Światłowód Wiedzy źródłem motywacji do dzielenia się wiedzą Eksperta 1
opowiem o Jak skorzystać Testowanie Produkty Pomysł
założenia projektu Światłowód Wiedzy Główny cel projektu: poprawa w organizacji dostępności wiedzy posiadanej przez Ekspertów Zakres projektu: identyfikacja wiedzy strategicznej wyłonienie Ekspertów merytorycznych stworzenie procesu rozwoju i motywacji Ekspertów uruchomienie procesu dzielenia się wiedzą w organizacji
etapy projektu Światłowód Wiedzy analiza i diagnoza problemu opracowanie wstępnej wersji produktów testowanie systemu opracowanie finalnej wersji produktów upowszechnianie produktów projektu aktualny moment w projekcie
nasze produkty
proces dzielenia się wiedzą identyfikacja wiedzy strategicznej powołanie CW wyłonienie ekspertów wdrożenie Wiedzomatu dzielenie się wiedzą ekspercką rozwój i motywowanie ekspertów komunikacja komunikacja i ewaluacja działań 6
produkty projektu Światłowód Wiedzy narzędzie IT – Wiedzomat - ułatwiające transfer wiedzy
produkty projektu Światłowód Wiedzy oferujemy narzędzia HR (instrukcje, scenariusze, wzory raportów) 1 Identyfikację wiedzy strategicznej w organizacji 2 Zbudowanie Centrów Wiedzy 3 Określenie zasad działania Ekspertów 4 Rozwój i aktywizację Ekspertów 5 Działania motywujące Ekspertów 6 Komunikację w projekcie
produkty – wiedza strategiczna 1 Identyfikacja wiedzy strategicznej w organizacji 2 Zbudowanie Centrów Wiedzy 3 Określenie zasad działania Ekspertów 4 Rozwój i aktywizacja Ekspertów 5 Działania motywujące Ekspertów 6 Komunikacja w projekcie produkty – wiedza strategiczna badanie ankietowe warsztat fokusowy instrukcja, scenariusz i raport
produkty – centra wiedzy 1 Identyfikacja wiedzy strategicznej w organizacji 2 Zbudowanie Centrów Wiedzy 3 Określenie zasad działania Ekspertów 4 Rozwój i aktywizacja Ekspertów 5 Działania motywujące Ekspertów 6 Komunikacja w projekcie produkty – centra wiedzy instrukcja uruchomiania zasady funkcjonowania profil Lidera CW profil Moderatora CW kreatywne narzędzia pracy
produkty – działania eksperckie 1 Identyfikacja wiedzy strategicznej w organizacji 2 Zbudowanie Centrów Wiedzy 3 Określenie zasad działania Ekspertów 4 Rozwój i aktywizacja Ekspertów 5 Działania motywujące Ekspertów 6 Komunikacja w projekcie produkty – działania eksperckie profil Eksperta identyfikacja Eksperta kodeks Eksperta zasady działania Eksperta ewaluacja Eksperta
produkty – rozwój ekspertów 1 Identyfikacja wiedzy strategicznej w organizacji 2 Zbudowanie Centrów Wiedzy 3 Określenie zasad działania Ekspertów 4 Rozwój i aktywizacja Ekspertów 5 Działania motywujące Ekspertów 6 Komunikacja w projekcie produkty – rozwój ekspertów proces aktywizacji scenariusz rozmowy rozwojowej lista działań rozwojowych lista działań rozwojowych dedykowanych dla kobiet
produkty – motywowanie ekspertów 1 Identyfikacja wiedzy strategicznej w organizacji 2 Zbudowanie Centrów Wiedzy 3 Określenie zasad działania Ekspertów 4 Rozwój i aktywizacja Ekspertów 5 Działania motywujące Ekspertów 6 Komunikacja w projekcie produkty – motywowanie ekspertów regulamin nagradzania katalog nagród system przeliczania aktywności Eksperta na nagrody
produkty – komunikacja 1 Identyfikacja wiedzy strategicznej w organizacji 2 Zbudowanie Centrów Wiedzy 3 Określenie zasad działania Ekspertów 4 Rozwój i aktywizacja Ekspertów 5 Działania motywujące Ekspertów 6 Komunikacja w projekcie produkty – komunikacja plan komunikacji – uruchomienie plan komunikacji – bieżące funkcjonowanie harmonogram narzędzia komunikacji
testowanie to wyzwanie
proces testowania Firmy uczestniczące w testowaniu: Betacom S.A. – branża informatyczna Leroy Merlin – branża budowlana Instytut Kardiologii – branża medyczna Atem Polska Sp. z o.o. – branża telekomunikacja i elektroenergetyka Poczta Polska S.A. – branża logistyczna Centrum Medyczne Józefów – branża medyczna Samanta Listwan i Adamek Sp.j – branża produkcja bielizny Orange Polska S.A. – branża telekomunikacja
wnioski z testowania Wnioski do procesu Większe zainteresowanie podczas procesu testowania budziło narzędzie IT Zakładaliśmy tradycyjny model dzielenia się wiedzą. Budując produkty zastąpiliśmy tradycyjny model dzielenia się wiedzą modelem społecznościowym Testowanie potwierdziło słuszność tej zmiany Nie ograniczamy się do wyłaniania wiedzy strategicznej Wiedza wyłania się samoistnie kiedy wyłaniają się eksperci i padają pytania
wnioski z testowania Narzędzia HR Powołanie centrum wiedzy uzależnione jest od liczby ekspertów z danego tematu w firmie Wybór ekspertów warto łączyć z innymi procesami HR-owymi w firmie Trudność z utrzymaniem motywacji ekspertów, potrzebne są bardzo dobrze dobrane narzędzia motywacyjne Dbałość o komunikację projektu na każdym jego etapie Nie wszystkie instrukcje były czytelne i zrozumiałe dla użytkowników
wnioski z testowania Narzędzia IT Poprawa funkcjonalności i użyteczności aplikacji
zachęcamy do skorzystania z naszych rozwiązań http://swiatlowodwiedzy
dziękujemy