Wyrabia nowe spojrzenie na świat Daje wzory do myślenia Człowiek wie więcej o świecie i o innych ludziach Ma udział w rozwoju osobowości Chroni przed.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Kiedy, jak i dlaczego komputer uzależnia?
Advertisements

Przeciwdziałanie przemocy domowej
PRZEMOC I AGRESJA Jak zapobiegać?
Antoine de Saint-Exupéry
Wirtualny system spo ł ecznego wsparcia dla budowania pozytywnych relacji mi ę dzyludzkich w ś wiecie rzeczywistym.
eTwinning. bIBLIOPREVENTION
UCZYMY SIĘ UCZYĆ Nauka języków obcych nieodłącznie związana jest z systematycznym zapamiętywaniem wielu informacji. Wiadomo, że zrobienie notatek w zeszycie.
Śmiech to zdrowie… ale i nauka.
„Zero” tolerancji dla przemocy
Podejmowanie interwencji w sytuacjach szczególnych zagrożeń
Broszura opisuje zjawisko przemocy i agresji oraz jego formy
Szczęście.
Jak z wykorzystaniem literatury prowadzić ciekawe zajęcia z uczniami realizujące zadania wychowawcze szkoły Bożena Prażmo, maj 2011 r.
Czy jesteś osobą otwartą?
6-latek w naszej szkole Podsumowanie ankiety skierowanej do Rodziców/Opiekunów prawnych dzieci, które w wieku 6 lat rozpoczęły naukę w klasie I Kwiecień.
Fazy odziaływania na dziecko trudne
Czy Twoje dziecko czuje się bezpiecznie w szkole?
JESTEŚMY SZKOŁĄ PODSTAWOWĄ i PRZEDSZKOLEM Z POLSKIM JĘZYKIEM NAUCZANIA
DEKALOG NAUCZYCIELA.
Ewaluacja: „Bezpieczeństwo w szkole”
Music: Nightengale Serenade
Doradcy zawodowi: Anna Pilszek Sabina Kontny.
Organizacja zajęć w klasach I-III ze szczególnym uwzględnieniem 6-latka i łagodnym przejściem w II etap edukacyjny Aleksandra Klimza
Przedszkole nr 5 PLASTUŚ w Koninie ul. Budowlanych 4 tel
MOTYWACJA - OSIĄGANIE SUKCESU W PRACY
Automotywacja czyli jak sprawić aby mi się chciało chcieć
„ Człowiek potrzebuje człowieka, żeby być człowiekiem ” (J.R.Bacher)
„ (…) codziennie patrz na świat, jakbyś oglądał go po raz pierwszy.”
JESTEŚMY SZKOŁĄ PODSTAWOWĄ I PRZEDSZKOLEM Z POLSKIM JĘZYKIEM NAUCZANIA
MATERIAŁY Z KURSU KWALIFIKACYJNEGO Wszystkie materiały tworzone i przekazywane przez Wykładowców NPDN PROTOTO są chronione prawem autorskim.
Późne dzieciństwo - okres wczesnoszkolny
Autorzy: Kinga Kolaszyńska Anna Jankowska weronika wlaszczyk
Poczucie komfortu. Poczucie komfortu to nie tylko wygoda ale także. Poczucie bezpieczeństwa i bycie wśród ludzi, do których masz zaufanie. Wytrwałość.
TOWARZYSTWO PRZYJACIÓŁ DZIECI THE SOCIETY OF THE FRIENDS OF CHILDREN 95 LAT Towarzystwo Przyjaciół Dzieci w Morągu w trosce o zdrowie dzieci, młodzieży.
Szkolny system wychowawczy
(terapia czytelnicza)
 Uczeń posługuje się bardzo podstawowym zasobem środków językowych (leksykalnych, gramatycznych, ortograficznych oraz fonetycznych), umożliwiającym realizację.
Konsekwencja w wychowaniu dziecka
P REZENTACJA Basta Kinga 1011a. Ż YCIORYS Urodziłam się w 1993 roku w Brzesku, niezwykle pięknej i malowniczej miejscowości. W 2000 roku poszłam do pierwszej.
Motywowanie uczniów do aktywności sportowej
Opracowała: Kinga Szymanek nauczyciel ZSS nr 101 w Poznaniu
CZY CZYTANIE JEST NAM DZISIAJ POTRZEBNE?
WYCHOWANIE PRZEZ CZYTANIE
Music: Nightengale Serenade Friendship BouquetBukiet przyjaźni.
ZINTEGROWANA POLITYKA BEPIECZEŃSTWA „Szkoła promująca bezpieczeństwo” Wyniki ankiet przeprowadzonych wśród uczniów, rodziców i nauczycieli Zespołu Szkół.
Książka Astrid Lindgren „Bracia Lwie Serce”
WSZYSTKIE KOLORY EMOCJI
Opracowanie i prowadzenie: Karolina Głuszek Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Projekt pt.
Na podstawie Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 1 lutego 2013 r. w sprawie szczegółowych zasad działania publicznych poradni psychologiczno-pedagogicznych,
Po co ewangelizować?.
Czy czytanie jest nam dzisiaj potrzebne
Gwiazd Naszych Wina  powieść Johna Greena.
WPŁYW CZYTANIA NA ROZWÓJ DZIECI I MŁODZIEŻY
CZY CZYTANIE JEST NAM DZISIAJ POTRZEBNE?
Sposoby radzenia sobie ze stresem
Wpływ czytania na rozwój dzieci i młodzieży
SIEDEMNAŚCIE ZALET KSIĄŻKI DLA DZIECI
,,Zostań ogrodnikiem własnego umysłu”
ROLA RODZICÓW W WYBORZE SZKOŁY ŚREDNIEJ i wyższej dziecka
Zasady bezpiecznego korzystania z Internetu.
Grupa Liderów Klubu Samopomocy
WPŁYW CZYTANIA NA ROZWÓJ DZIECI I MŁODZIEŻY
Szkoła Podstawowa nr 214 Ul. Fontany 1.
KLUCZEM DO WIEDZY WCIĄŻ JEST CZYTANIE !.
Mądrze, grzecznie i bezpiecznie korzystam z Internetu
EKONOMIA NA CO DZIEŃ czyli decyduj o sobie
DLACZEGO WARTO CZYTAĆ KSIĄŻKI?.
I CZYTELNICTWA NA ROZWÓJ
Recenzje uczniów klasy III D
Zapis prezentacji:

Wyrabia nowe spojrzenie na świat Daje wzory do myślenia Człowiek wie więcej o świecie i o innych ludziach Ma udział w rozwoju osobowości Chroni przed negatywnymi emocjami Daje wzory osobowe LITERATURA

STOSUJE MATERIAŁY DLA POTRZEB UCZNIÓW, ZAJĘCIA PROWADZI BIBLIOTEKARZ, NAUCZYCIEL, PSYCHOLOG, PEDAGOG; ZAJĘCIA POBUDZAJĄ NORMALNY ROZWÓJ UCZNIA, SAMOREALIZACJĘ, WSPIERAJĄ ZDROWIE PSYCHICZNE.

DOBÓR GRUPY UCZNIÓW ZAPOZNANIE SIĘ Z PRZYZWYCZAJENIAMI CZYTELNICZYMI GRUPY DOBÓR KSIĄŻKI LUB MATERIAŁU WYOBRAŻENIOWEGO KSIĄŻKA KRÓTKA, WYRAZISTA, DOSTOSOWANA DO ZDOLNOŚCI RECEPCYJNYCH UCZESTNIKÓW

PIERWSZA MIŁOŚĆ PRZYJAŹŃ STOSUNEK NASTOLATEK- RODZIC SEPARACJA/ROZ WÓD RODZICÓW ŚMIERTELNA CHOROBA SMIERĆ BLISKIEJ OSOBY TŁO EMOCJONALNE SPRAWCY I OFIARY WYPADKU PROBLEMY

 Wydana: 1992, Nowea Zelandia  Nagrody: Gaelyn Gordon Award For a Much-Loved Book, The Silver Feather Award, Times Educational Supplement Nasen Award, etc.  Kategoria: fikcja młodzieżowa  STRESZCZENIE: Książka opowiada historię Szymona, 14 letniego chłopca, który cierpi na dystrofię mięśniową i spędza życie na wózku inwalidzkim. Historia opowiedziana przez Nathan’a, najlepszego przyjaciela Szymona. Książka łączy tragedię śmiertelnej choroby ze zdecydowanym humorem, który czytelnik wyraża śmiejąc się na głos. Czytelnik ma możliwość identyfikacji z różnymi perspektywami tego co dzieje się z Szymonem.

 Wydana: 2004, Nowa Zelandia  Nagrody: New Zealand Post Book Awards for Children and Young Adults, Storylines Notable Young Adult Fiction Book  Kategoria: Fikcja młodzieżowa  STRESZCZENIE: Opowieść o tragicznym wypadku samochodowym i konsekwencjach z nim związanych dla wszystkich uczestników. Sprawcą wypadku jest Ryan, dobry nastolatek, który na moment odwraca wzrok od drogi, powoduje wypadek. Nie ucieka z miejsca wypadku. Historia opowiedziana w pierwszej osobie w słowach Ryana i Tary – poszkodowanej. Przejmująca i wciągająca w fabułę powieść o powrocie do zdrowia, przyjaźni, a także nienawiści i żalu.

 Powróćmy do momentu tragicznego zdarzenia (wypadku). Wyobraź sobie, że tam jesteś i widzisz całe zajście. Znasz oboje nastolatków, co odczuwasz w tym tragicznym momencie. Przybliż emocje, uczucia, które ci towarzyszą.  Gdybyś mógł wybrać pomiędzy Ryanem i Tarą, kim chciałbyś być? Trudno jest ci teraz o tym rozmawiać, podjąć decyzję, ale czy chciałbyś być osobą odpowiedzialną za wypadek, czy ofiarą wypadku?  Czy znasz kogoś, kto doświadczył wypadku samochodowego? Jeżeli tak, to opowiedz o zdarzeniu?

MOTYWUJE UCZNIA BEZPIECZNY INTERNET NARZĘDZIA ITC PRAKTYCZNE WYKORZYSTANIE JĘZYKA OBCEGO UDOWADNIA, ŻE TO CO ROBI UCZEŃ JEZT CZYMŚ WAŻNYM

Nastolatki Myślą podobnie Czują podobnie Reagują na problemy życia codziennego w podobny sposób

DZIĘKUJEMY ZA UWAGĘ