Redakcja pracy, wzory, rysunki, tabele, przywołania w tekście

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Dokument HTML jest zwykłym
Advertisements

Zasady tworzenia prezentacji multimedialnej
Zastosowanie technologii medialnych i internetowych Wygląd witryny krok po kroku Wykład dr in ż. Jacek Wachowicz
Tytuł pracy magisterskiej
Procesor tekstu Word część 2
Procesor tekstu Word część 1
Tworzenie stron w języku WML jest zbliżone do tworzenia stron w HTML. W obydwu przypadkach używa się do tego celu znaczników (tagów). Zadaniem znaczników.
Edytor tekstu.
„Zasady formatowania plików w formacie Microsoft Word”
GRAFICZNE ROZMIESZCZANIE TEKSTU W KORESPONDENCJI
Budowa i układ strony dokumentu
Tworzenie stron internetowych www World Wide Web
Seminarium dyplomowe Grzegorz Raniszewski.
Podstawy redagowania dokumentów tekstowych
Opracował Wiesław Rychlicki na podstawie:
Strona formalna tekstu
OPRACOWAŁ : KONRAD MIGAŁA iz krótki tekst Krótki tekst Do formatowania tekstu użyjemy znacznika jest to znacznik który umożliwia utworzenie akapitu.
ZASADY TWORZENIA PREZENTACJI MULTIMEDIALNYCH autor: Jowita Małachowska
Edytor tekstu MS WORD.
Tytuł pracy inżynierskiej PL Tytuł pracy inżynierskiej ENG
Wprowadzenie do edytorów tekstu.
Poznaj bliżej program Microsoft Office Word 2007
Podstawy pracy z dużym tekstem w programie Microsoft Word 2003
Wskazówki dotyczące pisania tekstów
Tworzenie stron internetowych
Opracowała Urszula Guzikowska
Tytuł Szablon prezentacji
Poznajemy edytor tekstu Word
Kurs komputerowy - podstawy
Poznajemy edytor tekstu Microsoft Word
TECHNOLOGIE INFORMATYCZNE Tydzień 7
Prezentacja wyników w postaci plakatu (posteru)
Edytor tekstu Word.
Opracowała: Iwona Kowalik
Tworzenie prezentacji
Formatowanie tekstu w Microsoft Word
Ujarzmić Worda Agnieszka Terebus.
Temat: Projektowanie slajdów
Zasady tworzenia prezentacji multimedialnych
ZASADY TWORZENIA PREZENTACJI MULTIMEDIALNYCH
„The Journal of Education, Culture and Society” .
Moja pierwsza strona internetowa Created by Marta Guba
Bibliografia załącznikowa obowiązująca w Bielskiej Szkole Przemysłowej
Prezentacja w Power Point
Dofinansowano ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego
Aplikacje internetowe
Wymogi redakcyjne prac dyplomowych Wydziału Lekarskiego II
Dokumentacja techniczna
Treści multimedialne - kodowanie, przetwarzanie, prezentacja Odtwarzanie treści multimedialnych Andrzej Majkowski 1 informatyka +
Najczęściej popełniane błędy formalne w pracy dyplomowej
Podstawy tworzenia stron WWW w języku HTML Koło Naukowe Elektroniki Przemysłowej - KNEP Wykonali:Mariusz Zawistowicz i Karol Witowski.
Temat: Edytor tekstu Word – redagowanie tekstu. Szukanie i zamiana tekstu Znajdowanie tekstu w dokumencie Znajdowanie tekstu i jego zamiany dokonujemy.
Szkoła Podstawowa nr 7 im. Erazma z Rotterdamu w Poznaniu Jak tworzymy prezentacje czyli kilka zasad, których należy przestrzegać Andrzej Gągało.
ZALECENIA DOTYCZĄCE REDAKCJI PRAC DYPLOMOWYCH przygotowywanych na Wydziale Zarządzania PRz.
Zasady tworzenia prezentacji multimedialnych Autor: Switek Marian.
Praca dyplomowa (magisterska, licencjacka i inżynierska) powinna mieć charakter:
każdy rysunek powinien być opatrzony
Przypisy. Przypisy to materiały uzupełniające tekst główny, ułatwiają zrozumienie poszczególnych fragmentów. Rodzaje przypisów: P. rzeczowe – objaśniają.
Dariusz Nikiel. Klawisza ENTER używamy w celu zakończenia akapitu, a nie na końcu każdej linijki tekstu lub zdania. Klawisza ENTER używamy w celu zakończenia.
Jak przygotować poster naukowy
Wymogi redakcyjne prac dyplomowych Wydziału Lekarskiego II
Zasady formatowania szkolnej pracy pisemnej
Wprowadzenie do edytorów tekstu.
W przypadku studiów pierwszego stopnia praca dyplomowa może mieć formę projektu,
Student przygotowuje pracę dyplomową rozumianą jako dzieło.
Technologie Informacyjne Systemy składu tekstu
Poznajemy edytor tekstu Word
Wymiary postera powinien wynosić 90 x 120 [cm] Wydruk w kolorze
Wymiary postera 59,4 x 84,1[cm] Format A1 Wydruk w kolorze
Zasady edycji tekstów.
Zapis prezentacji:

Redakcja pracy, wzory, rysunki, tabele, przywołania w tekście Jakub Dębowski Łukasz Dąbrowski    Karol Czerwionka

Redakcja pracy czcionka 10-12 pkt. Times New Roman (tekst zwykly), Courier New (kod programu);  marginesy 2,5cm z każdej strony + 1cm na oprawę; odstęp między wierszami 1,5 wiersza; tytuły, akapity:  

Redakcja pracy znaki interpunkcyjne wyrównywać do lewej, znaki otwierające nawiasy do prawej; wyrównanie tekstu do lewego i prawego marginesu (justowanie); strony ponumerowane, z wyjątkiem strony tytułowej; zachować odpowiednie proporcje rozdziałów (liczba stron); nowy rozdział od nowej strony; kontrola rozkładu tekstu na stronie (sieroty i wdowy); tytuł rozdziału nieprzekraczający trzech linii; tytuł podrozdziału nieprzekraczający dwóch linii;    

Redakcja pracy twierdzenia i dowody:   Twierdzenie 1.1.     Nazwa twierdzenia. Ciało twierdzenia (które może zawierać wzory, również jednolicie w rozdziale edytowane i numerowane) w kursywie, 12 pkt. Dowód. Pisany zwykłym tekstem, kończymy znakiem pustego nawiasu ( ) lub „pudełka”, umieszczonego na końcu ostatniej linii dowodu.

Redakcja pracy skróty i pojęcia podstawowe:  

Wzory rozmiar czcionki: normalny 12, indeks górny/dolny 9, podindeks górny/dolny 7, symbol 18, podsymbol 12; w kolejnych rozdziałach wzory numerujemy osobno; wzory zapisujemy kursywą; wyjątki: cyfry, nawiasy, operatory,nazwy popularnych funkcji (sin, cos, log, itd.) - czcionka normalna; elementy wzorów matematycznych (np. nazwy zmiennych) w tekście zapisywać kursywą;

Rysunki Rysunki wykonane na komputerze należy wstawić do tekstu jako ramkę graficzną wycentrowaną pośrodku strony lub dosuniętą do lewej.  Jeżeli rysunek (np.fotografia) zostanie wklejony dopiero po wydrukowaniu pracy, należy zarezerwować w tekście odpowiednie miejsce z podpisem. Większe rysunki zaleca się przechowywać jako osobne pliki, wstawione do tekstu dopiero przed wydrukowaniem. Większe rysunki takie jak schematy organizacyjne itp. mogą być zawarte na rozkładanej kartce formatu A3.  W takim razie należy zostawić w pracy miejsce na ich wklejenie.

Rysunki

Rysunki

Tabele Należy dobrać wielkość czcionki w poszczególnych kolumnach tak, aby tabela była czytelna i przejrzysta, niezależnie od jej układu (pionowy czy poziomy).  Linie tabeli powinny być tak dobrane, by polepszały jej czytelność. Należy unikać cieniowania pól i innych efektów, pogarszających czytelność tabeli. Jeśli tabela jest przenoszona, bo nie mieści się w całości na jednej stronie, na stronie kolejnej należy:                                     powtórzyć numer i tytuł tabeli dodając na końcu „cd.”,              powtórzyć nagłówki poszczególnych kolumn, powtórzyć źródło. Jeśli tabele lub rysunki są zbyt duże, żeby zmieściły się przy normalnym ułożeniu strony i trzeba je ustawić poziomo, to należy je obrócić w kierunku odwrotnym do kierunku ruchu wskazówek zegara.

Tabele

Tabele

Przywołania Wszystkie zamieszczone w pracy rysunki i tabele muszą być w pracy przywołane, zanim zostaną wstawione.  Nie przywołuje się rysunków ani tabel pisząc np. „Poniżej      przedstawiono tabelę z wynikami badań”. Rysunki przywołuje się i podpisuje używając skrótu „rys.”. W przypadku tabel używa się całego wyrazu.  Rysunki i tabele mogą być numerowane przez całą pracą w sposób ciągły (od 1 do np. 25) lub w każdym rozdziale od początku zgodnie ze schematem 1.1, 1.2 (tak w rozdziale 1), 2.1, 2.2, 2.3 (tak w rozdziale 2) itd. Rysunki podpisuje się pod rysunkiem, tabele nad tabelą. Każdy rysunek i tabela muszę mieć swój tytuł.

Przywołania W pracy magisterskiej powinno zostać przywołane co najmniej 20 pozycji, w pracy inżynierskiej powinno to być co najmniej 15 pozycji literaturowych. Do liczby tej nie włącza się materiałów wewnętrznych firmy, stron www, norm, ustaw itp. dokumentów.  Literatura powinna być przywołana w pierwszym rozdziale pracy. W rozdziale 2 mogą być przywoływane dokumenty firmy. W rozdziale 3 literatura nie może być już przywoływana. Istnieje wiele sposobów przywoływania dokumentacji. W pracach dyplomowych powinno się stosować sposób wykorzystujący nawiasy kwadratowe. Pozycje są zatem przywoływane w następujące sposoby: - „Źródło: opracowanie własne na postawie [3, s. 12]”, - „Źródło: [2]”, - „Jak mówił Deming, jakość jest bardzo ważna [4, s. 256-258]”.

Przywołania Przy przywoływaniu literatury ważne jest, żeby pokazać nie tylko nazwę pozycji i jej autora, ale także numery stron. W przypadku pozycji książkowych numery stron podaje się zwykle w momencie przywołania w tekście. W przypadku czasopism może to być ewentualnie podane dopiero w spisie literatury. Notacja [4, s. 45] oznacza:      - pozycja znajdująca się w spisie literatury na miejscu 4,      - dana informacja, wykres, tabela podane są na stronie 45 w przywołanym źródle. Przywołanie literatury następuje przed końcem zdania (czyli przed kropką). W przypadku przywoływania listy wypunktowanej lub numerowanej, przywołanie umieszcza się      przed dwukropkiem (czyli przed całą listą). Spis literatury powinien się znajdować zaraz po zakończeniu pracy. 

Bibliografia Downarowicz O., Sikorski M., Stachowski W., Krause J. "Wzór pracy magisterskiej". Drozdowski M. "Jak pisać prace dyplomowe - uwagi o formie". Greber T. "Zasady pisania prac dyplomowych", wydanie III – poprawione i uzupełnione, Wrocław, 2007. Królikowski Z. "Jak pisać pracę dyplomową? Uwagi o formie. Zasady redakcji pracy dyplomowej". Szumski A. "Jak pisac prace dyplomową". http://www.konsulting.gda.pl/forms/wzor_ksiazkowy_II.pdf, stan na 17.03.2010