„Śniadanie daje moc” Uczniowie klasy II S.P im Marii Konopnickiej w Kościelnej Wsi wraz z rodzicami i wychowawcą.
Spis treści Składanie produktów w szkolnej kuchni; Przygotowywanie śniadania; Nakrywanie do stołu; Mycie rąk; Pogadanka na temat zdrowego odżywiania; Komponowanie swojego ulubionego śniadania; Sprzątanie; Podsumowanie akcji.
Składanie produktów w szkolnej kuchni. 8 listopada dzieci przyszły do szkoły ubrane odświętnie. Każde przyniosło przydzielone wcześniej produkty potrzebne na śniadanie. Do szkoły przybyli również rodzice, zaopatrzeni w przeróżne owoce, warzywa, wodę, soki, jogurty i ciasto. Wszystkie przyniesione produkty zostały złożone w szkolnej kuchni.
Przygotowywanie śniadania Rodzice i dzieci zabrali się żwawo do przygotowania śniadania. Mamusie wykonywały kolorowe kanapki z wieloziarnistego chleba, szynki drobiowej, pomidora, ogórka, sera, rzodkiewki i sałaty. Z połówek jajka, twarożku i sera żółtego tworzyły smaczne łódeczki i koreczki. Dzieci chętnie pomagały: obierały mandarynki, banany, pomarańcze, kiwi. Rodzice z kawałków tych owoców tworzyli szaszłyki, z których zrobiły pięknego jeża. Z cząstek jabłek powstały piękne łabędzie.
Uczniowie wraz z wychowawczynią przygotowali piękny stół. Nakrywanie do stołu Uczniowie wraz z wychowawczynią przygotowali piękny stół. Nakryli go obrusem, wystroili kolorowymi serwetkami, rozłożyli talerzyki, kubki i łyżeczki.
Mycie rąk Uczniowie umyli starannie ręce. W tym czasie rodzice położyli na stole przygotowane kolorowe wyspy śniadaniowe.
Pogadanka na temat zdrowego odżywiania Wszyscy zasiedli do pięknie przygotowanego stołu. Uczniowie z wielkim zainteresowaniem słuchali opowiadania nauczyciela na temat zdrowej żywności oraz zdrowego i prawidłowego odżywania się. Wychowawczyni zaprezentowała co znajduje się na każdej z wysp, dlaczego te produkty należy jeść na śniadanie.
Komponowanie swojego ulubionego śniadania Wszyscy życzyli sobie „smacznego” i komponowali swoje ulubione śniadanie korzystając z każdej wyspy. Dzieci radziły sobie przy stole bardzo dobrze, wykazały się samodzielnością. Śniadanie bardzo wszystkim smakowało.
Sprzątanie Po zjedzeniu wspaniałego śniadania dzieci i rodzice posprzątali i poustawiali ławki na swoich miejscach.
Podsumowanie akcji Po zakończeniu sprzątania dzieci z wielką ochotą narysowały wspólnie jedzone śniadanie – co im się najbardziej podobało, co sobie wybrały na śniadanie. Z pracy tych powstała wystawka, która przypomina o akcji i o jedzeniu śniadania każdego dnia. Na koniec nauczycielka przypomniała 12 zasad zdrowego odżywania dla uczniów – według Instytutu Matki i Dziecka oraz jak ważne jest śniadanie dla zapewnienia energii na cały dzień i co to znaczy dobrze się odżywiać. Dzień ten bardzo podobał się dzieciom i rodzicom, na pewno pozostanie na długo wszystkim w pamięci.