Młodzi aktywni? Co zrobić, żeby młodzież brała udział w wyborach i życiu społecznym?

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
klasy 3a,b,c miały dwugodzinne spotkanie z wójtem gminy Nawojowa dr inż. Stanisławem Kiełbasą, na którym głównie poruszany był temat ekologii.
Advertisements

PROJEKT EDUKACYJNY AKTYWNY W SZKOLE AKTYWNY W ŻYCIU REALIZOWANY PRZEZ UCZNIÓW Z KLAS I.
SZKOLNA TELEGAZETA. Debata Recepta na demokrację w szkole W naszej szkole w dn odbyła się debata pt.: Recepta na demokrację w szkole. Na debatę
Gimnazjum nr 3 im. Emilii Zawidzkiej w Zespole Szkół nr 7 Road to freedom- nasze miasto 20 lat wspólnie FINAŁ MŁODZIEŻOWEJ AKCJI OBYWATELSKIEJ 20 LAT WSPÓLNIE.
Koalicja na rzecz samorządów uczniowskich
E-Akademia Przyszłości LOKALNE ZESPOŁY PROJEKTOWE Projekt Edukacyjny rok szkolny 2011/2012.
Ekorozwój przestrzenny – przestrzeń wokół nas
1. Aby otrzymać prawo głosu należy podnieść rękę 2. Uczestnicy debaty zwracają się do siebie per Pan, Pani 3. Zakazane jest obrażanie lub wyśmiewanie.
Aktywny Młody Mazowszanin Działania skierowane do młodzieży: -Konkurs -Rady młodzieżowe przy samorządach gminnych i powiatowych 1Warszawa, 29 maja 2013.
Liceum Ogólnokształcące im. Jana Kochanowskiego w Muszynie
DEBATA Co możemy zrobić dla naszej Matki Ziemi? – ocena dotychczasowych działań
Nie pytaj co inni mogą zrobić dla Ciebie, pomyśl co Ty możesz zrobić dla innych – o samorządności w naszej szkole.
W jaki sposób samorząd uczniowski może wpłynąć na poprawę atmosfery i bezpieczeństwa w naszej szkole? Debata na temat :
Spotkanie mieszkańcówSpotkanie mieszkańców z Burmistrzem Byczyny z Burmistrzem Byczyny Spotkanie dotyczyć usprawnienia przepływu informacji i poprawy przekazu.
Nie tylko wybory – jak młodzi mogą wypływać na rzeczywistość i aktywnie uczestniczyć w demokracji? Natalia Barcz, Martyna Doziwska r.
Młodzi ludzie mają prawo do pełnego dostępu do informacji publicznych. Młodzież ma wpływ na opinię publiczną np. poprzez artykuły prasowe, Internet. Politycy.
Co zrobić, żeby młodzież brała udział w wyborach i życiu społecznym?
DEBATA Nie tylko wybory czy młodzi ludzie mogą wpływać na rzeczywistość i aktywnie uczestniczyć w demokracji? w ramach realizacji programu CEO - Sejm Dzieci.
Angażować się w życie społeczne? TAK czy NIE. Nie tylko wybory, Jak młodzi mogą wpływać na rzeczywistość i aktywnie uczestniczyć w demokracji?
Publiczne Gimnazjum nr 5 w KĘdzierzynie–koźlu
Kwiecień 2014 r. Debata.
DEBATA Współpraca w naszej szkole. GIMNAZJUM IM. JANA PAWŁA II W CHOCENIU.
,,Wolontariat na rzecz aktywności obywatelskiej’’
M Ł ODZI G Ł OSUJ Ą – LEKCJA O PARLAMENCIE EUROPEJSKIM. DEBATA Z UDZIA Ł EM POS Ł A KOZ Ł OWSKIEGO W M Ł ODZIE Ż OWYM O Ś RODKU WYCHOWAWCZYM W KWIDZYNIE.
Temat debaty – Podejmowanie samorządnej inicjatywy młodzieżowej.
Debata Młodzi aktywni? Co zrobić, żeby młodzież brała udział w wyborach i życiu społecznym.
„Młodzież w społeczeństwie”
XX SESJA DO SEJMU DZIECI I MŁODZIEŻY. Nie ma nie-polityki. Wszystko jest polityką. Thomas Mann.
„Młodzi a polityka” Statystyki z ankiet
 Młodzi ludzie mają prawo do pełnego dostępu do informacji publicznych.  Młodzież ma wpływ na opinię publiczną np. poprzez artykuły prasowe, Internet.
 Aleksandra Mordzak i Klaudia Safianowska ZPO im. hm. Janka Bytara „Rudego” w Lubieniu Kujawskim.
Aktywność, czyli o naszym społecznym zaangażowaniu Przeprowadziłyśmy ankietę wśród gimnazjalistów, w ankiecie wzięło udział 80% naszych koleżanek i kolegów.
Nie tylko wybory – jak młodzi mogą wpływać na rzeczywistość i aktywnie uczestniczyć w demokracji?
Nie tylko wybory- jak młodzi mogą wpływać na rzeczywistość i uczestniczyć w demokracji?
Nie tylko wybory- -Jak młodzi mogą wpływać na władze i aktywnie uczestniczyć w wyborach? Aktywność i współpraca młodzieży w społeczności lokalnej miasta.
Nie tylko wybory. Jak młodzi mogą wpływać na rzeczywistość i aktywnie uczestniczyć w demokracji? Dominika Janic Nicola Kokot Nie tylko wybory. Jak młodzi.
Młodzi aktywni? Co zrobić żeby młodzież koźmińska brała udział w wyborach i życiu społecznym.
Młodzieżowa rada miasta jest to organ samorządu terytorialnego o charakterze konsultacyjnym. Młodzieżowe rady tworzone są przez grupę.
 Młodzi ludzie mają prawo do pełnego dostępu do informacji publicznych.  Młodzież ma wpływ na opinię publiczną np. poprzez artykuły prasowe, Internet.
DEBATA 2014,,Nie tylko wybory - jak młodzi mogą wpływać na rzeczywistość i aktywnie uczestniczyć w demokracji?” Nie tylko wybory - jak młodzi mogą wpływać.
1 Projekt ROZÚZLENIE. 2 ANKIETA  dla poprawy współpracy między młodzieżą i samorządem lokalnym (miastem, gminą),  koncentrująca się na poznaniu preferowanych.
Młodzi aktywni? Co zrobić, żeby młodzież brała udział w wyborach i życiu społecznym? Projekt: Jan Tomasz Borkowski; Jakub Kowalik.
Debata „ Samorządność” 03 kwietnia 2012 r.. Od lewej: Kinga Graczyk i Anita Psonak.
Plan debaty Czas trwania debaty: Stworzenie przez uczestników „mapy form aktywności społecznej” Przedstawienie wyników z ankiety dot. aktywności.
Akademia aktywności politycznej i społecznej ludzi młodych.
„WOLONTARIAT NA RZECZ AKTYWNOŚCI OBYWATELSKIEJ” EST LIBERALE OFFCIUM SERERE BENEFICIUM UT METERE POSSIS FRUCTUM. - JEST TO SZLACHETNE ZAJĘCIE SIAĆ DOBRODZIEJSTWO,
Szymon Błaszczyński Sebastian Mączka. Wyniki ankiety przeprowadzonej wśród młodzieży z Zespołu Szkół Ekonomiczno – Usługowych im. Fryderyka Chopina w.
Młodzi aktywni. Czy to możliwe ?. Sondaż Czy interesujesz sie tym co sie wokół ciebie dzieje ?
Lokalny Ekorozwój Debata Gimnazjum nr
„Nie taki gimnazjalista straszny jak go malują”.
Aleksandra Kalicińska, Aleksandra Rudawska
XX SESJA SEJMU DZIECI I MŁODZIEŻY „Młodzi aktywni?... … czyli co zrobić, żeby młodzież brała udział w wyborach i życiu społecznym?”
Demokracja w szkole-wpływ samorządu na życie uczniów.
Nie tylko wybory – jak młodzi mogą wpływać na rzeczywistość i aktywnie uczestniczyć w demokracji ? Prowadzące: Kamila Helbin Karolina Szura.
Nie tylko wybory? Jak młodzi mogą wpływać na rzeczywistość i aktywnie uczestniczyć w demokracji?
„Nie tylko wybory – jak młodzi mogą wpływać na rzeczywistość i aktywnie uczestniczyć w demokracji?”
Nasza „mała” demokracja
Wyniki badań "Idea samorządności a rzeczywistość".
Twórzmy świat lepszym. Promocja wolontariatu w naszym ś rodowisku lokalnym Pierwszym krokiem w kierunku promocji wolontariatu było przygotowanie a następnie.
DEBATA w ramach programu CEO i Kancelarii Sejmu RP XX Sesja Sejmu Dzieci i Młodzieży Temat: Młodzi aktywni? Co zrobić, żeby młodzież brała udział w wyborach.
 Młodzi aktywni? Co zrobić, żeby młodzież brała udział w wyborach i życiu społecznym?
Olga Sikorska i Marek Wilczek – uczniowie II LO w Zespole Szkół Nr 1 w Piszu zgłosili się do udziału w XVIII Sesji Sejmu Dzieci i Młodzieży. W ramach tego.
Tematy do wypracowania propozycji i wniosków. 1. Co można zrobić, by młodzi chętniej się angażowali się w życie społeczne? W czym leży problem? Jakie.
W ramach akcji Młodzi głosują: Uczniowie szkół gimnazjalnych i ponadgimnazjalnych przygotowują i przeprowadzają w swoich szkołach wybory, działania edukacyjne.
Podsumowanie programu Młodzi Aktywiści Prezydencji.
Jak młodzi mogą wpływać na rzeczywistość i aktywnie uczestniczyć w demokracji?
UCZNIOWIE SĄ AKTYWNI Ankietę przeprowadziły i prezentację przygotowały: Agnieszka Karpińska i Aleksandra Zawartowska.
Czym jest PAP? Projekt porusza kwestię partycypacji obywatelskiej młodych ludzi w mieście Poznań. Głównymi tematami projektu będzie zaangażowanie w politykę.
DEBATA: SAMORZĄD SZKOLNY BLISKO KAZDEGO UCZNIA
Zapis prezentacji:

Młodzi aktywni? Co zrobić, żeby młodzież brała udział w wyborach i życiu społecznym?

„Czego Jaś się nie nauczy tego Jan nie będzie umiał … czyli jak młodzi ludzie mogą uczestniczyć w życiu społecznym i wpływać na swoją przyszłość aktywnie uczestnicząc w wyborach”.

Organizatorkami DEBATY były uczennice: Ada Bryś oraz Agnieszka Poparda

Cel DEBATY: -zwiększenie aktywności społecznej młodych ludzi, -zachęcenie do uczestnictwa w wyborach…

Wśród zaproszonych gości byli m.in.: Wiceburmistrz Nysy p. Aleksander Juszczyk, Dyrektor GZO - p. Mariola Szewczyk, Członek Zarządu Fundacji „W działaniu” p. Daniel Wojtak, Prezes Międzyszkolnego Uczniowskiego Klubu Sportowego Gim 2 oraz przedstawiciel Stowarzyszenia Edukacyjnego Nissa- p. Lech Głazunow,

Redaktor Regionalnej Telewizji Opolskie – p. Tomasz Perfikowski, Dyrektor Gimnazjum nr 2- p. Bogusława Piotrowska, Opiekun Samorządu Uczniowskiego przy Gimnazjum nr 2- p. Barbara Hryćków, Radny Młodzieżowej Rady Miasta- Wojciech Tofil oraz przedstawiciele Samorządów Uczniowskich ze Szkoły Podstawowej nr 10, Liceum Ogólnokształcącego „Carolinum”, Zespołu Szkół i Placówek Oświatowych w Nysie wraz z opiekunami.

Wyniki sondażu przeprowadzonego przez organizatorki wśród społeczności lokalnej na temat zaangażowania młodzieży w życie społeczne gminy.

. Pan Lech Głazunow przedstawił m.in. cele i zakres działań możliwych do realizacji w ramach unijnego programu „Erasmus+” i zachęcał młodych ludzi do urzeczywistniania swoich marzeń.

Uczestnicy debaty mogli nie tylko zadawać pytania, ale również je komentować i przedstawiać własny punkt widzenia.

Czas na wnioski…

NASZE WNIOSKI -rozpowszechnianie działalności Młodzieżowej Rady Miasta w Nysie poprzez ich współpracę z mediami ( informowanie młodzieży i społeczności lokalnej) - współpraca posłów i przedstawicieli władz z młodzieżą, aby uświadomić młodym wyborcom, jak ważny jest ich głos w wyborach - informowanie mediów o przedsięwzięciach podejmowanych przez młodych ludzi - zachęcanie i rozpowszechnianie wśród młodzieży projektów edukacyjnych, wolontariatu np. Erasmus +; - przeprowadzenie na terenie szkoły Prawyborów – tj. projekt pt.: „Młodzi głosują”

Czas podziękowań…

O nas w mediach … ndex.php?option=com_co ntent&view=article&id=69 6:debata-w-gimnazjum- nr-2-im-karpatczykow-w- nysie&catid=50:imprezy-i ndex.php?option=com_co ntent&view=article&id=69 6:debata-w-gimnazjum- nr-2-im-karpatczykow-w- nysie&catid=50:imprezy-i spotkania&Itemid=190htt p:// osc debata_w_gimnazjum_nr _2_im_karpatczykow.html spotkania&Itemid=190htt p:// osc debata_w_gimnazjum_nr _2_im_karpatczykow.html /watch?v=RyZp0pb6JB8 /watch?v=RyZp0pb6JB8

Po debacie przeprowadziłyśmy ankietę ewaluacyjną, która pokazała, że warto przeprowadzać takie akcje w szkole bo wzrasta świadomość naszych kolegów i koleżanek…

Młody człowiek angażując się w pracę na rzecz innych, dostrzega ich potrzeby i zdaje sobie sprawę z tego, że może zdziałać wiele. Staje się zatem świadomym obywatelem, który wie, że od niego również zależy w jakim kraju będzie żył.

Dziękujemy za uwagę…