Tytuł projektu: „Weimar - miasto poetów”

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Kursy języka polskiego i niemieckiego dla dzieci
Advertisements

Zespół Szkół Zawodowych im. Komisji Edukacji Narodowej Głogów
C omenius Partnerskie Projekty Szkół Zadania koordynatora oraz organizacja mobilności Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji Narodowa Agencja Programu Uczenie.
„WITAMY W NASZEJ SZKOLE”
JEM ZDROWO PROJEKT EDUKACYJNY W RAMACH PROGRAMU SZKOŁA Z KLASĄ 2.0
BEZPIECZNE KIBICOWANIE
PRZYJAŹŃ godzina wychowawcza w kl. VI
Club lecture Klub lektur.
PROGRAM COMENIUS Dobre Szkoły dla Młodych Europejczyków/Edukacja Społeczna i Uczenie się Metodą Projektów Good Schools for European Juniors/Social.
NASZE PODRÓŻE PODCZAS WYMIAN.
Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych NR 2 w Brzezinach Zaprasza do zapoznania się z ofertą szkoły.
POKAZ EFEKTÓW PRACY UCZNIÓW W RAMACH REALIZOWANEGO PROJEKTU
WITAMY W. Nowy nadzór Dlaczego zajęliśmy się tym projektem ? Obecny stan oświaty – bez katastrofy, przeciętność, Obecny stan oświaty – bez katastrofy,
Teatr Dzień 1- W teatrze Dzień 2- Przygotowujemy przedstawienie
W klimacie fin de siec’le w Krakowie i Dąbrowie
EWALUACJA PROJEKTU „STAŻE ZAGRANICZNE DROGĄ DO SUKCESU ZAWODOWEGO” ZSP NR 1 W JAWORZNIE wrzesień 2011 – wrzesień 2012.
Zespół Szkół nr 2 w Nowym Dworze Gdańskim, ul. Warszawska 54 Rekrutacja na rok szkolny 2013 / 2014 Nie dla szkoły, lecz dla życia się uczymy lecz dla życia.
Majówka z Biblioteką Pedagogiczną w Gorlicach
Gimnazjum Nr 1 w projekcie „Mały Archimedes”
EDUKACJA CZYTELNICZA W GIMNAZJUM NR 1 W PRZEMYŚLU
Ankieta diagnozująca zapotrzebowanie uczniów na informacje edukacyjno-zawodowe oraz na pomoc w planowaniu kształcenia i kariery zawodowej (próbka badawcza.
Zadania Świętokrzyskiego Centrum Doskonalenia Nauczycieli w Kielcach w ramach projektu Młodzieżowy Inkubator Przedsiębiorczości.
Projekt dla Uniwersytetu Trzeciego Wieku Czeladzi Strona Internetowa: O naszym projekcie : Projekt łączy instytucje kształcące.
. Wnioski z przebiegu Wnioski z przebiegu próbnego egzaminu maturalnego przeprowadzonego w grudniu 2004 roku.
Gimnazjum nr 1 im. Marka Kotańskiego w Glinojecku
PROGRAM SOCRATES COMENIUS
Wizyty Studyjne Wizyty studyjne dla kadry zarządzającej, decydentów i specjalistów z zakresu edukacji oraz kształcenia i doskonalenia zawodowego Fundacja.
Zespół Szkół w Mycielewie w projekcie,,Ćwiczę, uczę się, wygrywam.
Realizacja podstawy programowej poprzez różne formy aktywności w klasach I-III, cz.2 Aleksandra Klimza
W marcu 2008 r. na zaproszenie Burmistrza Priverno, delegacja z Andrychowa wzięła udział w uroczystościach ku czci św. Tomasza z Akwinu. Najważniejszym.
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
 w Gimnazjum nr 2 im. Zdzisława Krzyszkowiaka w Ostródzie 2013/2014.
TECH – INFO technika, fizyka, informatyka Autorzy: Renata Gromulska, Oksana Kinasz, Radosław Dors, Dominika Latus, Jerzy Zambrowski, Marta Żebrowska-Puchalska.
Placówki oświatowe objęte wsparciem
NASZA SZKOŁA W PROJEKCIE „MŁODZI-KREATYWNI”
Biblioterapia a profilaktyka uzależnień
SZKOLNY OBÓZ NAUKOWY GDAŃSK-TORUŃ 2014
Oliwia Zalewska Kl. II gimnazjum W naszej szkole pracuj ą dwie wspania ł e bibliotekarki: Pani Agnieszka Lewandowska oraz Pani Zofia Niedzielak.
To dlatego Polska żyje, że Narodzie żyjesz Ty Lekcja muzealna, której mottem były słowa Artura Oppmana z utworu Warszawianka (1916) miała miejsce 8 stycznia.
DZIAŁANIA ZESPOŁU NAUCZYCIELI MATEMATYKI W ROKU SZKOLNYM 2013/2014.
Łączność pokoleń w sieci. Tylko z TIK!. Początek – szkolna debata Podczas debaty szkolnej uczniowie zaproponowali jeden z punktów kodeksu, który brzmiał:
Projekt uczniowski „Jak ekonomicznie wykorzystać wodę” podsumowanie pracy Publiczne Gimnazjum im. Jana Pawła II w Borkach.
PARTNERSKIE PROJEKTY SZKÓŁ - PROGRAM COMENIUS Projekt „Wordcrossing” Słupia 24 II - 1 III 2014.
To znowu my Grupa projektowa Gimnazjum z Oddziałami Dwujęzycznymi im. Jana Dałkowskiego w Strzelnie.
Konfrontacje Teatralne „Spotkanie z Mickiewiczem” 26 marca 2015 r.
SPOTKANIE OTWIERAJĄCE Program „Szkoła z klasą 2.0” edycja 2013/2014 Szkoła Podstawowa im. Elizy Orzeszkowej w Radgoszczy.
Bieżąca tematyka jako element cyklu zajęć Ku refleksji „Nie idź za mną, bo nie umiem prowadzić. Nie idź przede mną, bo mogę za Tobą nie nadążyć. Idź.
Program Operacyjny Kapitał Ludzki Konkurs pn.: „Start w przyszłość” na najciekawsze zajęcia realizowane w ramach projektu systemowego Województwa.
GIMNAZJUM NR 5 W LUBINIE TO DOBRY WYBÓR.
Zmienia życie. Otwiera umysły. Struktura i możliwości programu ERASMUS+ Kształcenie i szkolenia zawodowe ZESPÓŁ SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH Nr 3 „Mechanik”
Praktyka zagraniczna – szkołą zdobywania nowych doświadczeń i szans na rynku pracy Plymouth, Wielka Brytania – –
Jedno jest niebo dla wszystkich… Jedno jest niebo dla wszystkich i jedno słońce nad nami a my jak dzieci miłości pragniemy bez granic, bez granic.
Technikum Rolnicze z elementami zarządzania Zespół Szkół Niepublicznych w Gąsawie.
 Po prezentacji rozwiązywałyśmy Quiz wspólnie z dziećmi, na który bardzo aktywnie i poprawnie odpowiadały. Obejrzeliśmy filmik w którym rodzina Brytyjska.
WARSZTATY nr 2. Temat: Jak można żyć od 10 lat w zamkniętym ekosystemie.
PATRON SZKOŁY NADANIE SZKOLE IMIENIA ZADANIA WYCHOWAWCZE I ORGANIZACYJNE Okres : IX 2015 – XI 2016.
Zespół Szkół im. A. Mickiewicza w Bielsku Podlaskim. Zespół Szkół im. A. Mickiewicza w Bielsku Podlaskim. Zespół Szkół im. A. Mickiewicza w Bielsku Podlaskim.
Czy nasza szkoła jest dobra? Przygotowała: Marta Jankowicz.
Prezentacja lekcji przeprowadzonej w klasie IVD w Szkole Podstawowej nr 85 w Warszawie im. Benito Juareza Rośliny Się Rumienią Beata Krysiak.
R. Gromada – Kaleńska M. Wiercimak. Uczniowie gimnazjum mają obowiązek realizować jeden projekt edukacyjny w cyklu kształcenia. (na podstawie rozporządzenia.
Szkoła z klasą 2.0 „Uczymy innych”. Na czym polega metoda „Uczymy innych”? Polega na bezpośrednim zaangażowaniu uczniów w przygotowywanie i prowadzenie.
Projekt czytelniczy dla klas piątych
Praca w zespole jest OK. Ocenianie kształtujące w pracy grupowej.
Efekty uczenia się Od czego wyszliśmy?.
Ustawa z dnia 14 grudnia 2016 r. Przepisy wprowadzające ustawę – Prawo Oświatowe (Dz. U. z 2017 r., poz. 60) Delegatura w Płocku.
Zajęcia Koła Historycznego
ROK STANISŁAWA WYSPIAŃSKIEGO
Z UMIEJĘTNOŚCI JĘZYKOWYCH PO PRAKTYKACH ZAGRANICZNYCH W LIPSKU
Awans zawodowy nauczyciela bibliotekarza na stopień nauczyciela kontraktowego Renata Lipniewska,
Zapis prezentacji:

Tytuł projektu: „Weimar - miasto poetów”

Nauczyciel prowadzący grupę projektową: Małgorzata Cieplucha Autorzy projektu: Bogusz Maj, Krzysztof Garnysz, Karolina Włodarczyk, Paulina Czerwińska, Jacek Wiśniewski, Agata Frątczak, Damian Kaczmarek. Cel główny projektu: zapoznanie z biografią J. W. Goethego i F. Schillera, miejscami życia i śmierci obu poetów, związkami A. Mickiewicza z Weimarem.

Opis realizacji projektu: Uczniowie Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych nr 15 odbywali staż zawodowy w Weimarze, w dn. 13.07 - 08.08.2014 r. Grupa składała się z dwudziestu osób- absolwentów technikum i zasadniczej szkoły zawodowej. W czerwcu autorzy projektu opracowali gazetki ilustrujące życie i twórczość niemieckich romantyków, zgromadzili materiały dotyczące podróży A. Mickiewicza do Weimaru i jego spotkania z J. W. Goethem. Autorzy projektu pracowali w trzech zespołach.

Grupa I zaprezentowała biografię J. W Grupa I zaprezentowała biografię J. W. Goethego w oparciu o przygotowany plakat po zakończeniu zwiedzania muzeum, w przydomowym ogródku poety

Uczniowie uwzględnili w swej wypowiedzi wpływ księcia Karla Augusta na karierę polityczno-administracyjną poety, podróże Goethego (zwiedzanie kopalni rud metali w Ilmenau, wycieczki do Szwajcarii, Włoch, Wieliczki, Krakowa i Częstochowy), życie towarzyskie poety (przyjaźń z Schillerem, liczne romanse, wstąpienie do loży wolnomularskiej i do zakonu iluminatów, przyznanie szlachectwa), wpływ doświadczeń i zainteresowań J. W. Goethego na jego twórczość („Lata wędrówki Wilhelma Meistra”, I i II cz. „Fausta”).

Grupa II omówiła przebieg spotkania A. Mickiewicza z J. W Grupa II omówiła przebieg spotkania A. Mickiewicza z J. W. Goethem w książęcym parku, w „domku ogrodnika” Uczniowie urozmaicili swą prezentację fragmentami „Listów z podróży” A. E. Odyńca, który był świadkiem spotkania wielkich poetów, przytoczyli wezwanie polskiego romantyka: ”Czytajcie Goethego!”, odczytali z podziałem na role poemat Goethego „Podróżny” w przekładzie A. Mickiewicza.

Ta część zajęć została uwieńczona złożeniem kwiatów w barwach narodowych obok popiersia A. Mickiewicza w weimarskim parku.

Kochajcie Mickiewicza!

Grupa III przedstawiła biografię F Grupa III przedstawiła biografię F. Schillera, odwołując się do sporządzonego wcześniej plakatu

Autorzy projektu zakończyli swoją część prezentacji odśpiewaniem ody „Do radości”

Zajęcia zostały zakończone na weimarskim cmentarzu, gdzie spoczywa J.W. Goethe i F. Schiller

Podczas jednej z wrześniowych lekcji języka polskiego autorzy projektu opowiedzieli swoim kolegom o spotkaniu z wielkimi poetami w Weimarze.