W ankiecie wzięło udział 72 uczniów z klas III Gimnazjum w Jedliczu.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Szkolna demokracja – w jaki sposób uczy młodych ludzi samodzielności.
Advertisements

Czy masz jakieś określone plany dotyczące przyszłości? a) tak, wiem dokładnie co chcę robić b) nie,nie mam pojęcia co chcę robić c) nie jestem pewien\na,
Temat lekcji: Moje państwo – Rzeczpospolita Polska.
ANKIETA ZESPOŁU SZKÓŁ OGÓLNOKSZTAŁCĄCYCH nr 3 WE WROCŁAWIU
PODSUMOWANIE ANKIETY DIAGNOZUJĄCEJ DEBATA UCZEŃ ATEN – DEMORKACJA BLIŻEJ SZKOŁY.
Jak przygotować i zorganizować wybory do władz samorządu uczniowskiego, żeby były świętem demokracji w szkole?
DEMOKRACJA W SZKOLE.
Co rozumie Pan/Pani pod pojęciem demokracja?
Serdecznie zapraszamy na krótką prezentację multimedialną
Podsumowanie ankiety „Co wiesz o wolontariacie?”
Od kiedy działa Samorząd Uczniowski? Jakie zainteresowanie wówczas wywoływał SU? Jaki był stosunek do SU? Jaki wpływ na szkołę miał Samorząd Uczniowski?
WITAMY NA DEBACIE pt. Jakie wsparcie dyrekcji szkoły, nauczycieli i innych dorosłych jest potrzebne uczniom chcącym rozwijać samorządy w swoich szkołach?
S AMODZIELNOŚĆ CZY W SPÓŁPRACA ? C ZYLI JAKĄ SIŁĘ MA SU ? Sejmik Dzieci i Młodzieży r. Iwona Lewińska, Damian Soboń
„Sami o sobie, czyli demokracja w naszej szkole”
Debata na temat samorządu i demokracji w szkole…
Projekt XVIII Sesji Sejm Dzieci i Młodzieży
Samorząd Szkolny- Droga ku demokracji
Wybory parlamentarne 2011 w Gimnazjum im. Jana Pawła II w Zręcinie.
Młodzi ludzie mają prawo do pełnego dostępu do informacji publicznych. Młodzież ma wpływ na opinię publiczną np. poprzez artykuły prasowe, Internet. Politycy.
Co zrobić, żeby młodzież brała udział w wyborach i życiu społecznym?
Dokładniej o demokracji
Frekwencja w wyborach do Parlamentu Europejskiego w 2004 i 2009 roku w obrębie kęckiej komisji wyborczej. Frekwencja w głosowaniu do Parlamentu.
Angażować się w życie społeczne? TAK czy NIE. Nie tylko wybory, Jak młodzi mogą wpływać na rzeczywistość i aktywnie uczestniczyć w demokracji?
Dlaczego ten temat jest ważny?
Aktywny Młody Przemyślanin- Wybory parlamentarne debata.
SPRAWOZDANIE Z REALIZACJI ZADANIA W RAMACH PROJEKTU „MŁODZI GŁOSUJĄ” LEKCJA O PARLAMENCIE EUROPEJSKIM MŁODZIEZOWY OŚRODEK WYCHOWAWCZY KWIDZYN.
Ankieta przeprowadzona w naszym mieście, okolicznych wsiach oraz szkole wśród młodzieży i pracowników.
Parlament Europejski Marek Matuszewski kl. 1d. Parlament Europejski : organ prawodawczy i opiniodawczo-doradczy. Ma za zadanie reprezentować obywateli.
 ustrój polityczny, w którym źródło władzy stanowi wola większości obywateli.
CZYLI JAK STWORZYĆ IDEALNY SAMORZĄD SZKOLNY?
„Młodzież w społeczeństwie”
XX SESJA DO SEJMU DZIECI I MŁODZIEŻY. Nie ma nie-polityki. Wszystko jest polityką. Thomas Mann.
Jak wykorzystywać możliwości, które daje nam Unia Europejska?
„Nie tylko wybory-jak młodzi mogą wpływać na rzeczywistość i aktywnie uczestniczyć w demokracji?”
Wyniki z ankiety.
Młodzi aktywni? Co zrobić żeby młodzież koźmińska brała udział w wyborach i życiu społecznym.
WYNIKI ANKIETY PRZEPROWADZONEJ WSRÓD MIESZKAŃCÓW GMINY KRASNE W DNIU 19 MARCA.
4 czerwiec 1989rok- Pierwsze wolne wybory w Polsce
DEBATA 2014,,Nie tylko wybory - jak młodzi mogą wpływać na rzeczywistość i aktywnie uczestniczyć w demokracji?” Nie tylko wybory - jak młodzi mogą wpływać.
Młodzi aktywni? Co zrobić, żeby młodzież brała udział w wyborach i życiu społecznym? Projekt: Jan Tomasz Borkowski; Jakub Kowalik.
XVIII Sesja Sejmu Dzieci i Młodzieży „Szkoła demokracji” Moderatorzy: Adrianna Moraczewska; Viktoria Brzeska.
ANKIE TA Liczba ankietowanych osób: 87 Pytania, na jakie odpowiadali uczniowie trzecich klas gimnazjum: 1. Jak się nazywa nasz aktualny prezydent? 2. Z.
Akademia aktywności politycznej i społecznej ludzi młodych.
W ankiecie udział wzięli uczniowie klas III. Łącznie wzięło udział 30 osób, w tym 6 chłopców i 24 dziewczyny.
Władze samorządowe w naszej szkole
CO TO SĄ WYBORY ?.
22 marca )Proces legislacyjny w Rzeczpospolitej Polskiej i zasady funkcjonowania Sejmu przedstawi nam Pani Elżbieta Rafalska 2)Proces legislacyjny.
Nie tylko wybory – jak młodzi mogą wpływać na rzeczywistość i aktywnie uczestniczyć w demokracji ? Prowadzące: Kamila Helbin Karolina Szura.
Twój głos ma znaczenie. Jak zwiększyć aktywność młodzieży w naszej gminie?
Temat: Partie polityczne.
Co zrobić, żeby młodzież brała udział w wyborach i życiu społecznym?
DEBATA Jak przygotować i zorganizować wybory do władz samorządu uczniowskiego, żeby były świętem demokracji w szkole?
PODSUMOWANIE ANKIET „MŁODZIEŻ AKTYWNA W ŻYCIU SPOŁECZNYM I POLITYCZNYM.” Ilość respondentów: 31 Mężczyzna:11 Kobieta:20 Średnia wieku:17 lat.
Młodzi aktywni? Co zrobić, żeby młodzież brała udział w wyborach i życiu społecznym?
Instytucje demokratyczne w szkole
W ramach akcji Młodzi głosują: Uczniowie szkół gimnazjalnych i ponadgimnazjalnych przygotowują i przeprowadzają w swoich szkołach wybory, działania edukacyjne.
Wybory prezydenckie będą odbywały się w kilku terminach:  czerwca dla młodzieży, która nie ukończyła 18 lat,  20 czerwca dla osób dorosłych. W.
„Młodzi głosują”. WYBORY PREZYDENCKIE 2015 W szkolnych wyborach, które odbyły się w czwartek 30 kwietnia, wzięło udział 1415 szkół z całej Polski. Uprawnionych.
NIE TYLKO WYBORY JAK MŁODZIEŻ MOŻE WPŁYNĄĆ NA RZECZYWISTOŚĆ I AKTYWNIE UCZESTNICZYĆ W DEMOKRACJI?
Zaangażowanie młodzieży w życie społeczne
ARTUR: Obszar 1. Wybory reprezentacji w tej ankiecie sprawdzamy, czy w naszej szkole wybory do samorządu uczniowskiego są zgodne z demokratycznymi zasadami.
PRZEDSZKOLE NR 5 W RACIBORZU Współpraca przedszkola ze środowiskiem rodzinnym dziecka - wyniki ewaluacji PRZEDSZKOLE NR 5 W RACIBORZU.
Autorzy: Gabriela Gasyna, Agata Szewczak, Anna Szewczyk
UDZIAŁ OBYWATELA W WYBORACH I REFERENDACH
Nie tylko wybory – jak młodzi mogą wpływać na rzeczywistość i aktywnie uczestniczyć w demokracji?
JAK BAWIĆ SIĘ BEZ UŻYWEK?
ANKIETA aktywność czytelnicza uczniów Społecznego Gimnazjum w Czersku
SZKOŁA PODSTAWOWA – 37 uczniów GIMNAZJUM – 28 uczniów
Zapis prezentacji:

W ankiecie wzięło udział 72 uczniów z klas III Gimnazjum w Jedliczu.

Czy wiesz na czym polega demokracja?

Czy odczuwasz w życiu szkoły działanie ustroju demokratycznego?

W jakich organizacjach działasz lub działałeś? Wymień te organizacje.

Czy ktoś z domowników: rodzice, dziadkowie, rodzeństwo działają w organizacjach?

Jakie wybory odbędą się w maju ?

Od którego roku życia uzyskujesz prawo wyborcze?

Czy wziąłbyś/wzięłabyś czynny udział w wyborach, gdybyś posiadał/posiadała prawo wyborcze?

Czy znasz przynajmniej dwa nazwiska posłów z naszego okręgu wyborczego?

Z ilu izb składa się Parlament Rzeczpospolitej Polskiej?

Czy potrafisz wymienić 4 partie polityczne działające w Polsce?

Analiza ankiety Większość z nas, ale nie wszyscy wiemy, na czym polega demokracja. W większości odczuwamy ją w działaniu naszej szkoły, jednak spora grupa młodzieży uważa, że ma niewielki wpływ na funkcjonowanie szkoły. Jedynie ¼ uczniów angażuje się w działanie różnych organizacji. To i tak znacznie więcej niż wśród dorosłych - tylko 4 % dorosłych działa w organizacjach. Znamy zapisy ordynacji wyborczej i w zdecydowanej większości wiemy, kiedy możemy głosować. Ponad 80% z nas deklaruje udział w wyborach w przyszłości. Nie do końca orientujemy się w życiu politycznym naszego kraju. Mamy problem z wymienieniem partii politycznych. Większość z nas nie zna naszych przedstawicieli w parlamencie.