Cel wykładu Podstawy zarządzania jakością (Elektronika) (prowadzący: prof.nadzw.dr hab.Zofia Zymonik) Zdobycie przez studenta podstawowych umiejętności.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
OSIEM ZASAD ZARZĄDZANIA JAKOŚCIĄ.
Advertisements

Juan Pablo Concari Anzuola
Słabe strony administracji publicznej wg Narodowej Strategii Spójności 2007
MENEDŻER JAKOŚCI.
SYSTEMY ZARZĄDZANIA JAKOŚCIĄ

Wprowadzenie do tematyki jakości Opracował: Tomasz Greber
Wydział Nauk Ekonomicznych Studia stacjonarne II stopnia, rok akademicki 2012/2013 Wybór specjalności na kierunku Zarządzanie.
Wydział Nauk Ekonomicznych Studia stacjonarne II stopnia, rok akademicki 2012/2013 Wybór specjalności na kierunku Zarządzanie.
30 listopada listopada DZIAŁANIA NA RZECZ PRZEDSIĘBIORCZOŚCI AKADEMICKIEJ.
Marketing Usług - WYKŁAD
PROGRAM WYKŁADU WSTĘP ORGANIZACJA PRODUKCJI STEROWANIE PRODUKCJĄ
JAKOŚĆ & Metody Jej Pomiaru
prof. nadzw.dr hab. Zofia Zymonik
Imię i nazwisko nr albumu
Norma modelowa ISO 9001.
PROCES - baza systemu Jacek Węglarczyk.
SYSTEMY ZARZĄDZANIA - GENEZA
SYSTEM ZARZĄDZANIA JAKOŚCIĄ
Struktura SYSTEMU Jacek Węglarczyk.
Andrzej Cieślak Zakład Bezpieczeństwa Procesowego i Ekologicznego
Wydział Nauk Ekonomicznych Studia stacjonarne I stopnia, rok akademicki 2012/2013 Wybór specjalności na kierunku Zarządzanie.
Specjalność: Kompleksowe Sterowanie Jakością
Jarosław Kuchta Jakość Oprogramowania
Jarosław Kuchta Dokumentacja i Jakość Oprogramowania
Jakość systemów informacyjnych (aspekt eksploatacyjny)
5. Problemy lokalizacji w projektowaniu międzynarodowych struktur logistycznych – przegląd metod i technik.
Adam Walicki - 30 września 2010
Politechnika Łódzka Instytut Chemicznej Technologii Żywności
ZARZĄDZANIE JAKOŚCIĄ plan zajęć
Katedra Zarządzania Zasobami Ludzkimi zaprasza Państwa na specjalność
Katedra Zarządzania Strategicznego i Logistyki
Konkursy organizowane przez Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych im
Kształtowanie jakości w przedsiębiorstwie turystycznym
RACHUNKOWOŚĆ DLA MENEDŻERÓW
Doskonalenie podstawą sukcesu organizacji Doskonalenie podstawą sukcesu organizacji Prof. nadzw. PG Dr hab. inż. Piotr Grudowski Politechnika Gdańska Wydział.
Transport i logistyka Studia II stopnia Katedra Transportu.
Humanistyczne aspekty zarządzania jakością
dr Zofia Skrzypczak Wydział Zarządzania UW
Katedra Zarządzania Jakością Procesów i Produktów Politechnika Śląska w Gliwicach Wydział Organizacji i Zarządzania Katedra Zarządzania Jakością Procesów.
prof.nadzw.dr hab. Zofia Zymonik
Cel kursu Koszty jakości (prowadzący prof. nadzw. dr hab
1 KOSZTY JAKOŚCI w międzynarodowych normach ISO serii 9000 (Zofia Zymonik)
Koncepcje zarządzania jakością (prof. nadzw. dr hab. Zofia Zymonik)
Dodatkowe slajdy (Koszty jakości)
KOSZTY JAKOŚCI Zofia Zymonik
1 KOSZTY JAKOŚCI w międzynarodowych normach ISO serii 9000 (Zofia Zymonik)
Nie jesteśmy w stanie odpowiedzieć na wszystkie wyzwania... ~ … ale jesteśmy Nie jesteśmy w stanie odpowiedzieć na wszystkie wyzwania... ~ … ale jesteśmy.
Eksploatacja zasobów informatycznych przedsiębiorstwa.
Modele zarządzania jakością
Elektronika Podstawy zarządzania jakością Materiały wykładowe (3)
1 Dodatkowe slajdy prof.nadzw.dr hab. Zofia Zymonik (Koszty jakości)
Jakość zasobów cyfrowych 2008/2009 dr Remigiusz Sapa.
UBEZPIECZENIA W LOGISTYCE dr hab. Marek Szczepański, prof. nadzw. PP.
WYDZIAŁ EKONOMICZNY KIERUNEK LOGISTYKA Autor logo: p. Andrzej Czyczyło.
Wrocław, 29 października Wykład 2 Total Quality Management (TQM)
MARKETING MIĘDZYNARODOWY
DOŚWIADCZENIA Z WDROŻENIA ISO 9001:2000 W POLSKIEJ POLICJI.
Al. Gen. Józefa Hallera 126, Gdańsk, tel Pomorska Nagroda Jakości 2010 Michał Gałecki.
GROUP Systemy zarządzania wg norm ISO w placówkach medycznych – skuteczne narzędzie zarządzania Prof. dr hab. Marek Bugdol – Auditor Wiodący IMQ Dorota.
Edukacja normalizacyjna i zadaniowa w kontekście relacji „Szkoła – rynek pracy” Donata Andrzejczak Łódzkie Centrum Doskonalenia Nauczycieli I Kształcenia.
II stopień - Logistyka Specjalność: Zarządzanie Łańcuchem Dostaw.
Prof. dr hab. inż. Dorota Kuchta
KIERUNEK LOGISTYKA WYDZIAŁ EKONOMICZNY
MIKROEKONOMIA – program przedmiotu
Nasza misja . Misją naszej firmy jest zapewnienie satysfakcji klientom, oferując wyroby najwyższej jakości przy rozsądnej cenie.
Zarządzanie Łańcuchem Dostaw
Stowarzyszenie Klubu Polskie Forum ISO – INEM Polska, istnieje od 1996
Zarządzanie w biznesie i sektorze publicznym
Zarządzanie przedsiębiorstwami
Zapis prezentacji:

Cel wykładu Podstawy zarządzania jakością (Elektronika) (prowadzący: prof.nadzw.dr hab.Zofia Zymonik) Zdobycie przez studenta podstawowych umiejętności rozumienia problematyki zarządzania jakością w organizacjach gospodarczych. Student przyswoi sobie wiedzę dotyczącą znaczenia jakości w przedsiębiorstwach produkcyjnych i usługowych, w działaniach strategicznych, taktycznych i operacyjnych. Pozna zasady zarządzanie procesami i zagadnienia związane z normalizacją międzynarodową, regionalną i krajową, a także reguły oceny zgodności systemów i wyrobów oraz odpowiedzialności za bezpieczeństwo produktu. Wiedza wyniesiona z kursu pozwoli studentowi na umiejętność korzystania w pracy zawodowej z przyswojonych podstawowych reguł z dziedziny zarządzania jakością. Opracowała: Z.Zymonik

Program wykładu Podstawy zarządzania jakością (Elektronika) Wprowadzenie do problematyki zarządzania jakością. Historia, filozofia, istota jakości. Pomiar i ocena jakości. Zasady zarządzania jakością. Orientacja na klienta. Przywództwo. Zaangażowanie ludzi. Podejście procesowe. Podejście systemowe. Ciągłe doskonalenie. Podejmowanie decyzji na podstawie faktów. Wzajemnie korzystne powiązania z dostawcami. Podstawowe koncepcje zarządzania jakością. TQM. Trylogia Jurana. 14 zasad Deminga. „Zero defects” Crosby`ego. Standardy jakości Feigenbauma. Marnotrawstwo zasobów Ohno. Normalizacja. Geneza, znaczenie i cele normalizacji. Normalizacja a przepisy prawne. Korzyści z normalizacji. Szczeble normalizacji: normalizacja międzynarodowa, regionalna i krajowa. Normy i wymagania wyznaczające standardy systemów zarządzania jakością. Międzynarodowe normy ISO serii 9000 i pochodne. Norma modelowa ISO 9001. Wymagania. Korzyści i utrudnienia w procesie wdrażania i stosowania systemu zarządzania jakością. Certyfikowanie systemów zarządzania jakością. Systemy oceny zgodności (bezpieczeństwo produktu). Europejski obszar regulowany i nieregulowany. Podejście do harmonizacji i normalizacji technicznej. Koszty jakości. Odpowiedzialność za produkt niebezpieczny. Samoocena organizacji. Modele doskonalenia zarządzania organizacją. Bariery wdrażania w polskiej gospodarce koncepcji TQM. Kierunki rozwoju dziedziny zarządzania jakością. Forma zaliczenia: Sprawdzian na przedostatnim wykładzie (test) . Forma zaliczenia: pisemny sprawdzian (test wyboru) na przedostatnich zajęciach. wykładu. zarządznai Opracowała: Z. Zymonik

Literatura podstawowa do kursu „Podstawy zarządzania jakością” (Elektronika) Zofia Zymonik , Adam Hamrol, Piotr Grudowski , Zarządzanie jakością i bezpieczeństwem, PWE, Warszawa 2013 (forma okładki na stronie www zofia zymonik). Dostępność podręcznika akademickiego: Biblioteka Główna (Budynek A1), Biblioteka Wydziału Informatyki i Zarządzania (Budynek B4), Biblioteka Wydziału Mechanicznego (Budynek B4), a także w Wydawnictwie PWE. Ponadto artykuły w czasopismach naukowych: „Problemy Jakości” (miesięcznik) „Zarządzanie Jakością” (kwartalnik) Opracowała: Z.Zymonik