Logomocja - tworzenie procedur

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Wielokąty foremne i obroty.
Advertisements

WITAMY W ŚWIECIE MATEMATYKI
Piszemy proste programy i tworzymy animacje w Logomocji .
Podstawowe wiadomości o wielokątach foremnych
Wielokąty foremne.
Rozpoznajemy wielokąty.
Rozpoznawanie wielokątów.
Tablice Informatyka Cele lekcji: Wiadomości: Uczeń potrafi:
Budowa zestawu komputerowego
Dziedziczenie i jego rodzaje
Własności i konstrukcje podstawowych wielokątów foremnych
Korespondencja elektroniczna
Wstęp do programowania obiektowego
Konstrukcje wielokątów foremnych
Graniastosłupy.
Edytor Graficzny Paint
Logo Komeniusz Gimnazjum w Tęgoborzy Mgr Zofia Czech.
Język programowania Logo - na przykładzie programu LOGOMOCJA
„LEPSZA PRZYSZŁOŚĆ – RAZ JESZCZE”
Informatyka Relacyjne bazy danych.
Konfiguracja systemu Windows
Ruchome grafiki W LOGO KOMENIUSZ
Robimy własne notatki - Notatnik
Proste obliczenia w arkuszu
Wielokąty foremne.
Ćwiczenia w programie Simba 3D
Logo Środowisko pracy.
Logomocja Polska edycja Imagine.
Okienkowy system operacyjny
Rysunki z efektami specjalnymi
Wprowadzenie do HTML Informatyka Cele lekcji: Wiadomości:
Temat: PROCEDURY Z PARAMETRAMI W LOGO KOMENIUSZ
Informatyka Kalkulator.
Informatyka Poczta elektroniczna.
Wprowadzenie do algorytmiki
Program Logomocja.
Informatyka – szkoła gimnazjalna – Scholaris - © DC Edukacja Podstawowe funkcje w arkuszu kalkulacyjnym Informatyka.
EDYTOR GRAFIKI PAINT - podstawy pracy.
Logomocja - podstawowe polecenia języka Logo
Informatyka – szkoła gimnazjalna – Scholaris - © DC Edukacja Projektowanie baz danych w programie Access Informatyka.
Ilustrowanie dokumentów w edytorze elementami graficznymi
Iteracje w C# Informatyka Cele lekcji: Wiadomości: Uczeń potrafi:
Zmienne i typy danych w C#
Informatyka – szkoła gimnazjalna – Scholaris - © DC Edukacja Formatowanie treści oraz grafika w kodzie HTML Informatyka.
Informatyka Sortowanie, filtrowanie, grupowanie – analiza danych w arkuszu kalkulacyjnym.
Obliczanie NWD- algorytm Euklidesa
Komputerowe malowanki
Formatowanie danych w arkuszu kalkulacyjnym
Poznajemy arkusz kalkulacyjny
Konstrukcje wielokątów foremnych
Informatyka – szkoła gimnazjalna – Scholaris - © DC Edukacja Wyszukiwanie danych w programie Access Informatyka.
Rodzaje pamięci komputerowej
Wstęp do Podstawy Programowania
Proste obliczenia w arkuszu kalkulacyjnym
Operacje na plikach i folderach
Informatyka – szkoła gimnazjalna – Scholaris - © DC Edukacja Tworzenie stron WWW w programie Microsoft FrontPage Informatyka.
Dominik Benduski Michał Mandecki Podstawy Visual Basic w Excelu.
Co to jest algorytm? Środowisko programu Logo Komeniusz
Środowisko Logo Komeniusz Program Logo Komeniusz jest edukacyjnym językiem programowania pracującego w środowisku Windows. Umożliwia rozwiązywanie problemów.
 Cele operacyjne:  Uczeń:   doskonali:   · zasady tworzenia tabeli;  · sposoby formatowania tekstu w programie Word;  · umiejętność wyrównania.
Programowanie dla każdego
Wielokąty wpisane w okrąg
Programujemy figury o równych bokach
Procedury własne to procedury tworzone przez użytkownika, składające się z nagłówka, który zawiera słowa oto i nazwę procedury z parametrem, treści procedury.
PROCEDURY Definicję procedury rozpoczynasz od słowa oto. Następnie podaj nazwę procedury (nie może ona zawierać spacji), potem dodaj treść procedury. Koniec.
Tworzenie stron WWW w programie Microsoft FrontPage
Rozpoznajemy wielokąty.
Zajęcia dodatkowe AKADEMIA UMYSŁU Ćwiczenie koncentracji ZESTAW nr 3
Zapis prezentacji:

Logomocja - tworzenie procedur Informatyka Logomocja - tworzenie procedur Cele lekcji: Wiadomości: Uczeń potrafi: omówić możliwości wykorzystania tabel do prezentacji danych oraz do zarządzania zawartością strony; wyjaśnić konstrukcję znaczników składających się na tabelę; wymienić znaczniki pozwalające tworzyć proste tabele; wymienić znaczniki pozwalające formatować tabele. Umiejętności: utworzyć tabelę na stronie za pomocą znaczników HTML; modyfikować atrybuty tabel (obramowanie, szerokość, kolor obramowania); modyfikować atrybuty komórek; zagnieżdżać tabele za pomocą kodu HTML; dodawać do tabel komórki nagłówkowe, nagłówki stopki oraz tytuły; rozmieszczać obiekty na stronie HTML za pomocą odpowiednio spreparowanych tabel.

Cele lekcji Podczas tej lekcji nauczysz się: tworzyć procedury, korzystając z edytora procedur; korzystać z polecenia zamaluj; wyznaczać kąt obrotu żółwia rysującego wielokąty foremne; tworzyć procedury, których efektem są różne wielokąty foremne, Wiedza Uczeń potrafi: nazwać elementy składowe procedury; wymienić polecenia służące do malowania wnętrza figur; wymienić kolejne kroki tworzenia procedury. Umiejętności korzystać z okna pamięci oraz edytora procedur Logomocji; wypełniać wnętrze figury kolorem; tworzyć procedury rysowania wielokątów foremnych.

Przegląd zagadnień Poznajemy okno pamięci. Uczymy żółwia rysować kwadrat. Uczymy żółwia malować kwadrat. Uczymy żółwia rysować trójkąt. Uczymy żółwia rysować różne wielokąty. pogadanka z uczniami na temat ogólnych zagadnień dotyczących programowania, rozmowa o tym, czy mieli jakieś doświadczenia w programowaniu

Poznajemy okno pamięci Praca w Logomocji to dialog między nami a żółwiem. My wpisujemy słowa, zaś żółw reaguje na nie, wykonując określone czynności. Aby ten dialog był łatwiejszy, powinniśmy nauczyć żółwia nowych słów. Ucząc żółwia nowych słów, czyli tworząc własne procedury, musimy używać słów już znanych żółwiowi, czyli procedur pierwotnych.

Dodawanie procedury

Okno Dodaj procedurę

Postać definicji procedury Procedurę rozpoczyna słowo oto. Procedura kończy się słowem już. Wszystkie polecenia składające się na naszą procedurę muszą zostać zamieszczone pomiędzy tymi słowami.

Uczymy żółwia rysować kwadrat

Uczymy żółwia malować Podczas malowania żółw wykorzystuje dwa polecenia: UstalKolMal (w skrócie ukm) powoduje ustalenie koloru malowania. Kolor malowania wybieramy w taki sam sposób, jak kolor pisaka. Na przykład ukm “żółty oznacza użycie żółtej farby. Polecenie zamaluj oznacza malowanie wnętrza obszaru, w którym znajduje się żółw.

Uczymy żółwia malować kwadrat 1 2 3 4 5

Uczymy żółwia rysować trójkąt 1 2 3 4 5 6

Uczymy żółwia rysować różne wielokąty Tworzenie procedur rysujących wielokąty foremne jest proste. Wystarczy zauważyć, że wszystkie procedury tego typu tworzone są według takiego samego schematu. Czasami w procedurze musimy umieścić liczbę, która jest wynikiem jakiegoś działania. Na przykład rysując trójkąt, obliczaliśmy kąt obrotu żółwia, dzieląc 360 na 3. Nie musimy tego robić. W miejsce liczby możemy wstawić działanie, a żółw policzy za nas. Operatorem dzielenia w Logomocji jest ukośnik, więc działanie 360 : 3 w procedurze będzie miało postać 360 / 3.

Pięciokąt

Sześciokąt

Siedmiokąt

Ośmiokąt

Podsumowanie Poznajemy okno pamięci. Uczymy żółwia rysować kwadrat. Uczymy żółwia malować kwadrat. Uczymy żółwia rysować trójkąt. Uczymy żółwia rysować różne wielokąty.