Zadanie rekrutacyjne na XX sesję Sejmu Dzieci i Młodzieży.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Wnioski z ankiety dla rodziców przeprowadzonej 20 listopada 2012.
Advertisements

Ministerstwo Polityki Społecznej DEPARTAMENT POŻYTKU PUBLICZNEGO październik – listopad 2005 r.
Analiza wyników ankiety
Wiedza i opinie Polaków na temat wyborów do Parlamentu Europejskiego
Symulacja sesji plenarnej. Sześć etapów działań 1.Przeczytanie i analiza opinii 2.Wybór swojej grupy (jeden uczeń na grupę), przygotowanie i przesłanie.
Podsumowanie wyników badań
Inicjatywa Złoczew Głosuje Jest to inicjatywa społeczna koordynowana przez Urząd Miejski w Złoczewie. Pomysłodawcą projektu i autorem prezentacji jest.
Aktywny Młody Mazowszanin Działania skierowane do młodzieży: -Konkurs -Rady młodzieżowe przy samorządach gminnych i powiatowych 1Warszawa, 29 maja 2013.
Forum „Równać Szanse”, 27 maja 2010
DEBATA Co możemy zrobić dla naszej Matki Ziemi? – ocena dotychczasowych działań
PROGRAM MŁODZIEŻ W DZIAŁANIU Program Młodzież w Działaniu Cele Programu Aktywne uczestnictwo młodzieży w życiu społecznym Europy Budowanie.
Gimnazjum nr 9 im. św. Królowej Jadwigi w Rzeszowie
,, MŁODZI AKTYWNI? CO ZROBIĆ, ŻEBY MŁODZIEŻ BRAŁA UDZIAŁ W WYBORACH I ŻYCIU SPOŁECZNYM? W RAMACH REKRUTACJI DO XX SESJI SEJMU DZIECI I MŁODZIEŻY, KTÓRA.
Nie tylko wybory – jak młodzi mogą wypływać na rzeczywistość i aktywnie uczestniczyć w demokracji? Natalia Barcz, Martyna Doziwska r.
Młodzi ludzie mają prawo do pełnego dostępu do informacji publicznych. Młodzież ma wpływ na opinię publiczną np. poprzez artykuły prasowe, Internet. Politycy.
XX Sesja Sejmu Dzieci i Młodzieży
Jak społeczność lokalna może wykorzystywać możliwości, które daje nam członkostwo w Unii Europejskiej?
Angażować się w życie społeczne? TAK czy NIE. Nie tylko wybory, Jak młodzi mogą wpływać na rzeczywistość i aktywnie uczestniczyć w demokracji?
Dlaczego ten temat jest ważny?
Kwiecień 2014 r. Debata.
© GfK 2012 | Title of presentation | DD. Month
Ankieta przeprowadzona w naszym mieście, okolicznych wsiach oraz szkole wśród młodzieży i pracowników.
Debata Młodzi aktywni? Co zrobić, żeby młodzież brała udział w wyborach i życiu społecznym.
„Młodzież w społeczeństwie”
XX SESJA DO SEJMU DZIECI I MŁODZIEŻY. Nie ma nie-polityki. Wszystko jest polityką. Thomas Mann.
1. występy, akcje wolontariacie, wieczorki poezji, imprezy charytatywne, imprezy sportowe, reprezentowanie gminy na uroczystościach, konkursy, WOŚP.
Młodzieżowa Rada Gminy
„Młodzi a polityka” Statystyki z ankiet
Debata „Jakie działania należy podjąć aby zaktywizować, zachęcić młodzież do czynnego udziału w życiu społecznym ziemi pszczyńskiej”, która jest realizowana.
 Młodzi ludzie mają prawo do pełnego dostępu do informacji publicznych.  Młodzież ma wpływ na opinię publiczną np. poprzez artykuły prasowe, Internet.
„Nie tylko wybory-jak młodzi mogą wpływać na rzeczywistość i aktywnie uczestniczyć w demokracji?”
O MÓWIENIE WYNIKÓW ANKIETY EWALUACYJNEJ PRZEPROWADZONEJ WŚRÓD UCZESTNIKÓW PROJEKTU „E CHA E UROPY ” ORAZ OSÓB ZAINTERESOWANYCH DZIAŁANIAMI PROJEKTOWYMI.
Aktywność, czyli o naszym społecznym zaangażowaniu Przeprowadziłyśmy ankietę wśród gimnazjalistów, w ankiecie wzięło udział 80% naszych koleżanek i kolegów.
ANKIETA Badała aktywność młodych ludzi oraz została przeprowadzona na potrzeby debaty na temat „Młodzi aktywni? Co zrobić, żeby młodzież brała udział w.
Nie tylko wybory- -Jak młodzi mogą wpływać na władze i aktywnie uczestniczyć w wyborach? Aktywność i współpraca młodzieży w społeczności lokalnej miasta.
Gimnazjum nr 4 im. Kard. Stefana Wyszyńskiego w Tychach w projekcie „SEJM DZIECI I MŁODZIEŻY”
Technikum Leśne im. Adama Loreta w Tucholi MŁODZI AKTYWNI ? CO ZROBIĆ, ŻEBY MŁODZIEŻ BRAŁA UDZIAŁ.
Młodzi aktywni? Co zrobić żeby młodzież koźmińska brała udział w wyborach i życiu społecznym.
Młodzi aktywni? Co zrobić, żeby młodzież z Biłgoraja brała udział w wyborach i życiu społecznym?
DEBATA 2014,,Nie tylko wybory - jak młodzi mogą wpływać na rzeczywistość i aktywnie uczestniczyć w demokracji?” Nie tylko wybory - jak młodzi mogą wpływać.
DEBATA: „MŁODZI AKTYWNI? – CO ZROBIĆ, ŻEBY MŁODZIEŻ BRAŁA UDZIAŁ W WYBORACH I ŻYCIU SPOŁECZNYM?
„Nie tylko wybory-jak młodzi mogą wpływać na rzeczywistość i aktywnie uczestniczyć w demokracji?”
Parę słów do młodszych kolegów i koleżanek od absolwenta.
Młodzi aktywni? Co zrobić, żeby młodzież brała udział w wyborach i życiu społecznym? Projekt: Jan Tomasz Borkowski; Jakub Kowalik.
SONDA ULICZNA. 1. DLACZEGO MŁODZI LUDZIE NIE CHCĄ BRAĆ UDZIAŁU W WYBORACH? BOJĄ SIĘ WYRAŻANIA SWOJEGO ZDANIA BOJĄ SIĘ KOSEKWENCJI ŻE JAK JUŻ RAZ ZAGŁOSUJĄ.
Gimnazjum w Starym Kurowie, r.. Wyniki ankiety dla uczniów Gimnazjum w Starym Kurowie.
Plan debaty Czas trwania debaty: Stworzenie przez uczestników „mapy form aktywności społecznej” Przedstawienie wyników z ankiety dot. aktywności.
Gimnazjum w Starym Kurowie, r.. Projekt organizowany przez Centrum Edukacji Obywatelskiej i Kancelarię Sejmu, Odbywa się po raz dwudziesty,
Krótkie streszczenie naszych przygotowań
Jak młodzi mogą wpływać na rzeczywistość i aktywnie uczestniczyć w demokracji? Nie tylko wybory.
Po debacie …. Czego dowiedziałeś się dzięki debacie?  Jak ważne jest uczestnictwo w wyborach  Jeśli większość z nas by głosowała mogłoby to znacznie.
Szymon Błaszczyński Sebastian Mączka. Wyniki ankiety przeprowadzonej wśród młodzieży z Zespołu Szkół Ekonomiczno – Usługowych im. Fryderyka Chopina w.
Sejm Dzieci i Młodzieży DEBATA Młodzi aktywni? Co zrobić, żeby młodzież brała udział w wyborach i w życiu społecznym?
Temat debaty: Młodzi aktywni? Co zrobić, żeby młodzież brała udział w wyborach i życiu społecznym?
XX SESJA SEJMU DZIECI I MŁODZIEŻY „Młodzi aktywni?... … czyli co zrobić, żeby młodzież brała udział w wyborach i życiu społecznym?”
Młodzi aktywni? Co zrobić, żeby młodzież brała udział w wyborach i życiu społecznym? Autorzy: Sebastian Piątkowski i Eryk Pawełczyk Gimnazjum nr 4 im.
Nie tylko wybory – jak młodzi mogą wpływać na rzeczywistość i aktywnie uczestniczyć w demokracji ? Prowadzące: Kamila Helbin Karolina Szura.
Co to jest wolontariat? ?.
Twój głos ma znaczenie. Jak zwiększyć aktywność młodzieży w naszej gminie?
Co zrobić, by zaktywizować społecznie i zachęcić młodzież do udziału w wyborach?
Młodzi aktywni? Co zrobić, żeby młodzież brała udział w wyborach i życiu społecznym?
Co zrobić, aby młodzież brała udział w wyborach i życiu społecznym?
Młodzi aktywni? Co zrobić, żeby młodzież brała udział w wyborach i miała czynny udział w życiu społecznym?
DEBATA w ramach programu CEO i Kancelarii Sejmu RP XX Sesja Sejmu Dzieci i Młodzieży Temat: Młodzi aktywni? Co zrobić, żeby młodzież brała udział w wyborach.
 Młodzi aktywni? Co zrobić, żeby młodzież brała udział w wyborach i życiu społecznym?
Tematy do wypracowania propozycji i wniosków. 1. Co można zrobić, by młodzi chętniej się angażowali się w życie społeczne? W czym leży problem? Jakie.
NIE TYLKO WYBORY JAK MŁODZIEŻ MOŻE WPŁYNĄĆ NA RZECZYWISTOŚĆ I AKTYWNIE UCZESTNICZYĆ W DEMOKRACJI?
Zaangażowanie młodzieży w życie społeczne
Powody niskiej frekwencji głosów w Polsce
Zapis prezentacji:

Zadanie rekrutacyjne na XX sesję Sejmu Dzieci i Młodzieży.

 Nasza debata składa się z dwóch części.  Pierwszą poświęcimy problemowi niskiej frekwencji osób młodych w wyborach (w kontekście zbliżających się wyborów do PE).  W drugiej części uwagę skupimy na braku zainteresowania młodzieży życiem lokalnej społeczności.  Po każdej części pytania i pomysły będzie mogła zgłaszać publiczność.

Każdy ma prawo do wypowiedzenia się na dany temat. Dbamy o kulturę słowa wypowiadając się pojedynczo. Słuchamy, szanujemy i nie krytykujemy swoich przedmówców.

 Wybory 2009 do PE – 24,53% (gmina Kęty 27,19%)  Wybory 2011 do Sejmu i Senatu Rzeczypospolitej Polskiej - 48,92%  Wybory 2010 na Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej - 55,31% (gmina Kęty 60,32%) Dlaczego jest taka niska frekwencja, jeśli chodzi o wybory do PE?

 Frekwencja w wyborach do PE w 2009 w grupie osób w wieku 18–24 lat wyniosła jedynie 29% (dla UE).  Krajowe poziomy frekwencji w tej grupie wynosiły od 12% do 77%. Dlaczego młodzi nie głosują?

 W naszej gminie mieszka 3174 osób w wieku Gdyby dzisiaj odbyły się wybory zagłosowałoby jedynie 1015 młodych.  Grupa ta stanowi niecałe 12% z pośród wszystkich głosujących. Czy ten wynik jest zaskakujący?

Główne powody nie uczestniczenia młodych Europejczyków w wyborach do PE 2009:  Nie interesuje się polityką 20%  Jestem niezadowolony z polityki 19%  Nie mam czasu 16% Jakie są przyczyny tak niskiej frekwencji?

 Dlatego zostali Państwo podzieleni na cztery grupy.  Grupę pierwszą oraz drugą prosimy o napisanie minimum 3 zalet wynikających z pójścia na wybory.  Grupę trzecią oraz czwartą prosimy o napisanie działań, jakich oczekuje ze strony władz i społeczeństwa, które przyczyniły się do wzrostu frekwencji w wyborach ludzi młodych.  Czas na wykonanie zadania wynosi 2 min.

WNIOSKI 1) 2) 3) DZIAŁANIA 1) 2) 3) Zachęta, motywacja, informacja?

Korzyści płynące z aktywności (wg ankietowanych):  można dokonać zmian na lepsze -37%  satysfakcja oraz poczucie własnej wartości -26% Jak przekonać młodych by chętnie angażowali się życie społeczne? Co zyskują osoby aktywne w społeczeństwie? Jak przekonać młodych by chętnie angażowali się życie społeczne? Co zyskują osoby aktywne w społeczeństwie?

Z czego wynika taki rezultat? Czyżby aż tyle młodych ludzi było niechętnie nastawionych wobec społeczeństwa? Jakie są przyczyny tak niskiego zaangażowania młodych w życie społeczne?

Co należy zrobić oraz jakie działania podjąć, aby zachęcić i zaangażować młodych do działania w swojej społeczności lokalnej?

 Państwa siedzących pod oknem prosimy o napisanie organizacji, jaką stworzyliby Państwo dla młodzieży.  Osoby siedzące pod ścianą prosimy o napisanie organizacji, do której chcieliby należeć.  Czas na wykonanie zadania wynosi 2 min.

WYBORY WNIOSKIDZIAŁANIA ŻYCIE SPOŁECZNE WNIOSKIDZIAŁANIA

 Ankiety przeprowadzone przez nas w dniach marca  Dane z PKW z:  Dane z:  Dane statystyczne udostępnione przez Urząd Gminy Kęty.

Organizatorzy: BEATA ZEMANEK JAKUB TYRTANIA Uczniowie PZ nr 11 w Kętach.