Subregion Tarnowski WSPARCIE KSZTAŁCENIA ZAWODOWEGO

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Leszek Skalny Kraków, dnia 29 marca 2007 r.
Advertisements

Konferencja  Czas dla ludzi młodych
Modernizacja kształcenia zawodowego
Kształcenie dorosłych w Małopolsce - zamierzenia Województwa Małopolskiego Spotkanie w dniach 4-5 kwietnia 2013 WARSZAWA.
1 ZAŁOŻENIA PROJEKTOWANYCH ZMIAN KSZTAŁCENIE ZAWODOWE I USTAWICZNE.
Reforma kształcenia zawodowego rok szkolny 2012/2013
1 1.
1 1 MODERNIZACJA KSZTAŁCENIA ZAWODOWEGO W MAŁOPOLSCE PROJEKT SYSTEMOWY WOJEWÓDZTWA MAŁOPOLSKIEGO Kraków, 17 listopada 2009 r.
ZMIENIAMY OŚWIATĘ fundusze europejskie na edukację Warszawa, 14 listopada 2012 r.
Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego Szkolnictwo Wyższe i Nauka Priorytet IV Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki Departament Wdrożeń i.
Projekt systemowy współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki ,
EDUKACJA ZAWODOWA W PRAKTYCE
Województwa Pomorskiego 2020 a jakość edukacji w regionie
Przedsiębiorcy a szkolnictwo zawodowe
Kształcenie zawodowe w szkołach rolniczych
Zmiany ustawy o systemie oświaty
Pomiędzy I a II Forum Pomorskiej Edukacji
Nowa jakość doskonalenia – wsparcie rozwoju szkół w powiecie mieleckim POWIAT MIELECKI / CENTRUM KSZTAŁCENIA PRAKTYCZNEGO I DOSKONALENIA NAUCZYCIELI Wspomaganie.
Europa 2020 o … doradztwie zawodowym
Jaka jest struktura szkolnictwa zawodowego
Urząd Marszałkowski Województwa Lubuskiego w Zielonej Górze
Znaczenie doradztwa zawodowego w nowej perspektywie finansowej Kraków, 27 marca 2015 r.
MOŻLIWOŚCI WSPARCIA EDUKACJI
Finansowanie kształcenia zawodowego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego.
Edukacja w systemie strategicznego planowania rozwoju województwa pomorskiego Radomir Matczak Departament Rozwoju Regionalnego i Przestrzennego UMWP II.
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Badanie potencjału województwa pomorskiego w zakresie zróżnicowania.
Ogólne informacje o Funduszach Europejskich na lata Marzec, 2013 r.
Propozycje kryteriów wyboru finansowanych operacji dla poszczególnych działań w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego na.
Zmienia życie. Otwiera umysły. Struktura i możliwości programu ERASMUS+ Kształcenie i szkolenia zawodowe ZESPÓŁ SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH Nr 3 „Mechanik”
Propozycje kryteriów wyboru finansowanych operacji dla poszczególnych działań w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego na.
Działania z EFS w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Zachodniopomorskiego Szczecin, 16 grudnia 2015 r.
Cel oraz wskaźniki dla naboru wniosków o dofinansowanie w trybie konkursowym dla Osi Priorytetowej 10 Edukacja Działania 10.4 Dostosowanie systemów kształcenia.
MODERNIZACJA KSZTAŁCENIA ZAWODOWEGO NA DOLNYM ŚLĄSKU oparta jest na 3 komplementarnych ze sobą projektach systemowych: - 2 współfinansowanych ze środków.
Regionalny Program Operacyjny Województwa Pomorskiego na lata Gdańsk, 10 marca 2016 r. Założenia konkursu dla działania 4.1 Infrastruktura ponadgimnazjalnych.
Jak przenieść diagnozę ujętą w koncepcji dotyczącej szkolnictwa zawodowego do wniosku o dofinansowanie w ramach Poddziałania Konkurs numer: RPPM IZ /16.
Propozycje kryteriów wyboru projektów dla poszczególnych działań w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego na lata
Doświadczenia pierwszych naborów w ramach osi Kadry dla gospodarki oraz działania 10.6 Usługi rozwojowe dla MŚP Programu Operacyjnego Województwa Warmińsko-
Propozycje kryteriów wyboru projektów dla poszczególnych działań w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego na lata
Propozycje kryteriów wyboru projektów dla poszczególnych działań w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego na lata
PRIORYTET IX PO KL ROZWÓJ WYKSZTAŁCENIA I KOMPETENCJI W REGIONACH.
Doradztwo zawodowe jako ważny element planowania kariery zawodowej uczniów w obliczu wyzwań rynku pracy. Przykłady dobrych praktyk na podstawie projektów.
Konferencja współfinansowan a ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Kompleksowy Program Rozwoju Szkolnictwa Zawodowego.
Podpisanie umów: Działanie 4. 1
Centrum Kształcenia Ustawicznego w Ostrowcu Świętokrzyskim
Harmonogram naborów wniosków o dofinansowanie na 2015 rok w trybie konkursowym w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Warmińsko-Mazurskiego.
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
Informacja w zakresie stanu wdrażania Europejskiego Funduszu Społecznego Toruń, 2 grudnia 2016 r.
dobry start w przyszłość
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Małopolskiego.
Projekty zrealizowane w ZS1
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
Regionalny Program Operacyjny Województwa Lubelskiego
Dualne kształcenie zawodowe
PRACODAWCA W KSZTAŁCENIU ZAWODOWYM – MOŻLIWOŚCI I PERSPEKTYWY
Projekty edukacyjne na terenie subregionu ciechanowskiego
Propozycja kryteriów wyboru projektów w trybie konkursowym
PRACODAWCA W KSZTAŁCENIU ZAWODOWYM – MOŻLIWOŚCI I PERSPEKTYWY
E-fektywne F-unkcjonalne S-zkoły
Starostwo Powiatowe w Świeciu ul. Gen
Propozycja kryteriów wyboru projektów w trybie konkursowym
Propozycja kryteriów wyboru projektów w trybie konkursowym
Edukacja w szkołach Powiatu Chojnickiego w roku szkolnym 2019/2020 spotkanie sieci doradców zawodowych r. Irena Laska Dyrektor Wydziału Edukacji.
Możliwości rozwojowe dla Małopolan
Zapis prezentacji:

Subregion Tarnowski WSPARCIE KSZTAŁCENIA ZAWODOWEGO Dariusz Styrna Dyrektor Departamentu Edukacji i Kształcenia Ustawicznego UMWM

Małopolski Regionalny Program Operacyjny na lata 2014-2020 v. 1.0 OŚ PRIORYTETOWA 10. WIEDZA I KOMPETENCJE   Priorytet inwestycyjny 10.3bis lepsze dostosowanie systemów kształcenia i szkolenia do potrzeb rynku pracy, ułatwianie przechodzenia z etapu kształcenia do etapu zatrudnienia oraz wzmacnianie systemów kształcenia i szkolenia zawodowego i ich jakości, w tym poprzez mechanizmy prognozowania umiejętności, dostosowania programów nauczania oraz tworzenia i rozwoju systemów uczenia się poprzez praktyczną naukę zawodu realizowaną w ścisłej współpracy z pracodawcami

Priorytet inwestycyjny 10.3bis Subregion Tarnowski Priorytet inwestycyjny 10.3bis Cel szczegółowy: Podniesienie jakości szkolnictwa zawodowego i dostosowanie do potrzeb rynku pracy Rezultaty: Oczekiwanym efektem planowanej interwencji będzie stworzenie adekwatnie do zmieniających się warunków demograficznych oraz potrzeb na rynku pracy sieci szkół i placówek kształcenia zawodowego i ustawicznego (sieć centrów kształcenia zawodowego i ustawicznego) prowadzące do zwiększenia racjonalności, efektywności i atrakcyjności kształcenia zawodowego w regionie.

W ramach priorytetu realizowane będą przedsięwzięcia w szczególności, w zakresie rozwoju oferty szkolnictwa zawodowego – obejmujące m.in.: rozwijanie oferty szkół i placówek prowadzących kształcenie zawodowe, w tym w szczególności tworzenie warunków zbliżonych do rzeczywistego środowiska pracy zawodowej poprzez wyposażenie/doposażenie w nowoczesny sprzęt i materiały dydaktyczne, programy współpracy szkół i placówek prowadzących kształcenie zawodowe z pracodawcami – m.in. staże i praktyki dla uczniów, nabywanie dodatkowych kwalifikacji przez uczniów (w systemie formalnym i poza formalnym), działania z obszaru doradztwa zawodowego oraz orientacji zawodowej - elementy doradztwa, m.in. ukierunkowane na aktywne poszukiwanie pracy, możliwość skorzystania z usług doradcy zawodowego, wzmocnienie współpracy szkół zawodowych ze szkołami wyższymi, działania promujące kształcenie zawodowe, rozwój kompetencji zawodowych i społecznych kadr wspieranych placówek, interwencje przyczyniające się do zwiększonego i pełnego udziału młodzieży ze szczególnymi potrzebami, w tym z niepełnosprawnościami w edukacji zawodowej, niezbędne inwestycje w infrastrukturę szkolnictwa zawodowego (w zakresie sieci centrów kompetencji zawodowych) przy wykorzystaniu mechanizmu cross-financingu.

Subregion Tarnowski Główne grupy docelowe w tym obszarze to m.in.: młodzież ucząca się w szkołach i placówkach prowadzących kształcenie zawodowe, kadra szkół i placówek prowadzących kształcenie zawodowe i ustawiczne, opiekunowie i rodzice młodzieży wspieranych szkół i placówek, młodzież ze specjalnymi potrzebami, w tym w szczególności osoby niepełnosprawne. Wskaźniki: Liczba uczniów szkół i placówek kształcenia zawodowego uczestniczących w stażach i praktykach u pracodawcy Liczba podmiotów realizujących zadania centrum kształcenia zawodowego i ustawicznego objętych wsparciem w programie

70 mln € Środki finansowe 10.3 bis 65 mln € 5 mln € Subregiony / ZIT projekt wspierający 15 mln € - ZIT 50 mln € - pozostałe subregiony

10 759 000,00 € Subregion Tarnowski 8 069 250,00 € 2 689 750,00 € C-F 10 759 000,00 € 8 069 250,00 € 2 689 750,00 € Wydatki podstawowe C-F 80 % CKZ 20 % pozostałe szkoły

43 036 000,00 zł Subregion Tarnowski 32 277 000,00 zł 10 759 000,00 zł Wydatki podstawowe C-F 80 % CKZ 20 % pozostałe szkoły

Podział środków na działania miękkie Subregion Dofinansowanie w euro Dofinansowanie w zł Podział środków na działania miękkie Środki na cross-financingu (25% ) w zł Dofinansowanie CKZ w branżach wiodących (80%) w zł Dofinansowanie uzupełniające CKZ (20%) w zł Subregion Tarnowski Liczba uczniów w szk. zaw. 10 759 000 € 43 036 000 zł 32 277 000 zł 10 759 000 zł 8 607 200 zł 2 151 800 zł Tarnów 5419   15 922 536,46 zł 0,00 zł tarnowski 2434 7 151 772,23 zł dąbrowski 996 2 926 526,35 zł brzeski 2136 6 276 164,95 zł 10985

Uwarunkowania / ograniczenia: Konieczność zagwarantowania współfinansowania w wysokości 15%. Konieczność dokonania wyboru branż kluczowych dla danego subregionu oraz jednostek, które docelowo mogłyby stać się bazą dla utworzenia centrów kształcenia zawodowego, w których zostaną skoncentrowane środki finansowe przeznaczone na wsparcie szkolnictwa zawodowego. Przy organizacji centrów w subregionach powinny być brane pod uwagę: posiadana baza dydaktyczna w danej branży liczba uczniów kształcąca się w danej branży wyniki egzaminów zewnętrznych uwarunkowania komunikacyjno – logistyczne funkcjonujące ośrodki egzaminacyjne OKE w danej branży Konieczność koncentracji środków w zakresie kształcenia zawodowego na Centrach Kształcenia z jednoczesnym ograniczeniem wydatków na pozostałe szkoły zawodowe.

Centra Kompetencji Zawodowych Subregion Tarnowski Centra Kompetencji Zawodowych Zgodnie z nową podstawą programową obowiązującą od 1.09.2012 roku planowane Centra Kompetencji Zawodowych powinny obejmować obszary kształcenia: - administracyjno-usługowy (A) - budowlany (B) - elektryczno-elektroniczny (E) - mechaniczny i górniczo-hutniczy (M) - rolniczo-leśny z ochroną środowiska (R) - turystyczno-gastronomiczny (T) - medyczno-społeczny (Z)

Centra Kompetencji Zawodowych Rekomendowane również przez MEN Optymalną formą tego typu placówek winny być proponowane w Ustawie o systemie oświaty Centra kształcenia zawodowego i ustawicznego Rekomendowane również przez MEN Art. 62a. Centrum kształcenia zawodowego i ustawicznego 1. Organ prowadzący szkoły dla dorosłych, szkoły prowadzące kształcenie zawodowe lub placówki, o których mowa w art. 2 zakres systemu oświaty, pkt 3a, może je połączyć w zespół, zwany "centrum kształcenia zawodowego i ustawicznego". 2. W skład centrum kształcenia zawodowego i ustawicznego powinna wchodzić co najmniej jedna szkoła prowadząca kształcenie zawodowe. 3. Centrum kształcenia zawodowego i ustawicznego prowadzi kwalifikacyjne kursy zawodowe, a także podejmuje działania w zakresie poradnictwa zawodowego i informacji zawodowej. 4. Centrum kształcenia zawodowego i ustawicznego współpracuje z pracodawcami i organizacjami pracodawców.

Centra Kompetencji Zawodowych Zadania: włączenie przedsiębiorców w proces współtworzenia CKZ w zakresie wyboru dominującego profilu kształcenia, programów nauczania oraz wykorzystywanych technologii, współpraca z przedsiębiorcami (realizacja dodatkowych praktyk i staży, w tym zagranicznych, w oparciu o porozumienia, klasy patronackie), włączanie w proces kształcenia nieaktywnych już zawodowo przedsiębiorców-praktyków; promocja szkół, organizacja staży w przedsiębiorstwach jednocześnie dla uczniów i nauczycieli, dokształcanie nauczycieli, rozwój współpracy szkół zawodowych z uczelniami wyższymi, budowanie systemu szkół patronackich we współpracy z uczelniami wyższymi, prowadzenie kursów i szkoleń związanych z nabywaniem dodatkowych kwalifikacji przez uczniów (w systemie formalnym i poza formalnym), dokształcanie i przekwalifikowywaniem osób dorosłych, doradztwo zawodowe oraz orientacja zawodowa.

Centra Kompetencji Zawodowych Przesłanki warunkujące lokalizację Centrów Kompetencji Zawodowych w danej branży uwarunkowania komunikacyjno-logistyczne posiadana baza dydaktyczna w danej branży funkcjonujący ośrodek Egzaminacyjny OKE w danej branży liczba uczniów w danej branży wyniki egzaminów zewnętrznych

Mapa dojazdów uczniów do technikum Źródło: WUP w Krakowie

Mapa dojazdów uczniów do zasadniczych szkół zawodowych Źródło: WUP w Krakowie

POKL (EFS) MRPO (EFRR) Posiadana baza dydaktyczna Tworzone Centra powinny wykorzystywać pozytywne zmiany w zakresie wyposażenia szkół i placówek w sprzęt techno-dydaktyczny zakupiony w ramach projektów współfinansowanych ze środków Unii Europejskiej oraz ze środków własnych organów prowadzących. Modernizacja bazy kształcenia zawodowego w Małopolsce w latach 2007 - 2013 POKL (EFS) Projekt „Modernizacja kształcenia zawodowego w Małopolsce” MRPO (EFRR)

Wsparcie bazy kształcenia zawodowego z MRPO i POKL w podziale na branże w Subregionie Tarnowskim dąbrowski Tarnów brzeski tarnowski

Potencjał edukacyjny regionu w kolejnej perspektywie finansowej 33 795 to przybliżona liczba uczniów, którzy podejmą naukę we wszystkich szkołach ponadgimnazjalnych w 2015 r. – liczba szacowana na podstawie jednego rocznika szkolnego (dla porównania w roku szkolnym 2011/2012 – 36 799 uczniów podjęło naukę w szkołach ponadgimnazjalnych)

Zdawalność egzaminów zawodowych w 2012 r. (w %) źródło: OKE w Krakowie

Ranking potencjalnych lokalizacji Centrów kryteria i wagi: posiadana baza dydaktyczna 0,3 liczba uczniów w branży 0,3 wyniki egzaminów zewnętrznych 0,1 uwarunkowania komunikacyjno-logistyczne 0,2 funkcjonujące ośrodki egzaminacyjne 0,1 Lp. Mechaniczna i górniczo-hutnicza Medyczno-społeczna Budowlana Elektryczno -elektroniczna Turystyczno-gastronomiczna Rolniczo-leśna z ochroną środowiska administracyjno -usługowa 1 Gmina Miejska Kraków 91 Województwo Małopolskie 60 65 84 74 Powiat Nowosądecki 68 88 2 Powiat Oświęcimski 77 Gmina Miasta Tarnowa 17 Powiat Tatrzański 52 Miasto Nowy Sącz 55 56 Powiat Krakowski 58 48 3 Powiat Myślenicki 16 Powiat Gorlicki 51 35 50 Powiat Wadowicki 57 45 4 11 49 26 Powiat Wielicki 47 Powiat Chrzanowski 5 Powiat Olkuski 10 39 25 Powiat Limanowski Powiat Miechowski 44 36 6 Powiat Nowotarski 38 24 Powiat Tarnowski 40 34 7 Powiat Bocheński Powiat Suski 19 37 29 8 28 9 43 32 33 Powiat Brzeski 41 18 31 27 Powiat Proszowicki 12 23 Powiat Dąbrowski

Centra Kompetencji Zawodowych Wyodrębnione grupy zawodów w poszczególnych branżach wg. KOWEZiU: Grupy zawodów w branży administracyjno-usługowej: poligraficzno-fotograficzna i papiernicza fryzjersko-kosmetyczna ekonomiczno-finansowo-biurowa transport i gospodarka magazynowa skórzana włókienniczo-odzieżowa chemiczno-ceramiczno-szklarska Branża administracyjno-usługowa i budowlana drzewna: tapicer, stolarz, technik technologii drewna, koszykarz-plecionkarz, cieśla Grupy zawodów w branży budowlanej budowlana drogownictwo i instalacje

Centra Kompetencji Zawodowych Wyodrębnione grupy zawodów w poszczególnych branżach - cd. Grupy zawodów w branży elektryczno-elektronicznej elektryczno-elektroniczno-teleinformatyczna Grupy zawodów w branży mechanicznej i górniczo-hutniczej mechaniczna górnictwo, hutnictwo i odlewnictwo Grupy zawodów w branży turystyczno-gastronomicznej hotelarsko-turystyczno-gastronomiczna, Spożywcza Grupy zawodów w branży rolniczo-leśnej z ochroną środowiska rolnicza i kształtowanie środowiska

OFERTA CENTRÓW realizacja kursów i szkoleń umożliwiających nabywanie dodatkowych kwalifikacji przez uczniów ( w systemie formalnym i pozaformalnym) Włączenie przedsiębiorców w proces współtworzenia Centrów: organizacja staży i praktyk w przedsiębiorstwach krajowych i zagranicznych dla uczniów i nauczycieli włączenie w proces kształcenia nieaktywnych już zawodowo przedsiębiorców – praktyków możliwość dokształcania się nauczycieli oraz dokształcanie się przekwalifikowywanie się osób dorosłych rozwój współpracy szkół zawodowych ze szkołami wyższymi - budowanie systemu szkół patronackich, (organizacja współpracy z państwowymi szkołami zawodowymi również poprzez wspólne wykorzystanie bazy) doradztwo i orientacja zawodowa- przygotowanie uczniów do efektywnego poszukiwania pracy, możliwość skorzystania z usług doradcy zawodowego promocja kształcenia zawodowego

Planowany sposób realizacji przedsięwzięcia indywidulane projekty partnerskie poszczególnych organów prowadzących Centra (projekty wybierane w „konkursie” zgodnie z kryteriami ustalonymi przez IP) równolegle realizowany projekt koordynacyjny Województwa Małopolskiego zapewniający wsparcie merytoryczne dla funkcjonujących Centrów (m.in. standardy funkcjonowania, kreowanie regionalnej strategii rozwoju kształcenia zawodowego)

CENTRUM KOMPETENCJI ZAWODOWYCH Projekty konkursowe CENTRUM KOMPETENCJI ZAWODOWYCH Lider projektu – organ prowadzący dane Centrum Partnerzy – organy prowadzące szkoły/placówki z których uczniowie będą korzystać z oferty Centrów BIURO PROJEKTU Koordynator ds. rozwoju Centrum Specjaliści ds. adm.-finansowych Specjalista ds. PZP Specjalista ds. promocji i informacji Liderzy szkolni (rekrutacja uczniów danej branży filii branżowej – szkoły/placówki powiatu będącego Partnerem) rozwój Centrów w oparciu o standardy regionalne przygotowywanie i prowadzenie zamówień w ramach PZP przygotowywanie wniosków o płatność do IP II Liderzy Szkolni promocja oferty Centrów

Projekt koordynacyjny Województwa Małopolskiego Samorząd Województwa projekt zapewniający wsparcie merytoryczne dla wyłonionych w konkursie indywidualnych projektów dotyczących Centrów Kompetencji Zawodowych obejmujący: standaryzację jakości kreowanie regionalnej polityki rozwoju kształcenia zawodowego budowanie komplementarnej strategii promocji kształcenia zawodowego w Małopolsce – (włączenie działań związanych z organizacją Festiwalu Zawodów)

Centra Kompetencji Zawodowych Sposoby włączenia pracodawców w proces kształcenia Włączenie przedsiębiorcy w proces kształcenia jako aktywnego, pełnoprawnego Partnera projektu Zawarcie porozumienia organu prowadzącego publiczną szkołę zawodową z przedsiębiorcą w celu: * realizacji dodatkowych staży * tworzenia klas patronackich Przedsiębiorca jako realizator staży, praktyk, szkoleń zawodowych dla młodzieży i dorosłych (poprzez uczestnictwo w procedurze PZP)

Etapy utworzenia klasy patronackiej: Objęcie opieką wybranych klas przez firmę i współdziałanie dla wykształcenia młodzieży pod kątem potrzeb patrona (przedsiębiorcy) Etapy utworzenia klasy patronackiej: Zawarcie umowy pomiędzy przedsiębiorcą a szkołą/placówką edukacyjną, Uwzględnienie potrzeb pracodawcy przy tworzeniu programu nauczania. Korzyści: Kształcenie praktyczne w całości realizowane u pracodawcy, Organizacja specjalistycznych, dodatkowych praktyk, staży, kursów i szkoleń dla uczniów i nauczycieli, Doposażenie szkół (klas) objętych patronatem, Stypendia dla najzdolniejszych uczniów, Gwarancja zatrudnienia dla najlepszych absolwentów.

Dziękuję za uwagę! Urząd Marszałkowski Województwa Małopolskiego Departament Edukacji i Kształcenia Ustawicznego tel. 12 6303402