Wyrabia nowe spojrzenie na świat Daje wzory do myślenia Człowiek wie więcej o świecie i o innych ludziach Ma udział w rozwoju osobowości Chroni przed negatywnymi emocjami Daje wzory osobowe LITERATURA
STOSUJE MATERIAŁY DLA POTRZEB UCZNIÓW, ZAJĘCIA PROWADZI BIBLIOTEKARZ, NAUCZYCIEL, PSYCHOLOG, PEDAGOG; ZAJĘCIA POBUDZAJĄ NORMALNY ROZWÓJ UCZNIA, SAMOREALIZACJĘ, WSPIERAJĄ ZDROWIE PSYCHICZNE.
DOBÓR GRUPY UCZNIÓW ZAPOZNANIE SIĘ Z PRZYZWYCZAJENIAMI CZYTELNICZYMI GRUPY DOBÓR KSIĄŻKI LUB MATERIAŁU WYOBRAŻENIOWEGO KSIĄŻKA KRÓTKA, WYRAZISTA, DOSTOSOWANA DO ZDOLNOŚCI RECEPCYJNYCH UCZESTNIKÓW
PIERWSZA MIŁOŚĆ PRZYJAŹŃ STOSUNEK NASTOLATEK- RODZIC SEPARACJA/ROZ WÓD RODZICÓW ŚMIERTELNA CHOROBA SMIERĆ BLISKIEJ OSOBY TŁO EMOCJONALNE SPRAWCY I OFIARY WYPADKU PROBLEMY
Wydana: 1992, Nowea Zelandia Nagrody: Gaelyn Gordon Award For a Much-Loved Book, The Silver Feather Award, Times Educational Supplement Nasen Award, etc. Kategoria: fikcja młodzieżowa STRESZCZENIE: Książka opowiada historię Szymona, 14 letniego chłopca, który cierpi na dystrofię mięśniową i spędza życie na wózku inwalidzkim. Historia opowiedziana przez Nathan’a, najlepszego przyjaciela Szymona. Książka łączy tragedię śmiertelnej choroby ze zdecydowanym humorem, który czytelnik wyraża śmiejąc się na głos. Czytelnik ma możliwość identyfikacji z różnymi perspektywami tego co dzieje się z Szymonem.
Wydana: 2004, Nowa Zelandia Nagrody: New Zealand Post Book Awards for Children and Young Adults, Storylines Notable Young Adult Fiction Book Kategoria: Fikcja młodzieżowa STRESZCZENIE: Opowieść o tragicznym wypadku samochodowym i konsekwencjach z nim związanych dla wszystkich uczestników. Sprawcą wypadku jest Ryan, dobry nastolatek, który na moment odwraca wzrok od drogi, powoduje wypadek. Nie ucieka z miejsca wypadku. Historia opowiedziana w pierwszej osobie w słowach Ryana i Tary – poszkodowanej. Przejmująca i wciągająca w fabułę powieść o powrocie do zdrowia, przyjaźni, a także nienawiści i żalu.
Powróćmy do momentu tragicznego zdarzenia (wypadku). Wyobraź sobie, że tam jesteś i widzisz całe zajście. Znasz oboje nastolatków, co odczuwasz w tym tragicznym momencie. Przybliż emocje, uczucia, które ci towarzyszą. Gdybyś mógł wybrać pomiędzy Ryanem i Tarą, kim chciałbyś być? Trudno jest ci teraz o tym rozmawiać, podjąć decyzję, ale czy chciałbyś być osobą odpowiedzialną za wypadek, czy ofiarą wypadku? Czy znasz kogoś, kto doświadczył wypadku samochodowego? Jeżeli tak, to opowiedz o zdarzeniu?
MOTYWUJE UCZNIA BEZPIECZNY INTERNET NARZĘDZIA ITC PRAKTYCZNE WYKORZYSTANIE JĘZYKA OBCEGO UDOWADNIA, ŻE TO CO ROBI UCZEŃ JEZT CZYMŚ WAŻNYM
Nastolatki Myślą podobnie Czują podobnie Reagują na problemy życia codziennego w podobny sposób
DZIĘKUJEMY ZA UWAGĘ