||[]).push(arguments)},i[r].l=1*new Date();a=s.createElement(o), m=s.getElementsByTagName(o)[0];a.async=1;a.src=g;m.parentNode.insertBefore(a,m) })(window,document,'script','// ga('create', 'UA-XXXXXX-XX', 'example.com'); ga('require', 'displayfeatures'); ga('send', 'pageview'); Sprawdźmy wdrożenie „na żywo”

Wklejamy kod na stronę

Plugin np. Google Universal Analytics Modyfikacja w szablonie Wklejamy ID konta w ustawieniach Modyfikacja szablonu

Praca z Google Analytics

Kokpit Google Analytics

Podstawowe dane

Ogólna ilość odwiedzin Domyślnie 30 min. na sesję Przykład: UU odwiedza ponownie stronę – mamy 2 sesje Ilość stron/podstron jaką przeglądali odwiedzający SesjaOdsłona

Podstawowe dane Użytkownicy (UU): Potencjalna (statystyczna) liczba osób odwiedzających naszą stronę, System bada różne zmienne takie jak wyszukiwarka, sprzęt, IP

Podstawowe dane

Strony/Sesja Średnia ilość stron, jaką użytkownik przegląda przy wizycie: Świadczy o tym, jak głęboko zachodzi interakcja ze stroną, Jak interesujące są treści, Czy angażujemy odwiedzających Sugestia: Powiązane wpisy, lista najnowszych itp.

Podstawowe dane Śr. czas sesji: To czas, jaki spędzają odwiedzający w trakcie trwania jednej sesji, Jeśli jest on niski, oznacza, że strona nie jest dla nich interesująca i opuszczają ją. Sugestia: powiązane wpisy, komunikaty zatrzymujące

Podstawowe dane Tajemniczy współczynnik odrzuceń: Określa procent wizyt, podczas których opuszczono WWW bez przejścia na jakąkolwiek inną stronę w obrębie serwisu, Dzięki temu wiemy, czy nasza strona jest przeglądana = interesująca,

Podstawowe dane Nowi i powracający

GA w służbie blogerom

Kim są moi czytelnicy?

Kim są moi czytelnicy Zakładka odbiorcy: demografia, geografia, zainteresowania i inne

Kim są moi czytelnicy

Sugestia: Pomyślcie nad wersją mobilną bloga

Co czytają odwiedzający?

Co czytają odwiedzający Zakładka „Zachowanie”

Co czytają odwiedzający Co możemy z tym zrobić? dowiemy się, które treści się sprawdzają które teksty powodują opuszczanie jakie są strony wyjścia strony wejściowe na blog

Jak do mnie trafiają

Podstawowe kanały

Jak do mnie trafiają Podstawowe kanały - Organic

Jak do mnie trafiają Odwiedziny z wyszukiwarki

Jak do mnie trafiają Odwiedziny z wyszukiwarki – sposób A

Wymiar dodatkowy – tytuł strony Słowa kluczowe związane z wyszukaniem Jak do mnie trafiają Odwiedziny z wyszukiwarki – sposób A

W zakładce SEO czeka na nas komunikat Jak do mnie trafiają Odwiedziny z wyszukiwarki – sposób B

Administracja -> Ustawienia usługi Jak do mnie trafiają Odwiedziny z wyszukiwarki – sposób B

Jak do mnie trafiają Odwiedziny z wyszukiwarki – sposób B

Jak do mnie trafiają Kampanie Możemy monitorować: posty na Facebook wpisy na forum linki na innych stronach kampanie reklamowe mailingi

Jak do mnie trafiają Kampanie

Jak do mnie trafiają Kampanie Pilnujcie swoich linków

Jak do mnie trafiają Kampanie &utm_medium=e- mail&utm_campaign=Mailing_Wakacje_2015

Cele w Google Analytics

Cele w GA Czym są cele Analytics daje możliwość śledzenia określonego działania i zachowań Możemy mierzyć podjęcie pewnych czynności np. kliknięcie w baner Mierzeniu ulega również zachowanie np. +4 min. na stronie

Cele w GA Ustawienie celów Administracja -> Widok -> Cele

Cele w GA Ustawienie celów Kliknięcie w kontaktowy, Zapis do newslettera, Pobranie oferowanego e-booka (poradnika) – np. z bloga branżowego, Użytkownicy, którzy spędzili +5 min. i przejrzeli min 3 podstrony, Powracający min. 2 razy w tygodniu Przykładowe cele na blogu:

Cele w GA Ustawienie celów

Cele w GA Jak je odczytać

Raport dla zainteresowanych naszym blogiem

Raporty w Analytics Jak je przygotować

Raporty w Analytics Jak je przygotować

Raporty w Analytics Galeria Rozwiązań

Support Google: Pomocne linki

Dziękuję za uwagę