Instrukcje wyboru.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Katarzyna Szafrańska kl. II ti
Advertisements

Język C/C++ Funkcje.
Podstawy informatyki Informatyka Stosowana Zajęcia nr 2
Mgr inż.Marcin Borkowski Podstawy Java Część II
Język ANSI C Funkcje Wykład: Programowanie komputerów
Programowanie I Rekurencja.
Wprowadzenie do języka skryptowego PHP
Wprowadzenie do C++ Zajęcia 2.
Języki programowania C++
typy całkowite (całkowitoliczbowe)
formatowanie kodu źródłowego
25/08/2001 Bazy danych II 1 Piotr Górczyński Wstęp do SQL.
27/09/ Języki programowania 1 Piotr Górczyński Instrukcje warunkowego wyboru.
Instrukcje warunkowe Zajęcia 5.
Materiały do zajęć z przedmiotu: Narzędzia i języki programowania Programowanie w języku PASCAL Część 4: Wyrażenia i operatory. Podstawowe instrukcje języka.
Instrukcje Instrukcja : definicja obliczenia i określenie sposobu wykonania tego obliczenia. Program : ciąg instrukcji wykonywanych kolejno od pierwszej.
Podstawy informatyki Wirtotechnologia Grupa: 1A Wydział Inżynierii Metali i Informatyki Przemysłowej Wydział Odlewnictwa Akademia Górniczo – Hutnicza im.
Podstawy informatyki Informatyka stosowana Prowadzący: Grzegorz Smyk
1 Dygresja: cztery płyty główne…. 2 Dygresja: osobliwości C /* cos o nieistniejacym typie Boolean */ /* oraz o operatorze przecinkowym */ #include int.
PODSTAWY JĘZYKA PHP 1. czym jest 2. składnia 3. wersje 4. bazy danych
Podstawy programowania
Proponowany program wykładu monograficznego
Semantyki programów współbieżnych " Determinizm programów sekwencyjnych, " Nie-determinizm programów współbieżnych, " prawdziwa równoległość vs.przeploty.
PASCAL (2) dr Anna Kwiatkowska.
Skrypty w powłoce Ryszard Haraszczuk. Pierwszy skrypt Stworzenie pliku touch skrypt Wpisanie specjalnej linii dla powłoki #!/bin/bash Napisanie skryptu.
Algorytmy Marek Pudełko
Structured Query Language
Podstawy programowania
Podstawy programowania w języku C i C++
Instrukcje sterujące część 1
Podstawy programowania
Instrukcje sterujące część 2
Wyrażenia w Turbo Pascalu.
Podstawy Programowania
PL/SQL Zajęcia nr II PL/SQL(2) M. Rakowski - WSISiZ.
PHP: warunki, pętle, switch, break, continue
Programowanie strukturalne i obiektowe
JAVA c.d.. Instrukcji wyboru SWITCH używamy, jeśli chcemy w zależności od wartości pewnego wyrażenia wykonać jeden z kilku fragmentów kodu. Jest to w.
STEROWANIE Ale nie tylko
Programowanie strukturalne i obiektowe
C# Platforma .NET CZ.3 Kuba Ostrowski.
Instrukcja warunkowa i wyboru
Elżbieta Fiedziukiewicz
INSTRUKCJE Umożliwiają zapis algorytmu, służą do sterowania przebiegiem programu. warunkowe (podejmowanie decyzji) 1. if-else „jeżeli”, 2. switch-case.
Przekazywanie parametrów do funkcji oraz zmienne globalne i lokalne
Visual Basic for Applications Poziom podstawowy Zajęcia 2
Składnia instrukcji warunkowej if…
Składnia pętli do … while do instrukcja while (wyrażenie); gdzie: instrukcja – instrukcja pojedyncza lub blok instrukcji wyrażenie – wyrażenie przyjmujące.
Podstawy języka Instrukcje - wprowadzenie
Programowanie strukturalne i obiektowe C++
C++.
Funkcje w C++ Funkcja – wydzielony fragment kodu użyty w programie (raz lub więcej razy) spełniający określone zadanie, np. obliczenie średniej ocen.
Wykład 6 Informatyka MPDI 3 semestr JavaScript cd.
Iteracje w C# Informatyka Cele lekcji: Wiadomości: Uczeń potrafi:
Temat 8: Pętle.
1 Zagadnienia na egzamin. 2 Język C podsumowanie Struktura programu w języku C Zmienne, Stałe Operacje arytmetyczne Operatory logiczne Priorytety operatorów.
PHP Instrukcja warunkowa if Damian Urbańczyk. Warunek? Instrukcję warunkową wykorzystujemy wtedy, gdy chcemy sprawdzić pewien fakt, który może być prawdziwy.
Pętle Zajęcia 6.
Pętle – instrukcje powtórzeń
Język C/C++ Instrukcje
Instrukcje warunkowe w php. Pętla FOR Czasem zachodzi potrzeba wykonania jakiejś czynności określoną ilość razy. Z pomocą przychodzi jedna z najczęściej.
PHP jest językiem skryptowym służącym do rozszerzania możliwości stron internetowych. Jego składnia jest bardzo podobna do popularnych języków programowania.
Wstęp do programowania Wykład 2 Dane, instrukcje, program.
Switch. Instrukcja switch Składnia instrukcji: switch (wyrażenie){ case wyrażenie_stałe1: ciąg instrukcji dla wariantu 1; break; case wyrażenie_stałe2:
P ASCAL Definicje, deklaracje, podstawowe instrukcje 1.
 Formuła to wyrażenie algebraiczne (wzór) określające jakie operacje ma wykonać program na danych. Może ona zawierać liczby, łańcuchy znaków, funkcje,
C++ mgr inż. Tomasz Turba Politechnika Opolska 2016.
Instrukcje wyboru.
Dane, zmienne, instrukcje
Instrukcja warunkowa if
Zapis prezentacji:

Instrukcje wyboru

Plan Instrukcja warunkowa if Operatory logiczne Podstawy obsługi DevCpp Szablon programu w C++ Komentarze Polecenie cout Typy zmiennych Polecenie cin Struktura programu w C++

Instrukcje wyboru Do sterowania przebiegiem programu służą instrukcje wyboru, które pozwalają wykonywać pewne fragmenty programu lub nie pozwalają ich wykonywać. Wyrażenie Wyrażenie jest ciągiem operatorów i argumentów, które specyfikuje obliczenie. Przykłady wyrażeń: x <= 2, a > 0, a == 0, a != 0, 2 * x + 5, 2 * x, 5

Instrukcja warunkowa if Składnia instrukcji if jest następująca: if (warunek_prawdziwy) instrukcja1; lub if (warunek_prawdziwy) instrukcja1; else instrukcja2; W języku C++ nie ma osobnego typu logicznego, czyli takiego, który przyjmuje wartości prawda i fałsz. Fałsz 0 Prawda 1 Operatory porównania: > < = = >= <= != dają wartość: 1, jeżeli warunek jest prawdziwy 0, jeżeli warunek jest fałszywy.

#include<iostream.h> main() { int a; cout << "podaj a"; cin >> a; if (a>=0) { // a >= 0 - to jest wyrażenie warunkowe cout <<"wprowadzono liczbę dodatnią lub zero \n"; cout <<"Koniec"; } system ("pause");

#include<iostream.h> main() { int a; cout << “podaj a“; cin >> a; if (a>=0) cout<< "wprowadzono liczbę dodatnią lub zero \n"; else // else czyli jeżeli a < 0 cout << "wprowadzono liczbę ujemną \n"; system ("pause"); }

#include<iostream.h> main() { int a ; cout << ”a=”; cin >>a; if (a) cout<< ”jestem w if” ; else cout<< ”jestem w else” ; system ("pause"); }  instrukcja if (a) ....; jest równoważna instrukcji: if (a != 0) ....; a jest różne od zera

#include <iostream.h> main() { int y, x; x=20; y=4; // x=3; y=4; x=2; y=1; if (x-2*y) cout <<"jestem w if" ; else cout <<"jestem w else" ; system ("pause"); } instrukcja; if (x-2*y) jest równoważna instrukcji: if ((x-2*y) ) (x-2*y) jest różne od zera Wartości wyrażenia innej niż zero odpowiada stan prawda (true). Wartości wyrażenia zero odpowiada stan fałsz (false).

Zadania: Poprawić program „spalanie.cpp” tak, by program reagował na wprowadzenie zerowej lub ujemnej liczby kilometrów – ile_km musi być większe od zera. Napisać program „równanie_liniowe” Napisać program rozwiązujący „równanie_kwadratowe”

// Program Operator logiczny OR Operatory logiczne or (lub) symbol || // Program Operator logiczny OR /* program oblicza wartość funkcji 2 dla x< -2 lub x>2 f(x) = 2x dla -2 <= x <= 2 */ #include <iostream.h> main() { float x, f; cout << "Podaj wartość x"; cin >> x; if ((x<-2) || (x>2)) // Ten znak || - to operator logiczny OR f=2; else f=2*x; cout << "Wartość funkcji dla x=" << x <<"wynosi" << f <<”\n\n\n”; system ("pause"); }

and (i) symbol && /* Program Operator logiczny AND program sprawdza, czy punkt leży w środku prostokąta*/ #include <iostream.h> main() { float x1, y1, x2, y2, x, y; cout << "Podaj współrzędne wierzchołków prostokąta" << endl; cout << "Podaj x1 \t"; cin >> x1; cout << "Podaj y1 \t"; cin >> y1; cout << "Podaj x2 \t"; cin >> x2; cout << "Podaj y2 \t"; cin >> y2; cout << "Podaj współrzędne punktu" << endl; cout << "Podaj x \t"; cin >> x; cout << "Podaj y \t"; cin >> y; cout << "Punkt o współrzędnych x=" << x << " i y=" << y; if ((x>=x1) && (x<=x2) && (y>=y1) && (y<=y2)) //&& - operator logiczny AND cout << " leży w polu prostokąta \n"; else cout << " nie leży w polu prostokąta \n"; system ("pause"); }