Uczniowie przygotowują materiały na wybrane lekcje wykorzystując różne programy komputerowe, np. Power Point, Paint, Microsoft Word, Microsoft Excel, filmy i inne. Poczta elektroniczna jest drogą komunikacji uczniów między sobą oraz nauczycielami. Każdy nauczyciel może utworzyć konto pocztowe na potrzeby kontaktów z uczniami i jednocześnie zastrzec, że nie odczytujemy wiadomości bez tematu i podpisu. Prace domowe uczniów mogą być wysyłane nauczycielowi drogą elektroniczną, po czym następuje informacja zwrotna zawierająca ocenę. Uzyskane adresy wykorzystujemy z rozwagą. Nauczyciele prowadzą zajęcia, podczas których wykorzystuje się zasoby Internetu oraz tablicę interaktywną.
Pamiętamy, że nie wszystkie informacje znajdujące się w sieci są prawdziwe i obiektywne, dlatego w przypadku wątpliwości weryfikujemy je, podchodzimy do nich krytycznie, sięgając do innych stron internetowych lub innych źródeł. W naszych komputerach instalujemy narzędzia (np. programy antywirusowe) oraz dodatki do oceny reputacji witryn internetowych pod względem ich bezpieczeństwa i wiarygodności. Staramy się korzystać z witryn naukowych lub rządowych.
Nie kopiujemy tekstów do własnych prac, podając je jako własne. Korzystając z tekstu zawartego Internecie tworzymy własną wypowiedź. Przytaczając cudze sformułowania zaczerpnięte z Internetu zawsze ujmujemy je w cudzysłów i podajemy źródło, pamiętając również o prawach autorskich. Kopiując filmy, muzykę, teksty, robimy to wyłącznie na swój użytek, nie rozpowszechniamy, zwłaszcza za pieniądze. Nie publikujemy zdjęć koleżanek i kolegów oraz filmów bez ich zgody.
Uczniowie i nauczyciele w określonych sytuacjach mogą komunikować się drogą e- mailową, poprzez Skype lub Gg np. konsultacje dotyczące większej kontaktów. Najważniejsze informacje na temat działań oraz wydarzeń szkolnych rodzice i uczniowie mogą znaleźć na stronie internetowej szkoły oraz w dzienniku elektronicznym, który zostanie wprowadzony w naszej szkole w II semestrze. Wymieniając opinie na forach internetowych, nie używamy wulgaryzmów, nie obrażamy ludzi, prowadzimy rzeczową dyskusję, korzystamy z zasad netykiety. Uczniowie aktywnie blogują w programie Szkoła z klasą.
Na lekcjach wykorzystujemy urządzenia elektroniczne i sprzęt multimedialny znajdujący się w szkole (laptopy, rzutniki, kamery, aparaty cyfrowe, tablicę interaktywną), oraz legalne oprogramowanie dostępne w bazie szkoły. Uczniowie mają możliwość korzystania z komputera i sieci podczas zajęć pozalekcyjnych. Dopuszcza się korzystanie z telefonów komórkowych, smartfonów i komputerów podczas lekcji wyłącznie w celach edukacyjnych i za każdorazową zgodą nauczyciela np. w formie kalkulatora, do nagrywania przebiegu doświadczenia, do prezentowania dźwięku, wyszukiwania krótkich informacji na określony temat itp. Dążymy do tego aby nauczyciele wszystkich przedmiotów korzystali z TIK.
Nie udostępniamy w sieci swoich pełnych danych osobowych i adresowych i zdjęć, ponieważ mogą być one wykorzystane przez inne osoby w nieodpowiedni sposób. Nie zawieramy znajomości przez Internet. Pamiętamy, nigdy nie wiemy, kto siedzi po drugiej stornie komputera. Na liście znajomych mamy tylko osoby, którym ufamy. Chronimy swoje dane osobowe. Swoje konto chronimy dobrym hasłem – nie podajemy go nikomu. Uczestniczymy w lekcjach na temat zagrożeń płynących z Internetu. Nie logujemy się na żadnych nieznanych stronach. W szkole korzystamy tylko z edukacyjnych stron internetowych. Komputery szkolne przeznaczone są do nauki i edukacji.
W razie potrzeby uczymy bliskich dorosłych korzystania z komunikatorów, np. Skype, Gg, aby ułatwić im kontakt z nami. Rozmawiamy z rodzicami, dziadkami o specyfice rzeczywistości w sieci o możliwości korzystania ze sklepów internetowych. Przeprowadzamy dla nich szkolenia z obsługi komputera, Internetu, poczty elektronicznej, uczymy ich jak bezpiecznie z nich korzystać oraz ostrzegamy przed zagrożeniami. Dzielimy się swoją wiedzą na temat TIK, pomagamy zarówno starszym jak i mniej zaawansowanym koleżankom, kolegom i nauczycielom.