„Bez zaskoczenia czyli jak prognozować pogodę”

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Zmiany klimatyczne i ich skutki
Advertisements

Sytuacja synoptyczna: Front okluzji związany z niżem znad północnej Danii przemieszcza się na E. Zachmurzenie: 4-7/8 Cu Sc , miejscami 4-6/8.
Sytuacja synoptyczna:Rejon pod wpływem płytkiej zatoki niżowej z falującym frontem atmosferycznym Zachmurzenie: 2-6/8 Ci Cs lokalnie 1-3/8 Ac (głównie.
Wybierz pytanie
To ja przed Obserwatorium Mauna Kea Dzień dobry Nazywam się Agnieszka Włodarczyk i jestem nauczycielem w Planetarium od początku istnienia placówki tzn.
Väder- och Klimatförändringar
Materiały pochodzą z Platformy Edukacyjnej Portalu
Pogoda – wierny towarzysz podróży? Koło 80 dni dookoła świata PSSP, Basia Dmochowska, 04/11/2011 Zdjęcia oraz informacje do prezentacji zostały częściowo.
Wykonał: Przybył Paweł kl. IId
POWSTAWANIE I ZRÓŻNICOWANIE OPADÓW ATMOSFERYCZNYCH NA ZIEMI.
STREFY KLIMATYCZNE I TYPY KLIMATÓW
Dane INFORMACYJNE ID grupy: 96/97_mp_g2 Opiekun: Maria Senyszyn
Dlaczego pada śnieg? Małgorzata Konieczna Śnieg Śnieg - opad atmosferyczny w postaci kryształków lodu o kształtach głównie sześcioramiennych gwiazdek,
WSTĘP DO GEOGRAFII FIZYCZNEJ SYSTEMOWY OBRAZ PRZYRODY - MODELE
„Uczeń z klasą” – Badam świat
Zaskakują nas coraz częstsze wiadomości o ulewnych deszczach, potopach, czy niezwykle silnych huraganach. Klimatyczne kataklizmy powodują szkody w dobytku.
Dlaczego Publiczna Szkoła Podstawowa w Brzeźnicy jest fajna??
Instytut Meteorologii i Gospodarki Wodnej w Gdyni - wymarzone miejsce do pracy Fotoreportaż z Dnia Przedsiębiorczości 2012 autorstwa Krystyny Dąbrowskiej,
KLIMAT TATR Meteorologia Nauka zajmująca się badaniem zjawisk fizycznych i procesów zachodzących w atmosferze, szczególnie w jej niższej warstwie – troposferze.
Warstwy atmosfery.
KLIMAT POLSKI.
Bytomskie przedwiośnie
Pogoda w Bytomiu r. Obserwacje i zapis danych: Daria Kula
WYKORZYSTANIE KOMPUTERA NA ZAJĘCIACH POZALEKCYJNYCH
KLIMATY KULI ZIEMSKIEJ
Kursy i szkolenia bez wychodzenia z domu
Stacja Hydrologiczno Meteorologiczna w Mikołajkach 28 listopad 2009
Pogoda w Mławie r.. Skąd wieje wiatr ? Tego dnia wiał wiatr południowy.
Pytanie kluczowe: Dlaczego pogoda jest zawsze? ? ?
PROJEKT POGODA JEST ZAWSZE
1.
CHMURY.
KLOCKOMANIA.
EDUKACJA BEZ GRANIC – KOŁO HISTORYCZNO - PRZYRODNICZE SZKOŁA PODSTAWOWA IM. TADEUSZA KOŚCIUSZKI W PRZEBIECZANACH.
GLEBY I KLIMAT CZERLEJNA
Obserwacja wybranych uczniów
Chmury Zbiór drobnych kropelek wody lub kryształków lodu, unoszących się na pewnej wysokości nad powierzchnią ziemi. Są one produktem kondensacji pary.
Badania klimatu w Gminie Wieliszew na podstawie Programu GLOBE
Analiza ankiet dotyczących wpływu pogody na samopoczucie człowieka
DZIEŃ ZIEMI Z KLIMATEM.
PROJEKT WSPÓŁFINANSOWANY ZE ŚRODKÓW UNII EUROPEJSKIEJ W RAMACH EUROPEJSKIEGO FUNDUSZU SPOŁECZNEGO Podnoszenie kompetencji uczniowskich w dziedzinie nauk.
Chmury.
Konferencja Procedury rozwijania uczenia i nauczania stycznia 2014 SPACER EDUKACYJNY Dobra Praktyka Szkoła Podstawowa im. Jana Pawła II w Szczodrzykowie.
1 Procedury doskonalenia uczenia się i nauczania Nagrywanie i omawianie lekcji.
GLOBE dr Krzysztof Markowicz Koordynator badań atmosferycznych w Polsce.
Prezentacja sprawdzalności pogody w Wejherowie Autor: Natalia Wasilka, Dane zebrane przez uczniów klasy 4b i 4d.
Projekt współfinansowany w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Kuba Hajdel kl. I „e” METEOROLOG I JEGO PRACA. Meteorolog Osoba, która zajmuje się zbieraniem danych pogodowych i przygotowaniem informacji o nadchodzącej.
Projekt systemowy współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki ,
Meteorologia.
E-learning GEOGRAFIA Opracowanie: Arkadiusz Dera „Pilotażowy program rozwojowy dla uczniów gorzowskich gimnazjów i liceów z wykorzystaniem e-learningu”
Składniki pogody.
II EDYCJA PROGRAMU „SZKOŁA MYŚLENIA”. Tworzymy bazę danych meteorologicznych – „Temperatura powietrza obszaru Myszkowa”
Badania gleby Warsztaty początkowe dla nauczycieli, 24 października 2015 r. w P o l s c e Badania atmosferyczne w programie GLOBE Krajowy Koordynator Programu,
Szkolna Stacja Meteorologiczna. Główne zagadnienia projektu: - poszerzenie wiedzy nt działalności IMiGW, - anomalia klimatyczne Polski, - rekordy klimatyczne.
Centrum UNEP/GRID-Warszawa, Krajowy Koordynator Programu GLOBE XI Ogólnopolska Konferencja Nauczycieli Programu GLOBE „Badaj klimat z Programem GLOBE”
INSPIRACJE UCZNIA W WIRTUALNYM ŚWIECIE
PROJEKT EDUKACYJNY KLAS II
25 maja 2011 roku słonecznie temperatura rano: 17oC
POGODA I JEJ SKŁADNIKI.
Pogoda w Mławie r..
Materiały dla nauczyciela Młodzieżowe miniprzedsiębiorstwo
E-learning GEOGRAFIA Opracowanie: Arkadiusz Dera
Szkoła Nauczycielem stoi
Obserwacja wybranych uczniów
Ewaluacja szkoleń w Giżycku
Laboratorium Internetu Rzeczy
Gapienia się w Niebo” 14 kwietnia 2017 r. „Dnia Samorząd Uczniowski
Departament Zrównoważonego Rozwoju Biuro Ochrony Przyrody i Klimatu
Zapis prezentacji:

„Bez zaskoczenia czyli jak prognozować pogodę”

Działania ukierunkowane były na: Młodzież, która wykazuje zainteresowanie pogodą, są to uczniowie, których w sposób szczególny interesuje, klimat, meteorologia, a dotychczas nie mieli możliwości posługiwania się przyrządami meteorologicznymi w życiu codziennym.

Oczekiwane rezultaty Na zajęciach terenowych uczniowie: Zapoznali się z przyrządami służącymi do określania elementów pogody: termometr, wiatromierz, barometr, higrometr i deszczomierz Nauczyli się prawidłowo nimi posługiwać i odczytywać dane Na podstawie zestawień tygodniowych, miesięcznych nabyli umiejętność tworzenia diagramów klimatycznych Kształtowali zmysł obserwacji i wyobraźni

PRZYRZĄDY METEOROLOGICZNE wyznacza kierunek wiatru

Wiatromierz z kompasem

Deszczomierz

Termometr zewnętrzny

Stacja pogody

Korzyści dla uczniów Młodzież spędzi interesująco wolny czas Zdobyte umiejętności wykorzysta w życiu codziennym W rodzinach rolniczych konkretne informacje mogą okazać się przydatne do przewidywania krótkoterminowej pogody Ciekawe spostrzeżenia mogą stanowić temat do rozmów, które zawsze wpływają korzystnie na prawidłowe relacje w rodzinach

Efekty Dzięki zajęciom w pracowni geograficznej i komputerowej uczniowie: Zauważyli, ze żmudna codzienna praca może stać się przyjemnością Dostrzegają silny związek pogody i człowieka Wykonali planszę przyrządów meteorologicznych Obserwują, odczytują i interpretują zjawiska meteorologiczne Tworzą hipotezy i teorie uzasadniające zebrane dane Stworzyli krótką regułę prognozy pogody

9XI – 13XI

Arkusz obserwacji pogody od 16 XI do 20 XI Elementy pogody Poniedziałek Wtorek Środa Czwartek Piątek Temperatura powietrza w oC 10 8 15 6 Wilgotność w % 60 58 31 59 Ciśnienie atmosferyczne w hPa 1005 1009 1008 1012 Opady w mm 21 5 3,5 1 - Kierunek Wiatru Zachodni Południowo- zachodni Zachmurzenie

Arkusz obserwacji pogody od 23 XI do 27 XI Elementy pogody Poniedziałek Wtorek Środa Czwartek Piątek Temperatura powietrza w oC 7 10 11 2 9 Wilgotność w % 54 56 58 Ciśnienie atmosferyczne w hPa 1005 1001 1003 Opady w mm - 3 Kierunek Wiatru Południowo- wschodni Południowo- zachodni Zachmurzenie

Tendencja do słonecznej pogody KRÓTKA REGUŁA PROGNOZY POGODY Tendencja do pogody wilgotnej, deszczowej Przy powolnym spadku ciśnienia: wiatr i deszcz Przy gwałtownym i szybkim spadku ciśnienia: burze Przy temperaturze poniżej 0° -śnieg Tendencja do słonecznej pogody Przy powolnym wzroście ciśnienia :słonecznie i sucho; zimą mróz Przy szybkim i gwałtownym wzroście: krótkotrwała, ładna pogoda

Co zwiastują chmury, które widzimy na niebie ? Idąc ulicą w pochmurny dzień, gdy zauważymy na niebie przejaśnienie za ustępującymi, gęstymi chmurami, których granica jest na ogół bardzo wyraźnie widoczna, zwiastuje to nadejście dobrej pogody.

Chmury Cumulus, które w sposób wyraźnie widoczny rozrastają się szybko, zarówno w poziomie jak i w pionie mogą zapowiadać przelotne opady deszczu oraz silny wiatr.

Chmura widoczna w pobliżu widnokręgu i przypominająca kowadło lub grzyb, może być zapowiedzią zbliżającej się burzy. Należy brać pod uwagę również kierunek wiatru, bowiem sam widok tej chmury niekoniecznie zwiastuje gwałtowne pogorszenie pogody, gdyż wiatr może powodować nawet zawrócenie burzy.

Monitoring Monitorowanie osiągniętych rezultatów: Lista obecności uczestników zajęć Zdjęcia Tablica przyrządów meteorologicznych Arkusze obserwacji Diagramy klimatyczne

Trwałość Działalność będzie kontynuowana na lekcjach geografii i poszerzana na zajęciach pozalekcyjnych Zdobyte umiejętności i wiedza zostaną wykorzystane przez długie lata w życiu codziennym.

Małgorzata Trzaska – nauczyciel geografii w ZPPO w Samborcu Opracowała: Małgorzata Trzaska – nauczyciel geografii w ZPPO w Samborcu